Bavaria City, Racing?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 aug 2007, 16:17

Andre schreef:[img:480:320]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... om_c_1.jpg[/img]

daar sta je dan met je fwd er.
Haha, toen ik het gister zag op tv dacht ik gelijk aan jou, wanneer de post op DF zou komen. :D :wink:

Enne, volkomen gelijk over Balkie. Interessant te doen (autoliefhebber blabla) maar geen ruk doen voor de automobilist.

Adwo

Bericht door Adwo » 20 aug 2007, 16:43

Vinden jullie het ook niet vreemd dat Albers weer in de Spyker rond kan rijden?

Ik snap echt nix van die F1 wereld met allemaal vage zaakwaarnemers en contracten. Alleen voetbal lijkt nog erger te zijn...

Adwo

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 aug 2007, 16:48

Nee hoor, da's makkelijker.
Daar geldt een contract niet :mrgreen:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 20 aug 2007, 17:52

Op het moment dát ze lachte zag ze er ontzettend lekker uit!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 20 aug 2007, 17:59

So so true, maar die Jantje Smit liep wel heel dicht achter 'r om 'r te bewaken ;)

Verbaasde me er ook om dat Albers nog mocht rijden trouwens, waarom lieten ze niet die andere Hollander met testcontract rijden?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 aug 2007, 12:04

Ik dacht dat Albers in een oude Midland reed? (heb geen foto's gezien, maar dat las ik).

RVV

Bericht door RVV » 21 aug 2007, 12:22

Andre schreef:[img:480:320]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... om_c_1.jpg[/img]

daar sta je dan met je fwd er.
haha dat was ook heet eerste wat ik dacht toen ik het op TV zag.

Arthur heeft wel gelijk, bij RWD gebeurd het ook.. maar bij FWD lijkt het gewoon zo lullig helemaal bij een raceauto.

Bij RWD ziet het er gewoon stoer uit. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 aug 2007, 15:36

Nadeel van een FWD is dat je gewoon echt niet meer vooruit komt. Een RWD zakt achter in de veren en krijgt dus op die plek waar het nodig is veel meer tractie en komt tijdens een burnout langzaam maar zeker toch goed van zijn plek. Dat ziet er gaaf uit. FWD burnout is net zo lelijk als een FWD drift.

Andre

Bericht door Andre » 21 aug 2007, 15:58

maar ja tom wil ook een duit in het zakje doen met zijn fwd.

Ik zal jullie nog even wat inside info geven hoe city racing in nederland weer werkt.

Inschrijven auto om 2 keer de coolsingel op en neer te rijden. kosten 1500 euro. Dan ben je verplicht om 10 vipkaarten af te nemen van 200 euro per stuk das 2 ruggen. Dus het kost 3500 euro. Ze zullen dit geld natuurlijk niet vragen aan een doornbos coronel etc. Je bent toch echt wel niet van deze wereld om 3500 te betalen om 2 keer op en neer te rijden. En dan nog te weten dat iemand anders weer voor nop rijdt. Flikker toch op met die tering troep. Typisch nederlands dit.

Oh je en de buitenlanders pisten van het balkon af en gooien met flessen met pis erin naar de race auto s toe. Die waren het zat om zo vroeg al het kabaal om de oren te hebben.

Wel besteed die 3500 euro zeg maar.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 21 aug 2007, 16:34

Je slaat de spijker op zen kop Andre.

Ik was zondag direct naast het vliegveld van Rotterdam aan het fietsen. Op de achtergrond hoorde ik eens het janken van een F1 of een Champcar. Dat vond ik al best zat.

Bavaria City racing heeft geen drol met racing te maken.

Ik kijk en betaal liever om te kijken naar een DF dag op zandvoort dan betalen voor BCR.

RVV

Bericht door RVV » 21 aug 2007, 16:39

Het is gewoon Bavaria circus racing.

Vond de drifters op de rotonde ook wel weer wat stoers hebben.

Kijk, eigenlijk is het al een godswonder dat zoiets kan in het betuttelende Nederland, wat vasthangt van bezwaarschriften en protesten.

En al die kleine jongentjes in het publiek, die hartewensen worden toch maar mooi vervuld.

En zoals altijd organisaties in alles wat met auto(sport) te maken heeft hangt vast aan hypocrisie.
3500 euro dokken ppphffff..

Sander S.

Bericht door Sander S. » 21 aug 2007, 16:49

De vorige editie draag ik trouwens wel een warm hart toe.

J.P Balkenende werkelijk ZEIK en ZEIK nat achter in die oldtimer.
En dat oortje maar in zen oor roepen, BLIJVEN LACHEN, BLIJVEN LACHEN!

:D :D

Je kan me heel wat vertellen, maar die gozer heeft serieus lopen schelden in de kleedkamer 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 aug 2007, 16:53

Andre schreef:maar ja tom wil ook een duit in het zakje doen met zijn fwd.

Ik zal jullie nog even wat inside info geven hoe city racing in nederland weer werkt.

Inschrijven auto om 2 keer de coolsingel op en neer te rijden. kosten 1500 euro. Dan ben je verplicht om 10 vipkaarten af te nemen van 200 euro per stuk das 2 ruggen. Dus het kost 3500 euro. Ze zullen dit geld natuurlijk niet vragen aan een doornbos coronel etc. Je bent toch echt wel niet van deze wereld om 3500 te betalen om 2 keer op en neer te rijden. En dan nog te weten dat iemand anders weer voor nop rijdt. Flikker toch op met die tering troep. Typisch nederlands dit.

Oh je en de buitenlanders pisten van het balkon af en gooien met flessen met pis erin naar de race auto s toe. Die waren het zat om zo vroeg al het kabaal om de oren te hebben.

Wel besteed die 3500 euro zeg maar.
André ff wat anders... ben benieuwd naar jouw mening over een Albers, Doornbos, Verstappen en dat soort rijders. Hoe schat jij iedereen in, wie is beter, meer talent etc?

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 21 aug 2007, 18:51

Van Verstappen won Andre toch weleens met karten?
Zegt ook niet alles natuurlijk, want Rob Kamphues heeft ook tegen Verstappen gereden.
Liuzzi won ook alles in de karts, maar rijdt nu geen deuk in een pakje beter. Beetje gechargeerd, maar goed.
Blijft natuurlijk leuk om te zeggen dat je van Verstappen hebt gewonnen :)
Geen klap op je smoel van hem gehad, Andre :wink:

Andre

Bericht door Andre » 21 aug 2007, 19:32

Ik ben voor verstappen. Puur alleen om zijn uitstraling. Gewoontjes. Geld ook voor jan lammers. Goeie coureur geen capsones. Daar selecteer ik op.

Ik moet geen coureurs met grote zonnebrillen. Doornbos
Ik moet geen bakakte coureurs. Albers

Mijn vader zegt altijd. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 aug 2007, 20:18

Rico v Velzen schreef:En al die kleine jongentjes in het publiek, die hartewensen worden toch maar mooi vervuld.
Ik woon zelf vlakbij Hofplein, de rotonde waar ze ook zo mooi aan het driften waren. Was echt hoogtepunt van de dag en Paul Vlasblom zei tegen me dat hij hoopte volgende jaar meerdere keren rond te mogen rijden.

Over die kleine jongetjes, ik had zelf een keukentrap meegenomen om een beetje wat te kunnen zien. Twee vaders met hun 3 zoontjes hebben de hele middag ook op en rond de trap rondgehangen om mee te kunnen kijken. Die mannetjes vonden het echt helemaal geweldig. Dat vond ik echt leuk om te zien :)

[img:333:500]http://www.8200rpm.com/gallery/rr2007/imm149.jpg[/img]

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 21 aug 2007, 20:26

Toch denk ik dat dit soort evenementen de autosport dicht bij de mensen brengt. Alleen al het geluid is geweldig. Natuurlijk zou ik zelf ook geen 200 euro voor een VIP-ticket betalen, heb 'm eerlijk gekregen:) En me overigens prima vermaakt tussen de belegde broodjes, champagne, plastic vrouwen en omhooggevallen celebs. En ach ja, dat is ook allemaal om wat terug te doen richting geldschieters....

Maar het staat wel zo vol met volk als een dikke wieler-etappe, een sport van het volk. Dat zoiets nog mogelijk is in Nederland, en wel op loop-afstand van mijn huis vind ik toch wel erg leuk. :)

En tsja, jammer dat Balkenende niet openlijk wat meer z'n kop uitsteekt voor de racerij, maar hij is natuurlijk niet de enige die hier de touwtjes in handen heeft. Wie weet als dat wel het geval zou zijn dat het beter zou zijn? Laten we het maar niet proberen met JP als dictator.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 21 aug 2007, 21:21

Andre schreef:Ik ben voor verstappen. Puur alleen om zijn uitstraling. Gewoontjes. Geld ook voor jan lammers. Goeie coureur geen capsones. Daar selecteer ik op.

Ik moet geen coureurs met grote zonnebrillen. Doornbos
Ik moet geen bakakte coureurs. Albers

Mijn vader zegt altijd. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
Beetje kort door de bocht Andre.

Doornbos komt in zowat alle interviews en gesprekken op tv echt heel tof op mij over. Erg symphatiek. Lekker boeiend dat ie een grote zonnebril op zen knar heeft.

Thommy hier op het forum kan er ook wat van, maar dat is ook een wereldgozer.

Het ging trouwens over de race-prestaties van de verschillende coureurs.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 aug 2007, 21:28

Doornbos vind ik persoonlijk ook een van de minder arrogante en ballerige kerels die er rondlopen. Vergeleken met de broeders Coronel en Huisman een stuk relaxter wat mij betreft. En hij heeft ook nog iets meer gepresteerd, ondanks de Porsche Cup prestaties van Huisman - maar dat terzijde.

Will F.

Bericht door Will F. » 21 aug 2007, 22:59

Andre schreef: Ik zal jullie nog even wat inside info geven hoe city racing in nederland weer werkt.

Inschrijven auto om 2 keer de coolsingel op en neer te rijden. kosten 1500 euro. Dan ben je verplicht om 10 vipkaarten af te nemen van 200 euro per stuk das 2 ruggen. Dus het kost 3500 euro.
:shock:
Ongelooflijk dat die mannen vh DSC betalen voor zoiets zeg, ik dacht dat de inzet van een racewagen voor zo'n circusrondje al genoeg was (zitten tenslotte ookal aardig wat transport/preparatie kosten aan verbonden). Kijk je kan natuurlijk wat relaties uitnodigen en het zodoende nuttig maken, maar als genodigde zou ik toch de wenkbrouwen fronsen met deze kennis. Dan zijn er leukere relatiemarketing dingen te doen voor 3500 euro. Die m3 V8 zien we dus niet meer terug in RDM neem ik aan?

Dexter

Bericht door Dexter » 17 aug 2008, 17:22

Net even een half uurtje bekeken op SBS6......daarna in slaap gevallen. :roll:
Ik blijf erbij......wat een ongelofelijk saai gebeuren is dit zeg.

Tussen twee demoruns van Formule1 auto's door hoorde ik het volgende.....
Commemtator 1 tegen commentator2: "De mensen moeten steeds wel lang wachten op de volgende auto hè?"
Commemtator 2 tegen commentator1: "Ja dat klopt wel, maar als er dan een auto zo supersnel voorbij komt was het allemaal wel het wachten waard"
Commentator1: "Ja absoluut! En vooral dat geluid is met niets te vergelijken!"

Duhhhh......met nog 20 andere F1 auto's misschien?
Oh nee, want die komen na de start allemaal tegelijk voorbij en maken dus 20 keer zoveel teringherrie.

Maar er zullen vandaag wel weer aardig wat Euro's in de zakken van de organisatie gevloeid zijn (men zei dat er 500.000 bezoekers waren) en de gemeente Rotterdam denkt dat ze inmiddels ook internationaal meetelt op autosportgebied.
Van de week even hier en daar de witte belijning opnieuw schilderen (met gemeenschapsgeld) en je ziet er verder vrijwel niks meer van.
Dit soort van dingen kunnen niet meer op CPZ want dat kost ze een geluidsdag en ook Assen staat er om dezelfde reden niet om te springen.
Commercieel gezien een briljante constructie waarbij je niet hoeft te kijken naar geluidsnormen, milieu-eisen en wat dies meer zij.
Het is slechts een demonstratie en geen race ook al heet het wel zo.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 aug 2008, 18:08

Dat is een goede post Dexter.

Ik heb ook eventjes gekeken, maar hield het ook niet lang vol. Twee jaar geleden ben ik er samen met Mark geweest, toen was het ook al niet echt indrukwekkend, helemaal niet icm regen. Ze doen ook elke jaar hetzelfde, zelfde route, zelfde auto's. Maarja als die 500.000 mensen toch wel komen hoef je aan deze formule niets te doen natuurlijk. Maar op TV is het extreem saai.

HansD

Bericht door HansD » 17 aug 2008, 19:50

"De mensen moeten steeds wel lang wachten op de volgende auto hè?"
Helemaal waar. Vandaag voor het eerst geweest op uitnodiging van een bedrijf aan het hofplein maar na 1 1/2 uur 3 F1 auto´s te hebben gezien maar weer naar huis gegaan. Ik vond het allemaal niet zoveel voorstellen. Geluid is gaaf maar dat heb je na een paar auto´s wel gehoord en dat wachten had ik snel bekeken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 aug 2008, 20:58

Je bent inderdaad wel de hele dag aan het wachten. Kun je beter even op Youtube kijken:

NL Drift Series (ding van Remmo Niezen maakt een herrie :shock:)
http://nl.youtube.com/watch?v=EbksJgANJTU

911 van Bleekemolen rond zijn eigen as:
http://nl.youtube.com/watch?v=8IyozZ-wmU8

Wat F1 spul:
http://nl.youtube.com/watch?v=ipNxUSB1_vs

http://nl.youtube.com/watch?v=rR7RNJwYgR8

http://nl.youtube.com/watch?v=uoyR5ncjgYM

En dat was het wel weer zo'n beetje. Het is dat het echt 2 minuten bij mijn huis vandaan is. Het stelt verder niet zo veel voor allemaal. Maar ach, het zal wel ;)

Erick

Bericht door Erick » 17 aug 2008, 21:02

Voor meer filmpjes van het driften.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=11621

Plaats reactie