Oorlog in de Kaukasus

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Oorlog in de Kaukasus

Bericht door RVV » 12 aug 2008, 10:43

Opmerkelijk dat er nog geen topic is geopend over dit toch niet bepaald onbelangrijk onderwerp :roll: Er zijn wereldoorlogen begonnen op deze manier. De oorlog tussen Georgië en Rusland lijkt me een bedreigende oorlogshaard voor de wereldvrede.

De NATO moet zich ook heel goed achter de oren blijven krabben betreffende het toekennen van het NATO lidmaatschap aan landen waarvan je je moet afvragen of hun intenties wel zo zuiver zijn. Stel je voor voor dat Georgië nu een NATO land was geweest :shock:

Een NATO land die Rusland binnenvalt :roll: Nu slaat de grote Rusische beer keihard terug en ramt een land dat de oorlog heeft verklaard aan Rusland gewoon 50 jaar terug in de tijd.

Er worden wereldwijd en vooral in de States wat "palletjes" op scherp gezet.. Laten me hopen dat dit snel afgelopen is.. Want met die Russen moet je niet spotten, dat blijkt wel :?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 aug 2008, 10:45

Don't fuck with the Russians idd.... nu zit iedereen te mauwen over Rusland maar uiteindelijk is het de schuld van Georgië, die hebben hun hand ernstig overspeeld en krijgen nu het deksel op de neus. De Russische beer moet je niet jennen en uitdagen. Die Bush moet helemaal zijn muil houden, als er iemand andere landen binnenvalt...

Indrukwekkende piccies: http://www.boston.com/bigpicture/2008/0 ... setia.html

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2008, 10:50

Wouter81 schreef:Don't fuck with the Russians idd.... nu zit iedereen te mauwen over Rusland maar uiteindelijk is het de schuld van Georgië, die hebben hun hand ernstig overspeeld en krijgen nu het deksel op de neus. De Russische beer moet je niet jennen en uitdagen. Die Bush moet helemaal zijn muil houden, als er iemand andere landen binnenvalt...

+1

laten we hopen dat het daar snel weer rustig wordt...scary shit als alles uit de hand gaat lopen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 aug 2008, 10:51

Zeer bijzondere situatie daar in Georgië ... Tenminste wat ik er uit de media van op kan maken.

Zuid-Ossetië is een provincie van Georgië (schijnt ongeveer even groot te zijn als de provincie Utrecht). Deze provincie wil eigenlijk autonomie en seperatisten strijden hier een gewapende strijd voor. Georgie slaat die opstand neer, tenminste dat was de bedoeling.

Rusland heeft echter op Georgisch grondgebied zoveel troepen gestationeerd dat het Georgische leger er niet tegenop kan. En vervolgens gooit Rusland op een ouderwetse koloniale manier essentiele basis in heel Georgië plat. Kortom Rusland bemoeit zich met een intern conflict van Georgië

Meten met 2 maten dus van het Kremlin, want in Tjetschenië doen ze precies hetzelfde als Georgië in Zuid-Ossetië wilde doen ...

Wat zit er in hemelsnaam in de bodem van Zuid-Ossetië? Of zit ik er zelf helemaal naast?

SteV6

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 aug 2008, 11:00

De actie van de Russen lijkt erg veel op de eerste oorlogspraktijken van Hitler.

RVV

Bericht door RVV » 12 aug 2008, 11:02

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 aug 2008, 11:04

De NAVO is onderling zeer verdeeld, de Italianen hebben zich voor de Russen uitgesproken..............................

Een lachertje dus......................................

En nog een oorlog erbij met Irak en Pakistan gaat niet lukken, en dat weten die Russen ook maar al te goed, die hebben de vrije hand, laat die Russen maar lopen, goede schakers, dat zijn ze..........................

m@rco

Bericht door m@rco » 12 aug 2008, 11:35

Een nederlandse dode en gewonde al daar in Georgië,
van het RTL-Nieuws..

Cameraman RTL omgekomen in Georgië
Bij een Russisch bombardement op de Georgische stad Gori is RTL Nieuws-cameraman Stan Storimans gedood.

de gewonde verslaggever Jeroen Akkermans.. Even een Bom op een mediacenter :evil:

Casper

Bericht door Casper » 12 aug 2008, 11:44

Wouter81 schreef: Indrukwekkende piccies: http://www.boston.com/bigpicture/2008/0 ... setia.html
Tering die foto's :shock: Oorlog is echt vreselijk....

Joost H.

Bericht door Joost H. » 12 aug 2008, 11:55

Gelukkig is de operatie gestopt

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 aug 2008, 12:05

Gaat om olie en gas.
Er loopt één van de belangrijkste pijpleidingen door Georgië en Rusland heeft bijna geen kustlijn meer aan een zee met relatief warm water. Rusland is er toch echt op uit om de regering van Georgië te laten vallen, zei willen daar indirect de macht weer hebben.

Georgië heeft dan wel de oorlog aan Rusland verklaard, maar wel naar aanleiding van het feit dat de Russen zich mengen in een conflict waar ze eigenlijk niets over te zeggen hebben.

Stel dat Georgië bij de NATO zou zitten, was dit conflict natuurlijk helemaal niet gebeurd. Gaat dus veel te ver om te zeggen dat zo'n klein landje de NATO zo maar eventjes een oorlog in zou sleuren.

Europa kan in ieder geval weinig betekenen omdat we qua gas helemaal afhankelijk zijn geworden van Rusland. Dat weten zijn dondersgoed.
Kan je jezelf natuurlijk afvragen of dat wel zo ideaal is? Enerzijds is Rusland een redelijk onbetrouwbare partner, anderzijds zijn goede handelsbetrekkingen met je potentiële vijand nog altijd beter dan oorlogvoering.

Een ding is zeker, President Medvedev is niets meer of minder dan marionetten pop van Poetin. Als premier heeft laatstgenoemde helemaal niets met de buitenlandse politiek te maken.

Maargoed, hetgeen wat in iedere oorlog als eerste valt is de waarheid...

Casper

Bericht door Casper » 12 aug 2008, 12:09

Veel mensen zeggen inderdaad dat Poetin nog de scepter zwaait in Rusland, maar ik hoor eigenlijk nooit waar dat op is gebaseerd? Er is zo weinig bekend over dat stukje Rusland dat het volgens mij allemaal nattevingerwerk is...

m@rco

Bericht door m@rco » 12 aug 2008, 12:25

Blijkt nu dat de heren van RTL nieuws mogelijk in een convooi reden, dus toch niet bombardement op een Mediacenter, hoorde ik net op de Radio. Dus wijziging in de info

Roman

Bericht door Roman » 12 aug 2008, 12:26

Triest gebeuren allemaal. Maar ja ik moet zeggen ik begrijp de reactie van de Russen ook wel.

Het schijnt dat er een NL camera man is omgekomen, had ik nog niets over gehoord eigenlijk.

Ook lees ik nu dat Rusland de boel heeft stop gezet nu hun troepen en de bevolking in de bewuste provincie weer veilig zijn.

Tja, wat moet je er van zeggen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 aug 2008, 12:49

Casper schreef:Veel mensen zeggen inderdaad dat Poetin nog de scepter zwaait in Rusland, maar ik hoor eigenlijk nooit waar dat op is gebaseerd? Er is zo weinig bekend over dat stukje Rusland dat het volgens mij allemaal nattevingerwerk is...
Medvedev is altijd al een loyale volgeling van Poetin geweest. Het was gewoon een constructie om Poetin aan de macht te houden, wat ook wel weer goed is.
Reken maar dat als Poetin niet de macht in Rusland zou hebben, dat het nu één grote mafia bende zou zijn (is het al natuurlijk). De nieuwe rijken, de ex communistenn, de mafia dus, hebben onder Jeltsin enorme staatsbedrijven voor een habbekrats geprivatiseerd. Zij hebben hun netwerken tot diep in het Kremlin zitten en zouden iedere liberaal als Medvedev zo aan de kant zetten ten gunste van hun eigen enorme materialistische behoeftes. Poetin is vooralsnog de enige die deze "clans" het hoofd kan bieden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 aug 2008, 12:59

Wouter81 schreef:Don't fuck with the Russians idd.... nu zit iedereen te mauwen over Rusland maar uiteindelijk is het de schuld van Georgië, die hebben hun hand ernstig overspeeld en krijgen nu het deksel op de neus. De Russische beer moet je niet jennen en uitdagen. Die Bush moet helemaal zijn muil houden, als er iemand andere landen binnenvalt...

Kan je nagaan wat er dadelijk kan gebeuren wanneer China dit soort truken uit gaat halen.
Binnen nu en 15 jaar vallen die ook landen binnen en trekken zich nergens meer wat van aan.

Grtz,Hanz06 :wink:

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2008, 09:44

President Saakashvili eat a tie during the interview

Is dit fake ? of echt ???

http://nl.youtube.com/watch?v=dDFVQ-H7V-U

Roy

Bericht door Roy » 19 aug 2008, 10:06

Is als het goed is echt. Was tijdens een telefoongesprek wat live werd uitgezonden volgens mij.

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2008, 10:35

Zoiets hoorde ik al op het nieuws.. Volgens mij is die president niet echt capabel om zijn land te leiden.. in al zijn toespraken, zie in alleen maar wanhoop in de ogen van die man. De uitstraling van een zwakke leider die zijn land meesleept in de krachtige greep van Rusland, die speelt met Georgië en zijn president als een kat met een halfdooie muis.

Sabbelen op zijn stropdas :? :? :? Da's een baby reactie..

Mark

Bericht door Mark » 19 aug 2008, 10:49

Rico v Velzen schreef:Zoiets hoorde ik al op het nieuws.. Volgens mij is die president niet echt capabel om zijn land te leiden.. in al zijn toespraken, zie in alleen maar wanhoop in de ogen van die man. De uitstraling van een zwakke leider die zijn land meesleept in de krachtige greep van Rusland, die speelt met Georgië en zijn president als een kat met een halfdooie muis.

Sabbelen op zijn stropdas :? :? :? Da's een baby reactie..
Aan de andere kant erg menselijk als je "eigen" volk in een dergelijke oorlog wordt betrokken.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 aug 2008, 11:02

Vraag me overigens af waar de geallieerde troepen blijven om Rusland uit Georgië te gooien en gelijk door te stoten tot aan het Kremlin? In Koeweit waren ze er als de kippen bij om Irak een lesje te leren. :wink:

Hypocriete zooi

Hans

Bericht door Hans » 19 aug 2008, 11:03

Grote honden bijten elkaar niet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2008, 11:04

Die vent heeft hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.................De westerse wereld heeft er geen WO3 voorover om hem uit de klauwen van de Russen te redden.

1 het westen is te verdeeld

2 het westen is oorlogsmoe

3 het westen heeft geen geld meer ( de VS voorop)

4 het westen is te zeer afhankelijk van Russiche olie en gas

Kortom; we zetten een grote bek op ( Bush ) en dat was het dan ook wel, de Russen, grote strategen als het zijn, hadden dat allang vooruit gezien, een dubbelsag; en winst op militair gebied, en winst tav het het aanzien in de wereld. De Russen zijn er weer..........................

Zal me niet verbazen dat the war on terror ten grave wordt gedragen en de koude oorlog weer uit de kast gehaald wordt. De defensie industrie zal het worst wezen; de zaken gaan goed, beter, best..........................

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 aug 2008, 11:10

Mooi, krijgen we weer een dienstplicht om die etterbakken een beetje discipline bij te brengen...

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2008, 11:52

valt natuurlijk ook niet mee voor zo'n man met zo'n machtig buurland..je wil wel maar je kan niet...inderdaad veel wanhoop in z'n ogen, maja ga der maar eens aanstaan je doet geen oog dicht en iedereen zit aan je te trekken voor interview en moeilijke vragen enz...best triest, want wie zijn er de dupe van...

Plaats reactie