Nee die verhouding ligt inderdaad scheef. De dollar is ruim 10% duurder geworden, maar ze gooien het op "termijnhandel". Ze moeten eerst de dure ingekochte vaten kwijt, voordat de boel weer omlaag kan. Op de vraag waarom de prijzen wel direct worden verhoogd terwijl eerst goedkope vaten weg moeten had een pomphouder geen antwoord.Peric schreef:Ja, dat snap ik, maar is de dollar dan 40% sterker geworden??
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Maus335i
Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?
- Peric
Ik weet wel dat het kabinet volksvertegenwoordiging is. Maar daar lijkt het tegenwoordig niet echt meer op.
Zou fijn zijn als er een club mensen juist het belang van de burger weer gaat vertegenwoordigen. En dan als voorbeeld dit, de benzineprijs. Blijkbaar niemand die er vragen over stelt, en dan zéker niet de regering, want die int alleen maar extra accijnzen. Dus spreken we nog wel over 'volksvertegenwoordiging'?
Het ziet er nu gewoon naar uit dat Bos koste wat koste de begroting sluitend wil krijgen. Is op zeg niet erg natuurlijk, maar de manier waarop het gaat stuit me tegen de borst.
Ik ben zo stom geweest om veel te lang te lopen flierefluiten, nu heb ik een vriendin die me aan de teugels heeft..
Maar ik zie dus het komende jaar een beetje met angst en beven tegmoet. Wat gaat 2009 geven? Nog meer rare belastingen? Eindelijk de knoop doorgehakt over kilometerheffing? Stiekem tóch maar de BTW verhogen omdat het niet zo goed gaat?

Zou fijn zijn als er een club mensen juist het belang van de burger weer gaat vertegenwoordigen. En dan als voorbeeld dit, de benzineprijs. Blijkbaar niemand die er vragen over stelt, en dan zéker niet de regering, want die int alleen maar extra accijnzen. Dus spreken we nog wel over 'volksvertegenwoordiging'?
Het ziet er nu gewoon naar uit dat Bos koste wat koste de begroting sluitend wil krijgen. Is op zeg niet erg natuurlijk, maar de manier waarop het gaat stuit me tegen de borst.
Ik ben zo stom geweest om veel te lang te lopen flierefluiten, nu heb ik een vriendin die me aan de teugels heeft..

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kabinet is geen volksvertegenwoordiging, das de 1e + 2e kamer wel ( althans zou ze moeten zijn) maar vanwege het ontbreken van het dualisme komt daar bitter weinig van terecht.
Zie ook;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
De beoogde BTW verhoging gaat niet door...................................
Zie ook;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
De beoogde BTW verhoging gaat niet door...................................
- RutgerK
Maurice Graber schreef:Nee die verhouding ligt inderdaad scheef. De dollar is ruim 10% duurder geworden, maar ze gooien het op "termijnhandel". Ze moeten eerst de dure ingekochte vaten kwijt, voordat de boel weer omlaag kan. Op de vraag waarom de prijzen wel direct worden verhoogd terwijl eerst goedkope vaten weg moeten had een pomphouder geen antwoord.Peric schreef:Ja, dat snap ik, maar is de dollar dan 40% sterker geworden??
Behalve het gebrek aan directe marktwerking.

hmm, zit mij nu opeens te bedenken dat brandstof een uniform product zou moeten zijn zoals electricitetit. Gelijke specificaties zodat de keuze van welke aanbieder aanbieder je wil afnemen de prijs bepaalt. Lijkt mij een mooi prinicipes dat je op dezelfde locatie de keuze kan maken.
- Peric
Weet ik romo, dat de BTW-verhoging niet doorgaat, ik bedoelde alleen maar dat het me niet zou verbazen dat ze het er alsnog door willen drukken.
Maar ik las jou link even door over de Trias Politica.
Daarin staat dat de burgers invloed hebben op de wetgevende macht dmv van verkiezingen. De wetgevende macht is de 1e en de 2e kamer. De uitvoerende macht zijn de Koningin en de ministers. Wie bepaald DAT dan? Wie dat is/wordt?
Vergeef me mijn onwetendheid. (maar probeer 't wel te snappen..
)
En sorry voor het off-topic gaan.
Maar ik las jou link even door over de Trias Politica.
Daarin staat dat de burgers invloed hebben op de wetgevende macht dmv van verkiezingen. De wetgevende macht is de 1e en de 2e kamer. De uitvoerende macht zijn de Koningin en de ministers. Wie bepaald DAT dan? Wie dat is/wordt?
Vergeef me mijn onwetendheid. (maar probeer 't wel te snappen..

En sorry voor het off-topic gaan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
128 Teletekst zo 07 sep
Staat neemt hypotheekreuzen VS over
` De Amerikaanse regering heeft de twee
grootste hyptheekbanken van het land
overgenomen.De regering wil daarmee een
crisis bij de twee banken,Fannie Mae en
Freddie Mac,voorkomen.
Minister Paulson maakte bekend dat een
bewindvoerder de leiding van Fannie Mae
en Freddie Mac heeft vervangen.De
banken blijven functioneren onder de
financiële dekking van de overheid.
Paulson zei dat een ineenstorting van
een van de twee of beide banken een
chaos zou veroorzaken in de financiële
markten.Tegelijkertijd krijgen de twee
banken een kapitaalinjectie van
15 miljard dollar van de overheid.
Staat neemt hypotheekreuzen VS over
` De Amerikaanse regering heeft de twee
grootste hyptheekbanken van het land
overgenomen.De regering wil daarmee een
crisis bij de twee banken,Fannie Mae en
Freddie Mac,voorkomen.
Minister Paulson maakte bekend dat een
bewindvoerder de leiding van Fannie Mae
en Freddie Mac heeft vervangen.De
banken blijven functioneren onder de
financiële dekking van de overheid.
Paulson zei dat een ineenstorting van
een van de twee of beide banken een
chaos zou veroorzaken in de financiële
markten.Tegelijkertijd krijgen de twee
banken een kapitaalinjectie van
15 miljard dollar van de overheid.
- RVV
Lijkt het nu alleen nog maar over de Amerikaanse toestand te gaan ? Krijg een beetje de indruk dat de States bepalend zijn voor hoe wij het hier voor mekaar hebben in NL... 

- Maus335i
Klopt, de AEX bestaat voornamelijk uit bedrijven die veel zaken doen in Amerika. Gaat het hen slecht, vallen er bijvoorbeeld ontslagen en daar hebben wij de problemen van.Rico v Velzen schreef:Lijkt het nu alleen nog maar over de Amerikaanse toestand te gaan ? Krijg een beetje de indruk dat de States bepalend zijn voor hoe wij het hier voor mekaar hebben in NL...
Als Fortis en ING in de problemen komen stijgen de rentes voor hypotheken en leningen, ook hier in Nederland met alle gevolgen van dien. De consument houdt de hand op de knip, inflatie giert hoogtij en het cirkeltje is rond.
De AEX opende trouwens +4% op het bericht over de overname van F&F. Een behoorlijke unicum.
- Niels
- Auto: Prius+
AEX; Fortis +8%
Het is september, eindejaar spurt is ingezet 

- Maus335i
Mja ik ben shortkansen aan het zoeken (putopties). Dat die 2 hypotheekreuzen praktisch failliet waren is slecht nieuws, geen goed nieuws
De Amerikaanse overheid heeft al geen cent te makken, hoe willen ze dit in godsnaam financieren (en alle andere problemen).

- Michel P
Maurice Graber schreef:Mja ik ben shortkansen aan het zoeken (putopties). Dat die 2 hypotheekreuzen praktisch failliet waren is slecht nieuws, geen goed nieuwsDe Amerikaanse overheid heeft al geen cent te makken, hoe willen ze dit in godsnaam financieren (en alle andere problemen).
Ach, ze drukken er gewoon wat dollars bij, stelt niets voor

Michel
- Maus335i
Haha 
Dat lijkt daar wel DE oplossing voor alle problemen idd.

Dat lijkt daar wel DE oplossing voor alle problemen idd.
- Niels
Putt opties hebben het al te lang goed gedaan Maurice, het is nu weer tijd voor call opties
Zoals gezegd is de trend vanaf september tot einde jaar altijd stijgende "door de bank genomen". Maar resultaten uit het verleden.... 

- Michel P
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9706" onclick="window.open(this.href);return false;
Laat geldpersen nog maar ff draaien!
Michel
Michel
- Maus335i
Ja das het directe gevolg van het overnemen van F&F door de overheid. Een vrije markt moet je een vrije markt laten, dit is communisme en een natte droom van Stalin. In Amerika gebeurd het gewoonMichel Pol schreef:http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9706
Michel

Ik ben overigens wel rijkelijk in de putjes gestroomt, boeren tot nu toe vrij goed.
- RVV
Dit is weer zo'n mooi bericht wat aangeeft dat handel op beurzen niks te maken heeft met rationeel nadenken of of enige vorm verificatie... nee gewoon als makke schapen het eerste de beste nieuwsbron volgen.. die door een foutje 6 (!) jaar oud nieuws de wereld in brengt..
AANDELEN DUMPEN.... Zo kun je toch helemaal geen vertrouwen meer hebben in die mensen die met belegd geld om moeten gaan... een aap had zich niks van dit nieuwsbericht aangetrokken..
Prachtig bewijs dat de hele handel in bedrijfsaandelen gewoon handel in gebakken lucht is.
AANDELEN DUMPEN.... Zo kun je toch helemaal geen vertrouwen meer hebben in die mensen die met belegd geld om moeten gaan... een aap had zich niks van dit nieuwsbericht aangetrokken..
Prachtig bewijs dat de hele handel in bedrijfsaandelen gewoon handel in gebakken lucht is.
United Airlines keldert door 'oud nieuws'
Uitgegeven: 9 september 2008 09:48
CHICAGO - De publicatie van een oud nieuwsbericht heeft de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines maandag ruim driekwart van haar beurswaarde gekost.
Beleggers verkeerden in de veronderstelling dat het bedrijf, evenals zes jaar geleden, op de rand van faillissement verkeerde.
Het betreft een verhaal dat de Amerikaanse krant Chicago Tribune in 2002 schreef over de financiële malaise bij UAL, het moederbedrijf van United Airlines.
Reorganisatie
De luchtvaartmaatschappij moest in dat jaar faillissementsbescherming aanvragen, maar kwam er dankzij een ingrijpende reorganisatie weer bovenop.
Door een nog onbekende oorzaak verscheen het oude artikel het afgelopen weekeinde op de website van de Florida Sun-Sentinel.
Verklaring
Het aandeel UAL kelderde maandag op de beurs in New York met 76 procent tot 3 dollar. Pas toen het bedrijf in een verklaring met klem ontkende opnieuw in zware moeilijkheden te verkeren, trok de koers weer aan.
(c) ANP
- Niels

Snel even wat call opties United kopen

- Maus335i
Te laatNiels schreef:![]()
Snel even wat call opties United kopen

Laatste 10,9200 22:00 62.851
+/- -1,3800 -11,22%
Slot 12,3000 05-09-08
Open 12,1700 15:30
Hoog 12,4500 17:27
Laag 3,0000 17:07
Check die tijdstippen tussen laagste en hoogste koers. 20 minuten! Hier viel GROF geld aan te verdienen
- Niels
- Maus335i
Lehman Brothers:
Laatste 8,5700 20:50 100
+/- -5,5800 -39,43%
Slot 14,1500 08-09-08
Open 12,9200 15:30
Hoog 13,1000 15:54
Laag 8,0000 16:57
De volgende bank die waarschijnlijk gaat omvallen. Lehman zit in de top 5 grootste banken in Amerika.
Laatste 8,5700 20:50 100
+/- -5,5800 -39,43%
Slot 14,1500 08-09-08
Open 12,9200 15:30
Hoog 13,1000 15:54
Laag 8,0000 16:57
De volgende bank die waarschijnlijk gaat omvallen. Lehman zit in de top 5 grootste banken in Amerika.
- Maus335i
Olie staat momenteel op 101,7 dollar, de 100 dollar lonkt..
En nog even op de vraag of die wereldwijde recessie er komt: zeer waarschijnlijk wel
En nog even op de vraag of die wereldwijde recessie er komt: zeer waarschijnlijk wel
- romo
121 Teletekst ma 15 sep
Lehman nu op rand faillissement
` De Amerikaanse bank Lehman Brothers
heeft uitstel van betaling aangevraagd.
Om de economische gevolgen van een
mogelijk faillissement op te vangen,
hebben 10 Amerikaanse banken elk zeven
miljard dollar beschikbaar gesteld.
Een faillissement zou tot grote onrust
leiden op de financiële markten.Het
stelsel van Amerikaanse banken,de Fed,
wil banken in problemen sneller toegang
geven tot noodkredieten.
Gisteren trok de Barclays bank zich
terug als overnamekandidaat.Ook de Bank
of America was in beeld,maar die heeft
volgens verscheidene Amerikaanse media
besloten Merrill Lynch over te nemen.
Lehman nu op rand faillissement
` De Amerikaanse bank Lehman Brothers
heeft uitstel van betaling aangevraagd.
Om de economische gevolgen van een
mogelijk faillissement op te vangen,
hebben 10 Amerikaanse banken elk zeven
miljard dollar beschikbaar gesteld.
Een faillissement zou tot grote onrust
leiden op de financiële markten.Het
stelsel van Amerikaanse banken,de Fed,
wil banken in problemen sneller toegang
geven tot noodkredieten.
Gisteren trok de Barclays bank zich
terug als overnamekandidaat.Ook de Bank
of America was in beeld,maar die heeft
volgens verscheidene Amerikaanse media
besloten Merrill Lynch over te nemen.
- Maus335i
Hmm rare berichtgeving, Lehman heeft al een faillissement aangevraagd. Merrill Lynch is inderdaad overgenomen voor 50 miljard. Dit zou de volgende bank zijn die op faillissement afkoerste. Ook Washinghton Mutual zit in zwaar weer. De beurskoers doet nog amper 2 dollar.
AEX opent -3% op 387 punten, waarbij ING (-5%), AEgon (-6%) en Fortis (-6%) natuurlijk de rake klappen krijgen.
Erg jammer trouwens dat ik vrijdag mn puts met verlies gesloten heb, maar ik durfde het weekend niet aan. Voor hetzelfde geld waren de gesprekken wel op een succes uitgelopen en hadden we 3% hoger gestaan.
AEX opent -3% op 387 punten, waarbij ING (-5%), AEgon (-6%) en Fortis (-6%) natuurlijk de rake klappen krijgen.
Erg jammer trouwens dat ik vrijdag mn puts met verlies gesloten heb, maar ik durfde het weekend niet aan. Voor hetzelfde geld waren de gesprekken wel op een succes uitgelopen en hadden we 3% hoger gestaan.
-
Nou, het ritje in de rollercoaster is begonnen!
Benieuwd wat we hier de komende dagen allemaal gaan meemaken.
Uit de Financiële Telegraaf van vandaag:
Benieuwd wat we hier de komende dagen allemaal gaan meemaken.

Uit de Financiële Telegraaf van vandaag:
Orkaan 5 op financiële markten
AMSTERDAM - De crisis is geëscaleerd. Zet u schrap voor vandaag, de financiële markten zullen een historische handelsdag ondergaan waarbij we waarschijnlijk extreme handelstoestanden zullen moeten meemaken.
De op vier na grootste zakenbank van Amerika heeft zojuist Amerikaanse tijd zondagavond 24.00 uur haar toevlucht gezocht in Chapter 11 Bankruptcy. Het ergste wat er had kunnen gebeuren, gebeurt. Niemand had dit kunnen bevroeden, iedereen hield voor het weekeind rekening met een oplossing.
Niemand kan de gevolgen nog goed overzien van deze gebeurtenis maar de indicatoren voor de opening vanmiddag in Amerika wijzen op extreme toestanden. De Dow Jones futures noteren al 333 punten lager en de ook de openingen in Europa wijzen in ieder geval op een opening met minimaal 2 tot 3 procent lagere koersen. De meeste Aziatische beurzen zijn gesloten in verband met een feestdag maar degene die open zijn noteren rond 3 tot 4 procent lager.
De twee kandidaat gegadigden beoogde kopers, de Britse Barclays bank en Bank of America, hebben zich in de loop van zondag teruggetrokken. De Amerikaanse overheid wenst dit keer geen financiële steun te geven en laat de financiële wereld zelf de gevolgen ervaren. Banken en financiële instellingen zullen de handel vandaag fors lager leiden. veel transacties zullen worden teruggedraaid en gesloten om de schade zoveel mogelijk beperkt te houden.
Maar dat is nog niet alles. Toen Bank of America zich gisteren terugtrok uit de gesprekken over Lehman keerde men zich om en richtte men haar pijlen op de op drie na grootste zakenbank van Amerika Merrill Lynch. In een aantal uur is de overname van Merrill Lynch door Bank of America beklonken voor een overnameprijs ergens tussen $ 27 en $ 33, wat neerkomt op een overnamebedrag van in totaal ongeveer $ 50 miljard. Volgens de berichten wordt er in aandelen Bank of America betaald; 0,8595 aandeel Bank of America voor één aandeel Merill Lynch.
Merill Lynch sloot afgelopen vrijdag nog op ruim $ 17. Hedge Funds en andere short sellers worden volledig geflikt dit keer want hun short posities worden afgewikkeld tegen de overnameprijs. Het totale financiële landschap is gewijzigd ten opzichte van afgelopen vrijdagmiddag. Bear Stearns, de vijfde Amerikaanse zakenmbank begin maart gered, Lehman geforceerd in Chapter 11 Bankruptcy en de nummer drie zakenbank Merrill Lynch in een split seconde overgenomen. Er zijn nu nog maar twee grote zakenbanken over in Amerika; Morgan Stanley en Goldman Sachs.
De Fed heeft zich ook geroerd in al het financiële geweld van afgelopen uren. De Fed verruimt de mogelijkheden aan banken en brokers ter verkrijging van liquiditeiten. Naast schuldpapieren worden nu ook aandelen geaccepteerd als onderpand voor het verkrijgen van leningen. Nog nooit gebeurt in de historie. De Fed voorziet verdere verkrapping van krediet en probeert met deze aparte maatregel geld beschikbaar te houden voor de financiële wereld.
Tien grote wereldwijde financiële reuzen, banken en brokers waaronder Goldman Sachs Barclays Citigroup en Deutsche Bank, hebben elk $ 7 miljard in totaal $ 70 miljard beschikbaar gesteld in een fonds om de ergste klappen op te kunnen vangen in het geweld wat over de financiële markten vandaag en in de komende dagen zal komen. Het armageddon voor de financiële wereld komt steeds naderbij.
Rob Koenders is directeur van Harmony Vermogensbeheer, http://www.harmonyvermogensbeheer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
- Maus335i
AEX staat bijna -4%. Olie trouwens op 97 dollar (eindelijk door de 100 gezakt!) en de euro loopt op (of dollar verliest, tis maar hoe je het wilt bekijken). Wanneer gaan we dit aan de pomp merken? Ergens mid volgend jaar?