FIA GT ---> WK

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

FIA GT ---> WK

Bericht door Dennis Cavallino » 03 sep 2008, 15:59

In de Start las ik dat er plannen zijn om een FIA GT Wereldkampioenschap te ontwikkelen op basis van de huidige FIA GT Races (GT1 en GT2, met locale kampioenschappen, incl GT3, GT4 voor doorgroei van teams en coureurs). Klinkt best gaaf, met races in Zuid Amerika, Azie, VS, Australie (Bathurst zou vet zijn) en natuurlijk nogal wat races in Europa, zoals Spa, Monza, Nurburgring etc.

Niet alle teams zijn hier blij mee, omdat hun sponsors soms geen reet in die landen te zoeken hebben (think big?), en dat de reiskosten dan de pan uit reizen (fair enough). Maar ik vraag me zo af, de FIA GT is een prachtige raceklasse, maar ik kijk er nooit naar eigenlijk. Ik denk dat het mij wel meer zou boeien als ze op exotische circuits zouden rijden. Maakt dat voor jullie uit?

Aernoudt

Re: FIA GT ---> WK

Bericht door Aernoudt » 03 sep 2008, 16:17

Zeker beter ! Meer kans ook op (vanwege WK status) TV uitzendingen.

Dutch

Bericht door Dutch » 03 sep 2008, 17:28

Zou in 2010 beginnen, maar dan met een nieuwe klassenindeling. Huidige GT1 komt te vervallen, de rest schuift door. Tja, ik weet 't niet. Meestal lopen dit soort dingen in de sportwagenwereld (te groot denken terwijl die wereld staat of valt met privéteams) binnen een paar jaar verkeerd af...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 sep 2008, 18:52

Ik zie liever FIA GT dan F1

Zou het echt heel erg mooi vinden als deze plannen doorgang vinden. Idd..Bathurst :df:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 sep 2008, 19:03

Bathurst is inderdaad ERG lekker 8) Nordschleife is echter nog altijd KING (wellicht dat al die lelijke hekken dan toch als voordeel hebben dat er weer serieuze klasses (zoals deze) er naar toe komen).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 sep 2008, 19:07

Als er een WK status aan gekoppeld gaat worden, dan zou de Nordschleife wel mee moeten tellen natuurlijk. Je bent geen wereldkampioen als je niet op de ring hebt gewonnen. :df:
Ik betwijfel het echter dat ze de Nordschleife opnemen op de kalender...

Plaats reactie