Phillips lcd - aankooptip

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Phillips lcd - aankooptip

Bericht door Rebel » 19 aug 2006, 19:17

Ben sinds 3 maanden in bezit van een Phillips LCD tv 42PF9830

Ik kan iedereen deze tv aanraden. Ongevenaard naar mijn mening.
toestel heeft echter een levertijd van minimaal 2 maanden waar dan ook in nederland. (nog steeds)
Heeft blijkbaar te maken met de levering van de High Resolution scherme, die Phillips zelf niet maakt maar van sharp geleverd krijgt.

Deze tv is een van de 3 tv's die als enige een resolutie hebben van 1920x1080. Dit is waar HD in uitgezonden wordt. Alle andere HD-ready toestellen kunnen nooit in optimale HD bekeken worden, dus is eigenlijk flauwekul.
De feature die mij het meest heeft verrast, is de mogelijkheid tot het insteken van foto-memory cards (3 verschillende soorten) maar liefst.
Je kunt dus meteen je digitale foto's op tv bekijken in de resolutie van 1920x1080, en ik kan je vezekeren dat is vele malen mooier dan op je pc
.

Ook zitten er 2 usb aansluitingen op, waar je bijvoorbeeld een 3 gyg usb stick insteekt met vakantiefoto's of wat dan. MP's, of videofilmpjes van je pc, etc etc.
Ik was eerst sceptisch ten aanzien van het Ambilight. En dacht dat ik dat gewoon zou uitzetten. Maar de instelmogelijkheden zijn werkelijk top.
De rijen ledjes aan bijds zijden geven dermate veel licht dat je ander lampen uit doet, haha. Na 2 dagen wilde ik niet meer zonder dit licht.
Je krijgt een gevoel of je er meer bij betrokken bent.
In combinatie met digitale kabel aansluiting of dvd kwaliteit is het beeld haarscherp. Maar als je dan een HD uitzending ziet dan denk je dat het een foto is zo scherp. Helaas zijn er nog weinig kanalen met HD.

Aangezien dat de rest van de apparatuur van B&O was wilde ik voor een B&O tv gaan, maar ik heb tot de dag van vandaag geen spijt. Want B&O kan deze features tot dusver nog niet leveren op hun tv's.
Hij wordt geleverd op een fraai draaiplateau, waarop je hem met de afstandsbediening kunt laten draaien. Of zoals in mijn geval met een ophangsysteem zodat hij vlak tegen de muur hangt.
Verder zit er een lichtsensor in die de contrast afstelt op het licht. Dit werkt subliem, of het nu zonnig is of s'avonds laat, het beeld blijft briljant van kleur en scherpte.
Ook 2 kanalen naast elkaar bekijken die dan beide bijna zo groot zijn als een 53cm tv is perfect. TV bezit twee tuners namelijk.
Standaard geluid is voor een flat screen ook onovertroffen.
Bijgeleverde fraaie aluminium afstandsbediening heeft een "leerfunctie" en kan de andere afstandsbediening vervangen.

De wachtijden van dit toestel hebben te maken met de zeer complexe productie van high resolutionschermen van 1920x1080, sharp gebruikt het grote deel voor eigen tv's te voorzien en de rest wordt doorgeleverd aan Phillips. Schijnt dat meer dan 70 % bestemd is voor de amerikaanse markt waar deze resolutie een must is, omdat HD daar al verder gevorderd is.

Kortom als je aan een nieuwe tv toe bent, en je ook vaker met digitale foto's in de weer bent, is dit een uitstekende aankoop.

p.s nee ik werk niet bij Phillips en heb ook geen Phillips aandelen gekocht jongstleden 8)

[img:500:375]http://asia.cnet.com/i/r/2005/tv/39095885/sc001.jpg[/img]

[img:567:425]http://www.elektronikkbransjen.no/ep_bi ... 000001.jpg[/img]

[img:500:375]http://asia.cnet.com/i/r/2005/tv/39095885/sc009.jpg[/img]

Technische specificaties: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf ... ss_nld.pdf
Laatst gewijzigd door Rebel op 20 aug 2006, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 19 aug 2006, 19:36

Niet te zuinig, 42inch.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 19 aug 2006, 19:41

wat zijn de kosten daaraan verbonden?

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2006, 20:12

lancerevoclub.org schreef:wat zijn de kosten daaraan verbonden?
Als je deze afweegt tegen het plezier dat jer ervan hebt en de levensduur , en dit afzet tegen de afschrijving van een nieuwe auto, dan is hij veel te goedkoop. Daarnaast is het ook een deel van je interieur.

Knot, normaliter is de regel minmale kijkafstand is 3x de beelddiameter.
Model is ook te verkrijgen in 40 en 37 inch. ook deze zijn beide met 1920x1080 pixels voorzien, en de rest van alle opties.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 aug 2006, 20:13

Ja maar wat kost zo'n ding dan uiteindelijk is wat ie vraagt :wink:

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 19 aug 2006, 21:40

Prijsindicatie: http://www.kelkoo.nl/b/a/sbs/100311823/14900562.html

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Dexter

Bericht door Dexter » 19 aug 2006, 23:34

En inmiddels is de opvolger er ook al! :wink:

[img::]https://www.p4c.philips.com/files/3/37p ... 0__ff_.jpg[/img]

Je kunt hier een PDF file inzien met de productomschrijving van de 37PF9731D/10 welke inmiddels ook al gekozen is tot beste LCD scherm van 2006/2007 en daarvoor een Eisa award heeft gekregen.
Prijs vanaf zo'n 3200 Euro, maar als je een paar maanden wacht is dat waarschijnlijk een stuk lager. :)
En inderdaad Rob, dit is niet de 42 inch uitvoering, want die komt niet in Full HD resolutie....hoezo rare marketingstrategie bij Philips? :twisted: Kijk hiermaar even voor de gegevens van de 42pf9731d.
En hier kun je zoeken op de Philips site naar alle toestellen.
Gewoon 37 PF of 42 PF invullen en op het pijltje klikken. :D

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2006, 23:47

Leuke review

Erik K.

Bericht door Erik K. » 20 aug 2006, 00:08

Mijn pa heeft dezelfde TV. Hij heeft hem nu ongeveer een half jaar en is nu met zijn 2e toestel bezig. Die TV's zijn zo goed dat er blijkbaar meerdere liefhebbers voor waren en niet de levertijd af konden wachten als begrijpt wat ik bedoel :(
Maar inderdaad hij geeft serieus goed beeld en die cardreader aan de zijkant is ook erg handig! Hij heeft er ook een DVD-recoder met harddisk en allerlei speciale aansluitingen erbij gekocht. Superbeeld geeft dat alles bij elkaar!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2006, 10:13

Daar snap ik nu weer helemaal niets van; het grootste model is dan weer niet het beste. Das toch net of je een 330i koopt die op alle fronten een M3 de oren wast :shock: :shock: :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2006, 10:15

Wat ik ook jammer vind, bij verder overigens indrukwekkende specs van het 94 cm model, is de lijst die in 2 kleuren is opgebracht.
Blijkbaar wordt het toestel ook bij defensie gebruikt............... :? :lol:

Dexter

Bericht door Dexter » 20 aug 2006, 13:04

romo schreef:Daar snap ik nu weer helemaal niets van; het grootste model is dan weer niet het beste. Das toch net of je een 330i koopt die op alle fronten een M3 de oren wast :shock: :shock: :shock:
Nou, ik heb de kwaliteit van beide toestellen naast elkaar kunnen vergelijken en ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet veel voor elkaar onderdoen. :shock:
Alleen in een zuivere Full HD kwaliteit zal er wel een duidelijker verschil zijn, maar dat is via de aanbieders die we nu kennen zowat nog niet aan de orde.
Overigens is de 42PF9731 bestemt voor de USA en daar zijn ze al veel verder dan wij met HDTV.
In 2002 daar al de eerste uitzendingen mogen aanschouwen en sindsdien nooit meer iets gekocht op dat gebied.
Ik wacht gewoon af tot we hier ook zover zijn en het ziet ernaar uit dat dat nu bijna het geval gaat zijn.
Wel vervelend is, dat er nu nog steeds veel toestellen worden verkocht met het 'HD-Ready' label maar met een resolutie die daar nog niet bij in de buurt komt.
Of toestellen zonder HDMI aansluiting bijvoorbeeld....
Pure consumentenmisleiding is dat.:x

romo

Bericht door romo » 20 aug 2006, 13:11

Mee eens...............................publiekelijk aan de schandpaal met dit soort bedrijven

romo

Bericht door romo » 20 aug 2006, 13:14

egh................maar je koopt zo`n toestel toch vanwege de full HD kwaliteit..............anders kan je ook gewoon een dikke CRT kopen voor € 500,--

k33z

Bericht door k33z » 20 aug 2006, 13:14

Ik heb de 38PF9830 en ben er ook erg tevreden mee.

Het beeld is heerlijk groot en vooral met DVD is het erg mooi.

Het blijft natuurlijk een feit dat een normale TV uitzending (zelfs met digitale TV) bij lange na niet zo mooi is als bij een CRT TV. Iedereen die beweert dat dit wel zo is houdt zichzelf voor de gek.

romo

Bericht door romo » 20 aug 2006, 13:18

Dus voordat het loont moet er eerst in HD kwaliteit worden uitgezonden?

Begrijp ik dat goed zo?

Dexter

Bericht door Dexter » 20 aug 2006, 13:21

romo schreef:egh................maar je koopt zo`n toestel toch vanwege de full HD kwaliteit..............anders kan je ook gewoon een dikke CRT kopen voor € 500,--
Jij weet het! :wink:

k33z

Bericht door k33z » 20 aug 2006, 13:21

Voor TV uitzendingen is dit denk ik zeker het geval.

Wil een LCD mooier TV beeld hebben als een normale CRT TV dan moet er inderdaad in HD uitgezonden gaan worden. En dan nog is de vraag of een HD LCD TV een mooier beeld geeft als een HD CRT TV.

Een LCD heeft een schitterend formaat (kwa beeld), en staat natuurlijk prachtig in een huiskamer. Dit zijn de grote voordelen van een LCD/Plasma TV, een nadeel is dat kwa beeldkwaliteit het nogsteeds achterloopt op een goede CRT TV.

Dexter

Bericht door Dexter » 20 aug 2006, 13:22

k33z schreef:Ik heb de 38PF9830 en ben er ook erg tevreden mee.

Het blijft natuurlijk een feit dat een normale TV uitzending (zelfs met digitale TV) bij lange na niet zo mooi is als bij een CRT TV. Iedereen die beweert dat dit wel zo is houdt zichzelf voor de gek.
Ik neem aan dat je de 37PF9830 bedoelt Kees. :wink:
En inderdaad er gaat voorlopig nog niets boven een CRT scherm.

k33z

Bericht door k33z » 20 aug 2006, 13:24

Dexter schreef:
k33z schreef:Ik heb de 38PF9830 en ben er ook erg tevreden mee.

Ik neem aan dat je de 37PF9830 bedoelt Kees. :wink:
En inderdaad er gaat voorlopig nog niets boven een CRT scherm.
@Dexter, die bedoel ik inderdaad, typfout :)

romo

Bericht door romo » 20 aug 2006, 13:34

Overigens, maar dit ter zijde, kijk ik steeds minder TV, alles wat van belang is kan je achterhalen met internet.
Mijn inschatting is dat dit maximaal gecombineerd gaat worden in de komende jaren. TV opzich is een te passief en mi dood medium. Met uiteraard alleen maar bagger voor de massa ( zie dancing on ice.........krijg het bijna niet uit mijn strot............)
Nog een reden, om dan maar op zijn minst, de aanschaf van een LCD/plasma uit te stellen.

Remy

Bericht door Remy » 20 aug 2006, 16:03

romo schreef:Overigens, maar dit ter zijde, kijk ik steeds minder TV, alles wat van belang is kan je achterhalen met internet.
Mijn inschatting is dat dit maximaal gecombineerd gaat worden in de komende jaren. TV opzich is een te passief en mi dood medium. Met uiteraard alleen maar bagger voor de massa ( zie dancing on ice.........krijg het bijna niet uit mijn strot............)
Nog een reden, om dan maar op zijn minst, de aanschaf van een LCD/plasma uit te stellen.
Heb je op zich wel een punt. Maar het HD princiepe heeft natuurlijk ook een groot voordeel als je een dvd kijkt. Beeld wordt dan echt behoorlijk beter.

k33z

Bericht door k33z » 20 aug 2006, 17:45

Remy schreef:
romo schreef:Overigens, maar dit ter zijde, kijk ik steeds minder TV, alles wat van belang is kan je achterhalen met internet.
Heb je op zich wel een punt. Maar het HD princiepe heeft natuurlijk ook een groot voordeel als je een dvd kijkt. Beeld wordt dan echt behoorlijk beter.
Kan het beeld van een DVD beter worden door naar een HD ready TV te kijken? Volgens mij is de resolutie hetzelfde, dus maakt dit geen verschil.

romo

Bericht door romo » 20 aug 2006, 17:49

Zoals ik het zie heb je een speler nodig met een HDMI board/ interface en een TV die dat signaal kan verwerken, anders heb je nog niets

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 20 aug 2006, 21:13

Interesant allemaal.

Maar bij mijn weten is plasma toch beter dan LCD tv's.

Of klopt dat niet?

Plaats reactie