Cabrio shortlist
- wooter
Cabrio shortlist
De Audi begint toch gek te doen, en accountant, dealer en bank vinden het niet zo gek dat ik ga leasen/financieren/renten/whatever.
Welke RWD cabrio's zijn interessant met een budget van 45000 tot 55000 ex BPM en jaarkilometrage van 65000 km? Ga ervan uit dat als er nog geen gezinsuitbreiding gepland is, dat dat wel binnen 3 jaar kan gebeuren...
BMW vriendje rekende me al een 1 reeks en 3 reeks cabrio uit. Voor een 27k kan ik een M3 uit Duitsland slepen met minder dan 100000km, of een 996. Een tweedehands hou ik geen 3 jaren, een leaser gaat maar mee tot 160000km dus zou het financieren worden.
Welke RWD cabrio's zijn interessant met een budget van 45000 tot 55000 ex BPM en jaarkilometrage van 65000 km? Ga ervan uit dat als er nog geen gezinsuitbreiding gepland is, dat dat wel binnen 3 jaar kan gebeuren...
BMW vriendje rekende me al een 1 reeks en 3 reeks cabrio uit. Voor een 27k kan ik een M3 uit Duitsland slepen met minder dan 100000km, of een 996. Een tweedehands hou ik geen 3 jaren, een leaser gaat maar mee tot 160000km dus zou het financieren worden.
- Tom van H.
Re: Cabrio shortlist
Waarom zou je in jezusnaam 65k per jaar gaan rijden in een benzinegestookte cabrio?
Ik zou zeggen een 335d o.i.d. en een leuke cabrio erbij!
In aanschaf misschien iets duurder maar in uiteindelijke kosten een stuk lager denk ik.
Ik zou zeggen een 335d o.i.d. en een leuke cabrio erbij!
In aanschaf misschien iets duurder maar in uiteindelijke kosten een stuk lager denk ik.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Je had toch een dieselcabrio?
Dat zou ik dan iid weer doen bij 65kkm/jaar.
Dat zou ik dan iid weer doen bij 65kkm/jaar.
- Peric
120D cabrio?
- Thom
Met zo'n budget de 3-serie.
1-serie cabrio heb ik nu in verschillende kleuren zien rijden maar in mijn ogen ziet hij er niet uit. Saai ook eigenlijk. 3er heeft flair en dat hoort bij een cabrio. Bovendien lijkt mij zo'n klapdak wat stiller/comfortabeler in de winter en tijdens lange ritten.
1-serie cabrio heb ik nu in verschillende kleuren zien rijden maar in mijn ogen ziet hij er niet uit. Saai ook eigenlijk. 3er heeft flair en dat hoort bij een cabrio. Bovendien lijkt mij zo'n klapdak wat stiller/comfortabeler in de winter en tijdens lange ritten.
- wooter
1-serie;
+ stoffen dak
+ dak openen en sluiten al rijdend, tot 50 km/u
+ constante, ruime kofferruimte
+ licht
+ gedrongen uiterlijk
+ stoelen zijn goed, en gaan lekker laag
- kleinere brandstoftank
- vooraan lijkt het toch een niet zo imposante BMW
3-serie:
+ grote brandstoftank
+ dak is vandalismeveiliger
+ meer opties (standaard elek. zetels, xenon; adaptive cruise control en hud mogelijk)
+ toch een imposantere wagen
- zijkant vind ik dan weer zoooo saai
- daklijn is het toch niet
- kleine koffer als het dak open is
- dak kan al rijdende niet open
Sja
+ stoffen dak
+ dak openen en sluiten al rijdend, tot 50 km/u
+ constante, ruime kofferruimte
+ licht
+ gedrongen uiterlijk
+ stoelen zijn goed, en gaan lekker laag
- kleinere brandstoftank
- vooraan lijkt het toch een niet zo imposante BMW
3-serie:
+ grote brandstoftank
+ dak is vandalismeveiliger
+ meer opties (standaard elek. zetels, xenon; adaptive cruise control en hud mogelijk)
+ toch een imposantere wagen
- zijkant vind ik dan weer zoooo saai
- daklijn is het toch niet
- kleine koffer als het dak open is
- dak kan al rijdende niet open
Sja

- Jelte Jongsma
Is een saab 9-3 RWD? Leuke wagen in ieder geval!
- wooter
Vriendje bij de BMW dealer stuurde me vandaag een paar offertes door. Ik wist niet dat BlueWater nu ook mogelijk was op de dreier!
Op een 1 cabriolet:

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=13977" onclick="window.open(this.href);return false;
Op een 1 cabriolet:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=13977" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik heb pas een 1 serie cabrio in het echt gezien, wat een spuuglelijk hok is dat nou toch 

- Desmond Prins
nop das FWDJelte Jongsma schreef:Is een saab 9-3 RWD? Leuke wagen in ieder geval!
- Niels
- Auto: Prius+
A4 3.0TDI carbio natuurlijk 8)
- wooter
A4 is niet RWD, en ik moet eerlijk gezegd niets meer hebben van VAG. Ben serieus teleurgesteld in hun service, en per toeval hoorde ik vandaag wat horrorverhalen van een nieuwe Eos-eigenaar... A4 gaat overigens binnenkort uit het gamma.
- Geelhoed
Ben ik hier op Driving Fun of niet? :playcar:Tom van H. schreef:Waarom zou je in jezusnaam 65k per jaar gaan rijden in een benzinegestookte cabrio?
-
Hmm, 65.000 km/jaar is toch wel serieus veel!! Ik ben jong maar met zoveel kilometer zou ik misschien eerder een relaxte E-klasse halen en daarnaast een leuke roadster. Als je bijv. 40k km deed is een sportieve auto leuk, maar daarboven, ik weet het niet.
Maargoed blijkbaar heb je al min of meer een keuze gemaakt en twijfel je tussen de 1 of 3 serie cabrio... daarvan zou IK voor de 3 gaan. Ook al ben ik geen fan van een hardtop. Vind het meer auto, en mooier ook.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Maargoed blijkbaar heb je al min of meer een keuze gemaakt en twijfel je tussen de 1 of 3 serie cabrio... daarvan zou IK voor de 3 gaan. Ook al ben ik geen fan van een hardtop. Vind het meer auto, en mooier ook.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
- wooter
Ik wil geen auto für dabei. Dat deed ik in loondienst, en als je dan met je eigen auto gaat rijden, voel je je dief van je eigen portefeuille. Net alsof je na 200 km filerijden nog zin hebt om wat te gaan neuzelen met de locals op wegen die je al van uit je kindertijd kent en gewoon over de jaren heen meer drempels, snelheidslimieten en rotondes hebben gekregen... Met de Audi naar Oostenrijk was dikke fun want de kilometervergoeding die m'n BV geeft heeft alle brandstofkosten ruimschoots vergoed, maar dat gaan doen met een auto-op-de-zaak in de garage... Kweenie 
Liever met een dreier of einser in de file staan, dan een Porsche in de garage

Liever met een dreier of einser in de file staan, dan een Porsche in de garage

- Niels
- Auto: Prius+
Goed dan een Porsche Boxster 8)
Honda S2000 vind ik ook een mooie open auto maar niet om zo veel mee te rijden, SLK is een leuke wagen en met mooie motoren leverbaar en als het een BMW moet worden.....dan absoluut de drie :!:
Honda S2000 vind ik ook een mooie open auto maar niet om zo veel mee te rijden, SLK is een leuke wagen en met mooie motoren leverbaar en als het een BMW moet worden.....dan absoluut de drie :!:
-
Ja alleen zal Porsche al afvallen als een M3 misschien te sportief is voor zoveel kilometers. Net als de Z4, Boxster en S2000.
Dus de vraag is hoe sportief je het wilt hebben.
De 1 en 3er cabrio zijn natuurlijk prima dagelijks bruikbaar, en sturen gewoon goed en sportief.
Dan heb je auto's als de M3, 997 die een goed compromis hebben tussen sportief en dagelijkse bruikbaarheid (nadruk op sportiviteit). Maar of je daar +65.000km/jaar mee wilt doen?
De Z4 koop je ook niet voor comfort (stuiteriger als m'n 330i M onderstel). Een S2000 wil je echt niet zoveel kilometers mee rijden (meer door de motor dan het onderstel trouwens, want onderstel is opzich prima).
SLK is misschien een optie ja, SLK350 met 6 bak heeft erg goede prastaties, CC-dak, en is een roadster.
Dus de vraag is hoe sportief je het wilt hebben.
De 1 en 3er cabrio zijn natuurlijk prima dagelijks bruikbaar, en sturen gewoon goed en sportief.
Dan heb je auto's als de M3, 997 die een goed compromis hebben tussen sportief en dagelijkse bruikbaarheid (nadruk op sportiviteit). Maar of je daar +65.000km/jaar mee wilt doen?
De Z4 koop je ook niet voor comfort (stuiteriger als m'n 330i M onderstel). Een S2000 wil je echt niet zoveel kilometers mee rijden (meer door de motor dan het onderstel trouwens, want onderstel is opzich prima).
SLK is misschien een optie ja, SLK350 met 6 bak heeft erg goede prastaties, CC-dak, en is een roadster.
- wooter
De boxter zegt me niks, dan doen de 996/997 het beter. Maar ik zie dat de Z4M interessant geprijsd begint te worden in Duitsland, en momenteel zelfs de goedkoopste recente optie zou worden...
- wooter
Telefoontje van de bank gehad. 997 is out of the picture, 996 kan wel maar voor hetzelfde geld heb ik een recente Z4M. En 3 en 1 reeks zijn ook nog altijd mogelijk.
Ging ik wachten tot na het autosalon om te bestellen, zou zelfs meer mogelijk zijn. Alles hangt dus af van het al dan niet of wel willen van de Audi binnen 2 weken in de garage.
Ging ik wachten tot na het autosalon om te bestellen, zou zelfs meer mogelijk zijn. Alles hangt dus af van het al dan niet of wel willen van de Audi binnen 2 weken in de garage.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
1-serie of 3-serie?
Absoluut de 3er!!! :banaan:
Absoluut de 3er!!! :banaan:
- Nils SCI
Is dit niets?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5312207" onclick="window.open(this.href);return false;
een hoop
in deze auto!
Nils
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5312207" onclick="window.open(this.href);return false;
een hoop

Nils