Linkshandigen
-
Re: Linkshandigen
Mogelijke voordelen van linkshandig zijn:
- Leren schakelen in auto in landen waar men links rijdt (duurt korter in verband met goede fijne motoriek links);
In landen waar men rechts rijdt: tijdens het leren schakelen minder risico om onbedoeld naar links te zwenken (men heeft immers de „goede” hand aan het stuur);
- Bij het aanleren van gitaarspelen is linkshandig zijn een voordeel omdat een akkoord nemen als moeilijker wordt beschouwd dan het slaan dat standaard met de rechterhand gebeurd.
- Linkshandigen zijn statistisch gezien creatiever;
- Makkelijker lezen in spiegelbeeld;
- Schrijven in Arabisch, Hebreeuws en andere schriften die van rechts naar links lopen;
- Sommige linkshandigen kunnen in plaats van links naar rechts ook van boven naar onder schrijven terwijl het papier recht ligt, vaak zonder dat ze het in de gaten hebben;
- Bij diverse sporten, zoals volleybal, honkbal (pitcher), schermen, tennis, handbal, badminton, waterpolo en tafeltennis, zijn rechtshandige spelers het in de regel minder gewend om linkshandige tegenstanders te ontmoeten, en daardoor in het nadeel, terwijl linkshandige spelers het meestal wel gewend zijn om tegen rechtshandige spelers te spelen; In sporten als basketball, baseball en American Football blijkt linkshandigheid een nadeel te zijn.
Bron: Wiki
- Leren schakelen in auto in landen waar men links rijdt (duurt korter in verband met goede fijne motoriek links);
In landen waar men rechts rijdt: tijdens het leren schakelen minder risico om onbedoeld naar links te zwenken (men heeft immers de „goede” hand aan het stuur);
- Bij het aanleren van gitaarspelen is linkshandig zijn een voordeel omdat een akkoord nemen als moeilijker wordt beschouwd dan het slaan dat standaard met de rechterhand gebeurd.
- Linkshandigen zijn statistisch gezien creatiever;
- Makkelijker lezen in spiegelbeeld;
- Schrijven in Arabisch, Hebreeuws en andere schriften die van rechts naar links lopen;
- Sommige linkshandigen kunnen in plaats van links naar rechts ook van boven naar onder schrijven terwijl het papier recht ligt, vaak zonder dat ze het in de gaten hebben;
- Bij diverse sporten, zoals volleybal, honkbal (pitcher), schermen, tennis, handbal, badminton, waterpolo en tafeltennis, zijn rechtshandige spelers het in de regel minder gewend om linkshandige tegenstanders te ontmoeten, en daardoor in het nadeel, terwijl linkshandige spelers het meestal wel gewend zijn om tegen rechtshandige spelers te spelen; In sporten als basketball, baseball en American Football blijkt linkshandigheid een nadeel te zijn.
-
Great
- Sander Prinsen
- Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type
Ben ook linkshandig met de meeste zaken. Muis bedienen gaat met zowel linker- als rechterhand goed (handig als IT'er en je nogaleens achter iemand anders' computer zit).
Mijn handschrift is ook niet het mooiste wat er is inderdaad. Ben al blij dat ik het zelf kan lezen
Mijn handschrift is ook niet het mooiste wat er is inderdaad. Ben al blij dat ik het zelf kan lezen

-
- Auto: M3P, 130i
Klopt helemaal. Wat had ik daar een hekel aan.Marcel van Meerbeek schreef:Mogelijke voordelen van linkshandig zijn:
- Sander Prinsen
- Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type
Nou, ik had er anders geen voordeel van. Maar goed, dat kwam meer omdat ik gewoon niet goed was in badminton (of iedere andere sport die op coördinatie en reactievermogen berust...)indobesar schreef:Klopt helemaal. Wat had ik daar een hekel aan.Marcel van Meerbeek schreef:Mogelijke voordelen van linkshandig zijn:

- Gijzer
Nee hoor hier nog zo'n gek.Tom Verhaaf schreef:Ha eindelijk een soortgenoot.Dutch schreef:Schrijven met rechts, voetballen met links... Ja, ik snap 't ook niet.Ik dacht al dat ik de enige was die deze afwijking had!
- Tristan
Ben links dragend.....
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.
Verder heb ik weinig problemen met knippen met een schaar ofzo, dat heb ik me allemaal al aangeleerd. Rechtse schaar kan gewoon met links. Eten kan lastig zijn aan een krappe tafel met een "rechtse" naast je. Breien kon mij op de basisschool ook gewoon niet geleerd worden, ze snapten er niks meer van
Horloge gewoon links, beschadigd alleen wel sneller omdat je meer met links doet.
Wat me nog wel opvalt is, wanneer Mark bv. mijn laptop gebruikt moet hij er een muis bij hebben. Ik als linkshandige ben heel behendig met de touchpad die erop zit en gebruik dan ook nooit een muis bij de laptop. Bij eens vaste pc is een muis geen probleem, dus ook precies. Nog een voordeel
Verder heb ik weinig problemen met knippen met een schaar ofzo, dat heb ik me allemaal al aangeleerd. Rechtse schaar kan gewoon met links. Eten kan lastig zijn aan een krappe tafel met een "rechtse" naast je. Breien kon mij op de basisschool ook gewoon niet geleerd worden, ze snapten er niks meer van

Wat me nog wel opvalt is, wanneer Mark bv. mijn laptop gebruikt moet hij er een muis bij hebben. Ik als linkshandige ben heel behendig met de touchpad die erop zit en gebruik dan ook nooit een muis bij de laptop. Bij eens vaste pc is een muis geen probleem, dus ook precies. Nog een voordeel

- Downforce Bjorn
Alles met beide handen, waarbij ik voor bepaalde acties wel een voorkeur heb. Vb: schrijven met links, tellen (ben fiscalist) met rechts. Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat ik met links krachtiger ben... geen idee of dat zo is overigens.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Het gaat hier over de handen he TristanTristan schreef:Ben links dragend.....

- Dutch
In dat geval is Tristan geen beste klusser.
-
Mooi zo. Moest je dan niet van de juff een speciale schaar .TOP 8)Steven Nauta schreef:Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.
Verder heb ik weinig problemen met knippen met een schaar ofzo, dat heb ik me allemaal al aangeleerd. Rechtse schaar kan gewoon met links.
- Aston Martine
Links schrijven (mooi handschrift, al zeg ik het zelf
)/snijden/timmeren/drinken/opmaken/noem maar op
Rechts knippen/muizen
Tweehandig sleutelen

Rechts knippen/muizen
Tweehandig sleutelen

-
Steven Nauta schreef:Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.
Hoe kan je extreem rechts zijn met voetballen ? Dacht dat dat alleen kon in je politieke overwegingen ?
-
Hihihihih smart asshugo schreef:Steven Nauta schreef:Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.
Hoe kan je extreem rechts zijn met voetballen ? Dacht dat dat alleen kon in je politieke overwegingen ?
- InjectTheVenom
Het coördinatiepunt in mijn hersenen staat ietsje naar links maar ik ben in alles wat ik doe rechtshandig, altijd al geweest

- Dutch
Of als hooligan...hugo schreef:Steven Nauta schreef:Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Sterker nog, met een linkse schaar kon ik niet overwegMtechnik schreef:Mooi zo. Moest je dan niet van de juff een speciale schaar .TOP 8)Steven Nauta schreef:Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.
Verder heb ik weinig problemen met knippen met een schaar ofzo, dat heb ik me allemaal al aangeleerd. Rechtse schaar kan gewoon met links.

Kan écht niks met de linker voet op voetbal gebied, aannemen met rechts, schieten met rechts, controleren met rechts, alles met rechts. Extreem rechts. :jenna:hugo schreef:Steven Nauta schreef:Ben ook links, alleen met voetballen extreem rechts.
- Joop
Als linkshandige moet je dus richting de Arabische wereld vertrekken...
: :idea:

-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Ja heeft mijn broer ook, best apart.Schrijven met rechts, voetballen met links... Ja, ik snap 't ook niet.