Mijn waterpomp van de Z3 is helaas overleden en wil ik nu gaan vervangen, ik ben al een heel eind, maar volgens mij zit de waterpomp nog vast met 1boutje en het lijkt dat deze achter de krukaspoelie zit, maar ben daar niet zeker van.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een dergelijke pomp en/of heeft iemand misschien een repairmanual van een S50B32 motor?
En als het inderdaad het boutje is wat achter het krukaspoelie zit, waar moet ik dan mee rekening houden als ik deze wil verwijderen.
Het gaat dus om deze pomp:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
hulp nodig met vervangen van waterpomp
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
- Nutkees
Re: hulp nodig met vervangen van waterpomp
probleem opgelost.. nog maar eens goed gekeken, maar er zit een inkeping in de demper van de krukas en daardoor kan je dan net het laatste boutje losmaken...
Morgen even een nieuwe bestellen en dan kan de motor weer dicht en is hij weer helemaal fris...
Morgen even een nieuwe bestellen en dan kan de motor weer dicht en is hij weer helemaal fris...

- Knot
Ik was al op zoek naar de manual maar heb m volgens mij niet (Haynes). Mooi dat je t al gevonden hebt.
Succes met sleutelen verder!
- Nutkees
Ja ik was zelf ook erg blij met mijn vondst, want werd er alweer een beetje kriegel van en mijn hemel wat hebben ze het bij BMW weer lekker toegankelijk ingebouwd zeg.. 2 weken geleden de waterpomp van de 323ti vervangen en dat was maar 30min werk, zodra er een M opstaat is het meteen raakKnot schreef:Ik was al op zoek naar de manual maar heb m volgens mij niet (Haynes). Mooi dat je t al gevonden hebt.

- Peric
Goed om te weten dat het voor de 323ti vrij makkelijk is Kees.. 
En fijn voor je dat het al gelukt is..

En fijn voor je dat het al gelukt is..

- GTRene
Wat ben je toch ook een goede doe et zelver
blij dat het gelukt is

blij dat het gelukt is