Het blok is standaard LT-1, maar er is een ander inlaatspruitstuk opgezet (Edelbrock Performer) en een andere carburateur (Holley Doublepumper).
Er zit nog het rotor met puntjes ontsteking systeem in. Als ik ergens nog een meevaller zou krijgen dan zou het nog kunnen worden opgewaardeerd met een HEI. Maar voorlopig werkt het prima, er zitten nu andere bougies in en dat verbrand merkbaar beter.
Het koelsysteem is in zijn geheel vernieuwd en dikker uitgevoerd, het origineel was al krap bemeten namelijk. Door veel warmteproblemen en iedere keer gezeur met koelvloeistof wat eruit werd geperst de hele handel inclusief pomp vervangen. Pomp bleek tijdens vervangen radiator ook het beste te hebben gehad.
De airco is er in zijn geheel uit verwijderd. De pomp was al weg, later alle leidingen en extra radiator eruit gehaald. Scheelt weer gewicht en de eigenlijke radiator krijgt meer koele lucht.
Dus de kern is nog origineel, alles wat erbuiten "aangeplakt" zit is vervangen of verbeterd.
Mijn bedoeling is ook om het niet te gek te maken, het is geen circuitmonster en dat wordt het ook niet. Er zit een kort geschakelde handbak in, wat leuk is om als snelste bij het volgende stoplicht te staan.(Meer lol is er toch niet te beleven, en zelfs dan moet je opletten

)
Het blijft een heerlijk apparaat om mee te karren. De sidepipes zou ik voor geen goud willen missen. Het is een bruut geweld en nauwelijks electronica dus zeer goed opletten met nat wegdek. Hij waarschuwt niet, hij voert uit :twisted:
@Joy Ik zal moeten opzoeken welke parts er precies inzitten want dat weet ik niet. Kan ook niet zeggen hoeveel koppel of Pk's.. Officieel zou het tussen de 370 en 390 Bruto moeten zijn. Maar ik heb hem nooit op de bank gezet, en ik heb er ook niet meteen behoefte aan. Getallen zeggen me niks, het gevoel wel.. Zolang ik alle 8 plofjes blijf horen maak ik me geen zorgen
Dimitri