Wij hebben een auto door Trimline laten doen er daar zaten 2 hele kleine snij randen in. Helaas niet weg te poetsen dus blijvende schade.Harrie schreef:Met het folie vraag ik me altijd af of er geen schade ontstaat met het op maat snijden OP de auto.?
Pontiac GTO +600 pk
- Roel
Re:
-
Re: Pontiac GTO +600 pk
Stéphane schreef:Ik ga zelf hier binnenkort maar eens langs: http://www.bitemedia.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil je gelijk eventjes vragen wat het kost om het dak van mijn e36 Compact van een zwarte tint of carbonlook te voorzien? Zit overigens een schuifdak in die ook meegenomen moet worden 8)
- Stéphane
@Marcel:
Dat vind ik echt te duur om het te laten doen. Bijna €3.000 incl. BTW. Daar kun je een auto bijna 2x voor laten spuiten, bij wijze van spreken.De kosten voor het wrappen ven een Lotus elise kost 2500,- euro excl.btw
Er is wel een nadeel bij mat zwart (S: dat was mijn keuze). Op de plaatsen waar wij de folie veel moeten oprekken en verwarmen gaat de folie de folie wat meer glimmen.
- Davy MR2DRIFT
Zelf heb ik heel wat auto's geplakt in mijn leventje. Ook heb ik er diverse cursussen voor gevolgd, maar nog steeds is het erg moeilijk om een goed resultaat neer te zetten. Het blijft afhankelijk van diverse factoren als merk folie, goed gereedschap, type auto, temperatuur, geluk:-).
Dat een goede folieplakker niet OP de auto snijdt is de grootste onzin. Je kunt immers nooit folie van te voren op maat snijden, omdat je te maken hebt met rek en krimp. Een goede folieplakker zal echter niet IN de lak snijden, maar daarvoor moet je zorgen dat je scalpel altijd scherp genoeg is. Matte folie is inderdaad erg moeilijk, omdat de vinylstructuur (en dus ook de glans) verandert. Dat geldt ook voor chrome e.d. Een dak is vrij goed zelf te doen, maar dan moet je echt carwrapping vinyl hebben. Dan ben je al zo'n 35,- ex BTW per m1 inkoop kwijt (1200 mm breed). Voor een complete auto heb je ongeveer 16 m1 nodig. Zeg € 675,- aan materiaal dus. Dan nog circa € 1200,- aan uren. Kom je toch snel richting 2000,- voor een auto. Wil je een auto in meerder kleuren of zelfs voorzien van een full-colourprint, dan wordt de prijs een stukje hoger, omdat het vinyl dan voorzien wordt van glashelder, gegoten laminaat. En dat is duur!!!
Een van de betere bedrijven in NL is Vinytouch. http://www.vinytouch.nl/. Bij hen is alleen het nadeel dat ze vrij principieel zijn. Een auto voorzien van reclame voor een sigarettenmerk doen ze namelijk niet, omdat het schadelijk is voor de gezondheid!
Dat een goede folieplakker niet OP de auto snijdt is de grootste onzin. Je kunt immers nooit folie van te voren op maat snijden, omdat je te maken hebt met rek en krimp. Een goede folieplakker zal echter niet IN de lak snijden, maar daarvoor moet je zorgen dat je scalpel altijd scherp genoeg is. Matte folie is inderdaad erg moeilijk, omdat de vinylstructuur (en dus ook de glans) verandert. Dat geldt ook voor chrome e.d. Een dak is vrij goed zelf te doen, maar dan moet je echt carwrapping vinyl hebben. Dan ben je al zo'n 35,- ex BTW per m1 inkoop kwijt (1200 mm breed). Voor een complete auto heb je ongeveer 16 m1 nodig. Zeg € 675,- aan materiaal dus. Dan nog circa € 1200,- aan uren. Kom je toch snel richting 2000,- voor een auto. Wil je een auto in meerder kleuren of zelfs voorzien van een full-colourprint, dan wordt de prijs een stukje hoger, omdat het vinyl dan voorzien wordt van glashelder, gegoten laminaat. En dat is duur!!!
Een van de betere bedrijven in NL is Vinytouch. http://www.vinytouch.nl/. Bij hen is alleen het nadeel dat ze vrij principieel zijn. Een auto voorzien van reclame voor een sigarettenmerk doen ze namelijk niet, omdat het schadelijk is voor de gezondheid!
- Davy MR2DRIFT
Re: Re:
Een bedrijf als Trimline kan ook een keer een fout maken. Eigenlijk zijn alle goede signbedrijven daarvoor verzekerd, dus vraag het eens na.Roel schreef:Wij hebben een auto door Trimline laten doen er daar zaten 2 hele kleine snij randen in. Helaas niet weg te poetsen dus blijvende schade.Harrie schreef:Met het folie vraag ik me altijd af of er geen schade ontstaat met het op maat snijden OP de auto.?
- Dennis Cavallino
Wij hebben wat wagenparken geadviseerd om dit te doen en dan praat je echt over hele andere getallen per auto.
Cor, zet die auto eens in voor een driftchallenge, dan krijg je paintjobs etc. wel gesponsord. Want die auto is een trekpleister. Gaaf man, kun je 't opnemen tegen Remmo.
Cor, zet die auto eens in voor een driftchallenge, dan krijg je paintjobs etc. wel gesponsord. Want die auto is een trekpleister. Gaaf man, kun je 't opnemen tegen Remmo.

-
Goed plan. Cor je kunt me altijd bellen 

- Tom V
Goed idee Cor, Rene kan heel snel banden wisselen!
- Downforce Hans
Rene verhuurd zich met krik en momentsleutel.......
.

-

w00t?