Bouwjaar 2002
Kilometerstand met 43.000km gekocht.
Kleur knalgeel
Aantal cilinders 4
Kleppen per cilinder 5
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 132 kW (180 pk) bij 5500tpm
Max. koppel 235 Nm bij 1950tpm
Brandstofsysteem multipoint injectie
Klepbediening ohc
Turbo met intercooler
Bandenmaat 205/45R16 OZ velgen
Bremboremmen
Kentekengewicht 1110kg
ABS
Tractioncontrol
Stabiliteitsregeling
0-100km/u in 7.1sec
topsnelheid 225km/u
1000m in 28.3sec
Sperdifferentieel.
Centrale deurvergrendeling met afstandbediening
Elektrische ramen en buitenspiegels
Cruise control
Airconditioning ECC
Halfleren interieur
Hoogte verstelbare voorstoelen
Radio/cassette/cd-wisselaar
Boordcomputer
4 knapzakken
Meest indrukwekkende zijn de remmen en de tussenacceleraties

Het is in wezen een verbeterde Cupra met aangepast onderstel (verlaagd, 10% stuggere dempers en spoorbreedtes zijn verbreed) en Bremboremmen , andere ECU en nog wat extras.
Fun gegarandeerd in zo'n kleine auto

Modificaties:
RVS downpipe met racekat van Blue Flame 3 inch en middenpijp en ovale einddemper van Supersprint.
Forge divertervalve 006.
Forge intakeslang van turbo naar luchtfilterhuis.
Reservewiel verwijderd.
JD chip op maat, vermogen 210pk en 330-340NM.
Wil hem nog een keertje rollen voor excacte cijfers.
In voorportieren composetje van Ground Zero en in hoedenplank 3-weg ovale speakers eveneens van Ground Zero. In bagageruimte aktieve subwoofer van Pioneer.
Tomtom 700.
0-100 km/u nu in 6.3sec 8)
[img:568:732]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra4.jpg[/img]
Halfleren sportstoelen.
[img:800:600]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/dashboard.jpg[/img]
[img:800:600]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/motor.jpg[/img]
[img:650:488]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/wiel.jpg[/img]
Brembo's.
[img:400:390]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/dv.jpg[/img]
Nieuwe DV van Forge
[img:189:159]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/specs.jpg[/img]
120 - 0 km/u in 38.5m
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra5.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra6.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra7.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra8.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/uitlaat/6.jpg[/img]
Blue Flame downpijp.
[img:500:375]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/ori.jpg[/img]
Orineel intakegedeelte met flinke vernauwing.
[img:420:315]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/forge.jpg[/img]
Forgetip zonder restricties geeft echt een giga verbetering.
[img:300:177]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/super1.jpg[/img]
Supersprint middenpijp.
[img:300:111]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/super2.jpg[/img]
Supersprint ovale eindemper.
Toekomstige wens een K03s om zo op 230-240pk uit te komen.