Geflitst in Nijmegen
-
Geflitst in Nijmegen
Lekker is dat. 13 augustus 2008 ben ik in Nijmegen om 10.29 uur geflitst. Ben daar helemaal nooit geweest (had toen motorexamen AVB), dus waarschijnlijk rijd er eentje vrolijk rond op mijn kenteken. Net contact gehad met het CJIB en moet nu een bezwaar briefje gaan opsturen.
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
- RVV
Re: Geflitst in Nijmegen
Hé gezeur en ellende wat je er weer van hebt.. kost je zo een halve tot een hele dag aan tijd
succes ermee..

-
En betalen moet je sowieso eerst.
Ik erger me als ik in Nijmegen rij. Veel flitspalen én controles.
Een keer reed ik Nijmegen netjes (50km/u) uit na een avondje karten. Reed er een agent op een brommer zo'n 100 meter erg oplettend mee in mijn blind-spot.
Kreeg ik van vrienden in de auto achter mij te horen dat meneer agent in mijn auto zat te gluren toen hij mij langzaam voorbij reed.

Een keer reed ik Nijmegen netjes (50km/u) uit na een avondje karten. Reed er een agent op een brommer zo'n 100 meter erg oplettend mee in mijn blind-spot.
Kreeg ik van vrienden in de auto achter mij te horen dat meneer agent in mijn auto zat te gluren toen hij mij langzaam voorbij reed.

- DownforceJan
Met verliefde blik?Mtechnik schreef:En betalen moet je sowieso eerst.
Kreeg ik van vrienden in de auto achter mij te horen dat meneer agent in mijn auto zat te gluren toen hij mij langzaam voorbij reed.![]()

-
je heb in ieder geval goed bewijs dat jee rgens anders mee bezig was!Roy schreef:Lekker is dat. 13 augustus 2008 ben ik in Nijmegen om 10.29 uur geflitst. Ben daar helemaal nooit geweest (had toen motorexamen AVB), dus waarschijnlijk rijd er eentje vrolijk rond op mijn kenteken. Net contact gehad met het CJIB en moet nu een bezwaar briefje gaan opsturen.
Iemand ervaring mee?
Bezwaartje indienen!

- DownforceJan
Alleen maar uit nieuwsgierigheid: hoe hard zou je daar gereden hebben?Erik Stoffelsen schreef:je heb in ieder geval goed bewijs dat jee rgens anders mee bezig was!Roy schreef:Lekker is dat. 13 augustus 2008 ben ik in Nijmegen om 10.29 uur geflitst. Ben daar helemaal nooit geweest (had toen motorexamen AVB), dus waarschijnlijk rijd er eentje vrolijk rond op mijn kenteken. Net contact gehad met het CJIB en moet nu een bezwaar briefje gaan opsturen.
Iemand ervaring mee?
Bezwaartje indienen!
- Rich
op flitsservice.nl staan een hoop kant en klare brieven die je met een kleine aanpassing kan gebruiken 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Volgens mij hoef je nog niet te betalen hoor als je bezwaar indiend....
Heb ik in ieder geval nooit gedaan..
Heb ik in ieder geval nooit gedaan..

- RVV
Waarom bezwaar maken ? Gewoon voor laten komen. rechter op zittingsdag bewijsstukken toesturen KLAAR.
- Hans
Roy schreef:Lekker is dat. 13 augustus 2008 ben ik in Nijmegen om 10.29 uur geflitst. Ben daar helemaal nooit geweest (had toen motorexamen AVB), dus waarschijnlijk rijd er eentje vrolijk rond op mijn kenteken. Net contact gehad met het CJIB en moet nu een bezwaar briefje gaan opsturen.
Iemand ervaring mee?
Dat kon wel eens lastig gaan worden, je kan wel aantonen dat jij op dat moment ergens anders was, maar dat wil niet zeggen dat er met jou auto geen overtreding begaan is, je blijft als kentkenhouder verantwoordelijk. Een "gewoon"bezwaar zal waarschijnlijk gewoon door de officier van tafel worden geveegd, en dan ben jij weer aan de beurt om beroep in te stellen bij de kantonrechter. Waarschijnlijk heb je via WOB (wet openbaar bestuur) meer kans om de gevraagde gevevens in handen te krijgen. Hopelijk staat er op de foto een heel andere auto dan wat je zelf hebt. Zolang de bezwaar procedure loopt hoef je de bekeuring niet te betalen. Je kan ook naar het betreffende korps bellen waar je geflitst zou zijn, mischien dat die meteen voor je de foto kunnen bekijken en kunnen vertellen wat voor auto er op de foto staat. Mocht er geen foto zijn, bijvoorbeeld als de auto is gelaserd en de agent het kenteken verkeerd heeft opgeschreven. Als de agent ook het merk en kleur erbij heeft gezet pleit dat je mischien vrij, mischien want vaak worden kentekens achterelkaar uitgeven. Bijvoorbeeld door een dealer die 20 golfjes op kenteken zet, die hebben dan kenteken die maar een letter of cijfer schelen en als daar ook nog de zelfde kleur bij zit wordt het al moeilijker om je gelijk aan te tonen. Ik zelf heb eens langs een Zwarte BMW 3 serie sedan gestaan die maar i cijfertje scheeld qua kenteken.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Mijn vrouw heeft een soortgelijk geval gehad (Alleen zou ze tegen het verkeer in gereden hebben) ze heeft een bezwaarschrift ingediend en heeft niet betaald. Binnen afzienbare tijd lag er een brief op de mat dat de boete geseponeerd werd.
En jij kan vast wel aantonen dat je op dat tijdstip een examen had

- Hans
Maar zijn auto niet.Stefan R schreef:
- Stéphane
Inderdaad, Hans. Gaat om waar de auto was. Als hij inderdaad met zijn auto naar het CBR was gegaan of naar de rijschool zijn er getuigen.
- Maus335i
Die kijkt ff of jullie je gordels wel om hebben. Ik heb ongeveer 0,1% respect voor de politie, maar dit vind ik dan net wel weer een nuttige controle. Je hoort je riem gewoon om te hebben, voor de veiligheid van jezelf en van medepassagiers.Mtechnik schreef:En betalen moet je sowieso eerst.
Kreeg ik van vrienden in de auto achter mij te horen dat meneer agent in mijn auto zat te gluren toen hij mij langzaam voorbij reed.![]()
Roy, ik zou eens kijken op http://www.flitsservice.nl/phpBB/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Start daar een topic, er zitten veel mensen die je kunnen helpen. Met een beetje mazzel heb ik er zelf ook wat aan

- farl
Dat is één van de redenen dat ik mijn kenteken niet zichtbaar wil hebben op de foto's op verschillende forums.
Succes ermee in ieder geval!!

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Dat kon mijn vrouw ook niet, maar daar is niet over gerept.Hans schreef:Maar zijn auto niet.Stefan R schreef:
Wie niet waagt......
-
Vindt het bestMaurice Graber schreef:Die kijkt ff of jullie je gordels wel om hebben. Ik heb ongeveer 0,1% respect voor de politie, maar dit vind ik dan net wel weer een nuttige controle. Je hoort je riem gewoon om te hebben, voor de veiligheid van jezelf en van medepassagiers.Mtechnik schreef: ..

Ik was trouwens alleen in mijn auto. We waren met 2 auto's.

-
Afgelopen vrijdag brief ontvangen dat ze het nader gaan bekijken. Ben benieuwd.
-
Nice. Later we hopen op een eerlijke beslissingRoy schreef:Afgelopen vrijdag brief ontvangen dat ze het nader gaan bekijken. Ben benieuwd.

-
en waarom niet ?.farl schreef:Dat is één van de redenen dat ik mijn kenteken niet zichtbaar wil hebben op de foto's op verschillende forums.
ik bedoel iemand heeft een zelfde type auto als jou ziet hem staan en jat de nummerborden er af

hoeft ie niet voor op een forum te staan

-
Roy schreef:Lekker is dat. 13 augustus 2008 ben ik in Nijmegen om 10.29 uur geflitst. Ben daar helemaal nooit geweest (had toen motorexamen AVB), dus waarschijnlijk rijd er eentje vrolijk rond op mijn kenteken. Net contact gehad met het CJIB en moet nu een bezwaar briefje gaan opsturen.
Iemand ervaring mee?
ojah en ik denk dat je het niet red.
jij bent verantwoordelijk voor je auto.
als er iemand in jou auto rijd krijg jij de boete en niet die gene die achter het stuur zit.
behalve als jij staande word gehouden door meneer agent.
als jij kan aantonen dat dat niet je auto was door middel van een foto of een camera van een bedrijf waar op staat dat jou auto op dat moment op hun terein stond dan heb je kans anders niet.
als dit niet het geval is kan je beter de boete betalen.
ik bedoel je moet ook een dag vrij nemen.
ga uit van een inkomen van 20 euro in het uur.
is 20 x 8= 160 euro.

groetjes