@ Casper:
voor een e30 325i in goede technische staat betaal je niet zo veel, maar als je alle ombouwspullen gaat optellen wordt het (tenminste in ons geval) toch iets kostbaarder dan je zou denken.
Het kan vrij goedkoop, maar je kan het (makkelijk) zo duur maken als je zelf wil.
Als je het enigzins o.k. wil aanpakken krijg je al snel de onderstaande zaken:
- Goede rolkooi: minimaal € 500
- 2x 4-punts gordel €250
- remblokken, remschijven
- Quaiffe dif.: €1200?
- 2 kuipstoelen €200 per stuk (voor goedkope)
- 4 goede straatbanden om de standaard velgen € 300
- setje extra 15" velgen € 300
- setje toyo R888 € 550
- onderstel: veren dempers € 1000
- nieuwe motorsteunen en ophangbussen etc. € 250
- brandblusser
- elektrische koelfan
- etc. etc.
+ MONTAGE alles zelf doen? Ik heb vanwege tijd gebrek en gebrek aan specifieke technische kennis EN materialen/gereedschappen een deel laten doen...
het telt wel snel op
in ons (mijn pa en ik) geval zit er +/- 10k in deze hobby (incl. aanschaf auto en kosten voor het laten uitvoeren van een aantal zaken, hierbi is echt ALLES meegenomen, vervoer van de auto, nieuwe olie, afstellen kleppen, de ombouw, etc. etc.)
je kan het ook simpeler doen... leeghalen, kuipstoel erin remmen nakijken en gaan met die banaan.
Ik weet in mijn geval iig dat de auto technisch gewoon 100% is en ik er veilig mee kan racen (veilig wat betreft technische mankementen

)
En altijd nog veel goedkoper dan met de 993 op circuit gaan en die aan gort rijden
1 ding: 100% standaard is zo'n auto gewoon niet geschikt voor circuit.
btw: we hebben nu 2 circuitdagen gedaan... 5 uur zolder (4 uur gereden) en 2 uur zandvoort, tot nu toe geen enkel probleempje met de auto gehad.