Invoerbelasting?
- InjectTheVenom
Invoerbelasting?
Ik heb bij AutoArt een schaalmodel besteld, vandaag krijg ik echter een mailtje dat deze niet uit de Europese voorraad leverbaar is maar wel direct uit Hong Kong zonder dat ik voor deze laatste optie bij hoef te betalen. Het model zelf kost $99,95 en met verzendkosten iets van $134, wat neerkomt op ongeveer €92 op het moment van bestellen.
Ga ik hierover invoerbelasting moeten betalen en wat is eigenlijk het exacte grensbedrag?
Ga ik hierover invoerbelasting moeten betalen en wat is eigenlijk het exacte grensbedrag?
- Stéphane
Re: Invoerbelasting?
Antwoord is ja, want van buiten EU en ik weet niet precies hoeveel. Is lastig te bepalen want dat is per item verschillend.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Als het je niets extra's kost hoef jij je toch niet druk te maken?
- MartijnGizmo
Als het boven de €45 is betaal je volgens mij in principe 6% importheffing over artikel + verzendkosten en daar nog weer 19% over. In jouw geval dus zo'n €24, wat je aan de postbode betaald of waarvan je achteraf een acceptgiro krijgt (ligt aan de vervoerder). In de praktijk staat er bij zendingen uit Hongkong echter meestal een lagere waarde of "gift" op de verpakking, zodat je zelden hoeft te betalen. 

- InjectTheVenom
Dat is gedeeltelijk zo, maar als de waarde die op het pakje staat boven een bepaalde grens komt vraagt de douane vriendelijk aan mij of ik even een x-bedrag aan invoerbelasting af wil tikkenSteven Nauta schreef:Als het je niets extra's kost hoef jij je toch niet druk te maken?

Na een zoektocht op Google gedaan te hebben lijkt het er op dat zoals Martijn zegt alles boven de €45 de pineut is.. dit vind ik vreemd, want ik heb in het verleden regelmatig schaalmodellen van buiten de EU gekocht voor ongeveer €70 via Ebay en behalve 1 geval van €110 nog nooit iets hoeven te betalen, en er stond lang niet altijd "gift" op het label.
- Stéphane
Dat 'gift' is dan alsof degene die het verstuurt het aan jou kado doet en dan hoef je dus geen invoerrechten/BTW te betalen. Is een truc die heel veel wordt toegepast natuurlijk. In het andere geval voer jij zelf als het ware het product in en moet je dus invoerrechten en BTW betalen
Vrij verkeer van diensten en goederen alleen binnen EU dan weer...

Vrij verkeer van diensten en goederen alleen binnen EU dan weer...
- DDX
Drempel bedrag gaat omhoog naar 150 euro :
http://frontpage.fok.nl/nieuws/94916" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast is het gewoon kwestie van geluk hebben of je pakketje ertussenuit geplukt wordt.
En soms kan je nog eens dubbel pech hebben als de nederlandse vervoerder nog eens vrolijk inklaringskosten in rekening brengt...
Heb ik wel eens gehad, 20 euro btw en dan nog een 20 euro inklaringkosten oid, gebeld erover en dat noemen ze service van btw voorschieten etc......
http://frontpage.fok.nl/nieuws/94916" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast is het gewoon kwestie van geluk hebben of je pakketje ertussenuit geplukt wordt.
En soms kan je nog eens dubbel pech hebben als de nederlandse vervoerder nog eens vrolijk inklaringskosten in rekening brengt...
Heb ik wel eens gehad, 20 euro btw en dan nog een 20 euro inklaringkosten oid, gebeld erover en dat noemen ze service van btw voorschieten etc......
- Stéphane
Dat heb ik bij Fedex inderdaad altijd. Kun je nog eens extra administratiekosten bij betalenDDX schreef:En soms kan je nog eens dubbel pech hebben als de nederlandse vervoerder nog eens vrolijk inklaringskosten in rekening brengt...

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
als de auto niet op voorraad is, kan je het ook nog even proberen bij de modelwinkel in Alkmaar, deze heeft enorm veel autoart staan en misschien met toeval ook wel diegene die jij wilt hebben.....
Je moet maar even op google zoeken naar die zaak... Ik koop mijn autoart spullen ook altijd daar.....
Je moet maar even op google zoeken naar die zaak... Ik koop mijn autoart spullen ook altijd daar.....
- InjectTheVenom
http://www.cadeau-verzamelwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;Flatline schreef:als de auto niet op voorraad is, kan je het ook nog even proberen bij de modelwinkel in Alkmaar, deze heeft enorm veel autoart staan en misschien met toeval ook wel diegene die jij wilt hebben.....
Deze? Het is een splinternieuw model wat koud een maand in productie is (de Viper SRT Coupe, hoe kan het ook anders

Wie weet kan ik na bestelling van de rode variant nog een keer proberen om een voorstel aan hen te verslijten waar ik al een tijdje op zit te broeden