M3 3.0 racer -> E36 M3 S54 racer
-
- Bert ///M3
Nee valt wel mee denk ik. ABS plastic is nog wel vrij buigzaam en stevig.
Als je crashed helpt die balk niet heb ik al eens proefondervindelijk vast gesteld. Dat ding zit er echt alleen maar voor tikjes op lage snelheid, parkeerschades enz.
Als je toch iemand aantikt oid kan het best stuk gaan natuurlijk. Maar een immitatieiebumper heb je ook cheap of je repareet hem
Steve gaf eens een goede tip wat je ook nog doen kan is die schokdemper er afhalen en er een aluminium steun voor laten maken misschien dat ik dat ook nog wel eens doe.
Als je crashed helpt die balk niet heb ik al eens proefondervindelijk vast gesteld. Dat ding zit er echt alleen maar voor tikjes op lage snelheid, parkeerschades enz.
Als je toch iemand aantikt oid kan het best stuk gaan natuurlijk. Maar een immitatieiebumper heb je ook cheap of je repareet hem

Steve gaf eens een goede tip wat je ook nog doen kan is die schokdemper er afhalen en er een aluminium steun voor laten maken misschien dat ik dat ook nog wel eens doe.
- Bert ///M3
- Bert ///M3
Inmiddels is de viscofan er af. De auto blijft netjes op temperatuur dus ik denk niet dat ik voorlopig een andere nodig heb.
Nieuw luchtfilter en oliefilter op de auto gezet en de motor vol gemikt met nieuwe Motul 300V olie. Ik was er niet zeker van hoeveel olie er in de olie koeler achterbleef, er ging namelijk 6 liter in en volgens BMW moet er 7 liter in gaan. En ik weet niet wat er in zat, omdat er nu 100% synthetisch in gaat dus maar even flushen. Dus ook nog even de oliekoeler leidingen los gehad. Daar wou niet veel uitkomen due voor de zekerheid nog even het oliefilterdeksel los gehaald om te kijken of het zaakje niet vacuum stond (geen idee hoe dat van binnen werkt)
Dat hielp ook niet, dus snel de leidingen weer vast gezet. Nog 1 keer naar het peil gekeken en prima.
Starten dus. Liep mooi. Totdat...... Ik een hele grote plas olie onder de auto vandaan zie komen
Snel uitzetten en kijken waar vandaan, mijn eerste gedachte was de oliekoeler.
Maar nee die zat prima in elkaar. Je raad het al, ik had het filterdeksel los gedraaid maar in mijn enthousiasme vergeten vast te zetten.
Dus eerst eens een uurtje of wat olie geveegd. Weer bijgevuld met de 4 liter die er nog op de plank stond en nu staat het peilhalverwege de peilstok, dat ding heeft er dus 4,5L uitgemikt
Nog geen lage oliedruk toen ik hem stopte maar scheelde dus niet veel.
Leuk he dat doe het zelfen....
Nieuw luchtfilter en oliefilter op de auto gezet en de motor vol gemikt met nieuwe Motul 300V olie. Ik was er niet zeker van hoeveel olie er in de olie koeler achterbleef, er ging namelijk 6 liter in en volgens BMW moet er 7 liter in gaan. En ik weet niet wat er in zat, omdat er nu 100% synthetisch in gaat dus maar even flushen. Dus ook nog even de oliekoeler leidingen los gehad. Daar wou niet veel uitkomen due voor de zekerheid nog even het oliefilterdeksel los gehaald om te kijken of het zaakje niet vacuum stond (geen idee hoe dat van binnen werkt)
Dat hielp ook niet, dus snel de leidingen weer vast gezet. Nog 1 keer naar het peil gekeken en prima.
Starten dus. Liep mooi. Totdat...... Ik een hele grote plas olie onder de auto vandaan zie komen

Maar nee die zat prima in elkaar. Je raad het al, ik had het filterdeksel los gedraaid maar in mijn enthousiasme vergeten vast te zetten.

Dus eerst eens een uurtje of wat olie geveegd. Weer bijgevuld met de 4 liter die er nog op de plank stond en nu staat het peilhalverwege de peilstok, dat ding heeft er dus 4,5L uitgemikt

Leuk he dat doe het zelfen....
- GTRene

met de Hartge had ik het al beter voor elkaar een 10L opvangbak

heb je trouwens nog voldoende olie om weer tot de max te vullen? je oliepomp werkt in elk geval goed

- Bert ///M3
- GTRene
In elk geval klote, en ik heb hem liever boven aan peil staan, maar als je niet te gek doet kan het zeker.Bert ///M3 schreef:Hij zit alweer halverwege op peil en kan dus gewoon draaien, maar moet dus weer een voorraadje bestellen want heb nu niks meer.
Stomme is dat ik alles netjes had, plastic er onder enz, niks gemorst, ouwe olie netjes terug in blik. Maar dat heeft nu ook niet zo veel nut meer.
zo'n geval had ik eens met een LPG installatie long time ago (woonde nog bij men ouders was denk 20 ofzo

shit happens, bij sommige mensen zelfs 2x op een dag

ow en als je in de buurt woonde mocht je wel een blik of 2 over nemen? heb nog wel wat reserve maar weet niet of jij ook die 300V hebt die veel besproken is

- Bert ///M3
- frank de jonge
- Bert ///M3
Re: Nieuw extra speeltje, M3 3.0
Inmiddels de laatste spullen binnen
Front splitter met undertray voor wat extra downforce voor:

Van de week op de auto zetten. Verder nog even een sparco brandblusser inbouwen, Redtop 25 accu er in. Slicks om de wielen laten leggen.
Er moeten nog wat metertjes in en dergelijke maar veel prioriteit heeft dat niet.
Afspraak bij Intrax staat voor week 40. Komt een 1K2 onderstel onder, 45mm race versie.
Ik hoop BDC Zolder de 10e te halen

Front splitter met undertray voor wat extra downforce voor:
Van de week op de auto zetten. Verder nog even een sparco brandblusser inbouwen, Redtop 25 accu er in. Slicks om de wielen laten leggen.
Er moeten nog wat metertjes in en dergelijke maar veel prioriteit heeft dat niet.
Afspraak bij Intrax staat voor week 40. Komt een 1K2 onderstel onder, 45mm race versie.
Ik hoop BDC Zolder de 10e te halen

-
- Auto: M3P, 130i
Strakke planning!
Wanneer ben je in Volkel, misschien tijd om wat te buurten
Wanneer ben je in Volkel, misschien tijd om wat te buurten

- Bert ///M3
Ergens in week 40. Maar misschien eerder want dat was ook geen probleem volgens Henk.
- Jelmer850i
Je ging ook naar de ring morgen toch ? met de gele ?
Ik wil hem wel eens IRL zien ! 8)
Ik wil hem wel eens IRL zien ! 8)
- Bert ///M3
Uh nee ik ging niet naar de ring en op de gele zit ook geen kenteken lol.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mooie splitter zeg! Welke merk is dat?
- Bert ///M3
MaxVelocity, komt uit de usa.
Enige nadeel is dat ze nog redelijk zwaar zijn, een carbon versie zou mooier zijn maar daar betaal je ook flink voor.
Enige nadeel is dat ze nog redelijk zwaar zijn, een carbon versie zou mooier zijn maar daar betaal je ook flink voor.
- Bert ///M3
Splitter & bumper weer op auto:

Die kon nog wel eens erg laag boven het asfalt zitten als de auto verlaagd is....
Die kon nog wel eens erg laag boven het asfalt zitten als de auto verlaagd is....
- Aad
Bestel maar gelijk een paar reserveBert ///M3 schreef:Splitter & bumper weer op auto:

- Bert ///M3
Kan ik beter reserve bumpers bestellen denk ik. Dat ding is zo sterk, als je dat er af rijd is het eerder de bumper die aan gort gaat als de splitter...
- Aad
Als jij ook zo`n polyester motorkap heb zonder binnenwek zou ik in het midden vooraan nog maar zo sluiting zetten , gaat anders bol staan door de rijwind !
Racer gaat er wel goed uit zien , Bertje !
Racer gaat er wel goed uit zien , Bertje !