Ik kom weinig "speciaal" spul tegen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Toes

Bericht door Toes » 11 feb 2006, 19:19

Jeroen van den Berg schreef:
Rebel schreef:Dick sinds waneer vallen Opels onder leuk spul?
Ik ben het met je eens dat een Opel uit een hoop leuke spullen bestaat, mits ze er niet vanaf vallen of kapot gaan, maar dat is iets anders als "leuk spul"

8)
Ik heb van 1993 tot 1997 met heel veel plezier en 160.000km zonderenige problemen een nieuwe Vectra 2.0 GT 16V ( 2000) gereden....

Dick heeft een nog veeeeel mooiere gehad waar ik het geluk mocht hebben mee te rijden op de ring. Dat ding gaf zo veel fun dat het me nog steeds in mijn geheugen gegrift staat.
Heb ik ook nog gehad zo'n vectra 2000,dat was één van de weinige 4x4 Vectra's in NL..was een duitse import en ik liep langzaam leeg op de onkosten aan het 4x4 gebeuren....

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 11 feb 2006, 19:50

Buiten het feit dat die 4x4 spullen handen vol met geld koste, vond ik het systeem vooral op lagere snelheden gewoon eng. Zoveel spanning dat je het gewoon kon horen. Was dat bij jou ook zo? Heb het ervaren in de privé Calibra van Mantzel. Heb die een keer mee gekregen toen mijn Omega bij hem voor onderhoud stond.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 11 feb 2006, 20:08

ik denk dat een beetje een algemeen verhaal is voor alle 4x4's uit die tijd beterft personen wagens die naar 4x4 zijn omgebouwd. Mijn Golf II synchro had dat ook zo erg dat ik d8 dat er iets niet goed was. Bijeen e30 325ix is het precies zo, dus het zal wel " horen" zeg maar

Toes

Bericht door Toes » 12 feb 2006, 12:20

Ik vond het wat betreft lawaai en dat soort dingen in de aandrijflijn nog wel meevallen...moet wel zeggen dat ik veel achterwielaangedreven Opels heb gereden waar de bakken en achterassen ook nogal wat herrie produceerden dus valt het bij zo'n Vectra al niet meer zo op...

Het meest vervelende vond ik eigenlijk dat het zo onbetrouwbaar was,zatje in en snelle lange doordraaier kon het systeem zomaar uitvallen,heb er een hoop problemen mee gehad....ik was het op een gegeven moment zo zat dat hij weer kapot ging dat ik de auto uit elkaar heb getrokken en hem in onderdelen heb verkocht,koets was ook al slecht aan het worden.
Blok heb ik later in een B Ascona gelegd en nog heel veel plezier van gehad..
Wel denk ik achteraf dat het verlagen van die Vectra veel negatieve invloed heeft gehad op de betrouwbaarheid van het systeem..

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 12 feb 2006, 16:00

zowel bij de golf II Synchro als de e 30 325 ix wordt gewaarschuwd, de juiste velgen te gebruikenen niet anders dan orgineel en niet te verlagen, anders komen er problemen. Ik denk dat dit dus wel de oorzaak zal zijn geweest........

Toes

Bericht door Toes » 12 feb 2006, 16:45

Ja precies,dat is bij Opel net zo maar daar zijn een soort adapters voor te koop die de wielstand/aandrijflijn op de één of andere manier weer corrigeren..maar dat was bij deze Vectra niet gedaan...

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 feb 2006, 21:35

Subaru, Subaru Subaruuuuuuuu :wink:

Had toen ook al geen problemen..........

:twisted:

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2006, 01:13

schop. is het deze week de nationale Subaru impreza week ofzo?? kom elke dag wel 2 of 3 tegen. anders zie ik ze bijna nooit.

Fernando

Bericht door Fernando » 16 aug 2006, 01:40

Kom ze hier in de randstad echt heel vaak tegen al dan niet voorzien van taartschep en wrc-bestickering... :roll:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 aug 2006, 10:12

Kom elke dag een gele LOTUS EXIGE tegen

m@rco

Bericht door m@rco » 16 aug 2006, 11:50

In Oudehaske (Friesland he heren!) dorpje van 2000 inwoners toch nog lekkere auto's opzich,

Ferrari 360modena, lamborghini diablo Jaguar E-type en uiteraard de SUv's Audi q7 Bmw x5, Range rover (meerdere sowieso de eigenaar van de land rover dealer bij ons in het dorp) en tegenwoordig ook 2 carvers omdat in oudehaske nu de importeur van dit zooitje zit.. 1x subaru Sti en een WRX, Volvo v70R, en een Audi quattro zo'n ding met korte wielbasis erg exclusief heb ik me laten vertellen, helaas heb ik de persoon nog nooit in deze auto zien rijden..

Redelijk rijtje voor zo'n klein dorpje in friesland he! :D
[/url]

HSR

Bericht door HSR » 19 aug 2006, 14:41

Ouders wonen in Schilde, een dorpje bij Antwerpen.

Hier vind je bijna alleen maar exclusieve wagens. Porsche 996 Turbos, Cayennes, Bmw M3's of AMG's zijn aan de orde van de dag. Mijn buurman heeft als daily driver een 360 Modena, zijn vrouw een 3200GT en als hobbie rijdt hij een Diablo. Ook m5's 4200gt's zijn dagelijkse kost.
De gemiddelde geblondeerde huismiep doet het niet voor minder dan een Range Rover sport, Cooper S of Discovery 3. Overigens wel leuk, want al die grote bakken zitten onder de parkeerdeuken :D

Wat mij alleen stoort is dat het gros deze wagens alleen gebruikt om hard mee te rijden en om mee te laten zien dat ze het kunnen betalen. Opzich niks mis mee. Maar dergelijk snelle wagens, exoten, verdienen toch een wat meer gepassioneerde bestuurder, vind ik.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 19 aug 2006, 22:00

hugo schreef:Ouders wonen in Schilde, een dorpje bij Antwerpen.
Wat mij alleen stoort is dat het gros deze wagens alleen gebruikt om hard mee te rijden en om mee te laten zien dat ze het kunnen betalen. Opzich niks mis mee. Maar dergelijk snelle wagens, exoten, verdienen toch een wat meer gepassioneerde bestuurder, vind ik.
Maar denk je dat ze het alleen maar doen om te laten zien dat ze het kunnen betalen of doen ze het ook.

Kan me weinig voorstellen dat als je niet enigzins gepassioneerd bent met dit soort auto's dat je een tonnetje of meer in dit soort auto's stopt. :? Als iemand het kan betalen en hij vind het leuk dan verdient hij zo'n auto toch? Het is de gedachte van mensen die moeite hebben om het geld voor dat soort auto's bij elkaar te schrapen die de passie en respect ervoor ontwikkelen. Voor mensen met geld is het soms een auto die alleen maar duurder is dan de gemiddelde auto.

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2006, 23:20

Goeie post Ruud, eigenlijk een draadje opzich waardig.

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 20 aug 2006, 09:13

Hmm ik kom in Apeldoorn veel leuk spul tegen. Enkele Hummers, Een escalade heb ik ook al een paar keer gezien. Van de Zomer reed er hier een paar keer een Mclaren SLR. AMG mercedessen in verschillende uitvoeringen. En de mooiste tot Nu toe is de auto van Europarts elektrodelen. Die hebben een compleet bestickerde Linksgestuurde TVR Sagaris rondrijden. Wordt momenteel door het hele land gebruikt als promotiewagen. Maar in apeldoorn zie je hem toch vrij vaak omdat daar het hoofdkantoor zit. (en nee ik heb niks met dat bedrijf te maken.)

Elmar

Bericht door Elmar » 20 aug 2006, 12:27

Rico v Velzen schreef:Goeie post Ruud.
Zeker en helemaal van een Impreza rijder...

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 aug 2006, 12:53

LOL! :lol:

Dexter

Bericht door Dexter » 20 aug 2006, 13:12

Weet je wat IK dan weer zo gek vind?
Dat je een groot aantal van de weinige mensen die met een speciale auto rijden dan HIER weer tegenkomt......:D

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 aug 2006, 14:20

Elmar schreef:
Rico v Velzen schreef:Goeie post Ruud.
Zeker en helemaal van een Impreza rijder...
Ja en als je hem zou kennen dan weet je datie fout is :wink:

Achterbuurtjohnie is het!

HSR

Bericht door HSR » 20 aug 2006, 15:12

Maar denk je dat ze het alleen maar doen om te laten zien dat ze het kunnen betalen of doen ze het ook.

Kan me weinig voorstellen dat als je niet enigzins gepassioneerd bent met dit soort auto's dat je een tonnetje of meer in dit soort auto's stopt. Als iemand het kan betalen en hij vind het leuk dan verdient hij zo'n auto toch? Het is de gedachte van mensen die moeite hebben om het geld voor dat soort auto's bij elkaar te schrapen die de passie en respect ervoor ontwikkelen. Voor mensen met geld is het soms een auto die alleen maar duurder is dan de gemiddelde auto.
Natuurlijk heb je gelijk op dat punt. Ik heb daarbij ook absoluut geen rancune naar deze mensen, integendeel. Als ik het zie, wil ik ook zo'n wagen. Maar het ''footbal player''en ''gooische vrouwen'' imago vind ik persoonlijk wat minder.

Wat ik wil zeggen is: Als ik hier op het forum lees hoe gepassioneerd jullie allen zijn, dan vind ik het jammer dat ik dat soms niet terug zie bij die mensen.

geen rancunes , wel mooie wagens :)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 aug 2006, 16:24

Hugo,
Als je nieuwe auto naar keuze zou kunnen kopen, maakt niet uit wat.
Vind je de auto na 5 jaar nog steeds zo fantastisch of spectaculair als in het begin? Meestal went het volgens mij en ga je stiekem toch weer kijken naar iets anders.
Dus als je het geld hebt zie je het meer als: Nu heb ik dit en over een paar jaar dat.
Ik heb dat zelfs met mijn eigen auto's. Dan moet er weer iets anders komen (lease of mijn derde autootje voor de vrouw). Of er moet weer wat aan mijn eigen auto gebeuren (tuning, gadget, bov'je) zodat je er weer een tijdje een ander gevoel bij hebt)
Ik denk dat een hoop geld bij ons op het forum een hoop passie erbij zou brengen in de auto's maar bij anderen niet meer dan af en toe een andere (dure) aanschaffen.

HSR

Bericht door HSR » 20 aug 2006, 17:22

daar heb je absoluut gelijk in. Het went wel, natuurlijk.

Ik merk dat zelf ook met de volvo.

Maar het is wat je zegt. Voor die mensen is het meer een exclusief vervoersmiddel dan een passie.

Plaats reactie