Nieuwe SuperB

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nieuwe SuperB

Bericht door Arthur » 29 aug 2008, 08:46

allen schreef:Laat iedereen verdomme toch eens stoppen met die onnozele vergelijkingen. Eerst wordt die vergeleken met een Golf en nu met een 1 serie. Zie mezelf al binnenlopen bij de dealer. 'Middag, ben op zoek naar een Exige.' Waarop de verkoper antwoord: 'loopt u even mee meneer, ik heb hier nog een mooie Espace staan. Veel ruimer. Deze heeft 6 losse zetels en nog ruimte voor bagage. Het is namelijk de grote Espace!'. :hammer:

Vergelijk die Superb maar gewoon met z'n eigen soortgenoten. Dan is het best een leuke koop. Dat zal niemand ontkennen. Kan het nog een serieus draadje worden ook.
Volgens mij deed ik dat hier :wink:
Arthur schreef:In die prijsregionen is dat een aardig prijsverschil lijkt me.
Bij auto's van pakembeet 60-70k zal het minder uuitmaken.
Daar is status wel weer gevoelig.
Denk idd ook dat een Golfrijder niet gauw aan een Superb denkt, misschiens zelfs een Octavia niet.
Maar ook Passat en A4 rijders die alleen op de bijtelling rijden rijden liever hun eigen auto dan deze Superb.
Geeft toch meer aanzien :roll: :wink:
Vorige model is ook maar matigjes verkocht.
Ik zou hem wel interessant vinden hoor, al is 'ie niet echt mooi.

Maar er zitten altijd van die rare duiven tussen :twisted: :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 29 aug 2008, 13:40

De nieuwe SuperB is een goede auto en je krijgt zeker waar voor je geld.
Een kameraad van mij werkt bij VAG en hij zegt dat er zeker nog verschil zit in kwaliteit van materialen en afwerking tussen een Volkswagen en een Skoda of Seat. Hetzelfde verhaal voor een Audi ten opzichte van een Volkswagen.

Dutch

Bericht door Dutch » 29 aug 2008, 13:48

Mike R32 schreef:De nieuwe SuperB is een goede auto en je krijgt zeker waar voor je geld.
Een kameraad van mij werkt bij VAG en hij zegt dat er zeker nog verschil zit in kwaliteit van materialen en afwerking tussen een Volkswagen en een Skoda of Seat.
In de zin dat Skoda boven VW en Seat staat. :mrgreen:

Alleen qua materiaalkeuze is VW wellicht nog net iets beter - hoewel, als ik het interieur van een Octavia II vergelijk met dat van een Golf V :roll: - maar qua afwerking zit een Skoda in de regel beter in elkaar dan een VW of een Seat. Ik hoef alleen maar te luisteren naar de rammels en kraken in de diverse leen-Golfs die ik de afgelopen jaren bij beurten heb meegekregen en die te vergelijken met de absolute kraakloosheid na vijf jaar van mijn Octavia. Geldt ook voor andere Octy's waarin ik heb (mee)gereden.

*haalt oud Skoda-stokpaardje van stal*

De Skoda-fabrieken in Mlada Boleslav en Vrchlabi hoeven volgens de interne kwaliteitscontrole van VAG alleen de A8-fabriek in Neckarsulm boven zich te dulden...

allen

Bericht door allen » 29 aug 2008, 13:50

Ja Arthur, jij bent er eentje van!!! Heb ook van jou geleerd dat ik meedogenloos moet optreden bij mensen die daarom vragen. :police:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 aug 2008, 15:49

De huidige Superb vind ik van buiten wel aardig, alleen de kont is minder. In Praag reden ze al bij bosjes rond en dan valt de vierkante daklijn aan de achterzijde een beetje uit de toon. Van binnen heb ik 'm nog niet bekeken. Maar ik snap echt niet dat mensen gaan miepen over materiaalkeuzes bij auto's in dit segment, volgens mij let daar geen hond op! Al die mensen kopen ook hun meubels bij Ikea en het enige wat ze boeit is dat 't er wel aardig uit zit als ze na een dag bezweet schroeven hun Billy boekenkast in elkaar hebben gezet. Mensen letten vooral op de prijs. En het is jammer dat de goedkope aanschafprijs in geen verhouding staat tot de hoge leaseprijzen. Skoda toont ook maar weer aan dat 26,5k euro gewoon een redelijke prijs is voor een grote, relatief luxe auto, zolang je er maar een kleine motor in legt.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 aug 2008, 20:18

Mooie foto's Duif ! Prachtig !

Nick Laarman

Bericht door Nick Laarman » 29 aug 2008, 21:05

LOL :mrgreen: vooral de fotos van de binnenkant :shakeit:

Macboy

Bericht door Macboy » 30 aug 2008, 12:18

Net zoals Niels al riep: juist dit soort auto's kunnen alleen imponeren door goede foto's, in het echt bekijken en ermee proefrijden. Zo haal je mensen over de streep. Anders niet.

Die achterkant is en blijft een design misser als ik de foto's zo bekijk op het net, evenals de vorm van de koplampen, maar het is zeker wel een aardige auto om te zien. In het echt zou hij zelfs kunnen imponeren in de juiste combo lak/leder/velgen.

Prijstechnisch kan je er niet omheen. Binnenruimte ook niet, maar autofabrikanten moeten ook niet overdrijven. Je zit namelijk bijna nooit achterin, dus je hoeft eigenlijk enkel maar krapte te mijden, ruimte is onzin ;)

allen

Bericht door allen » 30 aug 2008, 13:16

Ik vind de achterzijde niet geslaagd, maar de rest oogt best ok hoor voor een simpele a naar b wagen. De koplampen vind ik persoonlijk juist weer erg mooi.

WJ

Bericht door WJ » 05 sep 2008, 20:39

Ziet er best net uit.
Bijlagen
superb.jpg
superb.jpg (178.2 KiB) 991 keer bekeken

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 sep 2008, 21:04

Zeker weten! Achterkant is wennen maar van de voorkant ziet het er gewoon goed volwassen en stoer uit.

Joop

Bericht door Joop » 06 sep 2008, 00:20

Tot aan de B-stijl een prachtige auto, daarna gaat het qua ontwerp hard berg-afwaarts.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 06 sep 2008, 11:04

Het instapmodel kost 27000 Euro, vind ik echt een koopje :thumbup:

SteV6

Bericht door SteV6 » 06 sep 2008, 15:05

De Skoda SuperB 3.6 zal zeker op de shortlist staan, samen met de Insignia 2.8T ...

SteV6

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 sep 2008, 15:30

Gisteren stond er eentje voor het verkeerslicht te wachten terwijl net aan kwam rijden, ik zag al van een afstandje dat het een auto was die ik niet herkende.
Eenmaal dichterbij dacht ik...wat is dat nu voor een raar Japannertje? Misschien iets wat vanuit de States hier naartoe geïmporteerd is? Dat zie je in Den Haag namelijk wel vaker ivm ambassadepersoneel.
Toen ik achter hem stond zag ik de letters Superb staan....

Het vorige model Superb oogt nog een beetje als een dikke Passat, maar dit.... wat een iel kontje zit er op deze auto.
Eenmaal voorbij deze auto kon ik in mijn spiegels ook de voorkant aanschouwen, ook een veel te fragiel en lief uiterlijk.

Als directiewagen is de auto gewoon niet geschikt, misschien wel qua beenruimte, maar de Superb is gewoon veel te smal als ik dat zo zie.
Voor wanker directieleden dus...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 sep 2008, 20:15

SteV6 schreef:De Skoda SuperB 3.6 zal zeker op de shortlist staan, samen met de Insignia 2.8T ...

SteV6
VR6 powerrrr :D De 3.6 maakt indruk heb ik vernomen van een vriend van me :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 06 sep 2008, 21:24

Prijstechnisch zeker een klappertje (relatief gezien). Een 3.6 SuperB met wat opties en afleverkosten zou zonder onderhandelen E 49.200,- op de rekening zetten ... met een navi-systeempje mag je daar nog 2 tot 3 mille bijzetten.

@ duifjes.com,

Zorg er eens voor dat ze bij de importeur toestemming geven om ook aan de Skoda-site een carconfigurator toe te voegen :!:

SteV6

WJ

Bericht door WJ » 06 sep 2008, 21:51

SteV6 schreef: Zorg er eens voor dat ze bij de importeur toestemming geven om ook aan de Skoda-site een carconfigurator toe te voegen :!:
Nouw inderdaad. Vind zoiets echt een gemis. Of als ze niet up to date zijn is dat ook best irritant.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 sep 2008, 09:52

Ik zou Skoda NL door over mailen als ik jullie was....wellicht kijken ze ernaar.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 sep 2008, 16:55

Ik fietste vandaag langs de Skoda dealer en er stond eentje buiten. De achterkant ziet er inderdaad raar uit en ik heb even naar binnen gekeken. Mijn eerste indruk is positief.
Ik denk erover om een lease auto te nemen en de SuperB zou het kunnen worden.

Dutch

Bericht door Dutch » 10 sep 2008, 17:08

Waarom zou je eigenlijk SuperB met een hoofdletter B moeten schrijven? Skoda schrijft 't zelf gewoon als Superb, net zoals de voorganger uit de jaren dertig. En mijn dealer zegt ook gewoon 'soepurb'...

Macboy

Bericht door Macboy » 11 sep 2008, 11:51

De achterkant blijft inderdaad vooralsnog jammer, had meer kracht kunnen en moeten uitstralen. Vreemd dat ze dat zelf niet inzien bij Skoda, maar dat ze BMW imiteren (door auto's te maken die na 3 jaar pas ok worden bevonden ;)).

Maar je krijgt volgens mij nergens zoveel auto voor zo weinig geld, hoewel ik de beenruimte achter nog steeds niet snap. Wat heb je er in godsnaam aan ? Nogmaals: krappe beenruimte is kut, maar beenruimte in overvloed hoeft volgens mij ook niet de maatstaf te worden. De chauffeur is immers in 100% van de gevallen de eigenaar.

Dutch

Bericht door Dutch » 11 sep 2008, 15:40

Daarom zie je ze ook vaak als taxi...

MatthijsA

Bericht door MatthijsA » 11 sep 2008, 16:41

He duifjes.com, heb jij vandaag die 118i bij ons opgehaalt? (Henri Dijk)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 sep 2008, 21:00

Ja idd. werk jij daar dan? en zoja waarom heb je dan niet ff. hee hallo gezegt :-)je herkende me zeker aan het knappe uiterlijk

Plaats reactie