Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 28 aug 2008, 18:20

<---Abonneert zich op topic.
Rico v Velzen schreef:130i soundtuning, simpel klemmetje en je krijgt een supergeluid.. schijnt..

Maar eens proberen.
Man hört ja immer wieder von dieser rasselnden Klappe, die beim 130i das zweite Rohr am Endschalldämpfer verschliesst bzw. bei genügend "Schmackes" wieder freigibt. Sieht man auch daran, dass das linke Rohr nicht so dunkel verfärbt ist, da es meistens "offline" ist.

Habe das Ding direkt lahmgelegt, damit steht das zweite Rohr immer offen. Jetzt klingt er etwas bassiger, bei Gaswegnahme sprotzelt er etwas nach und zaubert so immer ein Lächeln aufs Gesicht!

Den Schlauch einfach abziehen fand' ich zu nervig, da man ihn zum einen abdichten sollte und zum anderen es ein ziemliches Gefriemel ist, den wieder auf diese Unterdruckdose zu bekommen.

Also einfach abklemmen, funktioniert bei mir bestens mit einer Toppits Gefrierbeutel Klammer. Hat doch jeder zuhause, oder?

Probieren und genießen!

http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t= ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;


(met dank aan Will F. voor de tip !)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 28 aug 2008, 20:19

Ik heb een klemmetje van een oud autostoeltje gehaald (die je aan de gordel moet klemmen) en die om dat slangetje geklemd.
Zal wel aan mijn oren liggen maar wat die Duitser beschrijft hoor ik niet.
Laat hem er nog ff om zitten maar eigenlijk hoor ik geen verschil.
Of het klemmetje is niet goed :wink:
Uit de beide pijpjes komen uitlaatgassen als 'ie stationair draait.
Met en zonder klem.
Toch nog ff getest net, lijkt toch iets zwaarder te klinken, laat hem nog ff zitten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 28 aug 2008, 21:24

Arthur met een tie rap afgeklemd werkt wel, toch dieper brommend geluid en dat gepruttel ook met gas los. Verbeeld het me niet ;)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Fernando » 29 aug 2008, 00:50

Arthur schreef:Ik heb een klemmetje van een oud autostoeltje gehaald (die je aan de gordel moet klemmen) en die om dat slangetje geklemd.
Ja dat werkt ook niet, je mot wel OEM hebben!!!! :hammer:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 29 aug 2008, 08:52

Rico v Velzen schreef:Arthur met een tie rap afgeklemd werkt wel, toch dieper brommend geluid en dat gepruttel ook met gas los. Verbeeld het me niet ;)
Ga ik proberen, alleen, die krijg je er niet meer af...

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Martijn » 29 aug 2008, 10:41

Fernando schreef:
Arthur schreef:Ik heb een klemmetje van een oud autostoeltje gehaald (die je aan de gordel moet klemmen) en die om dat slangetje geklemd.
Ja dat werkt ook niet, je mot wel OEM hebben!!!! :hammer:

Afbeelding
LOL :roflol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 29 aug 2008, 10:50

Vanochtend even door het centrum heen van Groningen.. leuke soundtuning zo tussen de gebouwen.. alle Golf GTI sjonnies draaide hun nek om... toen ze zagen dat het een 1 serie was staken ze hun :fy: op :'(

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 29 aug 2008, 11:35

WTF dit hou ik in de gaten :mrgreen: Wou al een Gruppe M airbox kopen :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 29 aug 2008, 13:07

Heb nu een tiewap erom en het metalen "steeltje" van dat ding afgeplakt met tape.
Ga zo ff testrijden :roll: :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 29 aug 2008, 13:33

Einser op de ring

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 29 aug 2008, 15:55

Zal wel aan mijn oren liggen... hoor eigenlijk geen verschil :|

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 29 aug 2008, 15:59

:lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 29 aug 2008, 16:01

We vergelijken wel, de 14e :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joop » 30 aug 2008, 10:27

Andre schreef:Einser op de ring

Afbeelding
Mooi strak afgeveerd met dat opgetilde wieltje...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 31 aug 2008, 12:54

Heeft de nieuwe(re) 1-serie fellere ringen?
Hier Tristan z'n auto:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Mark Nauta » 31 aug 2008, 14:27

Andre schreef:Einser op de ring
+1 ;)

Afbeelding

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Aernoudt » 31 aug 2008, 16:15

Mark: heb je daar ook een grotere van (lees: veeeel hogere resolutie) 8) aernoudt --apestaart-- bottemanne.net Dank u :D

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 31 aug 2008, 17:09

Wow die wil ik ook, super mooi 8)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 31 aug 2008, 20:41

stoerrrrrr!!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 31 aug 2008, 23:09

Arthur schreef:Zal wel aan mijn oren liggen... hoor eigenlijk geen verschil :|

Miranda hoorde het ook gelijk Arthur :whistle:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 01 sep 2008, 09:45

Ben nog ff een stuk wezen toeren gisteren.
Je moet in de bebouwing rijden en hem wat meer op koppel rijden dan op toeren.
Dan hoor ik idd een zwaardere brom... roggelen en pruttelen (wat die Duitser min of meer schetst) hoor ik niet bij gas loslaten.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 01 sep 2008, 11:01

Conclusie? Doen / niet doen

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 01 sep 2008, 11:05

Gewoon doen, is 2 minuten werk.
Heb ook overwogen om het slangetje los te trekken en zo te laten hangen.
Maar dan komt er eventueel vuil in en da's lastig mocht je het ooit weer in originele staat willen brengen.
Aan de andere kant, wat niet weet wat niet deert, je ziet het toch niet en je moet het net ff weten :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 01 sep 2008, 16:26

Er is zelfs iets voor te krijgen bij de dealer :shock:
Schijnt voor de E46 leverbaar te zijn en is gelijk aan de E87 volgens het einserforum.
Kost geen drol.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20" onclick="window.open(this.href);return false;

En voor de 135i schijn je een stekkertje in de kofferbak los te moeten maken.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=80661" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 01 sep 2008, 16:40

GVD :evil:

Leest er nu niemand verder dan z'n neus lang is?
Nee, ik ook niet... :roll:
Ook in de 130i schijn je een stekkertje achterin los te kunnen halen en dat is het dan :o
Aaaaaalso, ich hab mich mal ein wenig mit der Materie beschäftigt und kann mit Stolz verkünden, dass nicht nur die 3-Liter-Turbo-Fraktion die Möglichkeit hat, den Sound durch einen einfachen Handgriff zu verändern, sondern auch wir, die Saugerfahrer, gleichermaßen. Hinter derselben Abdeckung (die vom linken Heckscheinwerfer) liegt, gut verborgen, die elektrische Ansteuerung für den Magnetschalter des besagten Unterdruckanschlußes vom ESD. Zieht man diesen ab, bleibt die Klappensteuerung inaktiv und da BMW, Gott sei es gedankt, eher auf einen sauberen Kaltlauf als auf die volle Motorleistung und übersteigerten Abgasgegendruck bei Nenndrehzahl verzichtet, bleibt die Klappe im ESD geöffnet. Daraus resultiert weniger Abgasgegendruck untenrum, was zu einer marginal gesteigerten Drehzahlkurve bis 2.500 U/min führt, ebenso wie zu einem etwas dumpferen Sound (ebenfalls bis 2.500, darüber relativiert sich das wieder zum Serienniveau), der Knackpunkt des ganzen liegt im unrunderen Leerlauf, ebenfalls durch den veringerten Abgasgegendruck. Kalt muß die Motorsteuerung sogar teilweise richtig nachregeln. Vorteil des ganzen Steckerabziehens im direkten Vergleich zu dieser Klammergeschichte: Nur ein Handgriff, keine dreckigen Klamotten. Ich machs z.Bsp. jetzt Saisonabhängig (im Winter leiser, Kaltlauf besser) und wenn mich mal wirklich ein Gesetzeshüter fragen sollte (unwahrscheinlich, aber hey...) kann ich immer noch sagen: Was weiß ich, warum dass so ist, hab ich dass so zusammengebaut oder BMW?
die ganze linke Verkleidung muß ab, nicht nur der Deckel für die Birnen hinten links.
Sind 3 oder 4 "Stiftklemmen". Danach erkennst du die Verbindung schon.Das Wiederanbringen der Verkleidung ist ein wenig fummelig,
wegen der Kanten welche wieder hinter div. Verkleidungen und Gummidichtung müssen, geht aber auch sehr gut
Laatst gewijzigd door Arthur op 01 sep 2008, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten