Nissan GT-R
-
OnlineDownforce Hans
Re: Nissan GT-R: 7 min 29 Ring !
Jaaaaaaaaaa die Japanse testen die zijn altijd heel voorspelbaar, daar had ik dit filmpje niet voor hoeven zien 

- Gijzer
Jaaaaaaaa, jou reacties zijn altijd heel voorspelbaar, daar had ik deze reply niet voor hoeven lezen.HANZ06 schreef:Jaaaaaaaaaa die Japanse testen die zijn altijd heel voorspelbaar, daar had ik dit filmpje niet voor hoeven zien

- Jan Visser
Niet echt, want als je rest van de test ook ziet, dan zie je dat de GTR het uiteindelijk op het citcuit verliest van de LamboHANZ06 schreef:Jaaaaaaaaaa die Japanse testen die zijn altijd heel voorspelbaar, daar had ik dit filmpje niet voor hoeven zien

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Tristan
De nieuwe K.I.T.T (Turbo Boost). 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nog een stripje rode LEDjes in de grille en het is klaarTristan schreef:De nieuwe K.I.T.T (Turbo Boost).

( nu snap ik waar Audi het van daan heeft

- frankv
ik kijk net best motoring 2008-10
de gtr rijdt echt alles aan gort, een 911 GT2, een NSX-R, een circuit 360 modena
toch verbazingwekkend
de NSX-R is toch de auto die me het meeste trekt
frank
de gtr rijdt echt alles aan gort, een 911 GT2, een NSX-R, een circuit 360 modena
toch verbazingwekkend
de NSX-R is toch de auto die me het meeste trekt
frank
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
[quote="frankv"
[/quote]
Ik geloof dat toch echt niet hoor......kan toch niet man. Hij kan toch niet een 360 racer en een 997 GT2 voor blijven. Bij Drivers Republic kon hij niet eens een 997 Carrera S met PDK voor blijven. Een GT2 heeft 150pk meer
. Om over de pk/kg verdeling van een 360 Racer nog maar niet te spreken.
[/quote]
Ik geloof dat toch echt niet hoor......kan toch niet man. Hij kan toch niet een 360 racer en een 997 GT2 voor blijven. Bij Drivers Republic kon hij niet eens een 997 Carrera S met PDK voor blijven. Een GT2 heeft 150pk meer

- Daan
Terwijl de GT-R in een andere Chris Harris test weer sneller was dan een GT3. Vage shitBij Drivers Republic kon hij niet eens een 997 Carrera S met PDK voor blijven

Daan...
- frankv
ik vind het ook moeilijk te geloven, zeker met een aardig pk/kg voordeel voor de GT2Mark Nauta schreef:Ik geloof dat toch echt niet hoor......kan toch niet man. Hij kan toch niet een 360 racer en een 997 GT2 voor blijven. Bij Drivers Republic kon hij niet eens een 997 Carrera S met PDK voor blijven. Een GT2 heeft 150pk meerfrankv schreef: de gtr rijdt echt alles aan gort, een 911 GT2, een NSX-R, een circuit 360 modena. Om over de pk/kg verdeling van een 360 Racer nog maar niet te spreken.
wat me steeds weer opvalt aan de filmpjes van de GTR is de snelheid waarmee de toeren van positie A naar positie B gaan, er gaat volgens mij iets heel goed in die aandrijflijn, misschien dat daar de tijdswinst in zit, alle "tegenstanders" in de laatste best motoring waren handbakken, ook de 360 modena, en achterwielaandrijvers
ach, misschien flessen ze het wel, maar ze hadden ook zo'n volgorde van auto's op een circuit:
- NSX-R 1m06s
- GT2 1m05s
- GTR 1m02s

- Stefan van Elst
Ach, who cares
- Erik
- Auto: BMW ///M
misschien wel heel precies uitgekiende bakverhoudingen
die 3,5sec naar de 100 in 1e versnelling soms ?
en dan de volgende 4 versnellingen precies in het racebereik tot de 250km/u en dan een lange 6 voor de laatste 63km/u ?
E
die 3,5sec naar de 100 in 1e versnelling soms ?
en dan de volgende 4 versnellingen precies in het racebereik tot de 250km/u en dan een lange 6 voor de laatste 63km/u ?
E
- Macboy
Heren rustig nou. We riepen allemaal al dat we zouden afwachten tot de GT-R serieus getest zou worden door de benchmark. Tot die tijd niet steeds hetzelfde blijven herhalen.
Zoveel testers, zoveel uitslagen, maar er is voor de meesten van ons maar één echte benchmark:
Pas dan weten we echt wat die auto doet
En ik denk dat ie het behoorlijk goed gaat doen !
Zoveel testers, zoveel uitslagen, maar er is voor de meesten van ons maar één echte benchmark:
Pas dan weten we echt wat die auto doet

- frankv
fifth gear shootout [episode 5] op een natte baan
gt-r tegen de 911 turbo
bruno senna aan het stuur
de gt-r kost ongeveer 50k pond, de 911 turbo 100k pond
de gt-r is sneller
quote over de gt-r: "amazing, I have been driving for only 20 minutes and I have used half a tank of fuel!"
frank
gt-r tegen de 911 turbo
bruno senna aan het stuur
de gt-r kost ongeveer 50k pond, de 911 turbo 100k pond
de gt-r is sneller
quote over de gt-r: "amazing, I have been driving for only 20 minutes and I have used half a tank of fuel!"
frank
-
Hij vond hem erg makkelijk rijden (lees: elke stumper kan hard met die bak... lees: door alle electronica fool-proof gemaakt en eigenlijk best wel een saai hok
)

- Joy
Aernoudt, voor de lol eens op de ring kijken met nat weer hoeveel auto's met elektronica aan rondrijden. E92 M3, BMW M5, NSX, Porsche 996/997 etc etc.
Die systemen werken veel beter dan menig bestuurder zelf zou kunnen. Dus toepassing van hightech techniek en daardoor makkelijk rijdbaar is saai ? Niet iedereen zit te wachten op een tricky auto. Een auto die voorspelbaar is, een goed chassis heeft met veel grip, de bestuurder vertrouwen geeft dat elke pk valt te benutten, een motor die een volledig toerenbereik bij de les is, zo een auto kan je daarmee toch niet afserveren als saai stumper hok ?
Die systemen werken veel beter dan menig bestuurder zelf zou kunnen. Dus toepassing van hightech techniek en daardoor makkelijk rijdbaar is saai ? Niet iedereen zit te wachten op een tricky auto. Een auto die voorspelbaar is, een goed chassis heeft met veel grip, de bestuurder vertrouwen geeft dat elke pk valt te benutten, een motor die een volledig toerenbereik bij de les is, zo een auto kan je daarmee toch niet afserveren als saai stumper hok ?

- Erik
niemand van hier rijdt 7:29 met de electronica aan
niemand van hier rijdt 7:38 op nat met electronica aan
en al helemaal niemand van hier rijdt onder de 7:50 minuten met electronica uit, man met de electronica aan en superlijm onder de banden loopt het nog dun langs de beide benen
maar er zijn wel enkele heerschappen die de GTR tot een met stumperhulpen volgesjouwd hok bombarderen en beweren dat hij niet puur genoeg is, playstation, etc etc etc
jezus hee dat is toch werkelijk niet te geloven..........................................
E
niemand van hier rijdt 7:38 op nat met electronica aan
en al helemaal niemand van hier rijdt onder de 7:50 minuten met electronica uit, man met de electronica aan en superlijm onder de banden loopt het nog dun langs de beide benen
maar er zijn wel enkele heerschappen die de GTR tot een met stumperhulpen volgesjouwd hok bombarderen en beweren dat hij niet puur genoeg is, playstation, etc etc etc
jezus hee dat is toch werkelijk niet te geloven..........................................

E
-
Zeker wel: als je het zelf niet kunt...Joy Jolliffe schreef:Aernoudt, voor de lol eens op de ring kijken met nat weer hoeveel auto's met elektronica aan rondrijden. E92 M3, BMW M5, NSX, Porsche 996/997 etc etc.
@Eric: zonder stumper hulpjes is er in elk geval al 1 iemand van hier die de door jou genoemde tijd op het droog zonder electronica wel haalt

Stumper hulpjes zijn voor: de naam zegt het al: stumpers. Helaas zitten die meestal in van die Japanse meuk.
- frankv
nu ben ik geen liefhebber van japanse auto's, ik heb 3 duitsers, maar met een uitspraak als dat stumper hulpjes meestal in japanse meuk zitten sla je de plank toch echt een heel eind misAernoudt schreef:Zeker wel: als je het zelf niet kunt...Joy Jolliffe schreef:Aernoudt, voor de lol eens op de ring kijken met nat weer hoeveel auto's met elektronica aan rondrijden. E92 M3, BMW M5, NSX, Porsche 996/997 etc etc.
@Eric: zonder stumper hulpjes is er in elk geval al 1 iemand van hier die de door jou genoemde tijd op het droog zonder electronica wel haalt(zelfs met minder PK's dan dit hok)
Stumper hulpjes zijn voor: de naam zegt het al: stumpers. Helaas zitten die meestal in van die Japanse meuk.
porsche psm? [of hoe het ook heet?] het electronische diff van de bmw m auto's? ferrari's machinetto [or whatever], de amg's waar het nu zelfs bijzonder schijnt te zijn dat je het electronische spul eens uit kunt zetten?
noem eens een paar japanse auto's die zo openlijk op de weg gehouden worden door electronische hulpmiddelen?
de nissan gt-r is volgens mij een verschrikkelijk goede auto waar europese fabrikanten best wel van geschrokken zijn, ik denk dat ze blij zijn dat hij niet zo mooi is als hun creaties, japans blijft natuurlijk erg japans, je moet wel erg van de auto houden om met zo'n interieur te kunnen leven, alleen daarom al overleven ferrari en porsche
frank
- RVV
eh welke dan ? bij mijn weten hebben alle M's nog steeds mechanische sperdif's.het electronische diff van de bmw m auto's?
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Prachtig weer dat commentaar hier, echt vermakelijk om te lezen.
Getuigt van een hoog niveau en echte autoliefhebbers.
Getuigt van een hoog niveau en echte autoliefhebbers.
- Erik
Ik kan eind october vertellen hoe de GTR werkelijk rijdt op een circuit :banaan:
Mijn WRX is erg hardcore geworden met o.a. een quick rack stuurhuis, geen ABS maar wel agressieve blokken op de AP 6pots, geen esp, wel torssen sper op vooras en platensper achter dus als er iemand is die eventueel mogelijkerwijs zou mogen spreken over "stumperhulpjes" ben ik het wel.
En toch doe ik dat niet
behalve over het audi/vw/seat/skoda esp, dat is gewoon kut omdat het niet uit kan :fy:
De GTR is de bomb en het zal me aan me reet jeuken wat een ander ervan vindt.
De term stumperhulp zegt voor mij veel over diegene die de term in de kroeg bezigt en pretendeert dat niet nodig te hebben.
Ben benieuwd begin 2010 staat er bij m'n beste maat een GTR voor de deur, waarvoor hij al aan het shoppen is voor een Nismo set die 600+hp gaat leveren, lekker boeien stumperhulpjes...............foei :jenna:
E
Mijn WRX is erg hardcore geworden met o.a. een quick rack stuurhuis, geen ABS maar wel agressieve blokken op de AP 6pots, geen esp, wel torssen sper op vooras en platensper achter dus als er iemand is die eventueel mogelijkerwijs zou mogen spreken over "stumperhulpjes" ben ik het wel.
En toch doe ik dat niet

De GTR is de bomb en het zal me aan me reet jeuken wat een ander ervan vindt.
De term stumperhulp zegt voor mij veel over diegene die de term in de kroeg bezigt en pretendeert dat niet nodig te hebben.
Ben benieuwd begin 2010 staat er bij m'n beste maat een GTR voor de deur, waarvoor hij al aan het shoppen is voor een Nismo set die 600+hp gaat leveren, lekker boeien stumperhulpjes...............foei :jenna:
E
-
Denk aan de welbekende EVO's met AYC etc etcfrankv schreef:....-
nu ben ik geen liefhebber van japanse auto's, ik heb 3 duitsers, maar met een uitspraak als dat stumper hulpjes meestal in japanse meuk zitten sla je de plank toch echt een heel eind mis
porsche psm? [of hoe het ook heet?] het electronische diff van de bmw m auto's? ferrari's machinetto [or whatever], de amg's waar het nu zelfs bijzonder schijnt te zijn dat je het electronische spul eens uit kunt zetten?
noem eens een paar japanse auto's die zo openlijk op de weg gehouden worden door electronische hulpmiddelen?
de nissan gt-r is volgens mij een verschrikkelijk goede auto waar europese fabrikanten best wel van geschrokken zijn, ik denk dat ze blij zijn dat hij niet zo mooi is als hun creaties, japans blijft natuurlijk erg japans, je moet wel erg van de auto houden om met zo'n interieur te kunnen leven, alleen daarom al overleven ferrari en porsche
frank

Als je goed leest zie je staan: meestal. Er zijn inderdaad ook niet Japanners die voorzien zijn van dit soort zaken (zoals ook de nieuwste Ferrari's etc (daar waar Porsche het aan durft de GT2 met handbak te leveren: hulde !)). Mensen die zo'n auto kopen beschikken in de regel (en uitzonderingen bevestigen die 8) ) niet over al te grote eigen vermogens een auto zelfstandig op de baan te houden op snelheid is mijn ervaring op o.a. de Nurburgring ipv in het cafe. Dat die mensen er nog steeds lol aan beleven is prima, dat is hun (zeker wat mij betreft) ook gegund maar markeert wel een andere categorie.
Naar mijn menig kopen echte autoliefhebbers dit soort meuk niet. Die willen een pure auto die een uitdaging is, waar je als het ware een 'beloning' krijgt als je het goed doet. Eentje die geen 4wd heeft, geen PS/2 style dashboard etc. Een 911 GT3RS bijvoorbeeld, een e30 M3 of een Lotus Exige etc etc.
PS: liever auto's die NU rijden ipv in 2010

- RVV
Stumperhulpjes is natuurlijk een beetje een ingebakken begrip geworden.. Dat moet je zeker niet te letterlijk nemen.
Waar het om gaat, is of de stumperhulpjes je in de weg zitten of juist niet. Zolang ze NIET in de weg zitten en je een betere rijder (voor je gevoel) er door bent zijn ze gerechtvaardigd.
Ben je zo goed in het rijden ongeacht in welke auto je ook rijd en je ervaart dat de stumperhulpjes je rijvaardigheden in de weg zitten dan heb je uiteraard recht van spreken.
(dit is verder geen mening over hoe goed iemand kan rijden en of die terecht kan oordelen dat stumperhulpjes voor hem ook stumperhulpjes zijn)
Waar het om gaat, is of de stumperhulpjes je in de weg zitten of juist niet. Zolang ze NIET in de weg zitten en je een betere rijder (voor je gevoel) er door bent zijn ze gerechtvaardigd.
Ben je zo goed in het rijden ongeacht in welke auto je ook rijd en je ervaart dat de stumperhulpjes je rijvaardigheden in de weg zitten dan heb je uiteraard recht van spreken.
(dit is verder geen mening over hoe goed iemand kan rijden en of die terecht kan oordelen dat stumperhulpjes voor hem ook stumperhulpjes zijn)
- Elmar
Aernoudt, vind je maar een flapdrol (wie weet wat iedereen van mij vind, maar lekker belangrijk...) met al dat autogewissel, maar ben het wel sterk met je eens.
Erik, goh, hoevaak heb je ons al niet gemeld dat je maatje een gtr krijgt??? Daarbij, het feit dat jij met de gtr op het circuit gaat rijden zal mij niks zeggen. Heb al vele trackdays van DF (en gummen) meegemaakt en daar jou nog niet eenmaal gesignaleerd. Weet dat jij wat donuts kan draaien op een verlaten industrie terrein en op de dijk durft te rijden...
Rico,
Erik, goh, hoevaak heb je ons al niet gemeld dat je maatje een gtr krijgt??? Daarbij, het feit dat jij met de gtr op het circuit gaat rijden zal mij niks zeggen. Heb al vele trackdays van DF (en gummen) meegemaakt en daar jou nog niet eenmaal gesignaleerd. Weet dat jij wat donuts kan draaien op een verlaten industrie terrein en op de dijk durft te rijden...
Rico,
Dat is gewoon fake man, als je toch op die manier op je borst wil kloppen. Dan ben je voor mij een stumper. Van de Corvette boys weet ik iig dat ze altijd met alle systemen (behalve ABS) uitgeschakeld op de circuits rijden.Zolang ze NIET in de weg zitten en je een betere rijder (voor je gevoel) er door bent zijn ze gerechtvaardigd.