Megaklapper op Italiaanse snelweg 8 doden
- Erik
- Auto: BMW ///M
Shit maar helaas gebeurt dit veel vaker dan je zou willen
Grote technische mankementen aan vrachtwagens zoals bij deze (ik zie grote rookwolk van voorwiel) en je bent nergens.
Wij reden 5jr geleden in Frankrijk toen een soortgelijk ongeval plaatsvond recht voor onze neus op de andere rijbaan zonder dat we het in de gaten hadden
Mn vrouw en ik hadden net gewisseld van bestuurdersstoel
1 grote rookwolk, paniek, (mn vrouw reed) noodstop, gierende banden, iets giga groots vliegt 2 auto's voor ons over de weg, overal rook, vonken en rechts in de brem (onze berm) grote paniek, rennende mensen WTF ?
Vrachtwagenchauff komt aangerend, mensen van andere rijbaan komen aangeklauterd over verfrommelde vangrail................
Rookwolken trekken op
Ik geloofde mn ogen niet echt super WTF moment
Vrachtwagen was 20ft opentop sloopcontainer met boomstammen verloren
Er stonden 2 autos voor ons
Bomen over heel de snelweg (onze helft) ca 2meter hoge hoop als mikado over heel de weg
Container lag IN de vangrail aan de rechterzijde van onze helft
1 Fransman heeft net niet op tijd kunnen remmen en had zijn motorkap geknikt
Wij hadden ook knikken, knikken in onze knien, ik piste zowat van acuut broekpoeperij in mn broek
Zo dicht bij een potentiele final destination ben ik nog nooit geweest
En daar denk je geen eens aan op dat moment, echter onderbewust realiseer je je dat zo erg dat je er kotsmisselijk van wordt, acuut
Als ik dit zo zie dan slaat de schrik me nog om het hart
Tot op de dag van vandaag ben ik extreem allert op wat er op de andere rijbaan gebeurt en heb echt een tijd lang (jaren) met angst en beven gereden op de linkerbaan, en nu nog als ik in de file sta op de linkerbaan ben ik erg op mn hoede (alhoewel dat echt niet helpt)
Twee jaar geleden een extreme klapper (weer 2 autos voor me) meegemaakt op de A15 bij Sliedrecht toen de versmallingen er nog waren en weer waren het truckers en weer had het een haar gescheeld of er waren een paar dooien gevallen...........
Niets ten nadele van de truckers hoor, het probleem is alleen, dat als het misgaat, die kinetische energie (1/2 m x v2) gewoon doordrukt en je als persoon in je personenwagen maar ook als trucker in je cabine compleet machteloos bent.
E
Grote technische mankementen aan vrachtwagens zoals bij deze (ik zie grote rookwolk van voorwiel) en je bent nergens.
Wij reden 5jr geleden in Frankrijk toen een soortgelijk ongeval plaatsvond recht voor onze neus op de andere rijbaan zonder dat we het in de gaten hadden
Mn vrouw en ik hadden net gewisseld van bestuurdersstoel
1 grote rookwolk, paniek, (mn vrouw reed) noodstop, gierende banden, iets giga groots vliegt 2 auto's voor ons over de weg, overal rook, vonken en rechts in de brem (onze berm) grote paniek, rennende mensen WTF ?
Vrachtwagenchauff komt aangerend, mensen van andere rijbaan komen aangeklauterd over verfrommelde vangrail................
Rookwolken trekken op
Ik geloofde mn ogen niet echt super WTF moment
Vrachtwagen was 20ft opentop sloopcontainer met boomstammen verloren
Er stonden 2 autos voor ons
Bomen over heel de snelweg (onze helft) ca 2meter hoge hoop als mikado over heel de weg
Container lag IN de vangrail aan de rechterzijde van onze helft
1 Fransman heeft net niet op tijd kunnen remmen en had zijn motorkap geknikt
Wij hadden ook knikken, knikken in onze knien, ik piste zowat van acuut broekpoeperij in mn broek
Zo dicht bij een potentiele final destination ben ik nog nooit geweest
En daar denk je geen eens aan op dat moment, echter onderbewust realiseer je je dat zo erg dat je er kotsmisselijk van wordt, acuut
Als ik dit zo zie dan slaat de schrik me nog om het hart
Tot op de dag van vandaag ben ik extreem allert op wat er op de andere rijbaan gebeurt en heb echt een tijd lang (jaren) met angst en beven gereden op de linkerbaan, en nu nog als ik in de file sta op de linkerbaan ben ik erg op mn hoede (alhoewel dat echt niet helpt)
Twee jaar geleden een extreme klapper (weer 2 autos voor me) meegemaakt op de A15 bij Sliedrecht toen de versmallingen er nog waren en weer waren het truckers en weer had het een haar gescheeld of er waren een paar dooien gevallen...........
Niets ten nadele van de truckers hoor, het probleem is alleen, dat als het misgaat, die kinetische energie (1/2 m x v2) gewoon doordrukt en je als persoon in je personenwagen maar ook als trucker in je cabine compleet machteloos bent.
E
-
Erik schreef:
Wat een beelden. Wat een verhaal.
Reden te meer om je als trucker uiterst voorzichtig door het verkeer te bewegen (hoewel dat bij de beelden niet veel meer had uitgemaakt).
Dat je als trucker last hebt van de niet denkende medeweggebruiker wil ik graag geloven. Echter lijkt me dat nimmer een reden om te stoppen met veilig sturen.
Denk aan een situatie dat je op een file af gaat waar iedereen rustig voor moet gaan remmen. Hoe vaak ik het niet mee maak dat er dan een vlak achter me (meter of 2?) gaat zitten. En waarom? We moeten immers allemaal vaart minderen voor die file. Ik moet er niet aan denken dat zo'n ding mij en mijn gezin van deze wereld helpt.
Zelfs al doet men iets wat door een trucker als irrtant of gevaarlijk ervaren kan worden snap ik niet dat een trucker als een soort van "wraak" die mensen en zichzelf dan _nog_ een keer in gevaar wil brengen.
Maargoed. Bovenstaande heeft niet zo veel met het filmpje te maken.
Ik snap alleen het "excuus" nooit zo goed. "Men brengt mij bewust dan wel onbewust in gevaar dus ik breng andere ook in gevaar."
Rant mode uit

Note: Bovenstaande zal voor een (hopelijk) klein percentage truckers gelden.
- Topfuel
Wat je zegt over personenauto bestuurders klopt idd, alleen zijn die niet met hun beroep bezig i.t.t. een chauffeur. Een chauffeur beoefend zijn beroep en op basis daarvan gebeuren er gewoon te veel gekke dingen. Vroeger tijdens studie gewerkt als bijrijder, van de 10 rijders waren er 3 a 4 gewoon mega asociaal en hadden schijt aan andere bestuurders, en doen alles in die cabine behalve zich fatsoenlijk met de weg bezig houden.Maus schreef:Tja...Toevallig zelf ook je groot rijbewijs?TopFuel schreef:Als je dit ziet kun je je toch bijna niet voorstellen dat er genoeg vrachtwagens chauffeurs in NL rondrijden die je graag expres afsnijden, plotseling gaan remmen, idioot dicht op je bumper zitten enz. Ik maak veel km'ers en erger me dagelijks aan (gevaarlijke)acties van chauffeurs...
Niet om de chauffeurs vrij te pleiten hoor, maar het niveau (verkeersinzicht) van een gemiddelde personenautobestuurder laat in veel gevallen zeer te wensen over.
Als er iemand anders hun bijvoorbeeld al dan niet per ongelijk deed snijden bijvoorbeeld moesten ze hier altijd op reageren met een slinger, bumperkleven o.i.d...
Er rijden gewoon veel te veel chauffeurs rond met een agressief rijgedrag (overal niet alleen in NL) en dat is gewoon onacceptabel en wordt daar vaak (extreem)kwaad om aangezien ze door dit agressieve rijgedrag levens op het spel zetten van andere, aangezien chauffeurs in veel van de gevallen ''met de schrik vrij komen''.
Als zo'n container achterop een file knalt (komt omdat er zo goed opgelet word) dan zijn een groepje doden mensen het gevolg, je vrouw zal daar zitten met je 3 kinderen op de achterbank, je bent ze in 1 keer allemaal kwijt...
-
+1TopFuel schreef:Wat je zegt over personenauto bestuurders klopt idd, alleen zijn die niet met hun beroep bezig i.t.t. een chauffeur. Een chauffeur beoefend zijn beroep en op basis daarvan gebeuren er gewoon te veel gekke dingen. Vroeger tijdens studie gewerkt als bijrijder, van de 10 rijders waren er 3 a 4 gewoon mega asociaal en hadden schijt aan andere bestuurders, en doen alles in die cabine behalve zich fatsoenlijk met de weg bezig houden.Maus schreef:Tja...Toevallig zelf ook je groot rijbewijs?TopFuel schreef:Als je dit ziet kun je je toch bijna niet voorstellen dat er genoeg vrachtwagens chauffeurs in NL rondrijden die je graag expres afsnijden, plotseling gaan remmen, idioot dicht op je bumper zitten enz. Ik maak veel km'ers en erger me dagelijks aan (gevaarlijke)acties van chauffeurs...
Niet om de chauffeurs vrij te pleiten hoor, maar het niveau (verkeersinzicht) van een gemiddelde personenautobestuurder laat in veel gevallen zeer te wensen over.
Als er iemand anders hun bijvoorbeeld al dan niet per ongelijk deed snijden bijvoorbeeld moesten ze hier altijd op reageren met een slinger, bumperkleven o.i.d...
Er rijden gewoon veel te veel chauffeurs rond met een agressief rijgedrag (overal niet alleen in NL) en dat is gewoon onacceptabel en wordt daar vaak (extreem)kwaad om aangezien ze door dit agressieve rijgedrag levens op het spel zetten van andere, aangezien chauffeurs in veel van de gevallen ''met de schrik vrij komen''.
Als zo'n container achterop een file knalt (komt omdat er zo goed opgelet word) dan zijn een groepje doden mensen het gevolg, je vrouw zal daar zitten met je 3 kinderen op de achterbank, je bent ze in 1 keer allemaal kwijt...
- Ahmed
Re: Megaklapper op Italiaanse snelweg 8 doden
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... t=lf&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
die TT....
die TT....

- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
zo! gaat niet heel goed nee... met ruim 6 G tot stilstand komen is al niet fijn... 

-
Mijn god wat een drama...overigens duidelijk dat de bus wel heel hard langs die file rijdt..
- Joy
Oef... zelfde verhaal lijkt het. Die TT is zo plat als een dubbeltje. Kan me niet voorstellen dat je daar nog heel uit stapt. Valt me mee dat er nog mensen in de bus zijn die geluid maken. Dit was toch een redelijk harde klap.
- RVV
- Erik
- Auto: BMW ///M
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
dat TT filmpje

E
dat TT filmpje

E
-
Diep triest

- Casper
6G is niet zo heel erg veel. Bij een flinke aanrijding trek je redelijk snel een kortstondige 40 G+. Dat zal hier ook wel zo zijn geweestJeroen van Emmerik schreef:zo! gaat niet heel goed nee... met ruim 6 G tot stilstand komen is al niet fijn...

- Berthil
De persoon in die TT is er letterlijk en figuurlijk zonder kleerscheuren uitgekomen.
Ik heb er een jaar geleden al een reportage over gezien met interview met de man, was in Amerika.
Het moet nog wel ergens op Youtube staan.
Ik heb er een jaar geleden al een reportage over gezien met interview met de man, was in Amerika.
Het moet nog wel ergens op Youtube staan.
net mis
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L3OgvfXa ... re=related[/youtube]
wowwwwwww over close escape gesproken
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1VqBw5gZ ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L3OgvfXa ... re=related[/youtube]
wowwwwwww over close escape gesproken
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1VqBw5gZ ... re=related[/youtube]
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als ik het goed beoordeel in de herhaling dan lijkt het of ie weldegelijk een tik meekrijgt van die motorwowwwwwww over close escape gesproken

Daar lijkt het wel op maar schijnt net mis te zijn, hij heeft er iig niks aan overgehouden.
- Macboy
Beter een tik dan je hoofd eraf ...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Onder het motto;Macboy schreef:Beter een tik dan je hoofd eraf ...
Beter een deuk in je kar dan in je knar