[Officieel] Renault Megane R26 R

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Macboy

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Macboy » 01 sep 2008, 12:19

Belachelijk toch dat het stuurtje niet van Alcantara is maar enkel een klein deel :?

Afbeelding

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 sep 2008, 16:06

Macboy schreef:Belachelijk toch dat het stuurtje niet van Alcantara is maar enkel een klein deel :? ...]
Gelukkig heb ik er geen besteld; zou 'm meteen afbestellen !

:blabla:

Lekker belangrijk denk ik dan; gassen met die bak ! :mrgreen:

Fabian

Bericht door Fabian » 01 sep 2008, 16:34

Buurman een paar huizen verderop had vrijdag ineens een splinternieuwe witte R26 voor de deur staan. Das toch wel gaaf zeg, tering. Lekker zwaar geluidje ook uit de pijpjes, stoere auto!

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 01 sep 2008, 18:29

Wat is dit nu Fabian,positief over Renault? :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 01 sep 2008, 19:12

Dennis van der Schoot schreef:Wat is dit nu Fabian,positief over Renault? :wink:
Zolang het geen laguna 2003-2005, Espace of wat dan ook met een 1.5DCI is vind ik t wel goed hoor :lol: :lol: :lol:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 01 sep 2008, 19:59

:lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 02 sep 2008, 15:34

Aernoudt schreef:Lekker belangrijk denk ik dan; gassen met die bak ! :mrgreen:
Dan snap je het volgens mij echt niet :)

Naast het feit dat alcantara gewoon ontzettend mooi is en stoer staat, heeft dit ook nog eens een duidelijke grip-functie. Een alcantara stuur grijpt veel beter dan een lederen stuur. Als je voorts ook nog eens in de media aankondigt dat je stuur alcantara is, maar dit niet zo blijkt te zijn, dan heb je het echt niet begrepen als je een hardcore product in de markt brengt. Waarom heeft Porsche in de GT3RS een alcantara stuur ? Waarom heeft de racerij dit en zie je dit ook bij sparco terug ?

Functie boven vorm !!! Toevallig volgt functie dan ook nog de schoonheid, maar ga aub hier niet ontkennen dat het onbelangrijk of nietszeggend is. Als je die mening hebt, dan moet je ook over de rolkooi zeiken, omdat de positie daarvan en het vastleggen daarvan niet FIA gekeurd kan zijn (en als dit wel zo is, dan zijn de FIA regels niet echt deugdelijk lijkt mij).

Kortom: het gaat om de manier waarop de auto in de markt gebracht wordt, gepositioneerd wordt. Alles ademt racy sfeer en daar past gewoonweg geen leren stuurtje bij met alleen onderop alcantara.

Zo zie ik het en ik denk de meeste mensen (niet dat iedereen er een punt van maakt, maar ik wordt ook wel eens moe dat mensen gewoon alles slikken, daar hou ik niet van, ik trek mijn bek gewoon open).

Stel dat je nu een vrouw mag ontwerpen naar wens, dan vergeet je toch godverdomme ook de schaamlippen niet ?? (waarop jij dan zegt, boeien die schaamlippen, je kunt toch gewoon neuken) ;)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 02 sep 2008, 15:54

Macboy vergelijkt een autostuur met een stel schaamlippen; didn't see that one comin' :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 02 sep 2008, 16:35

Ik zou op een schaamlippenstuur dan ook geen handschoenen aandoen

Luco

Bericht door Luco » 02 sep 2008, 18:26

Geen schaamlippen is misschien weer eens een hele andere ervaring :clap: :clap:

Rupie

Bericht door Rupie » 02 sep 2008, 19:02

Macboy schreef:
Aernoudt schreef:Lekker belangrijk denk ik dan; gassen met die bak ! :mrgreen:
Dan snap je het volgens mij echt niet :)

Naast het feit dat alcantara gewoon ontzettend mooi is en stoer staat, heeft dit ook nog eens een duidelijke grip-functie. Een alcantara stuur grijpt veel beter dan een lederen stuur. Als je voorts ook nog eens in de media aankondigt dat je stuur alcantara is, maar dit niet zo blijkt te zijn, dan heb je het echt niet begrepen als je een hardcore product in de markt brengt. Waarom heeft Porsche in de GT3RS een alcantara stuur ? Waarom heeft de racerij dit en zie je dit ook bij sparco terug ?

Functie boven vorm !!! Toevallig volgt functie dan ook nog de schoonheid, maar ga aub hier niet ontkennen dat het onbelangrijk of nietszeggend is. Als je die mening hebt, dan moet je ook over de rolkooi zeiken, omdat de positie daarvan en het vastleggen daarvan niet FIA gekeurd kan zijn (en als dit wel zo is, dan zijn de FIA regels niet echt deugdelijk lijkt mij).

Kortom: het gaat om de manier waarop de auto in de markt gebracht wordt, gepositioneerd wordt. Alles ademt racy sfeer en daar past gewoonweg geen leren stuurtje bij met alleen onderop alcantara.

Zo zie ik het en ik denk de meeste mensen (niet dat iedereen er een punt van maakt, maar ik wordt ook wel eens moe dat mensen gewoon alles slikken, daar hou ik niet van, ik trek mijn bek gewoon open).

Stel dat je nu een vrouw mag ontwerpen naar wens, dan vergeet je toch godverdomme ook de schaamlippen niet ?? (waarop jij dan zegt, boeien die schaamlippen, je kunt toch gewoon neuken) ;)
Geniaal verwoord Macboy. Ik heb navraag laten doen voor het volledig alcantara maken. Kosten € 445,- Das dus nog wel te doen. Waar ik echter tegenaanloop is dat ze het hele stuur opnieuw willen doen ivm kleurverschil. En dan ben ik dus een beetje bang voor het R26.R logo.. Doen of niet doen, ik weet het dus nog niet.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 sep 2008, 01:15

Voor de mensen onder ons die geen geheel Alcantara sturen gewend zijn: rijd er voor de lol eens een hele dag mee zonder handschoenen aan. Dan praten we daarna verder ;)

Wees blij dat het stuur deels leer en deels Alcantara is :!:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 sep 2008, 16:45

:oops: ik ga terug mijn hok in en hou het erbij dat het mooi staat ;)

(overigens één dag in de M3 van Michel gereden maar geen problemen hoor)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 sep 2008, 16:46

:lol: Dat hoeft echt niet (wat mij betreft ;) ). Staat ook heel mooi, maar zonder handschoenen krijg je best wel schuurpapier handjes ;) Tevens wordt het stuur vrij snel lelijk ivm het opnemen van huidvet, wat juist weer minder mooi staat (vind ik)

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2008, 16:47

Aernoudt schreef:Voor de mensen onder ons die geen geheel Alcantara sturen gewend zijn: rijd er voor de lol eens een hele dag mee zonder handschoenen aan. Dan praten we daarna verder ;)

Wees blij dat het stuur deels leer en deels Alcantara is :!:

2 jaar gedaan, no problemo :sealed:

allen

Bericht door allen » 03 sep 2008, 17:04

Aernoudt schreef::lol: Dat hoeft echt niet (wat mij betreft ;) ). Staat ook heel mooi, maar zonder handschoenen krijg je best wel schuurpapier handjes ;) Tevens wordt het stuur vrij snel lelijk ivm het opnemen van huidvet, wat juist weer minder mooi staat (vind ik)
Ik overweeg juist een alcantara stuur voor de speedster omdat ik vaak erg droge handen heb. Met m'n race handschoenen aan kan ik het stuur lichtjes vasthouden, maar met m'n blote handen moet ik te hard knijpen om het stuur niet te laten glippen. Dat gaat ten koste van het gevoel. Voor iedereen persoonlijk dus. Voorts kun je altijd je stuurtje bij Rico laten scheren... :roflol:

Ivo van Achthoven

Bericht door Ivo van Achthoven » 04 sep 2008, 21:30

Ik vind het zelf toch ook wel jammer dat ze deels Alcantara gebruikt hebben en dus niet volledig...
Er is idd wat van te zeggen omdat het natuurlijk wel lekker afgeeft zonder handschoen aan, maar ja... :wink:

We hebben idd even voor wat mensen navraag gedaan voor volledig Alcantara, en dan wordt ie achteraf opnieuw bekleed.

En we hopen maar weer dat Renault Nederland komende week met meer info komt voor de 10 nederlandse Radicale's :whistle:

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 04 sep 2008, 21:56

Ivo ik neem aan dat jullie bij binnenkomst wel als de sodemieter een nette pookknop erop schroeven, of wilden ze hier ook 2 gram besparen? :?

Ivo van Achthoven

Bericht door Ivo van Achthoven » 05 sep 2008, 23:06

Ehh, wat heb jein gedachte dan..., een lichtgevende pook, een M pook........ :hmmm:
Wat is er mis met deze pook...., netjes toch, lekker laten zo :wink:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 06 sep 2008, 13:21

Mark Nauta schreef:Hier nog één Ruben. Ik had pas te laat door dat het dus wel een R26R was. Anders had ik er zeker wat meer platen van gemaakt.

Hier nog 2 foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 sep 2008, 18:18

Zonder die stickers toch een stuk mooier. Al mag ie dan van mij wel weer de R26R stickers hebben.

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 06 sep 2008, 19:26

Ivo van Achthoven schreef:Ehh, wat heb jein gedachte dan..., een lichtgevende pook, een M pook........ :hmmm:
Als mijn ogen mij niet bedriegen zie ik een Authentique-pook zitten? Dat kán toch niet...

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 08 sep 2008, 09:19

Thomasss schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ehh, wat heb jein gedachte dan..., een lichtgevende pook, een M pook........ :hmmm:
Als mijn ogen mij niet bedriegen zie ik een Authentique-pook zitten? Dat kán toch niet...

Misschien lichter??? :P

Ivo van Achthoven

Bericht door Ivo van Achthoven » 08 sep 2008, 22:01

Nix Authntique pook, gewoon een pook uit de RS netjes met leder bekleed, en de pookhoes is alcantara die op de foto wat dun uitvalt.... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 17 sep 2008, 15:47

Al iets meer bekend Ivo ?

Plaats reactie