KW heeft naast de varianten 1 2 en 3 ook een clubsport versie.
Deze set schijnt speciaal gemaakt te zijn voor circuitdagen, maar ook goed te gebruiken op de openbare weg.
Zijn er misschien clubleden die met dit onderstel rijden, of ik ben erg benieuwd naar hun ervaring.
[img:200:239]http://www.kw-suspension.com/images/clu ... bsport.gif[/img]
Van de site van KW:
Nürburgring Nordschleife is the most popular race track for using our KW Clubsport suspension kits. High performance sports cars,
modified saloons as well as classical sport compact cars are tuned in weight, engine and wheels for their use on several race tracks.
These improvements are made for a better handling on track sport events, race taxi drives, visitor drives and equability tests particularly on the Nürburgring Nordschleife. Due to these modifications of the car some parameters are changing. Therefore, the road setups are
no longer ideal for the performance of the car. For this use we offer special clubsport kits which have been adapted to the changed requirements by changing spring and shock setup as well as the installation of racing top mounts.
• Performance setup for the racetrack
• Dampers in compression and rebound forces independently adjustable
• Use of high performance linear race springs
• Additional available with racing top mounts
• TÜV approval possible depending on the specification
Ervaring met KW clubsport?
- Tinus_TDI
- Bert ///M3
KW Clubsport is een beetje de tegenhanger van H&R Clubsport / Nurburgring kit. (what's in a name)
De veren zijn een stuk stijver als Var 1 t/m 3 en de dempers zijn anders gevalved. Ik weet niet wat ze onder een golf steken maar voor BMW E36 M3's geven ze er 120 N/mm veren bij. Ik zou dat denk ik alleen gebruiken als het een auto is die hoofdzakelijk op circuits rijd met semislicks, en er af en toe over de weg naartoe moet. Voor dagelijks verkeer is het te hard.
De veren zijn een stuk stijver als Var 1 t/m 3 en de dempers zijn anders gevalved. Ik weet niet wat ze onder een golf steken maar voor BMW E36 M3's geven ze er 120 N/mm veren bij. Ik zou dat denk ik alleen gebruiken als het een auto is die hoofdzakelijk op circuits rijd met semislicks, en er af en toe over de weg naartoe moet. Voor dagelijks verkeer is het te hard.
- Tinus_TDI
Ik ben opzoek naar een onderstel voor ronde 2 van de Time Attack op Assen. Op Zandvoort reed ik met een standaard KW 40/40 onderstel i.c.m H&R stabi's. Dit onderstel was hiervoor echt te slap. Omdat deze set een z.g.n. comfortzone heeft ging de auto bij het aanremmen behoorlijk duiken.
[img:500:333]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4VWUU8C.jpg[/img]
Ik rij nu met een 'test' set van XYZ racing. Ik moet zeggen dat het een stuk strakker stuurt, maar heb het gevoel dat deze de wielen niet goed op de grond kan houden als er een hobbel op hogere snelheid wordt genomen?
Is het zo dat ik met een clubsport (en/of een var. 3) hier geen problemen meer mee kan krijgen.
[img:500:333]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4VWUU8C.jpg[/img]
Ik rij nu met een 'test' set van XYZ racing. Ik moet zeggen dat het een stuk strakker stuurt, maar heb het gevoel dat deze de wielen niet goed op de grond kan houden als er een hobbel op hogere snelheid wordt genomen?
Is het zo dat ik met een clubsport (en/of een var. 3) hier geen problemen meer mee kan krijgen.
- GTRene
Ik heb ook variant 3
maar dan de gewone KW3
maar dat zit er al vanaf 2002? ofzo op...en ik verander nooit wat (best zonde) omdat ik niet van dat gepruts telkens houd en bv achter alles onder de bekleding zit als je de hardheid in wil stellen daar, maar voor de laatste tienden van seconden moet je wel wat zoals met time attack.
Mij bevallen ze goed, maarja ben geen laatste seconden man...

maar dat zit er al vanaf 2002? ofzo op...en ik verander nooit wat (best zonde) omdat ik niet van dat gepruts telkens houd en bv achter alles onder de bekleding zit als je de hardheid in wil stellen daar, maar voor de laatste tienden van seconden moet je wel wat zoals met time attack.
Mij bevallen ze goed, maarja ben geen laatste seconden man...
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Tinus_TDI