740d: boot of niet ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Ja, de 7-serie is de zwaarste boot die er is bij BMW !
10
18%
Nee man, de 7-serie stuurt verrassend strak, eigenlijk onwerkelijk !
15
27%
Geen mening, want geen ervaring.
31
55%

Totaal aantal stemmen: 56

RVV

Bericht door RVV » 09 sep 2008, 14:20

Afgelopen Zaterdag nog even een stukje mee en gereden in die 740d... over hufterig gedrag gesproken.. zo'n auto merk je gewoon niks van het veel te hard rijden.. 180/200.. in alle rust.... zo smooth... en iedereen vind je een dikke hufter :?

M@rcel

Re: Verkeershufter verplicht naar cursus (3 dagen 690 euro)

Bericht door M@rcel » 09 sep 2008, 15:01

Nee, een Sumo worstellaar merkt er ook niets van als die boven op Rico gaat zitten...daarom is het nog wel een big fat ass mothafokkah :wink:

WJ

Re: 740d: boot of niet ?

Bericht door WJ » 09 sep 2008, 16:55

Boot. Maar dat hoort gewoon bij die auto imo.
Leuk voor naast je Lambo ofzo voor de dagelijkse boodschapjes. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 sep 2008, 16:59

Heb maar even een nieuw draadje gesplitst.

Inderdaad, afgelopen zaterdag had ik een 740d bij me. En Rico en Steven en Mark hebben mee kunnen rijden. We hadden een gesprek over het feit dat de E92 M3 als boot werd gezien, te zwaar te log e.d.

Toevallig had Robin een heel verhaal over het feit dat de lichtgewicht auto's zo worden overschat. Iedereen heeft het over lichter, beter sturen, hoe minder gewicht hoe beter, ergo hoe sportiever. Robin liet daarop weten dat je nog zo'n lichte auto kunt bouwen, zolang je niet mee kan komen op het rechte stuk, is het ook geen hol aan. En heb je met de zwaardere boot betere rondetijden. Kortom, het blijft enkel bij de beleving en daarmee alleen red je het niet.

Steven, Mark en ik dachten nog na de opmerking van Robin: Lotus is geweldig man, waar heb je het nu over. Gewicht is alles !! Steven liet daarop weten dat inderdaad de Speedster met 2.2 motor een geweldige auto was, maar op de rechte stukken na 120 blijft er van snelheid eigenlijk weinig meer over en is de sensatie ver te zoeken.

En toen kwam het ... de rit in de 740d. Als je het over een boot hebt is dat de eerste de beste boot. Maar hoe voelt de auto nu aan dan? Voelt hij ook aan als een boot ? In het geheel niet ! Maar het koppel van die diesel is niet te bevatten, wat een duw in je rug krijg je ervan :)

De auto voelt in de bochten gewoonweg geweldig aan eigenlijk. Hij stuur zeer direct, zeer scherp en is op klaverbladen bloedsnel en voelt gewoon goed aan (Steven behoorlijk stuk sneller dan Mark, grappig om te zien ;)).

Dus waarom is dat eigenlijk een boot ?

En als de 740d al geweldig aanvoelt, hoe voelt de M3 dan wel niet aan ? En zo kwamen wij op dit onderwerp. Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk ervaring met een 740d (althans andere 7-serie) en hoe onder de indruk ben je ervan?

En opeens was de opmerking van Robin over het overschatten van lichtgewichtauto's toch helemaal niet meer zo vreemd ...

(let wel: we zijn allen zwaar liefhebbers van Lotus Exige, Opel Speedster en dat soort auto's dus opmerking in juist perspectief zien)

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2008, 17:33

Ten eerste vind ik niet dat je over sportiviteit moet praten in die klasses. Dat is toch TOTAAL niet belangrijk? Je koopt zo'n grote auto om comfortabel van A naar B te komen met alle luxe die je je maar voor kunt stellen. En natuurlijk voor de perfecte kwaliteit die je in een topmodel kunt verwachten.
Macboy schreef: Toevallig had Robin een heel verhaal over het feit dat de lichtgewicht auto's zo worden overschat. Iedereen heeft het over lichter, beter sturen, hoe minder gewicht hoe beter, ergo hoe sportiever. Robin liet daarop weten dat je nog zo'n lichte auto kunt bouwen, zolang je niet mee kan komen op het rechte stuk, is het ook geen hol aan. En heb je met de zwaardere boot betere rondetijden. Kortom, het blijft enkel bij de beleving en daarmee alleen red je het niet.
Tja, maar Robin is ook wel echt iemand die vermogen gewoon schitterend vind. Aan de andere kant heb je bijvoorbeeld Michel die juist erg gefocussed is op stuurgedrag/gewicht. Het is ook gewoon een persoonlijke voorkeur, doe mij maar ertussenin, toch wat power maar ook niet te zwaar aub.
Steven liet daarop weten dat inderdaad de Speedster met 2.2 motor een geweldige auto was, maar op de rechte stukken na 120 blijft er van snelheid eigenlijk weinig meer over en is de sensatie ver te zoeken.
True, heb ook eens met een Speedster proefgereden maar 147pk vond ik 'net niet'.. auto had beter 175-200pk kunnen hebben. Overigens was ik van de motor an sich ook niet echt onder de indruk. Bij de Elise 111R had ik het idee dat die motor voor de auto gemaakt was, veel meer racy en maakt graag toeren. Speedster zelf vind ik wel super trouwens...! ritje met Maik mee geeft wel aan waar zo'n auto toe in staat is!!
En toen kwam het ... de rit in de 740d. Als je het over een boot hebt is dat de eerste de beste boot. Maar hoe voelt de auto nu aan dan? Voelt hij ook aan als een boot ? In het geheel niet ! Maar het koppel van die diesel is niet te bevatten, wat een duw in je rug krijg je ervan :)
Eh ja maar duw in je rug komt van de motor en met boot hebben we het toch over het weggedrag? ;)
Zie het verband niet helemaal!
Dus waarom is dat eigenlijk een boot ?
Als je direct daarna in een 1 serie stapt merk je het verschil toch wel?

m@rco

Bericht door m@rco » 09 sep 2008, 17:36

Zaterdag ook even een ritje meegereden met Macboy en de heren Nauta..

Daar waarvoor de auto gemaakt is dikke diesel, directie vervoer.. Mega geluidsdemping aanwezig hoort helemaal niks.. Sleurt flink (maar daar voor moet je wel voor naar de teller kijken)

Auto klopt dan wel, maar heren het is en blijft wel een echte boot hoor.. 2000 Kg'tjes aan de haak.. het zoeft over de de weg, maar over sportief rijgedrag kan je buiten het sleuren op het rechte eind toch niet spreken.

Voor het doel waarvoor hij in de markt gezet is, een directeur die 50k in het jaar op de weg zit, die toch nog een beetje op de beurs wil letten en een diesel gaat rijden zodat hij een beetje zuiniger over de weg kan, niet de dikke euro 98 prijzen op tafel hoeft te leggen, Luxe ohne ende, Super uitgerust van A naar B, het koffie zet apparaat is nog net niet aanwezig maar fit blijf je zeker.. Zetels van stoelen etc. etc..

Al met al een gezellig en uitgerust ritje rondom Heerenveen, in een boot die aangedreven werd door een heerlijk koppel torretje in het voor onder..

RVV

Bericht door RVV » 09 sep 2008, 17:56

Ik kom nog met een reactie...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 sep 2008, 18:15

Tja, kijk Ultima bouwt een GTR met 720pk op 900kg, McLaren 15 jaar geleden een 627pk op 1140kg, Ferrari nog eerder een 478pk op 1200kg. Da's in onze ogen redelijk licht en veel vermogen (nog steeds) Nu komt Lotus met een Top Exige S met 243(?) pk, goh. En 850(?) kg. Wow tering super, maar de pk gewichtverhouding is net zo 'beroerd'of beroerder als/dan een nieuwe M3. Lekker het gestuiter en kabaal aanvoelen, een M3 die in je nek BLIJFT hijgen bij elke manouvre (uitwijken/slalom/bochtenwerk/remmen)die je doet en die 1600kg(!!!) weegt. En op het laatst gaat de M3 nog sneller over de finish ook...Ja lekker hoor, waar blijf je dan met je 'beleving'van het kabaal/windgewruis om je oren en het Spartaanse gedoe. Oh het sturen/weggedrag is zo direct, maar tóch raak je die M3 dikke 1600kg baffer niet kwijt uit je achteruitkijkspiegel...ergo...hij haalt je buitenom in!(Bij wijze van spreken)

Een Lelijk Eend/VW Kever 1302 geeft je bij 100kmh ook een rijbeleving alsof je in Apollo 13 weer de Dampkring in terugdendert.

Neh. Doe mij maar een Ultima GTR 720 of een M3 als die eerste niet mag:)

edit: WAT is een Porsche GT3RS met 1400kg en 280pk? Niks. WAT is een 430Scuderia en 1380kg en 350pk:Niks.
WAT is een M3 CSL op 1350(?) kg en 230pk? Niks.WAT is een EVO X met 200pk:Niks.Wat is een Veyron met 500pk?Juist...:)

:hmmm:

Dus als Lotus met een Uber Exige komt met 350pk motor op 800kg ofzo, hoor je mij niet zeuren. Maar nu wel, met reden:)

Casper

Bericht door Casper » 09 sep 2008, 18:30

Heerlijke bak zo'n 740d/745d. Hier op de zaak een 2x S420 CDI. Staan inmiddels bekend als de RBW-killers. Voor je het in de gaten hebt rij je al meezingend met Queen, 200km/u+....

Als ik zelf zo'n auto zou moeten aanschaffen zou ik alleen nooit de V8 diesel nemen. Met een verbruik van 1:7,5 en een meerprijs van €30.000 tov de 6-cilinder, absoluut niet rendabel. Dan zou ik óf een echte brandstof terrorist à la 750i/S500/4.2/W12 nemen, of gewoon de 730d/S320CDI/3.0TDI met een chip erin.

Casper

Bericht door Casper » 09 sep 2008, 18:38

Qua wegligging heb je in de BMW trouwens absoluut niet te klagen. Heb ooit eens een heerlijk potje gedrift met een 740iL. Door de lange wielbasis en scherpe sturing in 1 drift vanaf het Scheldeplein, het hele Europaplein in Adam over. Het blijft alleen wel 2ton, dat blijf je merken met remmen en insturen eigenlijk alles...

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2008, 19:24

Robin schreef: Nu komt Lotus met een Top Exige S met 243(?) pk, goh. En 850(?) kg. Wow tering super, maar de pk gewichtverhouding is net zo 'beroerd'of beroerder als/dan een nieuwe M3. Lekker het gestuiter en kabaal aanvoelen, een M3 die in je nek BLIJFT hijgen bij elke manouvre (uitwijken/slalom/bochtenwerk/remmen)die je doet en die 1600kg(!!!) weegt. En op het laatst gaat de M3 nog sneller over de finish ook...Ja lekker hoor, waar blijf je dan met je 'beleving'van het kabaal/windgewruis om je oren en het Spartaanse gedoe. Oh het sturen/weggedrag is zo direct, maar tóch raak je die M3 dikke 1600kg baffer niet kwijt uit je achteruitkijkspiegel...ergo...hij haalt je buitenom in!(Bij wijze van spreken)
Ja jij bekijkt het nu vanuit de vermogen kant maar je kunt het ook andersom bekijken...., om je eigen zin te verbouwen:
Oh het vermogen is twee keer zoveel, maar tóch blijft die Exige met de helft aan vermogen je voor
Met 240pk een auto van 420pk voorblijven klinkt weer heel anders natuurlijk :lol:

Nu zat ik laatst wat filmpjes te kijken van de z4 en kwam deze tegen... absoluut niet om de Z4 op te hemelen want weet dat de meeste DFers niks met roadsters hebben, maar dit is een filmpje van Motorvision... zie dat parcours op het laatst... de Z4 3.0i (231pk op 1260kg) heeft daarbij een snellere tijd als een E46 M3 (343pk op 1500kg?).. het maakt mij geen ruk uit want ik hoef niet de snelste te zijn (zullen zat filmpjes zijn die weer het tegenovergestelde laten zien, dat geloof ik wel) maar vind het wel grappig, als je het over boten hebt :)
http://nl.youtube.com/watch?v=JDZrkmpilyE" onclick="window.open(this.href);return false;

wjn

Bericht door wjn » 09 sep 2008, 20:24

7-serie niet, A8 wel regelmatig. Je hebt idd geen flauw idee hoe hard je gaat, totdat je moet remmen of er iets anders gebeurd. Het blijft wel 180/200 of wat je dan ook rijdt.

Naar mijn mening is zo'n auto gewoon veel beter dan een auto die zonodig in een sportieve hoek gepositioneerd moet worden. Voor het normale werk/verkeer.

Niet voor niets komen de meeste innovaties van die klasse (S-klasse / 7-serie / A8) vandaan cq worden ze daar het eerst toegepast.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 sep 2008, 21:27

Ik heb een e38 730d gehad voor mijn huidige 535d. Zeg wat je wilt, maar een 7 van BMW stuurt strakker dan je van zo'n auto verwacht. EN hij is ontzettend overzichtelijk (de e65 overigens een stuk minder). Buiten dat, ook al VOELT hij als een boo, als je hem zijn lichte deinigen toestaat en blijft sturen waar je naar toe wilt, merk je dat hij langer blijft volgen dan je verwacht. Een M3 stuurt scherp en geeft je ook het gevoel dat te doen, een 7 verbaast je ermee. En snelheid... tsja, hoe stil wil je het hebben, met 230 nog tegen elkaar fluisteren is gewoon.

Maar ik moet zeggen, ik heb nog geen BMW gereden die lekkerder zit en voelt dan de e60. Een mooi compromis tussen volume (wat ik mis ineen 3er) en scherpte. Hierna zal ik denk ik weer voor een 5 gaan, of weer een 535d, ofwel een M5.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 sep 2008, 21:59

Erg leuk dat we hier over beginnen Rico & Macboy.

Ik heb met mijn 22 jaar uiteraard nog maar weinig ervaring met verschillende auto's. Maar wel voldoende om toch een fatsoenlijke afweging te maken ten opzichte van andere direct of indirecte concurrenten.

Heb begin dit jaar de A8 W12 van Maurice gereden. Dit is écht een heerlijke auto en begrijp Maurice zijn keuze dan ook volledig ALS je opzoek bent naar een dergelijke kilometer vreter. Toch valt de A8 echt in het rijtje rechtuitbranders. Destijds was ik gewoon geen zware (+1600kg) auto's gewend en werd ik op het parkeerterein bij een tankstation dan ook verrast door het enorme gewicht en directe onderstuur! Met deze auto moet je echt leren rijden, met het gewicht en het vermogen omgaan.

Bij de 740d was het geheel anders. Tuurlijk valt deze auto gewoon nog steeds in de klasse rechtuitbranders, maar binnen deze klasse voelt hij toch een stuk beter aan als bijvoorbeeld de A8. Eerst rustig beginnen te rijden om aan te voelen hoe lekker de automaat reageert en hoe het stuurgevoel is. Werkt allemaal prima, stuurt ook niet te licht bijvoorbeeld. Enige puntje, (wat Rico direct zei bij instappen) het stuur is te dun. Zetels zijn perfect in te stellen en zitten zeer comfortabel zonder zijlinkse steun te verliezen dmv de op te pompen 'wangen'.
Toen de snelweg opgedraaid en meteen het gas diep in, wat een power! Zonder als echte diesel te klinken weet de V8 mooi lineair de snelheid op te bouwen. Vooral uit stilstand imponerend! Op het klaverblad werd de verbasing compleet, ik voelde gewoon niet dat die wagen 2000kg weegt. Het zou ook een 5 serie van 1600kg kunnen zijn. Zonder problemen ging hij met 110 rond en dan heb je echt nog wat over. Bij uitkomen klaverblad een split-second onderstuur, maar dan zit je ook met het pedaal onderin met zo'n 125kmh (schat ik).

Als conslusie kan ik zeggen dat ik mensen in een 7serie meer begrijp met hun keuze. Tuurlijk blijft het een enorm zware auto die je moet gebruiken om in alle luxe van A naar B te rijden, maar mocht je eens haast hebben en wat harder moet sturen dan kan je gewoon gaan en vertrouwen hebben in de auto. Bedankt voor de ervaring Ilija!

allen

Bericht door allen » 09 sep 2008, 22:20

Nu ben ik met 1.70 niet Neerlands langste man. Verre van dat. Maar ik even afgezien van mijn persoonlijke voorkeur voor luxe of juist herriebakjes kan ik met gewoon niet voorstellen wat ik met een 7 serie moet. Het is nog altijd een 4 en / of 5 persoons wagen. Dus afgezien van wat status, eindig je verder met extra mrb, verzekering, onderhoud en verbruik. Absoluut niet erg als je dat kan betalen natuurlijk, maar wat ik zelfs in een 5 serie tegenwoordig al hinderlijk vind is even snel een plekje in de stad vinden om langs de weg te parkeren. Of even boodschappen doen. Hoe godvergeten onhandig zijn die dingen dan.

Dan nog even inhaken op Robin z'n mening. Dat is een heerlijk voorbeeld van hoe smaken kunnen verschillen. Heb ik met m'n broertje ook. Je kunt me helemaal doodgooien met cijfertjes en prestaties van hoe goed een auto wel niet is. Feit is en blijft dat ik me super vermaak in m'n speedster. Die hele feedback die je voelt in zo'n alu bakje met een plastic hulsje is voor mij geweldig. Ga het liefst zoveel mogelijk binnendoor. Ik kan me met iedere snelheid vermaken in zo'n 'herriebak' waarbij alles stuk lijkt te zijn. Met een simpele bmw is het bij 170 km/u nog slaapverwekkend comfortabel. Laat staan hoe het zal zijn bij zo'n powerbak als de m3. Er is geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om de 5 te pakken als ik niet werk tegenwoordig. Zou eigenlijk moeten overwegen dat ding maar uit de bijtelling te halen. :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 sep 2008, 22:35

Daar zit wat in, als ik in mijn e30 320i rij heb ik de tijd van mijn leven als ik met 150 over de snelweg skeur, terwijl ik in mijn e60 535d dan het gevoel heb dat ik naar zijn 3e versnelling ga...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 sep 2008, 22:39

We komen straks toch tot de conclusie dat de e36 m3 en de 130i de koningen van de weg zijn :df:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 sep 2008, 22:40

Niet als de trip Amsterdam-Barcelona is... wel voor Apeldoorn-Nijmegen ;)

Casper

Bericht door Casper » 09 sep 2008, 22:43

Steven Nauta schreef:We komen straks toch tot de conclusie dat de e36 m3 en de 130i de koningen van de weg zijn :df:
+1
lol

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 sep 2008, 22:47

@ Macboy
En als de 740d al geweldig aanvoelt, hoe voelt de M3 dan wel niet aan ? En zo kwamen wij op dit onderwerp. Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk ervaring met een 740d (althans andere 7-serie) en hoe onder de indruk ben je ervan?

Op deze vraag kan je zeer binnenkort zelf het antwoord formuleren................................ :mrgreen: :df:

RVV

Bericht door RVV » 09 sep 2008, 23:57

Afgelopen Zaterdag avond naar enigzins aandringen van Macboy in gereden.. ik wilde eerst alleen meerijden en stapte als een vorst achterin. de gevoelsbinnenruimte viel me niet eens in positieve zin op. Toch is het wel een ruime auto, maar ook enigzins knus. Kan natuurlijk ook komen vanwege de zwoele parfum van Macboy, genaamd Macedonia flowers.. Macboy achter het stuur trapte het gas in.. Als een gentleman privechauffeur liet ie beheerst de gezellige plekjes van Heerenveen zien.. aangekomen bij de McDonalds parking, draaide we een rondje.. ik werd een beetje zenuwachtig.. want wie kent niet die rip off deals uit gagstafilms waar een stel keiharde yugo's met een kalasnikov AK47, BMW's doorzeven... en nu zat ik met zo'n Yugo in de auto (slik)..

Snel stapte ik uit.. verwachte OF een kogel OF een arrrestatieteam, maar het viel gelukkig mee, snel achter het stuur, pook in de D, huh pook ? Ja hij is er wel maar niet op de plek waar je hm verwacht. Gelukkig een snelle handeling van Macboy, en rijen maar.. een iel stuurtje, bah dat vond ik tegenvallen.. moet gewoon een 1 serie M sportstuur in.
Als je in een bratwurst rijd, moet ie ook aanvoelen als een bratwurst toch ?

Maar heej de 740d voelt niet aan als een bratwurst, kwiek en zonder weerstand vervolgen we onze weg over Heerenveen's 9e wereldwonder, het klaverblad.. goh wat voelt zo'n 740d zeker aan, geeft geen krimp, geeft laat zijn grens aan en totdat de grens er aankomt voel je die niet komen. Gelukkig zat macboy rechts naast me anders waren we over 1 oor over het klaverblad heengegaan.

De diesel is erg vlot, maar onder de indruk van de snelheid was ik niet, wel onder de indruk van het powergevoel wat top is. Later even het stuur gewisseld met Steven.

Kortom een leuke ervaring, En ongelovelijk veel auto voor het 2e hands geld..

ik had nog even overwogen om een 760Li uit 2003 met 60000km te kopen ipv de 330i touring. Ben blij dat ik voor de laatste ben gegaan, voornamelijk vanwege de running costs.. want voor de rest is zo'n 7 serie de koning.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2008, 03:30

Toch opmerkelijk dat de mensen die in de 7-serie gestuurd hebben onder de indruk zijn van de wegligging en directheid, als ware het een auto met veel minder gewicht. Tuurlijk, je merkt dat het 2000+ kilo is, maar zeker niet wat betreft de bochtsnelheid !

V8 diesel is geen zuinigheidswonder, hoewel 1:10 gewoon haalbaar is als gemiddelde. Dat betekent 1000km met één tank, maar met name betekent dit het enorme heerlijke koppel. Snel, niet snel, teller kijken of niet, het is een auto waarin je een geweldige duw vindt onderin als je gasgeeft en dat maakt de 740d voor mij zo begeerlijk. Bloedsnel is het niet, er zijn snellere limo's op de markt, maar alles lijkt te kloppen bij dat ding.

Nog even Mark afwachten wat hij ervan vond.

Allen: heb jij eigenlijk in zo'n 7-serie gereden ooit ? Natuurlijk is het niet jouw soort auto, maar onthoud: ook mijn soort auto niet, maar dat betekent niet dat er ik niet zeer positief over kan zijn :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 sep 2008, 08:21

Ik heb alleen het genoegen mogen smaken om achter in zo`n auto plaats te nemen (dat was dus het bezoek aan de ///M fabriek te Garching mei vorig jaar), verbazingwekkend, de stilte, het gemak, het accelererend vermogen, de zachtheid van het leer speciaal van uitverkoren Bayerische Kühe, kortom indrukwekkend.
Zou ik er 1 kopen, nou nee, de buitenkant he, het oog wil ook wat, maar voor de rest buitengewoon...................................

allen

Bericht door allen » 10 sep 2008, 10:10

Ilja, heb er nog nooit in gestuurd en ben het ook niet van plan. Ik had in een e46 itt de e36 al geen lol meer. Rij inmiddels al dik 5 jaar in een e39 en ook daarin beleef ik geen lol. Te luxe, te comfortabel en eigenlijk ook al te groot. Waarom dan nog zelfs een 7 kopen? Proefritjes bij een dealer maken zonder de intentie een auto te kopen vind ik zonde van m'n tijd en zonde van de inspanningen van een dealerschap. Even met 'elkaars' auto rijden kan ik wel waarderen, wanneer het concept van de auto van de ander me ligt. Vond een itr een hele ervaring en ook een e30m3. Die twee kosten een fractie van een 7, maar bezorgen me al een grimas op m'n bek als ik de deur open doe om in te stappen achter het stuur. :love:

Hielke

Bericht door Hielke » 10 sep 2008, 10:30

Mij hebben ze dus met opzet zaterdagavond niet meegenomen in die Bismarck he!!! :thnx: Daar is dan eigenlijk alles al mee gezegd. Die jongens weten heel goed dat het nauwelijks iemand zou opvallen wanneer ze met die Cruiser de Herensloot zouden inrijden. De auto blend met gemak in tussen de andere pleziervaartuigen.

Klaverblaadjes met 110 nemen doe je met iedere auto met vet rubber. Ook met een Cayenne of Touareg. Klaverbladen neem je om het overstuurkarakter bij gas los van een auto te testen. Is ook een vrij onnuttige excercitie geworden gezien de vele electronische hulpmiddeltjes van hedentendage.

Rij een M3 of 7 serie op een bochtige provinciale weg of boerenlandweggetje en je weet dat je met de Nimitz onderweg bent. Fahren in optima forma :turtle:

Plaats reactie