ben opzoek naar een intercooler voor mijn SX maar heb er nog niet echt
veel verstand van maar:
Waar moet ik op letten,
welk merk,
wat wel en niet kan,
(of als iemand toevalllig 1je heeft liggen waar hij/zij niks mee doet

Te grote IC op een kleine turbo = meer weerstand, en resulteert vaak in een groter turbogat.Niels schreef:Van wat ik ervan heb gezien..zo groot mogelijkMaar eigenlijk lijkt me dat de grootte moet matchen met de grootte van je turbo. Een kleine turbo en een grote intercooler zal een lage lucht snelheid tot stand brengen maar misschien heb ik het mis. De intercooler van een Mercedes Sprinter wordt vaak gebruikt in VW projecten. Ze zijn vrij groot maar mooi lang en smal. Succes!
Het heeft niets met weerstand te maken, maar door een grotere intercooler moet je turbo meer werk verrichten het inlaat-traject te vullen. En dat een grotere intercooler meer koelt lijkt mooi, maar werkt ook negatief, want koude lucht krimpt en zorgt er dus ook nog eens voor dat er veel meer gewerkt moet worden door de turbo.... Dus ja in theorie krijg je een groter turbogat, maar de oorzaak is iets anders...Tristan schreef:Te grote IC op een kleine turbo = meer weerstand, en resulteert vaak in een groter turbogat.Niels schreef:Van wat ik ervan heb gezien..zo groot mogelijkMaar eigenlijk lijkt me dat de grootte moet matchen met de grootte van je turbo. Een kleine turbo en een grote intercooler zal een lage lucht snelheid tot stand brengen maar misschien heb ik het mis. De intercooler van een Mercedes Sprinter wordt vaak gebruikt in VW projecten. Ze zijn vrij groot maar mooi lang en smal. Succes!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast