185000 euro
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Serieuze vraag: waarom geen 1 met S54?Andre schreef:40.000 dollar in amerika.
Wat kostte de e46 m3 in amerika.
Het lijk me sterk dat de nieuwe m3 79k euro gaat kosten zoals de e46 m3 in nederland.
Ik zeg dat ie ergens in de 90k euro kaal kost. Misschien wel 95k.
Een E46 m3 de laatste met alleen SMG kost al richting de 86k.
Voor een beetje een fun km zijn dat flinke bedragen om op te hoesten en dan nog de afschrijving die je als nekklap krijgt. Ik heb al een paar flinke klappen gehad met die dure kneiters en heb het wel gezien. Voor mij qua rijfun heb ik aan een 1 serie genoeg met de juiste goedies erop. Lagere investering in auto lagere afschrijving lagere bijtelling. En de rijfun van mijn 130i is beter als die van een zwaardere m3. Alleen zou het mooi zijn als er een M 6 cil motor in zou liggen. Een v8 is helemaal overbodig in nederland.
Of is dat te kort door de bocht gedacht?
Het kan iig zeker, hier een link van een kerel die een S54 met SMG in een E30 heeft gehangen (hij heeft ook nog een E46 Sedan waar een S54 in hangt, ook zelf gedaan)
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=359200
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik denk dat het antwoord vrij simpel is. Een M3 blok nieuw kost iets van 15000 euro, ombouw kost 5000 euro (uiterst mager gerekend)
Dre edition 130i kost 55K + 20K en heel veel gezeik = 75K Koop je ook een CSL voor met 20000 kilomter uit Duitsland.
Zie dre ook niet 5 jaar rijden in zo'n auto. qua inruilen

Dre edition 130i kost 55K + 20K en heel veel gezeik = 75K Koop je ook een CSL voor met 20000 kilomter uit Duitsland.
Zie dre ook niet 5 jaar rijden in zo'n auto. qua inruilen
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
5000 euro als je het zelf doet misschien.
Ik heb twee van die ombouw-auto's gehad (eentje zelf om laten bouwen ook nog), dat was voor een oude auto/racer waar het niet zo nauw komt en dan was de ombouw vaak nog 2 tot 3 keer zo duur als het motorblok.
Dat lijkt me een redelijk uitgangspunt, zodra er aan een kabelboom geknipt en gesoldeerd moet worden, subframes een aandrijfgebeuren verstevigd moet worden, dan gaat het heel hard met uurtarieven.
Zo'n ombouw is leuk als je het zelf kunt en zeeën van tijd hebt of een garage waarvan je de monteurs toch niet de hele tijd aan het werk kunt houden, maar anders?
Ik heb twee van die ombouw-auto's gehad (eentje zelf om laten bouwen ook nog), dat was voor een oude auto/racer waar het niet zo nauw komt en dan was de ombouw vaak nog 2 tot 3 keer zo duur als het motorblok.
Dat lijkt me een redelijk uitgangspunt, zodra er aan een kabelboom geknipt en gesoldeerd moet worden, subframes een aandrijfgebeuren verstevigd moet worden, dan gaat het heel hard met uurtarieven.
Zo'n ombouw is leuk als je het zelf kunt en zeeën van tijd hebt of een garage waarvan je de monteurs toch niet de hele tijd aan het werk kunt houden, maar anders?
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Je gaat natuurlijk geen 130i van 55k verbouwen !!
Een kale 116i, alle upgrades die nu op de Dre edition zitten eronder en dan de ombouw naar S54. Geen nieuw blok maar één van een schadebak, wel technisch ok natuurlijk.
Moet vele malen goedkoper kunnen dan hier genoemd. Ok het is werk, maar is dat niet part-of-the-game?
Ik snap iig niet dat je als je precies weet wat je wil maar gaat zitten wachten op een fabriek die hetgeen je wil nooit zal maken. Daarnaast snap ik niet waarom je dit ding ooit nog weg zou doen, dan is het kennelijk dus tóch niet de ultieme rijdersauto?
Maargoed, ik zal het wel weer niet snappen ofzo
Een kale 116i, alle upgrades die nu op de Dre edition zitten eronder en dan de ombouw naar S54. Geen nieuw blok maar één van een schadebak, wel technisch ok natuurlijk.
Moet vele malen goedkoper kunnen dan hier genoemd. Ok het is werk, maar is dat niet part-of-the-game?
Ik snap iig niet dat je als je precies weet wat je wil maar gaat zitten wachten op een fabriek die hetgeen je wil nooit zal maken. Daarnaast snap ik niet waarom je dit ding ooit nog weg zou doen, dan is het kennelijk dus tóch niet de ultieme rijdersauto?
Maargoed, ik zal het wel weer niet snappen ofzo
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Dat is het hem nu juist, hoe weet je dat een S54 uit een schadebak technisch nog ok is?
Bovendien mag je als je een 116i als basis neemt echt de halve auto gaan verbouwen, hoe makkelijk denk je dat het is om alleen al iets lulligs als de punten voor de motorophanging op de juiste plaats te krijgen?
Complete aandrijflijn, subframes, gewichtsverdeling, is er voldoende plaats voor een grotere zesbak, krijgt de motor zonder aanpassingen voldoende koeling (durf ik nu al antwoord op te geven: nee), de hele auto zal uitgewogen moeten worden etc. etc.
Komt bij dat als je de halve auto verbouwt hebt je nog eens bij de RDW langs mag en dan is het nog afwachten of zo'n suffe dodo er een stempeltje [OK] op wil zetten anders heb je een voor veel geld verbouwde auto waar je geen kenteken meer op kunt krijgen.
Er is in Engeland een bedrijf dat K20s (die uit de S2000) motoren in Lotus Eliges en Exiges hangt, de eigenaar van dat bedrijf post toevallig ook op het pistonheads forum. Die hebben meer £150.000 uitgegeven voordat de eerste omgebouwde auto naar behoren functioneerde.
Zo makkelijk is het dus echt niet om zo'n project fatsoenlijk werkend te krijgen hoe gaaf het ook zou zijn.
Bovendien mag je als je een 116i als basis neemt echt de halve auto gaan verbouwen, hoe makkelijk denk je dat het is om alleen al iets lulligs als de punten voor de motorophanging op de juiste plaats te krijgen?
Complete aandrijflijn, subframes, gewichtsverdeling, is er voldoende plaats voor een grotere zesbak, krijgt de motor zonder aanpassingen voldoende koeling (durf ik nu al antwoord op te geven: nee), de hele auto zal uitgewogen moeten worden etc. etc.
Komt bij dat als je de halve auto verbouwt hebt je nog eens bij de RDW langs mag en dan is het nog afwachten of zo'n suffe dodo er een stempeltje [OK] op wil zetten anders heb je een voor veel geld verbouwde auto waar je geen kenteken meer op kunt krijgen.
Er is in Engeland een bedrijf dat K20s (die uit de S2000) motoren in Lotus Eliges en Exiges hangt, de eigenaar van dat bedrijf post toevallig ook op het pistonheads forum. Die hebben meer £150.000 uitgegeven voordat de eerste omgebouwde auto naar behoren functioneerde.
Zo makkelijk is het dus echt niet om zo'n project fatsoenlijk werkend te krijgen hoe gaaf het ook zou zijn.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Was dat niet ook vanaf de S54 EWS (of hoe ze het ook noemen bij BMW) die alle elektronica van een E46 M3 wilde zien?
Dat je die motor dus niet eens werkend krijgt als de bijvoorbeeld de ruitenwissermotor niet dezelfde is als die van een E46 M3 (en zo nog wel 200 dingen die centraal elektronisch aangestuurd worden).
Zal Hartge bij die V10 ook wel flink mee hebben kunnen worstelen dan.
Dat je die motor dus niet eens werkend krijgt als de bijvoorbeeld de ruitenwissermotor niet dezelfde is als die van een E46 M3 (en zo nog wel 200 dingen die centraal elektronisch aangestuurd worden).
Zal Hartge bij die V10 ook wel flink mee hebben kunnen worstelen dan.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Dat is dus gewoon een fabeltje, lees aub de hele link eens door die ik hierboven gepost heb. (die van E46 fanatics)Peter Tunissen schreef:Was dat niet ook vanaf de S54 EWS (of hoe ze het ook noemen bij BMW) die alle elektronica van een E46 M3 wilde zien?
Dat je die motor dus niet eens werkend krijgt als de bijvoorbeeld de ruitenwissermotor niet dezelfde is als die van een E46 M3 (en zo nog wel 200 dingen die centraal elektronisch aangestuurd worden).
Zal Hartge bij die V10 ook wel flink mee hebben kunnen worstelen dan.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Euhm ja, 62 pagina's? 
Waar staat dat dan ongeveer?
Want dat EWS dwars ligt is toch echt een redelijk algemeen bekend verhaal dacht, al van meerdere bronnen (tuners en raceteams) gehoord, maar misschien dat die US-spec S54 anders in elkaar zit (heeft ook 10pk minder, dus is sowieso niet precies dezelfde motor).
Waar staat dat dan ongeveer?
Want dat EWS dwars ligt is toch echt een redelijk algemeen bekend verhaal dacht, al van meerdere bronnen (tuners en raceteams) gehoord, maar misschien dat die US-spec S54 anders in elkaar zit (heeft ook 10pk minder, dus is sowieso niet precies dezelfde motor).
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Komt door andere software en uitlaatsysteemPeter Tunissen schreef:Euhm ja, 62 pagina's?
Waar staat dat dan ongeveer?
Want dat EWS dwars ligt is toch echt een redelijk algemeen bekend verhaal dacht, al van meerdere bronnen (tuners en raceteams) gehoord, maar misschien dat die US-spec S54 anders in elkaar zit (heeft ook 10pk minder, dus is sowieso niet precies dezelfde motor).
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Lees het draadje gewoon maar, het gaat namelijk om een EU S54. (blok komt uit de UK)Peter Tunissen schreef:Euhm ja, 62 pagina's?
Waar staat dat dan ongeveer?
Want dat EWS dwars ligt is toch echt een redelijk algemeen bekend verhaal dacht, al van meerdere bronnen (tuners en raceteams) gehoord, maar misschien dat die US-spec S54 anders in elkaar zit (heeft ook 10pk minder, dus is sowieso niet precies dezelfde motor).
Die gast heeft een complete kabelboom van een E46M3 in z'n E30 gelegd en heeft echt niet iedere feature aangesloten en dat ding start.
En als een S54 met SMG bak in een ouder type (E30) te hangen is met wat aanpassingen maak je mij niet wijs dat dat in een E87 moeilijker zou gaan.
Maargoed, het zal wel.
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Dat kan natuurlijk, maar is dat niet een project van een heel andere orde? Die auto wordt omgebouwd naar racewagen, dat heeft wel wat meer voeten in de aarde toch?Rico v Velzen schreef:Martijn andré heeft erg veel ervaring opgedaan met de opbouw van de e90 v8 racer die is genoeg beren op zijn pad tegen gekomen dat je zoiets echt niet wilt met een straat auto.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nieuw filmpje M3, V8 goed te horen.......................................
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13097
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13097
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], tomgtr en 17 gasten
