De mindere kant van het bootleven...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: De mindere kant van het bootleven...

Bericht door Bert ///M3 » 01 sep 2008, 16:39

@Marcel: Nou ik ben er zelf mee gestopt een jaar of 3 geleden, van baan gewisseld naar de olie industrie.

Maar idd je kan bij sommige maatschappijen wel mee varen. Ik weet dat Nedlloyd dat vroeger wel deed, maar daar hing wel een aardig prijskaartje aan. Dat is alleen onderdeel van Maersk Sealines geworden dus of die dat nog steeds doen weet ik niet.

Lijkt mij eerlijk gezegd niks. Want je zit de hele dag op een boot waar weinig te doen is, beetje film kijken en in de bar zitten. Maar verder werkt iedereen gewoon dus echt veel tijd hebben ze niet voor je. EU - VS is misschien nog wel oke voor 10 dagen maar als je bijvoorbeeld 4 weken de pacific over moet dan word je volgens mij stapelgek :mrgreen: Buiten dat weet ik niet of je zomaar opstappen moet op een vrachtschip, volgens mij moet je namelijk sowieso een monsterboekje hebben, en misschien zelfs ook wel presea training en een medische keuring.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 sep 2008, 16:52

Dacht aan de topictitel te zien dat we weer een klaagverhaal over het gewicht van de E9* M3 gingen krijgen. :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 sep 2008, 18:45

Marcel van Meerbeek schreef:Wat een verhaal Erik,

Waarom is dit eigenlijk gefilmd, en door wie?
Ik denk dat de KNRM dit soort akties zelf filmt om zo wat meer te kunnen laten zien wat er op het water gebeuren kan en waar de KNRM voor staat. Zo misschien meer donateurs te krijgen zodat de KNRM zich verder kan verbeteren in het redden van mensenlevens.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 sep 2008, 22:20

@Bert,

Monsterboekjes...die komen toch bij de IVW vandaan?
Das geen probleem, dat regel ik wel...ik kan ook als inspecteur meegaan 8)

Maar jij zegt dus dat het saai is, die paar weken op zee?
Leek me wel wat hoor, Panamakanaal een paar monsterwaves .....blijkbaar romantiseer ik het geheel een beetje teveel :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 sep 2008, 16:57

Ja dat denk ik ook :wink:

Paar van die monterwaves is wel indrukwekkend om te zien maar als je 10 dagen op de noord atlantic zit in de winter kan ik je wel verzekeren dat je er goed zat van bent. Iedereen word namelijk chagarijnig door dat geslinger en gedoe, mensen slapen slecht enz. Zou je zeggen zo'n grote boot slingert niet, nou met een 30 meter hoge swell doen ze dat echt wel :lol: Panama kanaal is 1 dag, is wel eens leuk om te zien idd.

Je ziet ook dat vooral de stuurlui die varen hun maatschappij vooral op het type lading uit zoeken, bijvoorbeeld chemo is een heel ander vak als containers enz. Dat stukje varen tussen een portstay in kan wel leuk zijn als je een kustreisje doet maar op de oceaan weken lang dezelfde kant op varen zonder dat je uberhaubt een ander bootje tegen komt is wel doodsaai.

Monterboekjes enz komen bij de IWV vandaan idd.

Plaats reactie