De nieuwe Ibiza volgens VDV
-
Re: De nieuwe Ibiza volgens VDV
Mooi gedaan, zeker weten. Echter vind ik het nieuwe model echt lelijk geworden.
Laatst gewijzigd door Roy op 31 aug 2008, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die spoilerset staat hem/haar erg goed.
Edwin..

Grille zwart... zit nergens chroom op de auto en past 100 x beter bij de zwarte wielen.. en de spiegels zwart... en of dak zwart.. past veeeeeeeeeel beter bij het geheel zonder sjonnie over te komen..
Body is nu een beetje te eentonig en met wat zwarte accenten word ie behoorlijk stoerder..
Achterbumper ook een soort diffussortje? zoja moet die ook zwart..
Grille zwart... zit nergens chroom op de auto en past 100 x beter bij de zwarte wielen.. en de spiegels zwart... en of dak zwart.. past veeeeeeeeeel beter bij het geheel zonder sjonnie over te komen..
Body is nu een beetje te eentonig en met wat zwarte accenten word ie behoorlijk stoerder..
-
Volgens mij woont erwin vlakbij mij 
Heb gister even staan kijken naar de auto. Best nice in het echt. Vooral de kleur vind ik stoer

Heb gister even staan kijken naar de auto. Best nice in het echt. Vooral de kleur vind ik stoer

- funnyname
Eey Ed,
Wanneer wordt de Fr (met name Diesel) verwacht?
Binnen een half jaar kan ik weer een auto bestellen, de Ibiza SC heeft zeker mijn belangstelling, maar dan wel met een beetje potente diesel ..
Is de 105 pk een beetje te tunen, met behoud van garantie?
Wanneer wordt de Fr (met name Diesel) verwacht?
Binnen een half jaar kan ik weer een auto bestellen, de Ibiza SC heeft zeker mijn belangstelling, maar dan wel met een beetje potente diesel ..
Is de 105 pk een beetje te tunen, met behoud van garantie?
- WJ
VdV chipped via JD met behoud van garantie als ik het goed heb.
Denk dat die 105pk naar zo'n 140pk gaat?
-
leuk setje Jenvey Throttlebodies eropWJ schreef:VdV chipped via JD met behoud van garantie als ik het goed heb.

of zou dat TE zijn..
- Niels
- Auto: Prius+
Op een diesel wel ja 

- Macboy
Had jij die foto van de Cupra wel gezien op de vorige pagina? Precies datgene wat jij schrijft en een foto zegt meer dan woordenPaul schreef:Edwin..

In elk geval ben ik ook echt onder de indruk. Vind dat oranje erg stoer met die velgen. Edwin heeft een super pakket laten samenstellen. Hoop alleen dat ook het interieur nog te verfraaien is.
Die Cupra smoelt niet helemaal geweldig, maar ligt meer aan de foto's. Dit soort foto's zijn altijd verneukeratief. Vooral de achterkant vind ik totaal niet origineel met die diffusor. Het werkt allemaal niet en is nep, dus waarom neemt iedereen dat steeds over ?
-
hahaha!! een Diesel..Niels schreef:Op een diesel wel ja

ik had niet goed gelezen sorry

- taaffert
Vandaag even wezen rijden met de nieuwe Ibiza. Dikke kans dat het mijn volgende leasertje wordt (rijd nu nog vorig type).
Beviel me wel, rijdt lekker, lekker stuurtje erin (belangrijk voor het gevoel) en gaat net wat beter door de bochten dan de vorige. 1.4 is wel traag...
Beviel me wel, rijdt lekker, lekker stuurtje erin (belangrijk voor het gevoel) en gaat net wat beter door de bochten dan de vorige. 1.4 is wel traag...
- Hielke
Heb met de Ibiza 1.4 Stylance 3 deurs gereden en heb er mixed feelings aan overgehouden.
Grootste probleem voor dealers lijkt het me om de eigen Ibiza rijders in die auto te krijgen. Looks zijn zo totaal afwijkend van het vorige model, dat moet je maar mooi vinden. Persoonlijk vind ik de auto uit de meeste hoeken mooi ogen. Direct van achteren scoort ie minder. Van binnen is het een bijzonder prettige auto. Een goede zitpositie, lichte bediening van pedalen en stuur (hou ik van), vloeiende versnellingsbak wisselingen, mooie degelijke en totaal kraakvrije materialen. Uitstekend. De wegligging is het het sterkste punt van de auto. Ondanks een extreem scherpe neus blijft de auto ten allen tijde foolproof. De stumperhulpen merk je niet eens meer wanneer de kont dreigt uit te breken. Zo snel en onmerkbaar grijpen ze in. En toch blijft de auto door die hele scherpe neus een fijne entertainer bij alle snelheden. Vering en demping zijn uitstekend op elkaar afgesteld, de auto heeft een goed veercomfort. Een scherpe neus icm veel veercomfort in een auto die minder dan 1000 kg weegt, zo'n combinatie zie je vandaag de dag nog maar weinig. Het 1.4 motortje met 85 pk houdt niet over. Dit merk je des te meer omdat het onderstel zo verschrikkelijk goed is. Die auto lacht zelfs om 200 pk.
Binnenkort ook even met de nieuwe Fiesta rijden. Moet ook tot onder de 1000 kilo gebracht zijn. Zo levert die oliecrisis toch ook pluspunten op. Ik ben gek op lichte auto's
Grootste probleem voor dealers lijkt het me om de eigen Ibiza rijders in die auto te krijgen. Looks zijn zo totaal afwijkend van het vorige model, dat moet je maar mooi vinden. Persoonlijk vind ik de auto uit de meeste hoeken mooi ogen. Direct van achteren scoort ie minder. Van binnen is het een bijzonder prettige auto. Een goede zitpositie, lichte bediening van pedalen en stuur (hou ik van), vloeiende versnellingsbak wisselingen, mooie degelijke en totaal kraakvrije materialen. Uitstekend. De wegligging is het het sterkste punt van de auto. Ondanks een extreem scherpe neus blijft de auto ten allen tijde foolproof. De stumperhulpen merk je niet eens meer wanneer de kont dreigt uit te breken. Zo snel en onmerkbaar grijpen ze in. En toch blijft de auto door die hele scherpe neus een fijne entertainer bij alle snelheden. Vering en demping zijn uitstekend op elkaar afgesteld, de auto heeft een goed veercomfort. Een scherpe neus icm veel veercomfort in een auto die minder dan 1000 kg weegt, zo'n combinatie zie je vandaag de dag nog maar weinig. Het 1.4 motortje met 85 pk houdt niet over. Dit merk je des te meer omdat het onderstel zo verschrikkelijk goed is. Die auto lacht zelfs om 200 pk.
Binnenkort ook even met de nieuwe Fiesta rijden. Moet ook tot onder de 1000 kilo gebracht zijn. Zo levert die oliecrisis toch ook pluspunten op. Ik ben gek op lichte auto's

- Tristan
De nieuwe Cupra krijgt een 1.4 TSI (twin-turbo). Dus gewicht in de neus is lekker laag dus zou nog wel eens een heerlijk stuurmansauto kunnen zijn.
Met chip ruim over 200pk. :banaan:
Met chip ruim over 200pk. :banaan:
- Hielke
Heb ermee gereden. Auto is mooi gebouwd maar valt als stuurmansauto tegen. Auto neigt relatief veel naar onderstuur en is dynamisch niet de lichtvoetige auto die ik dacht aan te treffen. In bochten naar rechts kwam ik in de 5-deurs op een vreemde en pijnlijke manier in contact met de deurgrepen op de portieren. 'In the flesh' is de auto vrij saai. 1,25 liter motortje met 82 pk is een pareltje. Loopt makkelijk naar hoge toeren en is altijd soepel.Hielke schreef:
Van de auto's uit deze klasse blijft de nieuwe Ibiza voor mij de fijnste.
-
Hielke regel eens met Hendrik een proefrit in de Swift Sport. Ben benieuwd wat je daarvan vind.