Hoeveel kilometer met je banden ?
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
2x alle vier de banden ( continental sportcontact 2 ) vernieuwd in 2 jaar ring rijden. Uitsluitend op de Ring gereden met de TT, zelden voor dagelijks gebruik. En 1 maal set michelin pilot sport ps2 zo goed als opgereden op 4 daagse scuderia cursus en nog 1 weekend Ring. Michelin waren duidelijk zachter, maar daardoor in mijn ogen de fijnste band die ik gereden heb. Ik overweeg om de nieuwe auto meteen te voorzien van nieuwe michelin's en de nieuwe banden in te ruilen. Heb redelijk tot zeer goed contact met bandenbedijf, die de banden inneemt tegen inkoop en me alleen de meerwaarde van de michelin's laat betalen. Bovendien moet je een nieuwe auto meteen laten uitlijnen en balanceren, want je wilt niet weten hoe die soms af fabriek geleverd worden. En dat is niet alleen bij Audi zo
PON heeft er ook een handje aan om de boel te verklooien met het wisselen van de banden voor continental op alle VAG auto's.

- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Vorige auto Seat Leon 110pk tdi ongeveer 30k met premium contacts (voor). Met de huidige auto, 206 2.0hdi 55k met Good Year, een of andere eco-type band. Achter zitten ze er nu 90k op en nog lang niet versleten. Volgens mij gaat die auto over een jaar de deur uit met achterbanden die 150k gelopen hebben...
- frank de jonge
- Berichten: 9949
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Gemiddeld doe ik tussen de 5000 en 7000km met de banden.
Moet er wel bijzeggen dat het alleen funkilometers zijn op B-wegen.
Op de autobaan rij ik niet zoveel hooguit de A50 om van de acceleratie te genieten als je de rest tot stipjes rijd.
Ben zeer zuinig op mijn auto rijd hem altijd netjes warm en laat de turbo netjes afkoelen.
In de bebouwde kom word ik vaak ingehaald daar ik zeer zachtjes over de drempels rijd die hier echt veel liggen, vind dit namelijk zonde van het onderstel.
Maar zo gauw er lekkere B-wegen komen gaat het gaspedaal naar beneden. Ik accelereer dan ook veel.
Enigste wat bij mij altijd veel slijt zijn dus de remblokken en banden, verder nooit stukken.
Ik rij nu op Semperites banden (shitband) of zoiets heten ze (lagen erop toen ik hem kocht, Moree had bewust een foute maat nieuwe banden erop gelegd daar deze stukken goedkoper waren. 195-16-45 terwijl er eigenlijk 205-16-45 op moet. Heb hem erop aangesproken maar geen respons meer op gehad en zo heb ik wel meer zeer kwalijke dingen met hem meegemaakt.
Moet er wel bijzeggen dat het alleen funkilometers zijn op B-wegen.
Op de autobaan rij ik niet zoveel hooguit de A50 om van de acceleratie te genieten als je de rest tot stipjes rijd.
Ben zeer zuinig op mijn auto rijd hem altijd netjes warm en laat de turbo netjes afkoelen.
In de bebouwde kom word ik vaak ingehaald daar ik zeer zachtjes over de drempels rijd die hier echt veel liggen, vind dit namelijk zonde van het onderstel.
Maar zo gauw er lekkere B-wegen komen gaat het gaspedaal naar beneden. Ik accelereer dan ook veel.
Enigste wat bij mij altijd veel slijt zijn dus de remblokken en banden, verder nooit stukken.
Ik rij nu op Semperites banden (shitband) of zoiets heten ze (lagen erop toen ik hem kocht, Moree had bewust een foute maat nieuwe banden erop gelegd daar deze stukken goedkoper waren. 195-16-45 terwijl er eigenlijk 205-16-45 op moet. Heb hem erop aangesproken maar geen respons meer op gehad en zo heb ik wel meer zeer kwalijke dingen met hem meegemaakt.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Klopt als een bus. Normale banden schuiven als je te hard door de bocht gaat deze zetten gewoon een flinke stap opzij ineens en dan heb ik het over zeker een meter
1ste keer dat me dit gebeurde schrok ik me kapot daar ik dit niet gewend ben.
Dus met acceleren kijk ik nu even niet zo precies en wil ze dan ook zo snel mogelijk letterlijk oproken (lees spinnen van 0-75 in zijn 1).

1ste keer dat me dit gebeurde schrok ik me kapot daar ik dit niet gewend ben.
Dus met acceleren kijk ik nu even niet zo precies en wil ze dan ook zo snel mogelijk letterlijk oproken (lees spinnen van 0-75 in zijn 1).
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik heb de voorbanden , 215-45-17 Semperit direction Sport, in 10.000km op gereden.Dit was met een 1998 V70R AWD.
Moet wel zeggen dat je een mooi slijtprofiel krijgt. maar bij krappere bochten heb je nogsteeds heel veel last van ''de onderstuur trut''.
Van achter heb ik een tijdje met Uniroyal Rainsports 1 gereden. Die heb ik er, nota bene van achter, met 7.000 km op gereden. De hele wang was kaal. Overigens wel bijzonder veel grip, ook in de regen. Maar voor mijn rijstijl slijten ze te hard.
Moet wel zeggen dat je een mooi slijtprofiel krijgt. maar bij krappere bochten heb je nogsteeds heel veel last van ''de onderstuur trut''.
Van achter heb ik een tijdje met Uniroyal Rainsports 1 gereden. Die heb ik er, nota bene van achter, met 7.000 km op gereden. De hele wang was kaal. Overigens wel bijzonder veel grip, ook in de regen. Maar voor mijn rijstijl slijten ze te hard.
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
onder de touring gaan de 18" "mischbereifte" RE 050 RFT's verbazingwekkend lang mee, zitten er nu al 38K Km onder en zullen pas bij 45 K vervangen hoeven te worden. (en ik rij er toch niet zuinig mee ( elke dag wel 200+ en vaak zwaar beladen met boot of race-auto dan wel zware aanhanger. erachter )
Onder de EVO zitten nu Toyo 888's , die alleen maar op het circuit gebruikt worden , zullen dus ca 2/4 K meegaan vermoedt ik.
Wat er op de cabrio zit weet ik niet , maar dat maakt me geen ruk uit , omdat ik toch alleen maar ca 2/3K per jaar er mee zal gaan rijden.
Onder de EVO zitten nu Toyo 888's , die alleen maar op het circuit gebruikt worden , zullen dus ca 2/4 K meegaan vermoedt ik.
Wat er op de cabrio zit weet ik niet , maar dat maakt me geen ruk uit , omdat ik toch alleen maar ca 2/3K per jaar er mee zal gaan rijden.