Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- Geelhoed
- Niall
Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?
Slingert google aan met zoekterm: Huizen in belgisch LimburgDexter schreef:Ja, dat heb je helemaal goed gezien.Scotsman schreef:Dus dexter als ik het goed begrijp. Als ik in belgie ga wonen en in nederland werken en dus elke dag weer terugkeer naar belgie, ik dan nops verschuldigd ben. Maar in de situatie van mijn vader die in belgie werkt en een belgische lease auto ter beschikking heeft, dubbelop genaaid wordt doordat hij en bijtelling betaald en dan ook nog km heffing voor het stuk door NL naar zijn werk.
Feitelijk is het zo dat de auto van je vader als een Nederlandse leaseauto gezien wordt en hij daarom ook bijtelling moet betalen.
En voor het stukje van huis naar de grens moet hij dan, net zoals alle andere mensen in Nederland, ook gewoon betalen.
Zodra hij over de grens is houdt het voor hem dus wel op.
Overigens is dat ook zo voor buitenlanders die in Nederland op projecten werken welke een paar jaar duren.
Die hebben een auto met buitenlands kenteken maar wonen hier en hebben de auto ook hier tot hun beschikking.
Die moeten ook betalen dus..... :twisted:

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wellicht ironisch bedoeld maar dat stadium ben ik idd allang voorbij...Rico v Velzen schreef:Ligt het nou aan mij of "leeft" dit onderwerp niet zo onder de DF'ers ?
- Marius
Dat is er vanuitgaande dat de betaler het sowiso al eens is met de opgelegde maatregel(en). In jouw redenering negeer je gemakshalve dat dus. Een fout die veel politici ook maken. In de psychologie noemt men dat ook wel 'blinde vlek'; gebrek aan sociale intelligentie.......Geelhoed schreef:Leg me dat dan eens uit.M@rcel schreef: Drogredenen,
Brandstofprijzen zouden ineens zo veel duurder worden, dat mensen massaal gaan afzien om hun auto te pakken
Je betaalt nu per kilometer zo'n 30 cent. Regel je de accijns zo dat daar de BPM en MRB ook in zit dan betaal je per kilometer zo'n 30 cent.
Of het nu elke week aan de pomp betaald wordt, of elk jaar via de MRB, of elke maand via de kilometerheffing. Je betaalt hetzelfde.
In de Psychologie is het kunnen uitstellen van een klein geluk voor een groter geluk een maat voor intelligentie. Ik zou het omgekeerde ook willen beweren: Het preferen van een jaarlijkse grote pijn van de MRB boven de kleinere som van maandelijkse of wekelijkse pijntjes is een maat voor stupiditeit.
- Macboy
Geweldige opmerkingGeelhoed schreef:In de Psychologie is het kunnen uitstellen van een klein geluk voor een groter geluk een maat voor intelligentie. Ik zou het omgekeerde ook willen beweren: Het preferen van een jaarlijkse grote pijn van de MRB boven de kleinere som van maandelijkse of wekelijkse pijntjes is een maat voor stupiditeit.

- Geelhoed
Klopt ik ging daarvan uit omdat je het nu ook betaalde, was je het er niet mee eens betaalde je nu niet, en zou je straks ook niet betalen en is een vergelijk tussen beide situaties nutteloos.Marius schreef: Dat is er vanuitgaande dat de betaler het sowiso al eens is met de opgelegde maatregel(en). In jouw redenering negeer je gemakshalve dat dus. Een fout die veel politici ook maken. In de psychologie noemt men dat ook wel 'blinde vlek'; gebrek aan sociale intelligentie.......
- Macboy
Is de petitie trouwens gesloten? Waarom loopt die niet verder na april 2007 ?
- Geelhoed
Omdat de beslissing waartegen gepetitioneerd werd al voor de opening van die petitie genomen was...
G. Kaper was in dit topic ook actief, ik heb daar nogal wat onjuistheden in zijn betoog aan het licht gebracht.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,2669834" onclick="window.open(this.href);return false;
G. Kaper was in dit topic ook actief, ik heb daar nogal wat onjuistheden in zijn betoog aan het licht gebracht.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,2669834" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marius
Dat is niet juist. Helaas ben je verplicht te betalen. Dat is wat anders dan het er mee eens zijn.Geelhoed schreef:Klopt ik ging daarvan uit omdat je het nu ook betaalde, was je het er niet mee eens betaalde je nu niet, en zou je straks ook niet betalen en is een vergelijk tussen beide situaties nutteloos.Marius schreef: Dat is er vanuitgaande dat de betaler het sowiso al eens is met de opgelegde maatregel(en). In jouw redenering negeer je gemakshalve dat dus. Een fout die veel politici ook maken. In de psychologie noemt men dat ook wel 'blinde vlek'; gebrek aan sociale intelligentie.......
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Geweldige opmerkingGeelhoed schreef:In de Psychologie is het kunnen uitstellen van een klein geluk voor een groter geluk een maat voor intelligentie. Ik zou het omgekeerde ook willen beweren: Het preferen van een jaarlijkse grote pijn van de MRB boven de kleinere som van maandelijkse of wekelijkse pijntjes is een maat voor stupiditeit.
Niet als de privacy ( mogelijk) in het geding is........................
Privacy is onbetaalbaar....................................het opofferen hiervan om een drogreden is pas stupide............................
- wjn
Hoi Dexter,Dexter schreef:wjn schreef: @Dexter
ff snel 3 dingen:
- Keuring voor het "kastje" staat los van de tarieven. Keuring garandeert de juiste werking, niet meer en niet minder. Zie het als APK.
Met de keuring wilde ik alleen maar aangeven dat je opmerking over de in het kastje aanwezige geupdate wegenkaart op die manier is ondervangen.
Verder is het natuurlijk zo dat er helemaal geen geupdate wegenkaart in het kastje hoeft te zitten.
Het systeem werkt volledig met coördinaten van het GPS systeem en heeft dus helemaal geen kaart nodig....
- Als de overheid geen plaats/datum/tijd gegevens bewaart van het voertuig en ik beweer onterecht met één of meerdere getuige dat het mijn voertuig niet kon zijn, hoe kan de overheid haar gelijk dan halen ??
Zoals ik al zei: de overheid hoeft haar gelijk niet te halen! De overheid heeft automatisch altijd gelijk, JIJ moet bewijzen dat je auto ergens niet was. Dat heet omgekeerde bewijslast.
- Als de overheid geen plaats/datum/tijd gegevens bewaart van het voertuig, hoe kan ik dan controleren of de juiste tarieven zijn gehanteerd. Bv. ik zeg, wederom met die getuige, dat ik om 6:55 ergens voorbij ben zijn geweest, waar het spitstarief om 7:00 ingaat.
Zoals ik al zei: de overheid hoeft haar gelijk niet te halen! De overheid heeft automatisch altijd gelijk, JIJ moet bewijzen dat je auto er op dat tijdstip was en niet 5 minuten later.
Overigens is die discussie niet mogelijk omdat alleen de registratiegegevens worden bewaard waaruit (uit het gehanteerde tarief) wél blijkt dat je op een spitsgedeelte hebt gereden, maar waar dat dan precies was is niet te herleiden. Dit in verband met de bescherming van je privacy...... :twisted:
Trouwens het wetsvoorstel voorstel begint al goed, geld voor alle houders van motorruituigen, dus ook houders van buitenlandse kentekens. Dat is dan weer een positief punt, dat ze buitenlanders laten betalen. Hoe het uitdraait, dat is de vraag.
Nee, dat staat er niet. Er staat dat de kilometerprijs is verschuldigd door diegene in Nederland woont én die een auto met buitenlands kenteken in Nederland tot zijn beschikking heeft moet betalen.
Toeristen op doorreis of op vakantie zijn dus niets verschuldigd.Artikel 1.3
1. De kilometerprijs is verschuldigd door degene die op het tijdstip van
registratie van de kilometer houder is van het motorrijtuig waarmee de
geregistreerde kilometer gereden is.
2. De houder van het motorrijtuig is degene:
a. op wiens naam het voor het motorrijtuig opgegeven kenteken is gesteld in
het kentekenregister;
b. die het motorrijtuig waarvoor geen Nederlands of buitenlands kenteken is
opgegeven, feitelijk ter beschikking heeft;
c. die in het register buitenlandse kentekens bij het in het buitenland
geregistreerde motorrijtuig is vermeld;
d. die een in het buitenland geregistreerd motorrijtuig dat niet in het register
buitenlandse kentekens is vermeld, in Nederland feitelijk ter beschikking heeft.
Zeg ik toch: Ik "bewijs" met een getuige (of meerdere getuigen) dat ik er op dit tijd en plaats niet was. Of dat bijvoorbeeld alleen het tijdstip niet klopt.
Dan is de overheid aan zet. Die moet dan weer bewijzen dat ik (mijn voertuig dus) er wel was op die tijd en plaats.
Hoe moeten ze dat doen dan, als er alleen berekende waarden bekend zijn en er geen foutmeldingen in het kastje staan??
Als er voor 100% op de gegevens vertrouwd wordt, dan is het wetsdeel voor bezwaar indienen nutteloos.
Betreffende buitenlanders, er staat nergens dat de houder een Nederlandse nationaliteit moet hebben. Er staat dat elke houder van elke auto moet betalen (vrij vertaald).
Ergens verder is ook een termijn van 4 weken voorgesteld. Korter dan 4 weken, dan geen km-heffing voor auto's met buitenlandse kentekens.
Betreffende coördinaten gps vs wegenkaart: Zet de coördinaten van de gps op een rijtje (waar betaald moet worden) en verbind de stippen met een lijn. Wat zou je dan krijgen ????
Als ik er goed over nadenk, zullen ze dus alleen de coördinaten waar een spitsheffing wordt geheven ergens opslaan en voor de rest wordt een standaard heffing geheven, mits deze coördinaten binnen NL vallen (volgens dat voorstel tot voorstel). Vandaar dat je ook voor de circuitdagen gaat betalen, aangezien ze geen onderscheid kunnen maken

Dus nogmaals, slaap lekker Nederland ...
Laatst gewijzigd door wjn op 11 sep 2008, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geelhoed schreef:Leg me dat dan eens uit.M@rcel schreef: Drogredenen,
Brandstofprijzen zouden ineens zo veel duurder worden, dat mensen massaal gaan afzien om hun auto te pakken
Je betaalt nu per kilometer zo'n 30 cent. Regel je de accijns zo dat daar de BPM en MRB ook in zit dan betaal je per kilometer zo'n 30 cent.
Of het nu elke week aan de pomp betaald wordt, of elk jaar via de MRB, of elke maand via de kilometerheffing. Je betaalt hetzelfde.
In de Psychologie is het kunnen uitstellen van een klein geluk voor een groter geluk een maat voor intelligentie. Ik zou het omgekeerde ook willen beweren: Het preferen van een jaarlijkse grote pijn van de MRB boven de kleinere som van maandelijkse of wekelijkse pijntjes is een maat voor stupiditeit.
Mensen schrikken nu eenmaal meer als ze bij de pomp 200 euro moeten achterlaten ipv af en toe een grote rekening. Vaak worden die rekeningen weer uit andere potjes betaald en steken velen de kop in het zand
- Hans
Als de regering denkt een groot draagvlak te hebben, laat ze dan eens ballen tonen en een referendum uitschrijven. Het zogenaamde draagvlak wat er nu is komt van een paar belangenorganisaties die ze een worst voor hebben gehouden om het hele project te steunen.
- wjn
Dan krijg je dus wel het effect wat gewenst wordt, namelijk dat de auto minder gebruikt wordt.M@rcel schreef:Geelhoed schreef:Leg me dat dan eens uit.M@rcel schreef: Drogredenen,
Mensen schrikken nu eenmaal meer als ze bij de pomp 200 euro moeten achterlaten ipv af en toe een grote rekening. Vaak worden die rekeningen weer uit andere potjes betaald en steken velen de kop in het zand
Of ben ik nu zo dom ??
- Geelhoed
Ziedaar mijn maat.M@rcel schreef:[Mensen schrikken nu eenmaal meer als ze bij de pomp 200 euro moeten achterlaten ipv af en toe een grote rekening. Vaak worden die rekeningen weer uit andere potjes betaald en steken velen de kop in het zand

Hetzelfde krijg je met kilometerheffing, plus de differentiatie mogelijkheden.wjn schreef: Dan krijg je dus wel het effect wat gewenst wordt, namelijk dat de auto minder gebruikt wordt.
- Marius
copy paste dji.nl:
"Met elektronische detentie mag je twee keer per dag even naar buiten, op vooraf afgesproken tijdstippen. Verder zit je continue binnen. Juist de combinatie van thuis de vrijheid proeven en toch gevangen zitten maakt het zwaar." [/copy]
Het is grappig om te lezen dat we non-gedetineerden nu al op een zelfde soort manier gaan beperken in hun vrijheid.
"Nee u mag geen gebruik maken van het door uzelf aangeschafte voertuig, op de door uzelf betaalde weg, indien u niet bereid bent dit device te installeren cq de verhoogde tarieven te betalen."
"Met elektronische detentie mag je twee keer per dag even naar buiten, op vooraf afgesproken tijdstippen. Verder zit je continue binnen. Juist de combinatie van thuis de vrijheid proeven en toch gevangen zitten maakt het zwaar." [/copy]
Het is grappig om te lezen dat we non-gedetineerden nu al op een zelfde soort manier gaan beperken in hun vrijheid.
"Nee u mag geen gebruik maken van het door uzelf aangeschafte voertuig, op de door uzelf betaalde weg, indien u niet bereid bent dit device te installeren cq de verhoogde tarieven te betalen."
- RVV
Geelhoed, mischien dat je mij eens in duidelijk Nederlands kan uitleggen wat voor mij de voordelen zijn van de km heffing ?
- Ik rij 2 auto's prive, koop geen nieuwe auto's.
- 1 auto rijd 12000 km per jaar woon werk en 2000 plezier/pret kilometers (waarvan 1 rit naar de ring á 1000 km)
- 1 auto, rijd 9000 km per jaar woon werk en 10000 km "noodzakelijke" privekilometers.
Totaal aantal kilometers per jaar 33000 km.
- Er worden nu al geen overbodige kilometers gereden, (behalve dan die 2000 pretkilometers)
- ik woon in het Noorden van het land, sta nooit in de file, en rij altijd buiten de spits, meestal binnendoor op 60/80 km wegen, die gewoon leeg zijn (relatief dan)
Wat is straks het voordeel voor mij met een kastje in de auto ?
Daar is waar ik antwoord op wil hebben. Besparen op die kilometrage van 33000 km is verder niet aan de orde.
Weet je wat ik denk ? Dat is dat ik alle autokosten die ik nu heb gewoon hou, en daarboven op gewoon extra per kilometer ga betalen.
Dat nog even afgezien van alle kosten die je als autobezitter hebt van het verplicht laten instaleren/kopen/huren van zo'n kastje. Plus alle indirecte kosten die je opbrengt via belastingheffingen.
- Ik rij 2 auto's prive, koop geen nieuwe auto's.
- 1 auto rijd 12000 km per jaar woon werk en 2000 plezier/pret kilometers (waarvan 1 rit naar de ring á 1000 km)
- 1 auto, rijd 9000 km per jaar woon werk en 10000 km "noodzakelijke" privekilometers.
Totaal aantal kilometers per jaar 33000 km.
- Er worden nu al geen overbodige kilometers gereden, (behalve dan die 2000 pretkilometers)
- ik woon in het Noorden van het land, sta nooit in de file, en rij altijd buiten de spits, meestal binnendoor op 60/80 km wegen, die gewoon leeg zijn (relatief dan)
Wat is straks het voordeel voor mij met een kastje in de auto ?
Daar is waar ik antwoord op wil hebben. Besparen op die kilometrage van 33000 km is verder niet aan de orde.
Weet je wat ik denk ? Dat is dat ik alle autokosten die ik nu heb gewoon hou, en daarboven op gewoon extra per kilometer ga betalen.
Dat nog even afgezien van alle kosten die je als autobezitter hebt van het verplicht laten instaleren/kopen/huren van zo'n kastje. Plus alle indirecte kosten die je opbrengt via belastingheffingen.
- Geelhoed
Beide autos zitten onder het omslagpunt, en zullen dus goedkoper worden.
Je hebt bovendien ook geen spitsheffing. Het ligt er een beetje aan hoe zwaar en vervuilend ze zijn maar jij komt er denk ik wel goedkoper af.
Je hebt bovendien ook geen spitsheffing. Het ligt er een beetje aan hoe zwaar en vervuilend ze zijn maar jij komt er denk ik wel goedkoper af.
- RVV
Hoe vertaald zich dat dan financieel ? 5 % lagere autokosten ofzo ?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Sinterklaas deelt ook cadeautjes uit........................................
-
En 95 procent rijdt lease. Baas betaald hebben de auto als werkpaard liefst een 1.2 turbo op gas met euro 625 norm. Die mensen wonen in de randstad en leven voor die winter en zomer vakantie en de bier feesten. Autorijden boeit 95 procent niet. Zien het puur als vervoer middel.
Alleen wij auto liefhebbers worden vet geneukt.
Wij houden van sportief rijden met gps not done.
Wij houden van de wat snellere auto s. Die worden door KM adminstratie alleen maar duurder. Kijk nu met slurptax etc.
De fun in autorijden verdwijnt wij liefhebbers zijn de grootste dupe.
Het was 95% toch al een doorn in het oog dat ze worden ingehaald door een ferrari porsche bmw mercedes en audi s.
Alleen wij auto liefhebbers worden vet geneukt.
Wij houden van sportief rijden met gps not done.
Wij houden van de wat snellere auto s. Die worden door KM adminstratie alleen maar duurder. Kijk nu met slurptax etc.
De fun in autorijden verdwijnt wij liefhebbers zijn de grootste dupe.
Het was 95% toch al een doorn in het oog dat ze worden ingehaald door een ferrari porsche bmw mercedes en audi s.
- Geelhoed
Oeps, ik vrees dat ik fout gelezen heb, sorry.
Met 33000 zit je boven het gemiddelde. (14000 voor benzine 26000 voor diesel)
De kosten qua wegenbelasting zullen ongeveer evenredig stijgen. Dus als je twee keer zoveel als het gemiddelde rijdt dan betaal je ook twee keer de wegenbelasting. De BPM is een lastiger verhaal, daar kan ik nog niets voor uitrekenen.
Maar duurder wordt het wel voor je.
Met 33000 zit je boven het gemiddelde. (14000 voor benzine 26000 voor diesel)
De kosten qua wegenbelasting zullen ongeveer evenredig stijgen. Dus als je twee keer zoveel als het gemiddelde rijdt dan betaal je ook twee keer de wegenbelasting. De BPM is een lastiger verhaal, daar kan ik nog niets voor uitrekenen.
Maar duurder wordt het wel voor je.
- Geelhoed
minder dan 10% rijdt lease.Andre schreef:En 95 procent rijdt lease. Baas betaald
-
Geelhoed.
Popmo romo en ik met de M3 hoe komen wij er van af. En die porsche liefhebber met een 10 jaar ouwe porsche en die liefhebber met een ford mustang en die liefhebber met rally kanon mitsubishi evo en subaru en die liefhebber die graag met zijn auto op het circuit rijdt en die liefhebber die zijn 10 jaar oude gepoetste ferrari even op zondag wil uitlaten. Met een gps kastje op het voorruit.
Laat me niet lachen.
Het is een doorn in het oog van de overheid dat wij liefhebbers ook nog graag willen genieten.
Popmo romo en ik met de M3 hoe komen wij er van af. En die porsche liefhebber met een 10 jaar ouwe porsche en die liefhebber met een ford mustang en die liefhebber met rally kanon mitsubishi evo en subaru en die liefhebber die graag met zijn auto op het circuit rijdt en die liefhebber die zijn 10 jaar oude gepoetste ferrari even op zondag wil uitlaten. Met een gps kastje op het voorruit.
Laat me niet lachen.
Het is een doorn in het oog van de overheid dat wij liefhebbers ook nog graag willen genieten.
- Tristan
30% rijdt auto die niet met prive-geld is betaald.Geelhoed schreef:minder dan 10% rijdt lease.Andre schreef:En 95 procent rijdt lease. Baas betaald