advies bij beschikking
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
advies bij beschikking
Nou mensen, de politie heeft het even op mij gemunt.
Vandaag 2 beschikkingen binnen gekregen a € 150,- per stuk te weten:
Van rijstrook wisselen zonder overig verkeer voor te laten gaan
Als bestuurder een verdrijvingsvlak gebruiken
Beide beschikkingen hebben betrekking op dezelfde lokatie en overtreding. De situatie is als volgt:
Ik sta met 1 auto voor mij, 1 achter mij en 3 naast mij te wachten op groen licht om vervolgens allemaal naar links toe af te buigen. Daarna dient men in te voegen naar een enkele rijbaan. Na het groene licht rijden we allen de bocht om, maar is de voorste auto in de rechterbaan dermate langszaam dat mij geen ruimte wordt gegeven door de auto daarachter om in te voegen. Aangezien er nog een auto achter mij rijdt heb ik besloten om een klein stukje over het verdrijvingsvlak te rijden om de langzamere verkeersdeelnemer in te halen en niet boven op mijn rem te gaan staan om zo een gevaarlijke situatie te creeren.
Dus het komt er op neer dat ik het niet eens ben om 2 beschikkingen te krijgen van een dergelijk bedrag. Dat ik fout ben geweest is wel duidelijk.
Wat zouden jullie in dit geval doen en heeft het zin om een bezwaar in te dienen en de situatie daarin aan te geven?
Vandaag 2 beschikkingen binnen gekregen a € 150,- per stuk te weten:
Beide beschikkingen hebben betrekking op dezelfde lokatie en overtreding. De situatie is als volgt:
Ik sta met 1 auto voor mij, 1 achter mij en 3 naast mij te wachten op groen licht om vervolgens allemaal naar links toe af te buigen. Daarna dient men in te voegen naar een enkele rijbaan. Na het groene licht rijden we allen de bocht om, maar is de voorste auto in de rechterbaan dermate langszaam dat mij geen ruimte wordt gegeven door de auto daarachter om in te voegen. Aangezien er nog een auto achter mij rijdt heb ik besloten om een klein stukje over het verdrijvingsvlak te rijden om de langzamere verkeersdeelnemer in te halen en niet boven op mijn rem te gaan staan om zo een gevaarlijke situatie te creeren.
Dus het komt er op neer dat ik het niet eens ben om 2 beschikkingen te krijgen van een dergelijk bedrag. Dat ik fout ben geweest is wel duidelijk.
Wat zouden jullie in dit geval doen en heeft het zin om een bezwaar in te dienen en de situatie daarin aan te geven?
- Casper
Re: advies bij beschikking
Ben je staande gehouden? Of is dit een gevalltje Horkenlijn? Zonder bewijs zal de rechter de zaak binnen 1min wettig en overtuigend bewezen verklaren. Het is zuur, maar niks aan te doen...
Wat een geld trouwens
Een boete voor de ene overtreding en een waarschuwing voor de andere zou ik meer op z'n plek vinden...
Ik vind trouwens wel dat er een soort contradictie in beide boetes zit. Je wordt voor 1 delict eigenlijk 2x gestraft...
Wat een geld trouwens

Ik vind trouwens wel dat er een soort contradictie in beide boetes zit. Je wordt voor 1 delict eigenlijk 2x gestraft...
- Nutkees
ik ben uiteraard niet staande gehouden, maar wat ik wel vreemd vindt is dat ik vlak na het begaan van mijn misdaad op een parkeerhaven ben gestopt vanwege een telefoonoproep.
Er waren in de tussentijd geen afslagen te bekennen en de agent had dus ook de moeite kunnen nemen om mij op dat moment staande te houden.
En inderdaad erg klote dat je 2 bekeuringen krijgt voor dezelfde overtreding.
Er waren in de tussentijd geen afslagen te bekennen en de agent had dus ook de moeite kunnen nemen om mij op dat moment staande te houden.

En inderdaad erg klote dat je 2 bekeuringen krijgt voor dezelfde overtreding.

- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
je kunt het proberen, eerst bezwaar aan tekenen (das 6 weken uitstel) en kijken wat er gezegd word. als je dan nog verder wilt moet je even op flitsservice.nl gaan kijken, iets met Wet Openbaar Bestuur. dan moeten zei met de papieren van de ambtenaar in kwestie komen en dat schijnt nog wel eens moeilijk te zijn, ze hebben er maar 2 weken voor en als ze daar overheen gaan (wel goed bij houden) kun je ze in gebreke stellen pfzoiets..
erg ambtelijk gedoe, ik vond het niet waard, wel dat bezwaar, ging om rood licht waar ik het niet mee eens was. ik vond de verkeerssituatie meer gelden dan het verkeerlicht en reed schijnbaar door rood. ik heb er niet op gelet..
erg ambtelijk gedoe, ik vond het niet waard, wel dat bezwaar, ging om rood licht waar ik het niet mee eens was. ik vond de verkeerssituatie meer gelden dan het verkeerlicht en reed schijnbaar door rood. ik heb er niet op gelet..
- GTRene
zuur Kees...
vieze verlinkers...(Andre heeft er vast wat leuke woorden voor
)
sterkte met de afhandeling, ik vind een staande houding op z'n plek...zo is er niks te bewijzen, en kun je zeggen laat eens zien dan? maja de politie of die figuur spreekt en das schijnbaar al genoeg ook al kan hij het niet helemaal goed gezien hebben oid....

vieze verlinkers...(Andre heeft er vast wat leuke woorden voor

sterkte met de afhandeling, ik vind een staande houding op z'n plek...zo is er niks te bewijzen, en kun je zeggen laat eens zien dan? maja de politie of die figuur spreekt en das schijnbaar al genoeg ook al kan hij het niet helemaal goed gezien hebben oid....

- Nutkees
ga morgen de eerste stap volgens de WOB maar eens zetten en kijken wat er van terecht komt... Dat geld maakt me nog niet eens zoveel uit, maar de manier waarop... Daar wil ik best wel even wat ambtelijke woorden voor gaan lezen over hoe dit aan te pakken... 

- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
niet meteen op de WOB toer gooien, die komen de voorselectie niet door ( aldus een bevriende diender) 

-
Kan zo zijn maar ik had tijdje terug ook zoiets en toen heb ik ook mooi WOB gedaan. Ook zo'n overijverige mongool vol afgunst die een bonnenboekje had.Jeroen van Emmerik schreef:niet meteen op de WOB toer gooien, die komen de voorselectie niet door ( aldus een bevriende diender)
En vanaf een ander adres dan waar de boete heengestuurd was. Dat merkten ze later pas op dus waren weer wat extra brieven. Al met al dus wat post erover gehad terwijl ik de boete al betaald had (maar gaat langs dat WOB-verzoek).
- Casper
Als je zo'n Flitsservice standaard brief neem inderdaad niet. Kun je zelfs een boete krijgen voor belemmering van de rechtsgang. Maar als je gewoon je eigen versie neemt zijn ze wettelijk verplicht deze in behandeling te nemen.Jeroen van Emmerik schreef:niet meteen op de WOB toer gooien, die komen de voorselectie niet door ( aldus een bevriende diender)
- Hans
Je mag je kennis overal vandaan halen, ook van internet. Dat ze er niet blij mee zijn is een tweede. Die officier van justitie doet niet anders dan standaard brieven versturen.Casper schreef:
Als je zo'n Flitsservice standaard brief neem inderdaad niet. Kun je zelfs een boete krijgen voor belemmering van de rechtsgang. Maar als je gewoon je eigen versie neemt zijn ze wettelijk verplicht deze in behandeling te nemen.
- Casper
Klopt, maar als je de standaard te downloaden brieven van Flitsservice gebruikt, zal de rechter refereren aan een arrest waar is besloten dat die te downloaden brieven alleen het oogmerk hebben de justitiële rechtsgang te vertragen c.q. te belemmeren.Hans schreef:Je mag je kennis overal vandaan halen, ook van internet. Dat ze er niet blij mee zijn is een tweede. Die officier van justitie doet niet anders dan standaard brieven versturen.Casper schreef:
Als je zo'n Flitsservice standaard brief neem inderdaad niet. Kun je zelfs een boete krijgen voor belemmering van de rechtsgang. Maar als je gewoon je eigen versie neemt zijn ze wettelijk verplicht deze in behandeling te nemen.
Je mag uiteraard wel informatie uit die brieven halen maar ze niet exact over nemen...
- frankv
grappig dat je alles beschrijft behalve dat je blijkbaar op de linkerbaan stond voor het stoplicht, dat is blijkbaar zo vanzelfsprekend dat het geen toelichting behoeft!Flatline schreef:Vandaag 2 beschikkingen binnen gekregen a € 150,- per stuk te weten:
maar nu even naar mijn punt, als ik je verhaal goed lees, ging je juist over het verdrijvingsvlak om geen mensen te hoeven snijden omdat degene rechts van jou geen ruimte gaf
dan is boete 1 toch onzin? als je nu erkent dat je over het verdrijvingsvlak bent gestoven juist om niemand te hoeven snijden [er even van uitgaande dat je de voorste langzame auto rechts niet alsnog gesneden hebt...] dan betaal je boete 2 en vecht je boete 1 aan
moet degene op de rechterbaan je overigens geen voorrang verlenen om in te voegen? je mag toch immers niet rechts inhalen, behalve als er vierkante blokken ipv lijnen staan
frank
- Macboy
Schrijf nou maar gewoon normaal je verhaal in een bezwaar, zonder allerlei WOB geneuzel en het kan niet anders dan dat op zijn minst één boete wordt kwijtgescholden. Zo niet, dan lekker naar de rechter en daar je verhaal houden.
We gaan hier niet twee boetes betalen voor wat één vergrijp lijkt te zijn.
- Nutkees
Macboy schreef:Schrijf nou maar gewoon normaal je verhaal in een bezwaar, zonder allerlei WOB geneuzel en het kan niet anders dan dat op zijn minst één boete wordt kwijtgescholden. Zo niet, dan lekker naar de rechter en daar je verhaal houden.
Dat is dus ook mijn idee, maar vanwege de dingen die ik lees op flitsservice e.d. leek mij een WOB ook niet zo'n slecht idee, maar me gevoel zegt om eerder bezwaar aan te tekenen met bovenstaand verhaal.
-
[politiemodus aan] Hoe makkelijk kan het zijn.....jij geeft flink gas met je sportauto en rijdt over het verdrijvingsvlak om vervolgens je auto in een gaatje te proppen.
Elke agent die zo'n dubbele kans om te scoren laat liggen komt nooit aan zijn quotum. [politiemodus uit]
Tja, gewoon betalen en niet verder over nadenken.
Jij weet hoe het echt zat, maar oom agent ziet het op zijn manier en heeft de wet aan zijn zijde.
Daar zal een OvJ of een rechter niet anders over oordelen.
Het Recht in Nederland is lang niet altijd synoniem met Rechtvaardigheid.
Elke agent die zo'n dubbele kans om te scoren laat liggen komt nooit aan zijn quotum. [politiemodus uit]
Tja, gewoon betalen en niet verder over nadenken.
Jij weet hoe het echt zat, maar oom agent ziet het op zijn manier en heeft de wet aan zijn zijde.
Daar zal een OvJ of een rechter niet anders over oordelen.
Het Recht in Nederland is lang niet altijd synoniem met Rechtvaardigheid.

- Macboy
Dex je hebt voor de helft gelijk: dat ie moet betalen staat deels wel vast, maar dat ie dubbel moet betalen niet.
-
Dus jij wil zeggen dat hij geen twee separate overtredingen heeft begaan?Macboy schreef:Dex je hebt voor de helft gelijk: dat ie moet betalen staat deels wel vast, maar dat ie dubbel moet betalen niet.
Ik zie dat namelijk wel zo.
- Nutkees
het was overigens niet met de BMW hoor, maar met een 207 van de zaak
En in mijn ogen heb ik ook niemand afgesneden. Het verdrijvingvlak was groot genoeg om voldoende afstand te creeren en niet te zorgen voor een schrikreactie.

En in mijn ogen heb ik ook niemand afgesneden. Het verdrijvingvlak was groot genoeg om voldoende afstand te creeren en niet te zorgen voor een schrikreactie.
- Niels v D
Ik vroeg me al af waarom er geen boete voor onnodige burnouts bijzat..Flatline schreef:het was overigens niet met de BMW hoor, maar met een 207 van de zaak![]()

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik denk dat je zeker wel mogelijkheden hebt. Een collega heeft laatst met succes een roodlichtbekeuring aangevochten. Agent had geconstateerd dat hij door rood licht reed maar hijzelf blijft pertinent beweren dat het niet rood maar oranje was. Kennis die erachter reed was getuige. Diverse bezwaarschriften gestuurd en uiteindelijk voor laten komen. Hij heeft gelijk gekregen. en kreeg zijn geld (boete was inmiddels wel betaald) terug.
- Macboy
Wouter je snapt toch hopelijk wel dat jouw voorbeeld helemaal niets en dan ook niets te maken heeft met de casus die hier beschreven is 
Jouw collega ontkent, Flatline erkent de gedragingen.
Flatline zegt alleen
a) ik kon niet anders en probeerde juist problemen te voorkomen door mijn actie en
b) ik wil niet twee maal een boete betalen voor eigenlijk één soort actie

Jouw collega ontkent, Flatline erkent de gedragingen.
Flatline zegt alleen
a) ik kon niet anders en probeerde juist problemen te voorkomen door mijn actie en
b) ik wil niet twee maal een boete betalen voor eigenlijk één soort actie