Advies gevraagd
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Advies gevraagd
Graag jullie mening; mijn huidige E46 M3 wil ik vervangen. Is het nu handiger te wachten op de nieuwe E92 M3 (waarvan mi nog steeds niet duidelijk is wanneer die leverbaar wordt), of eerst een tussenstap met de 335i te doen en vervolgens de M3
Het is mischien een luxe probleem, maar ben benieuwd hoe hier der tegen aan wordt gekeken. Ook afschrijvings technisch kan mischien eea onderbouwd worden.
Kan me voorstellen, dat het onhandig is een jaartje in de 335i te rijden en dan de M3 te bestellen, dit gezien de afschrijving.
Kijk geld moet er toch bij, maarrrrrrrrr we blijven natuurlijk wel in het bezit van een gezonde Hollandse koopmans geest............dus wat is jullie advies?
Het is mischien een luxe probleem, maar ben benieuwd hoe hier der tegen aan wordt gekeken. Ook afschrijvings technisch kan mischien eea onderbouwd worden.
Kan me voorstellen, dat het onhandig is een jaartje in de 335i te rijden en dan de M3 te bestellen, dit gezien de afschrijving.
Kijk geld moet er toch bij, maarrrrrrrrr we blijven natuurlijk wel in het bezit van een gezonde Hollandse koopmans geest............dus wat is jullie advies?
- Arthur
- Berichten: 42862
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Ik zou het ook op kunnen zoeken misschien maar hoe oud is je M3 nu?
Want mijn 1e reactie zou zijn; wachten op de M3.
Maak je eerst de tussenstap met de 335i dan gaat je dat gigantisch kosten ivm afschrijving.
Die dikke dure dingen gaan gigantisch het 1e jaar.
De inruilprijs dan hè, verkoop zal 'ie wel weer mooi aan de prijs wezen als je hem hebt ingeleverd.
Want mijn 1e reactie zou zijn; wachten op de M3.
Maak je eerst de tussenstap met de 335i dan gaat je dat gigantisch kosten ivm afschrijving.
Die dikke dure dingen gaan gigantisch het 1e jaar.
De inruilprijs dan hè, verkoop zal 'ie wel weer mooi aan de prijs wezen als je hem hebt ingeleverd.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Mijn advies is koop een Porsche GT3. Nieuw, 3 jaar oud of 6 jaar oud. Als je toch zwaar uit de beurs wilt voor een auto dan ook maar direct het beste en mooiste kopen wat er is.
Maar ergens denk ik dat je BMW bril van een stel sterke glazen voorzien is waar ze bij de NASA in de Hubble telescoop niet aan kunnen tippen
Niet dat dit bij het gros van de autoliefhebbers anders is hoor.
Maar ergens denk ik dat je BMW bril van een stel sterke glazen voorzien is waar ze bij de NASA in de Hubble telescoop niet aan kunnen tippen

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Arthur
- Berichten: 42862
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Wilde zijn auto ff opzoeken, spec's bouwjaar etc.Hielke schreef:Mijn advies is koop een Porsche GT3. Nieuw, 3 jaar oud of 6 jaar oud. Als je toch zwaar uit de beurs wilt voor een auto dan ook maar direct het beste en mooiste kopen wat er is.
Kom ik deze quote van Romo tegen, Hielke

romo schreef:Mooie vind ik ook die een M3 toch redelijk low profile is. Zal daarom ook nooit een Porsche kopen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik zou wachten, Niet alleen om het afschrijftechnische verhaal, want dat zal ook behoorlijk misselijk zijn. Maar vooral ondat ik eerst wel eens wil zien hoe betrouwbaar de nieuwe twin turbo techniek is. De ervaring leert dat als BMW met nieuwe motortechniek komt daar de eerste kopers de proefkonijnen zijn.
Maar als je heel graag die 335i coupe wilt moet je het niet laten natuurlijk, Je kunt je dealer gewoon 2 berekeningen laten maken, wat je nu voor je M3 weer krijgt op een 335i coupe of straks als je hem inruilt op een e92 M3.
Maar als je heel graag die 335i coupe wilt moet je het niet laten natuurlijk, Je kunt je dealer gewoon 2 berekeningen laten maken, wat je nu voor je M3 weer krijgt op een 335i coupe of straks als je hem inruilt op een e92 M3.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik begrijp jullie overwegingen betreffende de opzichtigheid van Porsches ook wel, maar anderzijds zijn jullie niet consequent in je gedachtengang.
Je houdt jezelf nl voor de gek als je denkt dat de gemiddelde nederlandse vent een standaard 3-serie BMW niet van een M3 weet te onderscheiden. Die gemiddelde nederlanderse vent houdt van voetbal en auto's, en gelijk zoveel van ons zit ie ook geregeld in autobladen te bladeren en komt ie dan ook de prijslijsten tegen. Hij weet bliksems goed wat een nieuwe M3, GT3 of Ferrari 599 bij benadering kosten.
Een M3 mag dan niet zo speciaal zijn als een GT3 (en blinders, dat is ie ook absoluut niet), herkenbaar als een M3 is ie zonder enige twijfel. Voor de ouwere E36 types mag dat door de overdaad aan sjonnie-tuning dan wat moeilijker liggen, er toe doen doet het al veel minder. Iedereen weet immers dat de restwaarde van een oude M3 nou niet echt om over naar huis te schrijven is. Dit itt een Porsche bijvoorbeeld
Je houdt jezelf nl voor de gek als je denkt dat de gemiddelde nederlandse vent een standaard 3-serie BMW niet van een M3 weet te onderscheiden. Die gemiddelde nederlanderse vent houdt van voetbal en auto's, en gelijk zoveel van ons zit ie ook geregeld in autobladen te bladeren en komt ie dan ook de prijslijsten tegen. Hij weet bliksems goed wat een nieuwe M3, GT3 of Ferrari 599 bij benadering kosten.
Een M3 mag dan niet zo speciaal zijn als een GT3 (en blinders, dat is ie ook absoluut niet), herkenbaar als een M3 is ie zonder enige twijfel. Voor de ouwere E36 types mag dat door de overdaad aan sjonnie-tuning dan wat moeilijker liggen, er toe doen doet het al veel minder. Iedereen weet immers dat de restwaarde van een oude M3 nou niet echt om over naar huis te schrijven is. Dit itt een Porsche bijvoorbeeld

-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Is niet waar Sjoerd, het is lood om oud ijzer. Het zijn geweldige auto's maar nadat je uit een GT3 bent gestapt associeer je de BMW's niet langer met sport.Sjoerd schreef:Romo, ik zou wachten als ik jou was. M3 is een sportmachine, de 335i een cruiser met sport neigingen.
Mocht je er toch voor gaan, afspraak met je dealer maken voor een vaste afschrijving voor de 335i als je M3 uitkomt.
Voor een vaste afschrijving op een nieuwe dure BMW, Mercedes of Lexus kun je volgens mij prima afspraken met de dealer maken. Die afschrijving wordt standaard af fabriek met alle gratis opties gewoon megagroot 8) Andere mogelijkheden zijn er niet.
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
@Hielke, vergis je niet wat het kost om een GT3 te rijden.
Verzekering en benzine is mischien maar iets meer dan bij een m3, maar ga maar eens met een GT3 naar de porschedealer voor een grote beurt met een paar nieuwe remmen etc.
Nou dat kun je ook een krantenwijk zoeken, want dat zijn andere prijzen dan bij de Beier.
2 vrienden van mij hebben allebei een 993, en na jaren trouw naar de off dealer zijn ze daar vorig jaar mee gestopt, als je die verhalen hoort wat dat elk jaar kost, dat geloof je niet.
Dan is er nog een probleem: veel mensen, oa ik, kunnen lastig een dikke Porsche op de stoep zetten. Ik moet nl leven van de mensen in ons dorp, en ik denk niet dat het een stuk drukker zal worden met zo'n apparaat op de stoep. Een BMW is toch anders, hoewel die mischien wel even duur is.
Belachelijk natuurlijk, maar het is wel waar.
Verzekering en benzine is mischien maar iets meer dan bij een m3, maar ga maar eens met een GT3 naar de porschedealer voor een grote beurt met een paar nieuwe remmen etc.
Nou dat kun je ook een krantenwijk zoeken, want dat zijn andere prijzen dan bij de Beier.
2 vrienden van mij hebben allebei een 993, en na jaren trouw naar de off dealer zijn ze daar vorig jaar mee gestopt, als je die verhalen hoort wat dat elk jaar kost, dat geloof je niet.
Dan is er nog een probleem: veel mensen, oa ik, kunnen lastig een dikke Porsche op de stoep zetten. Ik moet nl leven van de mensen in ons dorp, en ik denk niet dat het een stuk drukker zal worden met zo'n apparaat op de stoep. Een BMW is toch anders, hoewel die mischien wel even duur is.
Belachelijk natuurlijk, maar het is wel waar.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Rijden? Stuur, wielen, pedalen, the usual. Moet wel lukken hoor
Jij bedoelt natuurlijk de kosten. Ondanks alle Indianenverhalen die om Porsche rijden heen hangen kan ik me niet voorstellen dat op het geheel van kosten de onderhoudskosten een buitensporige post gaan vormen. Absurde dealerrekeningen zouden roet in het eten kunnen gooien. Maar daar valt ook een mouw aan te passen.

Jij bedoelt natuurlijk de kosten. Ondanks alle Indianenverhalen die om Porsche rijden heen hangen kan ik me niet voorstellen dat op het geheel van kosten de onderhoudskosten een buitensporige post gaan vormen. Absurde dealerrekeningen zouden roet in het eten kunnen gooien. Maar daar valt ook een mouw aan te passen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wachten op de M3 is wat ik zou doen. Alleen is de X factor hoe lang dat nog duren gaat
Als hij over een jaar uit komt schrijf je niet heel erg veel af in die periode (tenminste lang niet wat je met een 335i kwijt bent) Plus dat ik me niet voorstellen kan dat je van een 335i onder de indruk bent als je uit een E46 M3 komt.

-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Qua model vindt ik inderdaad een sedan of coupe mooier dan een porsche.
na een aantal dsc races weet ik ook goed de voor en nadelen van een GT3 door er naar te kijken als je er even achter rijdt. In de regen is het helemaal een vreemde auto qua handeling.
Maar het feit blijft wil je een af fabriek racer dan is een GT3 de auto.
na een aantal dsc races weet ik ook goed de voor en nadelen van een GT3 door er naar te kijken als je er even achter rijdt. In de regen is het helemaal een vreemde auto qua handeling.
Maar het feit blijft wil je een af fabriek racer dan is een GT3 de auto.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Remy
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20
Vage kennis van me heeft nu een oud model X5. Hij wil het nieuwe model gaan halen als die leverbaar is. Maar zegt hij, dan gaan de oude modellen nog ff heel hard afschrijven. Dus heeft hij nu een 535d besteld en daarvoor een vaste inruilprijs afgesproken op het moment dat hij die weer in gaat ruilen op een nieuwe X5.
Hij denkt dan goedkoper uit te zijn dan de X5 te blijven rijden en die in te ruilen op een nieuwe X5. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Edit: sorry voor het ontopic blijven. Gaat nu ergens anders over zie ik lol.
Hij denkt dan goedkoper uit te zijn dan de X5 te blijven rijden en die in te ruilen op een nieuwe X5. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Edit: sorry voor het ontopic blijven. Gaat nu ergens anders over zie ik lol.
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
M3 schrijft veel harder af..
Tja...verschillende auto's!
@Rico: M3 schrijft veel harder af dan wat jij roept... Minsten 10.000 euro per jaar en dan doe je het netjes. Een M3 van 2002 met niet teveel km's inclusief huisselectie neem je voor 40.000,- bij de dealer mee..dat is dus minimaal 45.000 in 4 jaar!!!!
Gr,
Niels
@Rico: M3 schrijft veel harder af dan wat jij roept... Minsten 10.000 euro per jaar en dan doe je het netjes. Een M3 van 2002 met niet teveel km's inclusief huisselectie neem je voor 40.000,- bij de dealer mee..dat is dus minimaal 45.000 in 4 jaar!!!!
Gr,
Niels
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niels je hebt gelijk ware het niet dat romo zijn M3 al 4 jaar oud is en hij de dikste afschrijvingen van de eerste jaren achter de rug heeft. en een 4 jaar oude M3 schrijft in absolute bedragen minder af dan een nieuwe 335i coupe. alles afhankelijk van staat en km stand natuurlijk.
Laatst gewijzigd door RVV op 19 aug 2006, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ja en dat zijn geen kleine bedragen.
Ik heb het allemaal voor de kiezen gehad en ben er wel een beetje klaar mee. Dus voor Dre zeker geen nieuwe m3 v8 ik vertik het om straks 2 jaar te knallen en dan weer 30 a 35k er achter aan te gooien.
Dan is ooit een 2e hands GT3 een betere deal. Of er moet een goedkopere M2 versie komen die 2e hands door zijn lagere instap prijs beter zijn waarde houdt dan de huidige m3 m5 en m6 en.
Ik heb het allemaal voor de kiezen gehad en ben er wel een beetje klaar mee. Dus voor Dre zeker geen nieuwe m3 v8 ik vertik het om straks 2 jaar te knallen en dan weer 30 a 35k er achter aan te gooien.
Dan is ooit een 2e hands GT3 een betere deal. Of er moet een goedkopere M2 versie komen die 2e hands door zijn lagere instap prijs beter zijn waarde houdt dan de huidige m3 m5 en m6 en.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gelukkig kan ik het afschrijvings verhaal los laten. de M3 gaat toch niet meer weg. ik ben vrij in de kop maak me niet meer druk om wat er gaat komen de komende 5 jaar. iets beters en betaalbaar dan de huidige M3 komt er voor mij toch niet. ik zeg expres voor mij. in absolute zin zal er vast wel wat beters komen. M2? Afwachten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 48 gasten