Tnx mannen
indobesar schreef:Welkom, leuke auto!
Wat is de reden dat het kenteken zo geplaatst is?
Een kennis van me heeft een tijdje terug de bumper van de auto afgereden, plaat zat dus eerst voor erop maar die was er dus afgevallen.
De bumper is toen gefixt en opnieuw gespoten en ik heb de moeite niet genomen op de plaat terug te monteren op de oude plek. Hij zit nu gewoon met een paar tie-wraps vast op de onderlip en ik vind hem eigenlijk wel prima zitten daar. Binnenkort ga ik er wel een paar schroeven in draaien, dan zit het echt goed vast.
Metchu schreef:Welkom! Ga je met de sx driften? Nice! 200sx is eigenlijk een van de eerste auto's die ik serieus op het oog had... Maar wegens onbetrouwbaarheid is het er nooit van gekomen

Staat nog zeker wel op me lijstje

Jep, ik ga driften met die SX, zit al een migdiff onder dus dat komt hopelijk wel goed
Over de betrouwbaarheid/onbetrouwbaarheid van het ding: tja, het blijft natuurlijk gewoon een "sportwagen" van 18 jaar oud dus met zo'n leeftijd kunnen er wel eens wat dingen kapot gaan. Zo'n auto is niet gebruikt om de hele dag mee op de snelweg te rijden dus ze hebben gewoon wat geleden in die jaren. Echter als je ze gewoon netjes onderhoud dan is het een prima auto.
Het imago qua onbetrouwbaarheid is naar mijn idee een beetje ontstaan door inderdaad de big-end lagers die eruit lopen. Dit gebeurt altijd zo tussen de 160.000 en 200.000km afhankelijk van hoe de auto behandeld is. De turbo is tegen die tijd ook aan z'n eind. Na 18 jaar zitten bijna alle 200SX'en wel aan die km standen en ze gaan dus stuk voor stuk kapot. Wat je dan ziet is dat mensen voor 50e een setje nieuwe lagers halen, de auto weer fixen en dan gaan verkopen. Die auto zal vaak binnen niet al te grote tijd weer stuk gaan, men doet weer precies hetzelfde en de auto gaat weer verder. Op die manier lijkt het dus alsof dit model constant stuk is.
Wanneer je het blok gewoon compleet laat reviseren bij zo'n km stand, dan kun je er gewoon jaren plezier van hebben. De blokken zijn gewoon op na dat aantal km's en een revisie is dan de enige optie om er weer plezier van te hebben, wanneer je dit niet doet dan blijf je aan het oplappen. De vorige eigenaar van mijn auto heeft nog 3 van die dingen en 1tje heeft hij een paar jaar geleden laten reviseren. Die auto heeft nu weer 60.000km gelopen zonder motorische problemen en die auto is een dedicated driftbak en wordt dus flink afgebeult.
De mijne zal er ook wel een keer aan toe zijn, als het dan zover is dan laat ik hem gewoon reviseren bij GTI-R power (is iemand van het sxoc-forum die dat doet voor de hobby en zo'n beetje is gespecialiseerd in CA18DET's) en dan kan ik weer jaren vooruit. De mijne heeft nu 180.000 op de teller staan maar is al met z'n 2e blok bezig. Compressie en alles is nog goed dus ik hoop er nog wel even plezier van te hebben
