Hugo, even voorstellen V70R
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Hugo, even voorstellen V70R
Hallo,
Laat ik me eens voorstellen. Ik ben Hugo, student en werk als privéchauffeur.
Ik ben al langere tijd aanwezig op sites als volvo850forum.nl en gummen.org. Echter, voor het serieuzere werk leek deze site mij wat interessanter.
Als daily driver rij ik een 1998 Volvo V70R AWD. Deze is uitgerust met een 3'' downpipe zonder cat, veerpootbrug, openluchtfilter en powerflex motorsteun. Dit is een geweldige bak voor het rechtuitbranden.
Voor het echt werk heb ik een 1989 alfa 75 TS. Een geweldige bak, maar technisch even zwak als een terminaal zieke.
Alles gaat gewoon stuk aan die krengen. Nu is het dus tijd voor een echt degelijke drift/race bak. Ik heb zon 2000 tot 2500 te besteden. Dus ik ga nu eens uitzoeken wat eventueel interessant kan zijn.
Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op een 190E 2.3 16V. Lekker veel vermogen, maar wel een erg oude wagen. Een andere kanshebber is een E36 320i. Minder vermogen, maar wel bmw degelijkheid. Ik weet alleen niet of die 320i met een sper komt, dat is natuurlijk wel een vereiste.
Verder ga ik nu maar even genieten van de site.
Groeten!
Hugo
Laat ik me eens voorstellen. Ik ben Hugo, student en werk als privéchauffeur.
Ik ben al langere tijd aanwezig op sites als volvo850forum.nl en gummen.org. Echter, voor het serieuzere werk leek deze site mij wat interessanter.
Als daily driver rij ik een 1998 Volvo V70R AWD. Deze is uitgerust met een 3'' downpipe zonder cat, veerpootbrug, openluchtfilter en powerflex motorsteun. Dit is een geweldige bak voor het rechtuitbranden.
Voor het echt werk heb ik een 1989 alfa 75 TS. Een geweldige bak, maar technisch even zwak als een terminaal zieke.
Alles gaat gewoon stuk aan die krengen. Nu is het dus tijd voor een echt degelijke drift/race bak. Ik heb zon 2000 tot 2500 te besteden. Dus ik ga nu eens uitzoeken wat eventueel interessant kan zijn.
Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op een 190E 2.3 16V. Lekker veel vermogen, maar wel een erg oude wagen. Een andere kanshebber is een E36 320i. Minder vermogen, maar wel bmw degelijkheid. Ik weet alleen niet of die 320i met een sper komt, dat is natuurlijk wel een vereiste.
Verder ga ik nu maar even genieten van de site.
Groeten!
Hugo
Laatst gewijzigd door HSR op 19 aug 2006, 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Welkom hier!
E36 niet-M3's met sper zijn een zeldzaamheid (of je moet al een voor het circuit opgebouwde auto kopen), E30 325i's hebben echter wel vaak een sper (niet altijd) en zijn ook wat minder zwaar.
Roesten wel wat harder als je pech hebt, maar goed, daar gaan ze ook alleen maar harder van uiteindelijk.
E36 niet-M3's met sper zijn een zeldzaamheid (of je moet al een voor het circuit opgebouwde auto kopen), E30 325i's hebben echter wel vaak een sper (niet altijd) en zijn ook wat minder zwaar.
Roesten wel wat harder als je pech hebt, maar goed, daar gaan ze ook alleen maar harder van uiteindelijk.

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Geen enkele niet-M BMW heeft standaard een sper volgens mij (er komt straks vast wel iemand langs die er eentje op kan noemen, maar ik zou er zo geen weten
).
Het stond ten tijde van de E30 wel gewoon in de optielijst van BMW (onder de A van 'Affengeile opties' waarschijnlijk), dus je kunt best een E30 met optioneel sper vinden (al zullen de meeste inmiddels hun weg naar de circuits wel al gevonden hebben).
Sper achteraf in laten bouwen kan makkelijk, gebeurt ook heel vaak bij circuitopbouw, qua prijs zal dat wel voor rond de €400 kunnen voor een E30 of E36 als je naar een goede specialist als bijv. Paul Vlasblom gaat.

Het stond ten tijde van de E30 wel gewoon in de optielijst van BMW (onder de A van 'Affengeile opties' waarschijnlijk), dus je kunt best een E30 met optioneel sper vinden (al zullen de meeste inmiddels hun weg naar de circuits wel al gevonden hebben).
Sper achteraf in laten bouwen kan makkelijk, gebeurt ook heel vaak bij circuitopbouw, qua prijs zal dat wel voor rond de €400 kunnen voor een E30 of E36 als je naar een goede specialist als bijv. Paul Vlasblom gaat.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
400 Eu voor het inbouwen van een sper vind ik een zeer acceptabel bedrag.
Ik ben alleen wel bang dat het al snel moeilijk gaat worden om een nette E36 323i te kopen voor een 2500 euro. De meeste zijn zo kansloos gepimpt. met veelste grote velgen, booskijkers, lexuslook troep erop en dat soort onzin.
Wat betreft de volvo.
Zoals vermeld is het een 1998 V70R AWD met ( helaas) een 4-AT bak.
Het is een beetje een vreemd eend in de bijt. De wagen fabriek af is gewoon niet snel. 0-100 in 8.2 seconden. en boven de 200 gewoon geen fut meer. Gelukkig biedt een catloze voorpijp van een grotere afmeting uitkomst. Door deze groter te hebben kan de turbo beter zijn druk kwijt en kan hij sneller opspinnen. Dit maakt echt significant verschil.
0-100 gaat nu in 7.5 seconden. Sneller kan niet ivm koppellimiters van de bak en het AWD systeem. Maar boven de 100 krijg je vol vermogen tot je beschikking. 100-200 doet ie dan ook in 18 seconden. De top is nu 250+ op de teller. Ik heb ooit 260 aangetikt. Er is ook nog de mogelijkheid hem te chippen. Momenteel draai ik een PK of 260 en 350NM koppel. Met een chip wordt dit 290 en 400 NM koppel. Echter, ik zie zoveel vermogen fout gaan. Dan moet de koets gewoon een stuk stijver en de remmen beter zijn.
Wat bochten betreft kan je met de volvo behoorlijk hard. Vooral in lange doordraaiers. Het is echt zaak hem dan in zijn versnelling te fixeren. Dan pakt het AWD systeem beter wat echt significant verschil maakt. Vraag me niet hoe, maar het gaat beter.
Vergeet alleen niet dat de wagen 1600 kilo weegt. heb wel vaker met de volvo halverwege een bocht moeten uitremmen en dan kan hij toch wel overgaan in snappy oversteer. Daar moet je wel echt op voorbereid zijn, maar als je het weet is het wel gaaf.
Nadeel is wel dat het een Estate is. Koets is erg flexy en dat voel erg goed. je moet eerder je manoeuvre stoppen om op het gefixeerde punt uit te komen. De veerpootbrug helpt echter wel heel goed bij aan de stijfheid.
Wat ook erg leuk is , is als je normaal rijdt bij een snelheid van 45 tot 50 km/h de bak gewoon naar zijn 3 schakelt. Echter, geef je kickdown dan knalt hij razendsnel terug naar zijn 1 en trekt hij als een beest door naar de 80. Dan heb je even een dipje tot 100 en vervolgens loeihard door naar zijn 135.
Vooral met de 50-80 acceleratie heb eens een 350Z goed ziek gemaakt. Hij begreep er maar niks van! Of een keer een Sub Impreza die ik buitenlangs inhaalde op een klaverblad.
De remmerij is wel erg knudde. Veelste licht uitgevoerd. Daarbij komt dat je ze echt goed warm moet rijden. Dan doen ze wel aardig hun werk, eenmalig. Dan krijg je last van fading. Dat had ik laatst op de autobahn bij 240 km/h. Ik was een fractie verwijderd van de volvo de vluchtstrook op te sturen met 200+. Gelukkig pakten ze toen wel weer even goed en was er niks aan de hand. Dat zijn kleine gewaarwordingen dat je toch echt bij de pinken moet zijn en dat de volvo nu niet echt race allures heeft.
Al met al een lekkere wagen waar ik erg van geniet. Volop luxe aan boord met Alcantara beklede stoelen, open dak, 17'' Volans eronder en een buitengewoon goed geluidsysteem. Ik vind het systeem persoonlijk beter dan wat je in vele luxe limos van momenteel krijgt.



Ik ben alleen wel bang dat het al snel moeilijk gaat worden om een nette E36 323i te kopen voor een 2500 euro. De meeste zijn zo kansloos gepimpt. met veelste grote velgen, booskijkers, lexuslook troep erop en dat soort onzin.
Wat betreft de volvo.
Zoals vermeld is het een 1998 V70R AWD met ( helaas) een 4-AT bak.
Het is een beetje een vreemd eend in de bijt. De wagen fabriek af is gewoon niet snel. 0-100 in 8.2 seconden. en boven de 200 gewoon geen fut meer. Gelukkig biedt een catloze voorpijp van een grotere afmeting uitkomst. Door deze groter te hebben kan de turbo beter zijn druk kwijt en kan hij sneller opspinnen. Dit maakt echt significant verschil.
0-100 gaat nu in 7.5 seconden. Sneller kan niet ivm koppellimiters van de bak en het AWD systeem. Maar boven de 100 krijg je vol vermogen tot je beschikking. 100-200 doet ie dan ook in 18 seconden. De top is nu 250+ op de teller. Ik heb ooit 260 aangetikt. Er is ook nog de mogelijkheid hem te chippen. Momenteel draai ik een PK of 260 en 350NM koppel. Met een chip wordt dit 290 en 400 NM koppel. Echter, ik zie zoveel vermogen fout gaan. Dan moet de koets gewoon een stuk stijver en de remmen beter zijn.
Wat bochten betreft kan je met de volvo behoorlijk hard. Vooral in lange doordraaiers. Het is echt zaak hem dan in zijn versnelling te fixeren. Dan pakt het AWD systeem beter wat echt significant verschil maakt. Vraag me niet hoe, maar het gaat beter.
Vergeet alleen niet dat de wagen 1600 kilo weegt. heb wel vaker met de volvo halverwege een bocht moeten uitremmen en dan kan hij toch wel overgaan in snappy oversteer. Daar moet je wel echt op voorbereid zijn, maar als je het weet is het wel gaaf.
Nadeel is wel dat het een Estate is. Koets is erg flexy en dat voel erg goed. je moet eerder je manoeuvre stoppen om op het gefixeerde punt uit te komen. De veerpootbrug helpt echter wel heel goed bij aan de stijfheid.
Wat ook erg leuk is , is als je normaal rijdt bij een snelheid van 45 tot 50 km/h de bak gewoon naar zijn 3 schakelt. Echter, geef je kickdown dan knalt hij razendsnel terug naar zijn 1 en trekt hij als een beest door naar de 80. Dan heb je even een dipje tot 100 en vervolgens loeihard door naar zijn 135.
Vooral met de 50-80 acceleratie heb eens een 350Z goed ziek gemaakt. Hij begreep er maar niks van! Of een keer een Sub Impreza die ik buitenlangs inhaalde op een klaverblad.
De remmerij is wel erg knudde. Veelste licht uitgevoerd. Daarbij komt dat je ze echt goed warm moet rijden. Dan doen ze wel aardig hun werk, eenmalig. Dan krijg je last van fading. Dat had ik laatst op de autobahn bij 240 km/h. Ik was een fractie verwijderd van de volvo de vluchtstrook op te sturen met 200+. Gelukkig pakten ze toen wel weer even goed en was er niks aan de hand. Dat zijn kleine gewaarwordingen dat je toch echt bij de pinken moet zijn en dat de volvo nu niet echt race allures heeft.
Al met al een lekkere wagen waar ik erg van geniet. Volop luxe aan boord met Alcantara beklede stoelen, open dak, 17'' Volans eronder en een buitengewoon goed geluidsysteem. Ik vind het systeem persoonlijk beter dan wat je in vele luxe limos van momenteel krijgt.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Semi plaatsgenoot!
Voor 1000 euro meer heb ik eventueel nog een raceklare E30 325i (met sper!) voor je in de aanbieding. Als je interesse hebt laat maar weten!
Mbt je Volvo, een vriend van mijn vader heeft ooit een door Lotec getunede 850 T5R gehad met naar verluid 380 pk. (Open uitlaat, grotere turbo, intercooler, chip etc etc) Was echt serieus snel. Een van de eerste mods die hij gedaan heeft waren Porsche remmen, want daar kwam hij ook al snel achter dat dat hard nodig was! Mijn vader's E32 740i moest het afleggen, alhoewel ik het verschil mee vond vallen...
Voor 1000 euro meer heb ik eventueel nog een raceklare E30 325i (met sper!) voor je in de aanbieding. Als je interesse hebt laat maar weten!
Mbt je Volvo, een vriend van mijn vader heeft ooit een door Lotec getunede 850 T5R gehad met naar verluid 380 pk. (Open uitlaat, grotere turbo, intercooler, chip etc etc) Was echt serieus snel. Een van de eerste mods die hij gedaan heeft waren Porsche remmen, want daar kwam hij ook al snel achter dat dat hard nodig was! Mijn vader's E32 740i moest het afleggen, alhoewel ik het verschil mee vond vallen...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Ik heb nog steeds een trauma van die ene keer dat ik volle pijp een lange snelwegbocht in dook (160-170 op de teller) en een V70-R mij halverwege binnendoor nog even voorbij kwam. En die bocht is geen pretje door verschillende dwarsrichels en glooingen. Groot respect voor die bestuurder want de auto danste werkelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten