Doornbos over de afsluitdijk

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 aug 2006, 18:14

Wel leuk wat Robert Doornbos zegt,

"326km/u, denk niet dat veel mensen dit eerder hebben gedaan"

Ik kan zo al een forummer noemen die dat zo ongeveer wel heeft gedaan :lol:

(Nee ik was het niet)

http://www.totallycrap.com/videos/red_b ... _a_dyke/NL

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 aug 2006, 18:23

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 15 aug 2006, 18:50

Idd net wat je zegt :P .

Hier moet je veel meer kunnen halen met een F1 auto. kom op zeg.

Bepaalde ciquits halen ze al richting 350km/h.

En als je 325km/h haalt met een 500pk auto 1200kg.

Wat moet je dan wel niet halen met een 800+pk F1 bolide?

Wat deed die Honda F1 in de woestijn laatst??

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 aug 2006, 19:15

D8 iets van 392km/u

Thom

Bericht door Thom » 15 aug 2006, 20:41

En toch, als ik het had geweten was ik er heen gereden. Was dit vooraf niet echt bekend ofzo? Ik zie ook bar weinig pupliek.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 15 aug 2006, 20:50

Patrick zei het zaterdag tegen mij (en Kees) maar wij geloofde het niet. Achteraf erg dom :roll:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 aug 2006, 21:04

Ze zeiden idd dat het niet bekend gemaakt was om niet te veel publiek te trekken. Hier in het dorp was er ook niemand die het wist.

Dutch

Bericht door Dutch » 15 aug 2006, 21:39

Zeg, balsamicoplassers, alsof 't om de topsnelheid gaat. Kom op, zeg!

Een F1-auto met dát waanzinnige geluid in zó'n idioot andere omgeving - dat is toch gaaf?

Alleen al hoe hij het opritje oprijdt... Ik zat gewoon te wachten totdat hij richting ging aangeven! (Ehm, Dutch, 't is geen Zafira... O ja!)

Dit soort gein mogen ze van mij vaker uithalen - juist in Nederland. :wink:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 15 aug 2006, 22:10

mee eens, super dat ze het doen.

Maar over die topsnelheid, die had ik gewoon hoger verwacht!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 aug 2006, 22:40

Mja met een F1 auto met zo weinig veerweg kan ik me voorstellen dat 326 al best spannend is :)

Tristan

Bericht door Tristan » 16 aug 2006, 09:08

Ze hadden de wagen ook wat hoger op z'n poten gezet vanwege de bodemspeling, dat zal ook wel een factor geweest zijn waarom er niet meer dan 326 km/u is gehaald. Desondanks, erg gaaf initiatief.

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2006, 10:50

Zou het niet kunnen zijn dat ze het stil hebben gehouden omdat er anders grote kans was op maatschappelijke verontwaardiging ?

Even vanuit mij gerekend, allemaal fantastisch dat dit gebeurt bladibldaibla en dat de betrokkene dit mogen meemaken blalblalblaldibla..een formule 1 auto in nederland maar dan op de snelweg blablabldibla..uniek blladiebladiebla

Maar nu de hypocrisie erachter, van de overheid die maakt me eerlijk gezegd een beetje misselijk.

Als ik met mijn tuftuf mobiel een beetje te hard rijd ben ik vies de lul, staan diezelfde klojo's die nu mee staan te helpen en te kwijlen bij een F1 wagen mij weer ordinair te flitsen.

Gaat me niet om doornbos of de F1 wagen, maar het zoveelste hypocriete gedrag van de gezaghebbers.

(bedenk even bij deze pissed off reactie dat ik net 580 euro richting Leeuwarden heb overgemaakt :evil: :evil: )

Dutch

Bericht door Dutch » 16 aug 2006, 10:56

Rudolf Nieuwe Weme schreef:Maar over die topsnelheid, die had ik gewoon hoger verwacht!
Ik vermoed dat de bakverhoudingen van Hongarije er nog op zaten, net als de vleugels. Het was tenslotte geen recordpoging, maar gewoon een geinig tussendoortje.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 aug 2006, 10:57

Iedereen de foto van Patrick op de voorpagina van de Telegraaf gezien?

Andre

Bericht door Andre » 16 aug 2006, 11:37

Mooi voor doornbos inderdaad.

Maar inderdaad een beetje vreemd dit. Sta ook achter rico zijn verhaal.

Publiek/ fans hebben geen uitnodiging gekregen.
Wat ik ook vreemd vindt is dat de afsluitdijk maar aan 1 kant is afgesloten.

Als publiek stunt had ik het wel kunnen waarderen maar niet zo. Als sneaky even snel over de afsluitdijk rijden.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 aug 2006, 11:47

Klopt wel Rico, volgende keer Cannonball run met begeleiding op de afsluitdijk dan maar, bel Robert D. ff voor telefoonnummers van de Spee soldaten.

€ 580,-- dank u voor uw bijdrage in de flitstaxkas, was getekend Generaal Spee..........

Gaat nergens meer over dat bedrag, voor iemand mollesteren krijg je een lagere boete, hoezo raar.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2006, 17:23

Ja michel je kunt beter een bank ofzo beroven :cry:

Dexter

Bericht door Dexter » 18 aug 2006, 10:23

Uit het Friesch Dagblad van woensdag, 16 augustus 2006:

Een jongensdroom zorgt voor grote file
GOOS BIES
Den Oever - Een jongensdroom is in vervulling gegaan. Maar om welke jongensdroom ging het nu eigenlijk. Gisterochtend rond elf uur werd de Afsluitdijk uit de richting Noord-Holland tussen Den Oever en het monument voor zo'n twintig à vijfentwintig minuten afgesloten voor alle verkeer. Autocoureur Robert Doornbos, testrijder voor Red Bull Racing, mocht toen even vol gas over de Afsluitdijk racen en bereikte daarbij volgens de sponsor een snelheid van 326 kilometer per uur. Nooit eerder is er zo hard op de Nederlandse weg gereden, laat de marketingmanager weten. Het persbericht wordt olijk afgesloten met de mededeling: de Formule-1 auto is op het traject ook nog geflitst, de hoogte van de boete is niet bekend.
Waarom de Afsluitdijk afzetten voor de jongensdroom van een Formule-1 racer en een stunt van de sponsor? Volgens woordvoerder H. Vogelzang van de politie Noord-Holland Noord heeft Rijkswaterstaat dat gedaan om een wens van zieke kinderen in vervulling te laten gaan. Die wilden een Grand Prix zien, maar omdat zo'n wedstrijd sinds 1985 niet meer wordt georganiseerd in Nederland, bedachten medewerkers van het ministerie van Justitie iets anders: een korte race over de Afsluitdijk, aldus de politiewoordvoerder. Er was volgens Vogelzang een heel rustig moment gekozen. ,,Er was nauwelijks filevorming.” Getuigen spreken dat tegen. Aan de Noord-Hollandse kant ontstond een ellenlange file, zeggen zij. Automobilisten klaagden over vertragingen tot twee uur.
De kinderen stonden op het viaduct bij het monument te kijken, terwijl Doornbos er een paar keer onderdoor reed. Normaal zou een bestuurder zijn rijbewijs en zijn auto kwijtraken als hij met 326 kilometer per uur op de teller wordt geflitst, maar daar zal in dit bijzondere geval geen sprake van zijn, laat de politiewoordvoerder doorschemeren.
In het persbericht van Red Bull Racing en Ronald Doornbos wordt met geen woord gerept over racen voor een goed doel. Trots wordt gemeld dat voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis een Formule-1 wagen over de snelweg heeft gereden. Op de speciaal voor deze gelegenheid afgezette A7 ging de jongensdroom van Formule-1 coureur Robert Doornbos in vervulling, staat er. En het bericht laat vervolgens uit de mond van Doornbos optekenen: ,,Dit was echt gaaf! Natuurlijk was ik wel eens vaker met een personenauto over de Afsluitdijk gereden, maar nog nooit zo snel als vandaag in mijn F1 wagen.”
Desgevraagd laat marketing-manager Adriaan Thierry weten dat het handelsmerk van Red Bull is dingen te doen die anderen nog nooit voor elkaar hebben gekregen. ,,Vorig jaar zijn we met een vliegtuig onder de Erasmusbrug doorgevlogen.” Maar eigenlijk hebben ze het gedaan voor de stichting Geluk en Vrijheid voor chronisch zieke kinderen, vertelt Thierry er achteraan. Om die kinderen, dertig in totaal en evenveel begeleiders, een onvergetelijke dag te bezorgen. ,,En dat is gelukt. Ze zijn ook nog met de auto op de foto gegaan.”
De bedenkers hadden vooraf geen ruchtbaarheid gegeven aan de stunt. Beelden voor televisie en kranten zijn door henzelf verspreid. Thierry: ,,Om meerdere redenen. Een heleboel mensen waren dan naar de Afsluitdijk gekomen, en dan had het nooit door kunnen gaan. Bovendien wilden we die kinderen op de eersterang op het viaduct hebben. Daar moesten geen grote mensen voor gaan staan.”

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2006, 10:33

beetje overdreven imho, als ze daar de brug een keer opendraaien staat er ook file en dat is ook zo ongeveer 36 keer per dag.

RVV

Bericht door RVV » 18 aug 2006, 11:36

oh justitie's idee :?

trouwens bossie ging toch 330 over de afsluitdijk :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 18 aug 2006, 11:40

330 km/u... :shock:

Teller of GPS?

RVV

Bericht door RVV » 18 aug 2006, 12:12

weet ik veel :wink: Zal wel teller zijn :mrgreen:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 18 aug 2006, 12:14

Rij je lekker op de afsluitdijk in je F1 auto, komt er zo'n gek in een gezinsbak bumperstickeren, schiet toch ook niet op. Slim van Red Bull om de weg even af te sluiten dus. :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 18 aug 2006, 12:16

Ja lol bos gaat met 4km per uur verschil om die F1 heen.

Dat was pas echt een stunt geweest.

:)

Ik heb het idee dat het zieke kinderen verhaal er bij is genomen om dit een beetje goed te praten en de wens van doornbos te kunnen invullen zonder al te veel negativiteit. Want het was toch voor de zieke kinderen die stonden te wachten op de afsluitdijk met windkracht verkouden.

Als het dan toch om die zieke kinderen zou moeten gaan. Dan zijn er wel betere mogelijken om ze te laten genieten van een F1.

RVV

Bericht door RVV » 18 aug 2006, 12:19

Ja daar heb je ook wat aan als ziek kindje als een F1 wagen met 326 km/h komt langsblaffen.

Jongens let op daaarrrrr koooommmmmmooaaoaaaaaawwwwhhhgaattdie... Die arme nekjes krijgen helemaal geen kans om op tijd mee te draaien :?

Plaats reactie