Wanneer is het voor jou genoeg?
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Wanneer is het voor jou genoeg?
Nav het topic over cannonballrun.
Welke snelheid vind jij echt 'hard' gaan?
Toen ik m'n Honda nog had reed ik nog regelmatig (vooral in de weekenden) 200-220km/u. En 200km/u vond ik weinig voorstellen voor m'n gevoel, dat is gewoon lekker doorrijden. Sommige mensen vinden die snelheid zwaar illegaal en noemen je gelijk een moordenaar.
Bij welke snelheid heb jij dat?
Puur als je naar de snelheid kijkt, kun je met 250km/u nog relax rijden of is dat echt te hard? Even los van de auto of die dat met gemak aankan.
Hoe 'wij' snelheden ervaren ligt naar mijn idee mijlenver van wat de gemiddelde nederlander ervan vind. En dat zal in de toekomst alleen maar erger worden met trajectcontroles. Men zal nooit meer harder dan 130 durven te rijden.
Welke snelheid vind jij echt 'hard' gaan?
Toen ik m'n Honda nog had reed ik nog regelmatig (vooral in de weekenden) 200-220km/u. En 200km/u vond ik weinig voorstellen voor m'n gevoel, dat is gewoon lekker doorrijden. Sommige mensen vinden die snelheid zwaar illegaal en noemen je gelijk een moordenaar.
Bij welke snelheid heb jij dat?
Puur als je naar de snelheid kijkt, kun je met 250km/u nog relax rijden of is dat echt te hard? Even los van de auto of die dat met gemak aankan.
Hoe 'wij' snelheden ervaren ligt naar mijn idee mijlenver van wat de gemiddelde nederlander ervan vind. En dat zal in de toekomst alleen maar erger worden met trajectcontroles. Men zal nooit meer harder dan 130 durven te rijden.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
T hangt ervanaf waarop of waarmee je die snelheden haalt,ik heb een keer 300 km/h op een motor gereden en dat vond ik echt hard gaan.
N tijdje terug reed ik 285 km/h in mijn auto maar daar had ik een andere belevenis van als op die motor..
Veel relaxter....en dan te bedenken dat ie nog sneller kan.. 8)
N tijdje terug reed ik 285 km/h in mijn auto maar daar had ik een andere belevenis van als op die motor..
Veel relaxter....en dan te bedenken dat ie nog sneller kan.. 8)
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ligt helemaal aan het voertuig. In de nieuwere auto's is 200km/u inderdaad niks, een handje aan t stuk, andere een cdtje wisselen.
Op de motor wordt het boven de 250 wel rap, druk op je helm etc. Toen ik net mn rijbewijs had ging ik om een R6 271/272 op de a12 hier, dat was voor mij toen serieus hard.
Op de motor wordt het boven de 250 wel rap, druk op je helm etc. Toen ik net mn rijbewijs had ging ik om een R6 271/272 op de a12 hier, dat was voor mij toen serieus hard.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
zoals ik al eerder vermelde in een andere topic heb ik een gigantische drang naar adrenaline en grenzen opzoeken. In de echt snelle wagens die ik heb mogen rijden was het voor mij de kick om de top te rijden. Vriend van me heeft een Impreza met VE23 kit etc . Hij had ooit 267 gereden volgens een gps meter in zijn wagen. Ik wilde dus kijken of 270 mogelijk was ( en dat was het). Eerder heb ik s nachts on 3 uur tussen Heilbronn en Stuttgart met een GT3 op de digitale teller 326 gereden wat dus ongeveer overeen zal zijn gekomen met de opgegeven top van 300+
Echt " genoeg" kan het dus niet zijn maar ik moet wel zeggen dat ik er wel van overtuigd moeten zijn dat ik het wil en dat het " kan" ( met zulke snelheden ben je dat nooit zeker) maar ik bedoel wanneer de verkeerstoestendenen weersomstandigheden het toelaten. het liefst ook alleen achter het stuur dus geen andere naast me.
Echt " genoeg" kan het dus niet zijn maar ik moet wel zeggen dat ik er wel van overtuigd moeten zijn dat ik het wil en dat het " kan" ( met zulke snelheden ben je dat nooit zeker) maar ik bedoel wanneer de verkeerstoestendenen weersomstandigheden het toelaten. het liefst ook alleen achter het stuur dus geen andere naast me.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
- Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
- Locatie: Linedance city
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Tsja, het went allemaal zo snel.
Rij een maand lang niet harder dan 160 en dan 240 en het lijkt onwerkelijk.
Rij een kwartiertje 240 en je zou zo uitstappen, zo sloom lijkt het.
Is voor mij dus niet echt een snelheid die tè gek is, al lijkt echt hard gaan zeg 300+ me ook niet al te comfortabel meer, vooral omdat een heel kleine input in bijv. stuur dan hele grote gevolgen kan hebben.
Rij een maand lang niet harder dan 160 en dan 240 en het lijkt onwerkelijk.
Rij een kwartiertje 240 en je zou zo uitstappen, zo sloom lijkt het.
Is voor mij dus niet echt een snelheid die tè gek is, al lijkt echt hard gaan zeg 300+ me ook niet al te comfortabel meer, vooral omdat een heel kleine input in bijv. stuur dan hele grote gevolgen kan hebben.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
Ik heb zelf ook eens 250 gereden...de cossie haalde t zo...maar ik vond t wel hard gaan...
Maar we praten over snelheden hier alsof ze er niet zijn...ik heb eens met een ongeval langs de kant van de weg gestaan...toen raakte nog twee auto's in de slip...die kwamen met 100 á 110 voorbij gevlogen..tussen onze auto en de vangrail door naar beneden...
Ik kon met mn collega net op tijd wegspringen...toen wij opstonden lagen ze al op hun kop beneden...dan pas besef je je pas hoe hard 100 al is...
Dat besef je alleen als je langs de kant vd weg staat...
Maar we praten over snelheden hier alsof ze er niet zijn...ik heb eens met een ongeval langs de kant van de weg gestaan...toen raakte nog twee auto's in de slip...die kwamen met 100 á 110 voorbij gevlogen..tussen onze auto en de vangrail door naar beneden...
Ik kon met mn collega net op tijd wegspringen...toen wij opstonden lagen ze al op hun kop beneden...dan pas besef je je pas hoe hard 100 al is...
Dat besef je alleen als je langs de kant vd weg staat...
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
220 in een Clio vond ik spannender dan 250 met de Impreza bijvoorbeeld
Beleving is best wel van invloed hierop...
In de 'goede oude tijd' paar keer met de motor ruim over de 300 km/h gereden (op de teller) op de A3 (Duitsland dus
) en da's best snel, alhoewel het anders aanvoelde op een opgevoerde CBR1000 tov bijvoorbeeld de ZX12r (de laatste rijdt bij 250+ nog zo stabiel en rustig dat je het nauwelijks in de gaten hebt).
Als je goed in je kuip kruipt is dat goed te doen, maar niet lang vol te houden ivm inlopen op voorliggers en zo. Ook is het brandstofverbruik dan exorbitant te noemen, dus als zou er geen verkeer zijn dan nog sta je snel weer aan de pomp 8)

In de 'goede oude tijd' paar keer met de motor ruim over de 300 km/h gereden (op de teller) op de A3 (Duitsland dus

Als je goed in je kuip kruipt is dat goed te doen, maar niet lang vol te houden ivm inlopen op voorliggers en zo. Ook is het brandstofverbruik dan exorbitant te noemen, dus als zou er geen verkeer zijn dan nog sta je snel weer aan de pomp 8)
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
140 km/uur in mijn Corolla.
De 20 jaar oude banden lijken op geen enkele manier meer verbonden met de voorwielen. Stuurcorrecties kunnen dan ook niet meer soepeltjes uit de pols gemaakt worden, maar vereisen echt een kwart hoepeluitslag. Doordat de starre achteras geen dwars-stabilisatie heeft doet het apparaat bij vrachtwagens een stap van een halve meter opzij..halverwege zo'n apparaat dus al op de voorcabine afsturen en je houdt de boel binnen de banen.
De hele auto schudt, klappert.
Iets onder het dashboard begint vervaarlijk te kraken wat ik niet helemaal vertrouw, ondanks dat ik elk moertje en boutje in mijn handen heb gehad en weet dat het OK is. Gelukkig wordt het bijna overstemd door het windgeruis..een mooi bij-effect van het feit dat de deuren deels opengezogen worden door de wind. Een bocht met die snelheden betekent dat diezelfde deuren een beetje open komen te staan..hoe bedoel je torsie? Een passagier merkte op dat ze zo mooi de lucht buiten kon zien.
Het torretje schreeuwt het dan ook uit en zuipt als een ketter. Alle 40 trappelende paardjes worden losgelaten op het asfalt. Het is bijna net zo spannend als wanneer ik wind tegen heb (en max.120km/h haal).
Ik verveel me dan ook echt de pest als ik weer in een moderne auto met 200km/h kruissnelheid door Duitsland aan het reizen ben..
De 20 jaar oude banden lijken op geen enkele manier meer verbonden met de voorwielen. Stuurcorrecties kunnen dan ook niet meer soepeltjes uit de pols gemaakt worden, maar vereisen echt een kwart hoepeluitslag. Doordat de starre achteras geen dwars-stabilisatie heeft doet het apparaat bij vrachtwagens een stap van een halve meter opzij..halverwege zo'n apparaat dus al op de voorcabine afsturen en je houdt de boel binnen de banen.
De hele auto schudt, klappert.
Iets onder het dashboard begint vervaarlijk te kraken wat ik niet helemaal vertrouw, ondanks dat ik elk moertje en boutje in mijn handen heb gehad en weet dat het OK is. Gelukkig wordt het bijna overstemd door het windgeruis..een mooi bij-effect van het feit dat de deuren deels opengezogen worden door de wind. Een bocht met die snelheden betekent dat diezelfde deuren een beetje open komen te staan..hoe bedoel je torsie? Een passagier merkte op dat ze zo mooi de lucht buiten kon zien.
Het torretje schreeuwt het dan ook uit en zuipt als een ketter. Alle 40 trappelende paardjes worden losgelaten op het asfalt. Het is bijna net zo spannend als wanneer ik wind tegen heb (en max.120km/h haal).
Ik verveel me dan ook echt de pest als ik weer in een moderne auto met 200km/h kruissnelheid door Duitsland aan het reizen ben..
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
De snelheidssensatie hangt er voor mij sterk vanaf waar ik rij en hoe de omstandigheden zijn. Zo heb ik met de Legacy eens 160 gereden op sneeuw, gaf een beetje het gevoel wat Damir omschrijft. Later op diezelfde weg in de zomer 180 per uur aangetikt (gewoon asfalt tussen 2 akkers door) dat was voor mij leuk genoeg.
Op de snelweg haalt een moderne auto 200 of een snel exemplaar nog veel meer, de auto´s zijn ook getest op die snelheden dus de spanning is daar minder te zoeken voor mij. Het scheelt volgens mij ook als je regelmatig naar circuits gaat om te rijden. Daar kan je een relatief veilige (iig geen zijwegen en tegenliggers) snelheidssensatie meemaken die pogingen op de openbare weg niet meer zo spannend maken.
Op de snelweg haalt een moderne auto 200 of een snel exemplaar nog veel meer, de auto´s zijn ook getest op die snelheden dus de spanning is daar minder te zoeken voor mij. Het scheelt volgens mij ook als je regelmatig naar circuits gaat om te rijden. Daar kan je een relatief veilige (iig geen zijwegen en tegenliggers) snelheidssensatie meemaken die pogingen op de openbare weg niet meer zo spannend maken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat klopt wel inderdaad. Als ik 200 op de snelweg rij is dat om op te schieten, niet omdat ik het nog spannend vind.
Eerste keer over de 270 zat ik wel te zweten achter het stuur, omdat je nog nooit meegemaakt hebt hoe snel alles ineens dichtbij komt. Ik reed over Breezanddijk, kwam vervolgens langs het monument en had zoiets van WTF ben ik daar al? Maar als je dat nog een paar keer doet ben je daar ook niet meer van onder de indruk.
Eerste keer over de 270 zat ik wel te zweten achter het stuur, omdat je nog nooit meegemaakt hebt hoe snel alles ineens dichtbij komt. Ik reed over Breezanddijk, kwam vervolgens langs het monument en had zoiets van WTF ben ik daar al? Maar als je dat nog een paar keer doet ben je daar ook niet meer van onder de indruk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Enzo, Semrush [Bot] en 6 gasten