Napraten,foto's,filmpjes,Zolder 13-08-08

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Dennis van der Schoot

Napraten,foto's,filmpjes,Zolder 13-08-08

Bericht door Dennis van der Schoot » 13 aug 2008, 20:16

Erg leuke dag gehad,veel rondjes gereden met de Megane,klein uitstapje gemaakt in de grindbak,verder alles oke.
Grootste gedeelte van de dag was het zo goed als droog,laatste 1,5 uur ging het hard regenen,waardoor de drifters in actie kwamen :D .
Wel jammer van de schade's. :cry:
Zolder is toch wel een erg leuk baantje..... :D
Smaakt zeker naar meer................

@Mark,Dexter en andere fotografen,bedankt voor de supergave foto's,ze zijn echt erg goed gelukt :D (ik denk,ik zeg het maar vast :wink: )

Casper

Bericht door Casper » 13 aug 2008, 20:19

Ai, schades, tja in de regen is een slippertje snel gemaakt.

Ben benieuwd naar de foto's!

peer

Bericht door peer » 13 aug 2008, 20:22

Ik ben ook alweer terug. Het was zeker een leuk dagje, de e30 heeft bijna non-stop op het circuit gereden. Jammer van de harde regen, het ging net zo lekker op de slicks. Na een half uur stil gestaan te hebben in de regen toch besloten de regenbanden te plaatsen en nog een uurtje te rijden.
Maar in de laatste 3 ronden 2 keer rond gegaan op de baan toch besloten het voor gezien te houden en de auto op te laden en richting huis te vertrekken.
Nu op zoek naar een nieuw diff want die heeft zijn beste tijd gehad.

Ik ben benieuwd naar foto's

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 13 aug 2008, 20:24

kom maar op met de foto's, ben benieuwd

PeerH

Bericht door PeerH » 13 aug 2008, 20:44

Nou ondanks het weer, het uitstapje met onfortuinlijke afloop van Ivar, de koelslang van Ion en het niet mogen driften :P van Hazze was het een zéér geslaagde dag!!

Ik heb lekker een aantal ronden kunnen maken in zowel droog als nat. Even laten zien dat overstuur niet alleen is weggelegd voor RWD. EN laten zien dat de Rallye een mannetje is :wink:

Al met al ee topdag!

Organisatie BEDANKT!!!

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 13 aug 2008, 21:16

zo, net terug na een tussenstop bij de "La Place"...

lekker dagje gehad, en de e30 heeft zijn ontmaagding zonder enig probleem doorstaan.

Op mijn nieuwe Toyo semi-slicks had ik zelfs in de regen teveel grip om leuk te driften (of ik kan het gewoon niet :wink: :wink: )

Op droog ging het ook best leuk (leuker eigenlijk). Heb mezelf kunnen beheersen en ben gelukkig de hele dag op de baan gebleven.

Wel erg zonde van de Renault Clio!

En de witte Evo... die moest mij even vertellen dat ik moest driften!! Een paar rondjes later deed hij het even voor en ging met een enorme powerslide dwars over vier wielen... uiteindeljik wél net in het grind beland. (zag er wel kicken uit!)
Het was trouwens onbedoeld ovlgens mij, hij was al erg instabiel met het aanremmen.

Ik ben benieuwd naar de foto's, die zeker mooi zullen zijn, gezien de reputatie van de fotografen.

Voor herhaling vatbaar (op Zolder) ...

gr. Paul met de donkergroene e30

Luco

Bericht door Luco » 13 aug 2008, 21:18

Wat is er met de clio gebeurd dan?

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 13 aug 2008, 21:24

ehm... een kleine koprol?!!

Hij stuurde iets te hard in, remde daardoor nog iets af, met als gevolg de welbekende lift-off oversteer... niet kunnen corrigeren en in de grondbak beland.
Ik zag het gebeuren, maar had niet eens door dat hij over zijn dak was gegaan (een grote stofwolk)
blijkbaar had iet "gehapt" in het diepe grind en was omgeslagen. (de Clio stond er erg zielig bij in zijn eentje toen bijna iedereen al weg was.

Eén keer gleed ik trouwens iets toen Aad net achter me reed... was niet geheel de bedoeling, en excuses voor het mogelijke gevaar van mij als onervaren rijder.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 13 aug 2008, 21:36

Rond 15:00 aangekomen op Zolder om te gaan vlaggen. Eerst lekker in het zonnetje gestaan, toen begon het te donderen. Binnen no time stond het hele circuit onderwater, inclusief ondergetekende. Thuis snel een droge onderbroek aangetroken, en de foto's online gezet :

http://www.mijnalbum.nl/Album-V4NB4L4X- ... uto's.html

Filmpjes volgen!
Laatst gewijzigd door Peter-Paul op 13 aug 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 aug 2008, 21:38

Leuke dag, totdat je vrijwel de ganze middag in de auto zit om dealers, dealers, en andere dealers afrijdt voor een lullig koelslangetje.
Zijn die Rallye's nou zo speciaal dat niemand dat op voorraad heeft?! :evil: :cry:

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 13 aug 2008, 21:45

zo ook weer thuis net 130 km op regen slicks naar huis gereden is geen pretje, maar hebben op de aanhanger de 106 thuis gebracht!

het weer was afwisselend zeg maar ;)

een fout gemaakt door op regenbanden die nog veeul te koud waren toch hard te willen, kusje tegen de vangrail :( (foto/film volgt)

vangrail had gelukkig geen schade!

auto bumper wat scheef maar valt mee iig

clio was totalloss helaas

met name ook de marshalls bedankt, die hebben de laatste 2.5 uur ook echt sjit weer gehad...

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 13 aug 2008, 21:56

Ook weer thuis, ging wel lekker vandaag met de Subaru :D gelukkig was het tankstation open op het circuit die heb ik toch 2x een bezoekje moeten brengen..
Op droog in het begin en later in het nat , wel een beetje glijden en de bochten uit soms een beetje dwars als het vermogen erin kwam. :wink:

Was een klein maar gezellig cluppie vandaag , hopelijk de volgende keer meer deelnemers. :wink:
Organisatie en vlaggers bedankt !!

Ben ook wel benieuwd naar de foto's.

Groet Alex.

Luco

Bericht door Luco » 13 aug 2008, 21:56

welke clio was het?

Jij hebt wat met zolder geloof ik Ralph :?

Gerhard

Bericht door Gerhard » 13 aug 2008, 22:00

Peter bedankt!

Heb me prima vermaakt vanmiddag.
Ruim 250 km op het circuit gereden.

Voor de eerste keer op Yokohama Parada,s.
Een wereld van verschil tov straatbanden.
Enige min is het snelle blokkeren vd voorwielen op nat.

Ik heb na een uitstapje nog een halve grindbak meegenomen
en wat steentjes tussen band en velgrand.

Jammer vd schade aan de Clio en de zwarte Golf.
Part of the game denk ik.

Gerhard

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 13 aug 2008, 22:10

Was weer gezellig, ondanks de regen. :)
Thommy en Patty bedankt voor het meerijden en het lachen. :D
Elmar bedankt voor de rondjes op het circuit. :D

greets.

Christoph

Bericht door Christoph » 13 aug 2008, 22:17

Ben stiekem blij dat ik niet geweest ben, zag de buien aankomen en zag dat toch niet zitten als zolder doop.. goede beslissing dus! Hoop dat de schades meevallen...

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 13 aug 2008, 22:21

Christoph schreef:Ben stiekem blij dat ik niet geweest ben, zag de buien aankomen en zag dat toch niet zitten als zolder doop.. goede beslissing dus! Hoop dat de schades meevallen...
probeer het maar niet goed te praten voor jezelf... :lol: het was, ook voor een eerste keer, heel erg leuk.
De eerst helft droog geweest, daarna een beetje spelen in de regen.
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 13 aug 2008, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 aug 2008, 22:23

Clio was Ivar, denk ik? Verder alles goed met de bestuurder?

Was Herman er nu met een smart roadster of niet? Ben wel benieuwd wat hij er van vond als dat zo is.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 aug 2008, 22:29

Clio was idd van Ivar. Met hem is alles ok, voor zover ik dat kan beoordelen. Erg jammer dat het heeft moeten gebeuren.

Hopelijk de volgende keer wel een volledige sessie kunnen rijden.

Gerhard

Bericht door Gerhard » 13 aug 2008, 22:38

Nu gaan niet alle thuiskomers vertellen dat ze blij zijn dat ze thuis gebleven zijn toch?

Het is zoals Paul zegt heel goed om een beetje te spelen in de regen,
De snelheden liggen een stuk lager en je kunt de grenzen van je auto eens overschrijden.
Op de openbare weg is dit een stuk lastiger.

Zou zo'n Ivar Clio actie te voorkomen zijn geweest als Ivar de eigenschappen van z'n Clio beter kende?
Misschien kan Ivar zelf wat vertellen over het hoe en waarom Clio verhaal.

Gerhard

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 13 aug 2008, 22:39

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 13 aug 2008, 22:41

luco hornsveld schreef:welke clio was het?

Jij hebt wat met zolder geloof ik Ralph :?
ja inderdaad!

maar twas mijn eigen fout helaas schade valt mee gelukkig!

twas een top middag!

nu naar iemand opzoek die de auto kan afstellen, qua uitwegen/uitlijnen ast set verder verlagen demping etc etc

iemand aanraders?

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 13 aug 2008, 22:44

pfff, nog geen foto's...

ik ben al een half uur elke 5 minuten dit topic aan het verversen.

Het filmpje heeft ook nog 25 minuten wachttijd.
Ik ga morgen nog wel eens kijken.

En wat beterft het foutje met de Clio... zoiets gebeurde bij mij bijna ook in het begin, is een verradelijk probleem

HSR

Bericht door HSR » 13 aug 2008, 23:17

Zo, net terug van het dagje rijden.

De eerste sessie bijna geen regen. Coen en ik vreesden er al voor dat ook wij te maken gingen krijgen met een droge baan. Alsof de goden onze gebeden hoorden ging het net na de eerste stint keihard regenen. Hup E34 warm laten draaien, broodje in je mik en beginnen met rijden. Vanochtend gelukkig de onmogelijke boot nog laten uitlijnen wat de wegligging erg ten goede kwam.

Regenrijden is vooralsnog de meest uitdagende vorm van circuitrijden voor mij. fantastisch om constant af te tasten waar de grens ligt tussen overstuur en onderstuur, en overstuur was er plenty. Ik had een paar dagen geleden bij Aad Hoogendoorn verse 235-45-17 Dunlop SP SportMaxx banden gehaald welke echt voortreffelijk presteerden in de regen. Ik kon echt heel strak en scherp insturen, iets wat ik niet had verwacht van de banden. De koeling hield zich ook goed en het blokje heeft ruim anderhalf uur zeer revhappy zijn werk gedaan op het circuit.

Overstuur, hier had ik een hoop van. Eerste paar ronden deed ik het er ook om, expres overstuur oproepen om de grens te zoeken. Na een ronde of 10 de baan wat beter leren kennen, het was immers mijn eerste keer. Nu echt focussen op lijnen en my god wat een genot. Echt geweldig om je lijn te houden, iets te pushen en sliphoekend aan 120 de kanaalbocht door te sturen, heel-toe terug naar zijn 3 en de volgende righthander inzetten. Meest geweldige stuk asfalt was voor mij toch echt de bocht voor de villeneuve chicane. Dexter zat daar plaatjes te schieten en ik hoop ook dat de E34 mooi op de plaat staat.

Op een gegeven moment echt een hoosbui waar je bang van wordt. Het hele circuit was overtrokken met standing water. geweldig, dit wilde ik. Nu kon ik eens kijken uit welk hout de E34 gesneden is. Ondanks de enorme ladingen water hield de wagen mooi spoor op het rechte stuk. Op de gridlines op het rechte stuk slipten de achterwielen wel door, dit verbaasde mij ten zeerste daar ik achterop een goede regenband heb met plenty profiel.

recapitulerend, de E34 heeft mij enorm verbaasd in goede zin. De wagen geeft heel goed aan wat ze wil en stuurt naar mijn idee erg scherp in. Al met al ben ik er heel blij mee en in de toekomst met nieuwe goodies zal ze nog leuker gaan rijden.

Driewerf Hulde voor de organistatie en de weergoden.

allen

Bericht door allen » 13 aug 2008, 23:34

Gerhard schreef:Nu gaan niet alle thuiskomers vertellen dat ze blij zijn dat ze thuis gebleven zijn toch?
Ben niet op Zolder geweest, maar ook niet thuis gebleven. :lol:
Zolder is imho een waanzinnig gaaf baantje met een paar punten waar je toch wat voorzichtiger moet zijn in de regen. Er wil namelijk nog best wel eens modder en wat natte bladeren liggen dan. Heb daar aardig wat in de kreukels zien gaan of de grindbak. Zonde voor de schades, maar als het bij wat schade aan je ego blijft, dan mag ik er ook vandaag niet geklaagd worden. Gaat iemand nog foto's posten?????????

Plaats reactie