Ecotek CB-26P iemand ervaring?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rich

Ecotek CB-26P iemand ervaring?

Bericht door Rich » 29 aug 2008, 14:58

Ik kwam dit tegen, is al een aantal jaren op de markt en kost ook best een paar duiten (100+euri).
Normaal prik ik meteen door dit soort claims heen en kan beargumenteren dat 't troep is, maar deze reviews van meerdere autobladen bevestigen toch hun claims.

Het is simpelgezegd een ventiel dat door de onderdruk in 't inlaatspruitstuk progressief een kleine hoeveelheid lucht toevoerd op een pulserende manier zodat er een beter mengsel ontstaat, met name effectief bij carburator/monopoint injectie motoren, maar tests laten zien dat 't ook werkt bij morderne injectie motoren waar het effect wel minder is.

Wat denken jullie ervan? (graag wel eerst ff de betreffende site lezen voordat je gaat vlammen :wink: )
Op m'n eigen ride werkt 't niet want dat is een turboblok, maar ik zat er aan te denken om 't te proberen op 't gebakje van m'n vriendin (delta 1.6 uit '94 = monopoint injectie)

Ik heb trouwens gezocht hier op 't forum of er al een topic over was, maar heb niks kunnen vinden, dus als dit een re-post is, dan graag ff een linkje naar dat topic.

Tazzy

Re: Ecotek CB-26P iemand ervaring?

Bericht door Tazzy » 29 aug 2008, 18:27

Heb er wel eens wat over gelezen binnen de mini scene, bij de ombouwers naar moderne blokken. Geloof dat de reviews wel goed waren

Harrie

Bericht door Harrie » 29 aug 2008, 21:03

Eens in de zoveel tijd komen er van dit soort ingenieuze dingetjes op de markt. Ik lees dan allerlei goede reviews, hoor van allerlei mensen die zo'n ding hebben en hoe geweldig het werkt. Maar uiteindelijk is er niemand meer die er mee rijdt. Daarbij denk ik, als het zoveel scheelt, waarom zouden de fabrikanten met zo'n simpel ding hun auto niet veel zuiniger laten rijden? Hebben ze toch ook voordeel mee met de mileueisen. Kom nou niet aan met, de fabrikanten hebben deals met oliemaatschappijen, want daar geloof ik in dit verband ook niet in.

Rich

Bericht door Rich » 29 aug 2008, 23:03

ja, helemaal mee eens, dat is ook mijn eerste reactie; waarom hebben de autobouwers dit niet standaard ingebouwd?!?
nou, volgens die site hebben mercedes en ford dus wel iets vergelijkbaars in een aantla van hun motoren zitten... :?
en het is inmiddels al 8 jaar op de markt en nog steeds worden ze verkocht, daarom had ik dus izo iets van hmmmmm :hmmm:

ik moet zeggen dat ik 't zelf nog nooit ergens gezien heb of iemand ken die er een heeft, ik kwam 't zelf bij toeval vandaag tegen toen ik een aantal tuner-sites aan 't browsen was

Plaats reactie