trackday zandvoort met gps info

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

trackday zandvoort met gps info

Bericht door Andre » 24 jul 2006, 00:19

allemaal dikke machines maar 1 autoootje is de baas op de baan. Zelfs een GT3 RS heeft moeite.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 7360&hl=en

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 24 jul 2006, 00:54

Ha, ik kende die Elises/Exiges met K20a ombouw wel, maar had er nog nooit een fatsoenlijk filmpje van gezien.
Echt een superfilmpje dit, hij rijdt er echt goed mee door en de auto is super. Heel mooi ook om te zien die korte lijnen in bijv. de Hugenholtz die hij kan rijden die een zwaardere auto als die CSL voor hem niet kan rijden.

Compressor erop en je kan tot 300pk betrouwbaar of 360pk als je een geschifte Engelsman bent en alles toch aan het eind van ieder jaar gereviseerd wordt; dan veeg je op de rechte stukken die GT3 RS'en ook nog eens op een hoopje; serieus speelgoed!

Edit: niet Gerlach, Hugenholtz bedoelde ik natuurlijk. :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 jul 2006, 09:42

Ja, heel leuk om te zien. Mk I Elise met 170 pk ging ook helemaal niet verkeerd. Die data-logging apparatuur is ook lekker.

Er staat binnenkort ook een filmpje op Google waarop 2 Friezen te zien zijn die De Ring even willen knippen en scheren. Dwazen dus :lol:

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 24 jul 2006, 09:54

Echt een super fimpje en dito autootje. Een K20 CTR motor in een Elise is echt tha Bomb. Alleen de auto kan het niet aan bij 225 a 230 km/uur dan wordt de auto licht door de hoeveelheid rijwind die er dan is dus kan je niet echt veel harder zonder wat aan het autootje te doen maar ik zou hem zo ruilen hoor me Beemer voor een Elise met K20a erin. :wink:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 jul 2006, 17:07

Echt een heel mooi filmpje om te zien.

Zo zie maar weer dat alles om gewicht draait.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 jul 2006, 18:27

Super hier nog eentje van een honda powered Elise die een Stradale op aan het jagen is :-)

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4696&hl=nl

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 jul 2006, 19:44

Meeste highperformance machines gt3 stradale csl etc laten het afweten door hun gewicht in de remweg. Ze moeten ook nog langer en heviger remmen dan bijv een elise, omdat die simpel meer snelheid door de bochten kan houden. Je ziet in deze filmpjes heel goed hoeveel vermogen je wel niet moet hebben om het verlies in de bocht weer goed te maken tov van zo n wiffege elise. 400pk tegen 170pk.

Maar nu komt het. Ik zou toch liever een CSL GT3 RS of stradale rijden, omdat simpelweg dat meer vechten met de auto is en dat in combinatie met wat pk s is heerlijk. Zwaardere auto s dan die 3 hoeft ook weer niet dan is het niet meer vechten maar over de neus zwabberen en dan wordt het irritant en biedt het niks meer. Ja een pak ellende.:)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 jul 2006, 19:44

Gave filmpjes!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 jul 2006, 11:18

Nou, ik vind een CSL ook een compleet ander soort auto.
9 van de 10 mensen ziet een gewone 320d leaser met grote velgen en zwart dak, je kunt er met vier personen in, grote kofferbak etc.
Een GT3 RS is toch meer sportauto, is niet zo heel veel praktischer dan zo'n Elise, dus die mocht eigenlijk ook wel wat harder lopen om zijn nieuwprijs t.o.v. zo'n Lotusje te rechtvaardigen (vind ik :)).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 jul 2006, 11:24

Tijdens de oldtimer GP zag je het ook goed. Op rechte stukken gaan de TVR Griffith's, Cobra's niet normaal hard, in de bochtige stukken stukken komen de verderlichte Lotus' Elan telkens binnendoor. Erg leuk racen, door dat verschil. Er zitten ook totaal andere rijders achter het stuur. 911-jes waren een beetje veldvulling.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 26 jul 2006, 15:18

Mooi filmpje, zeker naar achteren gefilmd vind ik het erg gaaf.

Ik moet wel zeggen, hij maakt dankbaar gebruik van zijn kortere remweg, en veel kortere lijnen de bochten door. Daarbij verplicht hij meerdere malen andere rijders om van hun lijn af te gaan en dus te liften. Ik vind dit rijgedrag tijdens trackday's toch een beetje irritant. vb is het moment waar de CSL maar eventjes achter die andere CSL bleef, en de Elise hem er dus weer tussen pleurt. Alsof het om punten gaat.
Aan de andere kant...voor hem waarschijnlijk de enige manier om het veld door te worstelen

Maargoed, waarschijnlijk ben ik veel te bescheiden tijdens mijn circuit ritjes... :oops:
Ik ben ook niet zo'n trapper..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jul 2006, 11:37

mooi filmpje

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 12 aug 2006, 23:59

Hier nog even een directe vergelijking tussen een standaard Exige en eentje met een S2000 motor erin:
http://www.youtube.com/watch?v=OTMF0Ha_C7w

Scheelt wel even iets meer dan 3x niks zeg! :shock:

Het mooie is ook dat je een Exige (min of meer) na kunt bouwen door een Elise te voorzien van Lotus Motorsport bodypanels. Dan haal je dus een Elise uit Engeland, daar zit bijna geen rest-BPM meer op en kun je hier gaan ombouwen, goedkoper in een leuke auto rijden kan BPM-technisch bijna niet volgens mij (weet alleen niet hoe dat met het verschil in stijfheid zit tussen een Exige en een Lotus Motorsport Elise?).

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 13 aug 2006, 00:07

Exige S is ook prima. Met compressor ook nog meer koppel dan de Honda motor volgens mij. Alhoewel zo'n K20A natuurlijk übermeesterlijk klinkt 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 13 aug 2006, 00:09

Zo'n K20a kan ook weer een compressor op. :D
Zijn er paar mensen op het pistonheads forum met zo'n ding; 300pk kan makkelijk en betrouwbaar en er is er eentje op het moment met 360pk aan het testen geloof ik, maar die moest wel een andere koppakking gebruiken.
Blijft leuk speelgoed in ieder geval. :lol:

Tom
Berichten: 22250
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 aug 2006, 00:48

Op S2ki.com lopen er behoorlijk wat mensen rond met een compressor erop. Zijn verschillende soorten te leveren en is betrouwbaar wat ik ervan gelezen heb.
Weet niet wat ik ervan moet vinden. Karakter van dat blok is juist super... denk dat je dat een beetje verpest met een compressor.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 13 aug 2006, 14:21

Kweetnie Tom, eigenlijk nog nooit met een compressor-motor gereden; waarom zou dat het karakter van de motor wezenlijk aantasten? Langzamer reageren op het gas of zo?

Dit blijft toch ook een superstoer filmpje. Denk dat de meesten het al kennen, maar anders zeker even kijken, een Elise wurmt zich in één rondje Bathurst door een veld van andere Elises heen: superknap!
http://videos.streetfire.net/video/FDDA ... B48ED0.htm

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 13 aug 2006, 14:50

Bij Best Motoring een test gezien van een Amerikaanse tuner met compressor op de S2000. BM was er wel tevreden over omdat het koppel onderin ook goed was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten