Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 jul 2008, 15:40

zwart, wit en blauw zijn de enige kleuren geloof ik.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 jul 2008, 11:30

Deze auto schreeuwt om Ford Blauw.

En dan mag ie gewoon voor de deur. Wat een apparaat zeg :shock:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 14 jul 2008, 11:31

Macboy schreef:Deze auto schreeuwt om Ford Blauw.

En dan mag ie gewoon voor de deur. Wat een apparaat zeg :shock:
Ik zeg wit met WRC-stickers ;)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 18 jul 2008, 15:14

Hier staat uitleg over de RevoKnuckle ophanging van de RS II.


http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 22 jul 2008, 22:02

De RS2 is vanaf nu te bestellen.

Performance blue
Frozen White
Electric Green
(er komt een 4e kleur die nog niet besloten is)
options
Lux pack
Leather seats
Premium satnav
230V inverter

Prijs opgegeven door Ford UK is £24995 met opties £27995

Ter vergelijk, de RS1 koste £19995 UK in NL 42000 Euro.
Start productie 01-2009
Aantal tussen de 5000-7000 voor de komende 2 jaar en evetueel meer mogelijk daarna.
Wordt een fractie zwaarder dan de ST.

Introductievideo http://blip.tv/file/1102775" onclick="window.open(this.href);return false; voor genodigde. Alle eerdere RS modellen stonden uitgestald, hier een kleine selectie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Harrie op 23 jul 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 jul 2008, 00:41

wow mooi kleurtje die nwe kar...

trouwens van deze RS2000 heb ik er ook al een stel gehad, 3x geel en 2x oranje geloof ik...gafe scheurbakkies...

[img:800:600]http://i2.photobucket.com/albums/y28/th ... CF3485.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 23 jul 2008, 17:59

die escortjes zijn gaaf 8)

nog eens eentje op de kop tikken, 2.0 literblok erin, rwd, 150+ pk, en gaan met die banaan :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 24 jul 2008, 14:58

Harrie schreef: Prijs opgegeven door Ford UK is £24995 met opties £27995

Ter vergelijk, de RS1 koste £19995 UK in NL 42000 Euro.
Dat zegt ook niet alles denk ik, want het pond is in de tussentijd behoorlijk gedaald t.o.v. de euro. Maar tegen de €50k zal hij in Nederland sowieso wel worden.
Dinsdag nog een testauto over de Ring zien gaan, maar dat wordt echt een superauto hoor.
Als een auto qua geluid nog steeds bruut klinkt, zelfs als 20 seconden daarvoor een 430 Scuderia langs is gekomen, is dat wel knap voor een hatchbackje.
En qua bochtensnelheid zit het ook wel helemaal goed, ging er harder over dan de verschillende Aston Martins die er reden.
Als ze hem op fatsoenlijke banden zetten wordt dit standaard al een lage 8 minuten auto; de vraag is alleen of het dan ook leuk is om te rijden want het zag er echt als op rails uit, een beetje als auto waar iedere aap hard mee kan gaan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 15:05

Wat weegt de auto nou ?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 24 jul 2008, 15:37

Rico v Velzen schreef:Wat weegt de auto nou ?
Ford heeft alleen gemeld dat hij een fractie zwaarder zou worden dan de ST.

Ik denk ook dat de auto rond de 50k in Nederland gaat kosten.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Bericht door Jurjen » 24 jul 2008, 15:51

We hebben er gisteren rond de Nurburgring een tijdje eentje (proberen) te volgen. Geen doen natuurlijk, maar wat een super apparaat.

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 12 aug 2008, 00:06

Alle eerdere RS modellen stonden uitgestald
Niet alle....

Mis nog een:
rs500
rs200 evolution
rs1700t
rsturbo s1 en s2
rsturbo fiesta
rs cossie sedan 2wd en 4wd

En vast nog wel een paar :P

Mooie foto's

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 12:14

Persbericht
FOCUS RS: DE ULTIEME PERFORMANCE CAR VAN FORD

• Puur RS-vermogen: 300 pk en 440Nm maximumkoppel
• Ford Europa’s snelste productiemodel ooit – 0-100 km/u binnen 6 seconden, topsnelheid beoogd op minstens 260 km/u
• Quaife Automatic Torque Biasing limited-slip differentieel
• ‘RevoKnuckle’-voorwielophanging voor nauwkeurige handling en gegarandeerde tractie
• Spectaculaire kleur ‘Ultimate Green’ gaat in productie
• Prestatiegericht design

De legendarische, sportieve Ford RS is terug en is nu sneller dan ooit. Dit is het snelste productiemodel dat Ford Europa ooit heeft gebouwd.

Ford bevestigt voor de Focus RS een beoogde acceleratiesnelheid van 0-100 km/u binnen 6.0 seconden en een topsnelheid die minstens 260 km/u zal bedragen.

Voor de ingenieurs van Team RS onder leiding van Jost Capito, Vehicle Line Director for Performance Vehicles bij Ford Europa, is dit slechts een deel van het verhaal. Capito: “Wij geloven dat de nieuwe Focus RS de opvattingen over voorwielaangedreven auto’s met een hoog prestatieniveau zal veranderen door de manier waarop hij vermogen vertaalt in precisie, rijeigenschappen, grip en prestatievermogen. Het is het snelste en meest indrukwekkende productiemodel dat Ford ooit heeft geproduceerd en toch is deze auto ook zeer geschikt voor alledaags gebruik.”

Voordat de bijzondere nieuwe Focus RS in zijn definitieve gedaante begin 2009 op de markt komt, zal hij, na zijn debuut in Londen in juli, vertoond worden op de autosalon van Parijs van 2008.

Het licht op groen
Kopers van de Focus RS kunnen bij de marktintroductie uit drie carrosseriekleuren kiezen. De spectaculaire metallic groene kleur van de conceptversie die in London is geïntroduceerd wordt ook leverbaar op het productiemodel. Deze kleur is een moderne vertaling van het groen dat door Ford werd gebruikt in Le Mans in de jaren ‘70 en is een weerspiegeling van de uitmonstering van de huidige Focus WRC auto´s. Om de voor de hand liggende overeenkomsten tussen de nieuwe Focus RS en de Focus RS WRC en, ook belangrijk, het universele partnerschap en de samenwerking met BP te benadrukken, zal deze nieuwe kleur ‘Ultimate Green’ gaan heten.

De Focus RS zal ook verkrijgbaar zijn in ´Performance Blue´ en Frozen White´´ waarbij gekozen kan worden voor een op de carrosseriekleur afgestemd blauw of groen interieur. Bij alle drie de carrosseriekleuren kan ook gekozen worden voor een volledig zwartlederen interieur.

Voor liefhebbers van sportieve auto´s zal deze nieuwe Focus RS een welkome aanvulling zijn. De nieuwe Focus RS is de tweede Focus die de benaming RS draagt en belooft een veelbelovend nieuw hoofdstuk te zijn in de 40-jarige geschiedenis van de Ford RS dat eind jaren zestig in Duitsland is begonnen en in 1970 in heel Europa aan populariteit won met de introductie van de Escort RS1600.

Originele RS-uitstraling en styling
Voordat de wielen ook nog maar één omwenteling hebben gemaakt, straalt de nieuwe Focus RS reeds de sportieve, ‘vervaarlijke’ uitstraling uit van een ware Ford RS. De duidelijk zichtbare stylingdetails zorgen voor een indrukwekkend uiterlijk en beloven een spectaculaire rijervaring.

De Autosalon van Parijs geeft een voorproefje van de bedoelingen van het ontwerp voor een definitieve productieauto, maar omdat hij nog in ontwikkeling is, kunnen enkele laatste details nog veranderen voordat de werkelijke productie van start gaat.

De geheel nieuwe voorbumper van de Focus RS is uitgerust met een diepe voorspoiler met een grote onderste grille in een verlengde ovalen vorm.
Het stijlvolle ovaal, dat is afgewerkt in hoogglanzend zwart, is een weergave van het recente kinetic Design.

De verchroomde, katachtige xenon-koplampen hebben een zwarte behuizing met een uniek designkenmerk. De voorkant is afgewerkt met een hoogglanzende zwarte strip aan de bovenkant van de motorkap en met geïntegreerde mistlampen in diepe behuizingen.

De twee klassieke ventilatieopeningen op de motorkap vormen een verwijzing naar het vermogen van deze Focus en zorgen er tevens voor dat de motor op de temperatuur blijft.

De Focus RS is voorzien van extra grote wielkasten vanwege de grotere spoorbreedte Achter de voorste wielkasten zijn driehoekige ventilatieopeningen met RS-logo aangebracht. De buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn afgewerkt in zwarte hoogglanslak.

In de extra grote achterbumper is een grote venturi tunnel verwerkt, die in zwarte hoogglanslak is afgewerkt. Aan beide zijden van de venturitunnel bevinden zich indrukwekkende, verchroomde uitlaten die de auto een zelfbewuste uitstraling geven.

De unieke, zwarte RS-achterspoiler doet sterk denken aan zowel de spoiler van de vroegere RS-modellen als die van de in de rallysport zo succesvolle Focus WRC waarop hij is geïnspireerd.

“Het is van essentieel belang dat een Focus RS op een Focus lijkt en op een RS - hij moet volgens de RS-traditie bijzonder, opvallend en open zijn in zijn ontwerp, maar hij moet ook tegemoetkomen aan de moderne wensen van de Focus-klanten. Bovendien moet hij zowel een duidelijke vooruitgang laten zien ten opzichte van de Focus ST als duidelijke overeenkomsten vertonen met dit model,” zegt Stefan Lamm, Chief Exterior Designer, Ford Europa.

Sportief interieur
In de auto wordt het thema voortgezet door middel van een uniek en sportief interieur dat is ontworpen om klanten aan te spreken en onvervalste sportieve prestaties te combineren met een gevoel van stijl en kwaliteit.

De cabine wordt overheerst door hoogwaardige, op maat gemaakte Recaro sportstoelen die speciaal zijn ontworpen en bekleed voor hoogwaardige steun zelfs wanneer er vol vuur gereden wordt. De stoelen zijn afgestemd op de kleuren van het exterieur met zwartleren accenten en ‘RS’- en ‘Recaro’-logo’s gestikt in de rugleuningen.

Ook op andere plekken geven de kleuren een nieuwe sensatie aan het interieur van de Focus. Voortbouwend op het sportieve thema van het interieur van de Focus ST, wordt er in deze auto nog meer gebruikgemaakt van accenten die zijn afgestemd op de carrosseriekleur, details van geruwd aluminium en een in het oog springende sportieve styling. Zelfs de achterbank is gemodelleerd met hogere polstering aan de zijkanten en een afwerking van microvezel zodat deze lijkt op de voorstoelen en er zo een vierzitsauto wordt gecreëerd.

Het interieur is afgewerkt met sportieve, doch stijlvolle materialen en RS logo´s. De zwarte hemelbekleding benadrukt het sportieve cockpit gevoel. De RS versnellingspookknop, het RS driespaaks stuurwiel en de aluminium pedalen herinneren de bestuurder er telkens aan dat dit geen standaard Focus is. De sportieve cabine van de Focus RS wordt bekroond door een extra instrumentenpaneel met drie meters, waaronder een voor de turbodruk. Deze is op ooghoogte van de bestuurder op de middenconsole geplaatst.

Krachtig RS-hart
Het hart van de nieuwe Focus RS is een speciaal ontwikkelde versie van de vijfcilinder Duratec 2.5-liter turbomotor. Het hoge prestatieniveau van deze nieuwe motor wordt verzorgd door een vermogen van maar liefst 300 pk en een koppel van meer dan 440 Nm. Dit zorgt voor een uitstekende verhouding tussen vermogen en gewicht.
Zulke duidelijke verbeteringen zijn niet alleen maar het resultaat van een veranderd motorbeheersysteem en turbocompressor: beginnend met het Duratec 2.5-liter blok, hebben de technici van Ford RS unieke nokkenassen ontwikkeld, een verbeterde cilinderkop en -pakking, en een verbeterd inlaat- en spruitstuk voor de auto.

Bovendien zijn er gedetailleerde metingen gedaan zodat de RS-liefhebber van een geluid kan genieten dat precies past bij de indrukwekkende prestaties van de Focus RS. Een speciaal afgestelde ’sound symposer’ leidt bepaalde geluiden van het inlaatsysteem naar het compartiment van de inzittenden terwijl het RS uitlaatsysteem een bijzonder sportief en imposant geluid voortbrengt.

Een tractie ‘Revo’-lutie
Van het begin tot het einde van de ontwikkeling van de Focus RS, is Capito en zijn team scherp gefocust op het creëren van uitstekende prestaties en tractie.

Verschillende innovaties, ontwikkeld naar aanleiding van feedback van klanten op eerdere sportieve Ford-auto’s, hebben ervoor gezorgd dat de technici van de nieuwe Focus RS een auto met voorwielaandrijving konden blijven maken met een limited-slip differentieel terwijl er toch veeleisende doelen zijn behaald op het gebied van tractie, handelbaarheid en de besturing.

Verder is de nieuwe Ford Focus RS uitgerust met een innovatieve voorwielophanging, ‘RevoKnuckle’ genaamd, speciaal ontworpen om instabiel stuurgedrag en andere stuurproblemen tot een minimum te beperken.

‘Torque steer’ – de invloed van koppel op het sturen in auto’s met voorwielaandrijving – kan zich voordoen bij krachtig versnellen, het nemen van bochten of het rijden op een ongelijk wegdek, als het koppel op de aangedreven wielen groter is dan de grip. Het wordt gekenmerkt door plotselinge reacties in de besturing.

In de Focus RS werkt de RevoKnuckle samen met een Quaife automatisch limited-slip differentieel voor koppelcorrectie. De ingenieurs van het Ford Team RS hebben nauw samengewerkt met het Ford’s Advanced Research Centre in Aken om speciaal voor de sportieve Focus RS de RevoKnuckle-technologie te ontwikkelen. Deze staat de eenvoud van een traditionele McPherson veerpootopstelling toe, maar met geometrische instellingen die instabiel stuurgedrag en stuurproblemen vanwege het hoge koppel minimaliseren.

“De Ford Focus is een uitstekende basis voor een sportieve auto – hij is wendbaar, heeft een hoge reactiesnelheid en is stabiel,” vertelt Capito. “We hebben lang nagedacht over hoe we deze kenmerken het best konden verbeteren voor een sportief model. Ons werk heeft duidelijk uitgewezen dat onze aanpak in het combineren van een fijn afgestelde RevoKnuckle met de Quaife-differentieel een ideale oplossing is voor een sportieve auto met voorwielaandrijving, zoals de Focus RS.

“We hebben ook nog nagedacht over vierwielaandrijving, maar door deze elementen samen te voegen en af te stellen en te combineren met de expertise die Ford heeft in toonaangevend rijgedrag, geloven we dat we het gewicht van vierwielaandrijving van de auto hebben kunnen wegwerken en nog steeds een topevenwicht tussen grip, handelbaarheid en hebben kunnen leveren.

“Het resultaat is een lichte auto die de juiste combinatie levert van grip en messcherpe controle, op een manier die niemand verwacht had van een voorwielaandrijving,” besluit Capito.

Dynamisch, wendbaar en met een groot reactievermogen
Een echte Focus RS zou de reputatie die de Focus heeft op het gebied van snel, precies rijgedrag moeten handhaven en zelfs verbeteren en de aanzienlijke inspanningen van de technici hebben ervoor gezorgd dat de Focus RS daar ook in is geslaagd. De ontwikkelingen op het gebied van de rijkwaliteit van de Focus RS zijn onder andere een 40 mm groter spoorbreedte, sterkere en langere aandrijfassen, verbeterde veren en dempers en een dikkere en langere stabilisatorstang achter. Bovendien is het stuursysteem zo afgesteld dat deze een scherper stuurrespons biedt en bijzonder precieze feedback.

De remmen zijn ook verbeterd waardoor er effectiever gestopt kan worden op de weg of op het circuit. Grote remklauwen komen tevoorschijn achter de bijzondere 19″ wielen met 235/35 Continental banden die zijn voorzien van laag profiel.

Voor de Focus RS is er ook een speciale versie van het Ford ESP-systeem ontwikkeld dat een sportieve rijstijl toestaat zonder dat het geactiveerd wordt. Intensieve arbeid om het rijgedrag van de auto te verbeteren, heeft ertoe geleid dat het ESP-systeem volledig kan worden gedeactiveerd. Dit zal met name worden gewaardeerd door ervaren bestuurders en wanneer er op een circuit wordt gereden.

“We verbeteren alle kenmerken van het rijgedrag van de Focus RS zonder ESP, zodat we de natuurlijke reacties kunnen aanscherpen en niet het ESP-systeem nodig hebben om te helpen met het rijgedrag. In de Focus RS is ESP er puur voor de veiligheid,” legt Capito uit.

Betrouwbaar en duurzaam
Voor het creëren van de nieuwe Focus RS, moet het team van technici aan dezelfde strenge eisen voldoen op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid als voor de andere modellen van Ford.

Ondanks de vele op maat gemaakte technische en stylingelementen, zal de Focus RS volledig worden geproduceerd op de grootste Focus productielijn in Saarlouis en geleverd worden met een standaardgarantie van Ford Europa.

Bijzonder erfgoed
Omdat hij een echte Ford RS is én lid van de Focus-familie, symboliseert de nieuwe Focus RS een belangrijk moment in het erfgoed van beide namen.

Het is tien jaar geleden dat de Ford Focus voor het eerst aan de wereld getoond werd op de Motorshow van Genève in 1998 en daarmee effende hij de weg voor een serie Ford-modellen waarvan het uitzonderlijke ontwerp niet onderdeed voor het uitstekende rijgedrag.

Sindsdien zijn er meer dan 5,4 miljoen exemplaren van de Ford Focus in Europa geproduceerd, waaronder in Rusland, en wordt de auto ook geproduceerd en verkocht in Noord-Amerika en Azië. De nieuwe Focus RS betekent ook de terugkeer van het beroemde, maar zeldzame Ford RS-logo dat voor het laatst werd gebruikt in de eerste generatie Focus RS in 2002 en dat een indrukwekkende geschiedenis heeft die 38 jaar teruggaat en onder andere de Fiesta, de Escort en de Sierra omvat.

“RS is een uniek onderdeel van het sportieve erfgoed van Ford en de Focus heeft een belangrijke rol gespeeld in het behalen van de uitmuntende reputatie van Ford op het gebied van rijdynamiek. De vernieuwde Focus RS zal beiden omvatten en roemen: hij is een echte RS en een echte Focus en ik ben ervan overtuigd dat hij op geen van beide punten zal teleurstellen,” concludeert Capito
(Bron: autoblog.nl)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Focus II RS

Bericht door Niall » 05 sep 2008, 12:19

Inruilen die BMW'tjes :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 12:29

Ik vind de Ford veel te extreem ogen, wel mooi hoor (voor een ander), maar voor op de openbare weg :roll: Wat moet je je nou voelen een WRC rijder of een Sjonnie ? :bag: Beide wil ik niet zijn.

Persoonlijk denk ik dat deze catogorie auto's op een dood spoor zitten.

Zeg nou zelf, dit is toch gewoon een "monster" om bang van te worden.

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus II RS

Bericht door Rupie » 05 sep 2008, 12:38

Bring it on! :mrgreen: :bignews:

Wouter81
Berichten: 9422
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Focus II RS

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2008, 13:01

Nou ja, ik vind de eerste de beste BMW E36 die ik tegenkom over het algemeen fouter en agressiever overkomen dan zo'n RS. :)

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Focus II RS

Bericht door Aram » 05 sep 2008, 15:35

Rico v Velzen schreef: Wat moet je je nou voelen een WRC rijder of een Sjonnie ? :bag: Beide wil ik niet zijn.

Persoonlijk denk ik dat deze catogorie auto's op een dood spoor zitten.
Ik vind dit een rare uitspraak, niet iets wat ik van je verwacht Rico.
Niet om te flamen, maar hoe kun je over smaak twisten?

Kijk, dat het jouw smaak niet is kan ik begrijpen, maar om nou gelijk te zeggen dat dit soort auto's maken een dood spoor is snap ik niet.
Dit soort auto's zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn, denk aan Ford's eigen Escort Cosworth, Lancia Delta, Subaru Impreza, om maar wat op te noemen.

Ik zou best met dat ding willen rijden, waarom, omdat IK het ding mooi vind.
Wat anderen vinden boeit me in mindere mate, als dat ding me blij maakt waarvoor zou ik iets anders kiezen?
En ik denk dat er hele volks stammen zijn die er zo mee de straat op zouden gaan als ze het geld hadden.

In alles heb je groepen mensen met verschillende smaken, in auto's ook, een heleboel mensen boeit het niet wat voor auto ze rijden....als ie maar rijd, een andere groep mensen willen zo veel mogelijk comfort, onopvallendheid is weer voor een andere groep weg gelegd en ga zo maar door.
Maar er is ook een groep die graag een lekker agressief ogend karretje willen die ook nog eens goed rijd of alleen lekker sportief willen rijden ongeacht de looks van het ding, en die groep zal er altijd zijn.

Dus nee, dit soort auto's zal imho nooit uitsterven.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 15:55

Aram schreef:
Rico v Velzen schreef: Wat moet je je nou voelen een WRC rijder of een Sjonnie ? :bag: Beide wil ik niet zijn.

Persoonlijk denk ik dat deze catogorie auto's op een dood spoor zitten.
Ik vind dit een rare uitspraak, niet iets wat ik van je verwacht Rico.
Niet om te flamen, maar hoe kun je over smaak twisten?

Kijk, dat het jouw smaak niet is kan ik begrijpen, maar om nou gelijk te zeggen dat dit soort auto's maken een dood spoor is snap ik niet.
Dit soort auto's zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn, denk aan Ford's eigen Escort Cosworth, Lancia Delta, Subaru Impreza, om maar wat op te noemen.

Ik zou best met dat ding willen rijden, waarom, omdat IK het ding mooi vind.
Wat anderen vinden boeit me in mindere mate, als dat ding me blij maakt waarvoor zou ik iets anders kiezen?
En ik denk dat er hele volks stammen zijn die er zo mee de straat op zouden gaan als ze het geld hadden.

In alles heb je groepen mensen met verschillende smaken, in auto's ook, een heleboel mensen boeit het niet wat voor auto ze rijden....als ie maar rijd, een andere groep mensen willen zo veel mogelijk comfort, onopvallendheid is weer voor een andere groep weg gelegd en ga zo maar door.
Maar er is ook een groep die graag een lekker agressief ogend karretje willen die ook nog eens goed rijd of alleen lekker sportief willen rijden ongeacht de looks van het ding, en die groep zal er altijd zijn.

Dus nee, dit soort auto's zal imho nooit uitsterven.
Aram even voor alle duidelijkheid, ik vind de auto ansisch qua styling erg stoer, mooi etc.. Alleen vind ik de auto in het huidige anti auto klimaat :cry: in NL doorgeschoten qua styling. Oke ik weet ook wel dat deze auto niet speciaal voor de NL markt is gemaakt, maar de auto heeft een uitstraling die op zijn zachts gezegd negatief kan overkomen. Prima als je daar compleet schijt aan hebt,, maar face it jehebt ook met de realiteit van alle dag te maken, verkeersdeelnemers, politie :!: . mensen in je directe omgeving, klanten als je daar afhankelijk van bent.. en zo zijn er nog wel meer dingetjes op te noemen.. ik ben zelf altijd van een wat apartere auto geweest, eentje die zich in de grijze massa weet te onderscheiden.. Maar zodanig laten opvallen dat de uitstraling het gebruik van de auto in de weg zit dat zal ik mijden.

Uiteraard is dit mijn mening van toepassing op mijn situatie en geen algemeen feit hé..

Kijk er zijn ook mensen die met een groene hanekam van 30 cm hoog rondlopen.. (statement/valt op) die misgun ik dat ook niet.. alleen ikzelf hou het bij kortgeknipt haar.

Verder niks dan dikke lof voor dit project.. alleen de vraag is.. hoeveel mensen gaan de auto in NL kopen ?

55000 tot 60000 euro voor een RS/STi hatchback EVO IX... de tijd dat ze bereikbaar waren voor het grote publiek ligt ook al weer ver achter ons.

En 2e hands zie je ze straks ook niet als ze weinig tot niet nieuw worden verkocht.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Focus II RS

Bericht door Harrie » 05 sep 2008, 16:02

Mocht de nieuwe RS net zo verslavend rijden als de oude RS, dan graag!! Het uiterlijk?..... Kom zeg...ieder zichzelf respecterend sportmodel komt met zo'n soort uiterlijk. Rico, je wil me toch niet zeggen dat de M3 modellen anders zijn? Is je BMW bril echt zo roze? :lol: Maar vooruit, met deze presentatiekleur kan het je allemaal wat groen voor de ogen zijn geworden. :wink: Speciaal voor jou, een mooie zwarte RS zoals hij nu de rondjes op de ring draait. (Alhoewel ik de oude RS nog steeds mooier vind door de scherpere lijnen)
Afbeelding

Gezien de geschiedenis van (echte) RS modellen zou ik deze ongezien durven kopen. Heb er helaas het geld niet voor. :shithappens:
Qua geld? Tja, ik heb al bedragen gezien, vanuit Duitsland, waarvan ik zeker weet dat er straks weer genoeg 2de handse RS de Nederlandse markt op komen. Ik snap nog steeds niet (natuurlijk de bealstingen) hoe dat verschil ZO groot kan zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 16:09

Gaat toch niet over de M3 :? :wink: Die ik overigens op de rand vind zitten hoor.

M3's en consorten zitten wel in een andere klasse en zijn voor een ander publiek (niet in de laatste plaats met een ruimere beurs)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus II RS

Bericht door allen » 05 sep 2008, 16:17

Aha Rico, ik begrijp je denk ik nu. Mensen met een gevulde beurs hebben recht op een pimpbak, maar mensen met een wat normalere salaris niet? :wink:

Zet die RS maar voor m'n deur. Worden de werkkilometers vast wat leuker van.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 16:23

Allen,.. hoeveel mensen met een normaler salaris (2 kids leuke tussenwoning 2 keer per jaar op vakantie, vrouwtje heeft speciaal een bijbaantje van 15 uur in de thuiszorg erbij) kunnen een lol/fun Focus RS van 60000 euro kopen ?

Kom op zeg. realteits zin ? :bag:

De praktijk is dat in 98% van de gevallen zo'n RS gewoon zakelijk moet worden gekocht.. buiten een paar freaks om zijn er maar maar heel weinig mensen die dan zo'n "representatieve" auto willen hebben als een RS.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus II RS

Bericht door allen » 05 sep 2008, 16:50

En hoeveel kost ook alweer een m3? In mijn ogen minstens zo opvallend als je die in deze kleur laat afleveren. Daar zijn er dan toch nog minder van die zo'n bak kunnen betalen. Daarnaast heb ik het idee dat Ford dit hok heeft gemaakt om de verkoopaantallen te stimuleren. Van de minder gemotoriseerde versies dan. Imagebuilding is belangrijk in de Coca Cola maatschappij vandaag de dag. De evo's en sti's zijn ook geen bestsellers in onze maatschappij. Ze doen wel wat voor het imago van de fabrikant. Niet?
En ik val in herhaling maar eh... wat kunnen wij Nederlands soms verschrikkelijk bekrompen denken. Durf eens wat geks te kopen! Rico, zie je deze??? => :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 05 sep 2008, 17:21

Ik gun Ford de beste verkopen met de RS... evenals Subaru met de Sti.. ik heb ook geen commentaar over de prestaties van de auto. Of die goed of slecht is..

Maar hoe je het went of keert, het zijn Hatchbakkies met een fast & th furious uitstraling gericht op een publiek dat hem prachtig vind maar domweg de poen er niet voor (over) heeft.

heeft niks met bekrompenheid te maken maar de auto match domweg niet met de beurs van de doelgroep. Tenminste niet hier in NL.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten