Maar pak een e30 m3 vs een BoxsterS, een Impreza vs een BoxsterS, een Impreza vs een getunede e30 M3 EVO2 (Adwo) style, een BoxsterS vs een 200pk standaard katloze e30 m3, etc.
Veel komt dan op bestuurder aan. Als je in een treintje rijdt en de voorste auto geeft gas heeft de achterste bestuurder sowieso een reactie tijd en dan moet je zoveel sneller/meer vermogen hebben om er op snelheden van 180 er vervolgens ronduit overtuigend voorbij te knallen.
Verder voelen turbo's vaakt sneller aan dan ze daadwerkelijk zijn door de klap in de rug en het mega koppel in het middengebied.
Welnu, de ervaringen uit het verleden:
1. Impreza GTT, prodrive tuning, circa 265pk versus 252pk BoxsterS
Impreza is tot de 200 iets sneller maar scheelt echt maar 1 of 2 wagenlengtes. Niet overtuigend en BoxsterS gaat boven de 200 weer meters pakken.
2. Impreza GTT, prodrive tuning, cir ca 265pk vs e30 M3 EVO II met Alpha-N (Adwo style)
Impreza is iets sneller tot rond de 200 maar ook hier echt overtuigend is het niet. Was echt verbazend hoe snel Adwo z'n auto e30 M3 was.
3. e30 M3 200pk versus BoxsterS.
BoxsterS loopt sterk in boven 200 maar als "achterste auto" vol accelerend van 120 naar die circa 200 valt het toch erg tegen hoe weinig echt overtuigend sneller de BoxsterS dan is.
EN DAN NU, RECENTE ERVARINGEN

4. BoxsterS vs EVO 8 MR RS met jammergenoeg nog steeds een zeer beperkende uitlaat.
BoxsterS rijd voorop (met dank aan mijn vrouw) en gaat vanaf circa 60 km vol op het gas in 2 (max 100), 3 (max 170) en vier (bij 200 hielden we op). EVO zit er achter met mij achter het stuur en ik reageerde wat laat. Pas toen ik het volle uitlaatgeluid van de BoxsterS hoorde had ik door dat er een meetsessie gaande was

Nou, het is schandalig hoe traag zo'n BoxsterS dan is. Ondanks de trage reactie van mij als achterste bestuurder en ondanks de inmiddels snelheden van 140-150 knalde de EVO er echt schandalig hard en overtuigend voorbij.
Damn, waar blijft mn open uitlaat op de EVO ??? Edwin ???
(dan had ik waarschijnlijk niet eens hoeven schakelen)
Mark.