trackday zandvoort met gps info
-
trackday zandvoort met gps info
allemaal dikke machines maar 1 autoootje is de baas op de baan. Zelfs een GT3 RS heeft moeite.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7360&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7360&hl=en
- Peter Tunissen
Ha, ik kende die Elises/Exiges met K20a ombouw wel, maar had er nog nooit een fatsoenlijk filmpje van gezien.
Echt een superfilmpje dit, hij rijdt er echt goed mee door en de auto is super. Heel mooi ook om te zien die korte lijnen in bijv. de Hugenholtz die hij kan rijden die een zwaardere auto als die CSL voor hem niet kan rijden.
Compressor erop en je kan tot 300pk betrouwbaar of 360pk als je een geschifte Engelsman bent en alles toch aan het eind van ieder jaar gereviseerd wordt; dan veeg je op de rechte stukken die GT3 RS'en ook nog eens op een hoopje; serieus speelgoed!
Edit: niet Gerlach, Hugenholtz bedoelde ik natuurlijk.
Echt een superfilmpje dit, hij rijdt er echt goed mee door en de auto is super. Heel mooi ook om te zien die korte lijnen in bijv. de Hugenholtz die hij kan rijden die een zwaardere auto als die CSL voor hem niet kan rijden.
Compressor erop en je kan tot 300pk betrouwbaar of 360pk als je een geschifte Engelsman bent en alles toch aan het eind van ieder jaar gereviseerd wordt; dan veeg je op de rechte stukken die GT3 RS'en ook nog eens op een hoopje; serieus speelgoed!
Edit: niet Gerlach, Hugenholtz bedoelde ik natuurlijk.

- Hielke
- Erick
Echt een super fimpje en dito autootje. Een K20 CTR motor in een Elise is echt tha Bomb. Alleen de auto kan het niet aan bij 225 a 230 km/uur dan wordt de auto licht door de hoeveelheid rijwind die er dan is dus kan je niet echt veel harder zonder wat aan het autootje te doen maar ik zou hem zo ruilen hoor me Beemer voor een Elise met K20a erin. 

- Jan Visser
- Michel P
Super hier nog eentje van een honda powered Elise die een Stradale op aan het jagen is 
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4696&hl=nl

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4696&hl=nl
-
Meeste highperformance machines gt3 stradale csl etc laten het afweten door hun gewicht in de remweg. Ze moeten ook nog langer en heviger remmen dan bijv een elise, omdat die simpel meer snelheid door de bochten kan houden. Je ziet in deze filmpjes heel goed hoeveel vermogen je wel niet moet hebben om het verlies in de bocht weer goed te maken tov van zo n wiffege elise. 400pk tegen 170pk.
Maar nu komt het. Ik zou toch liever een CSL GT3 RS of stradale rijden, omdat simpelweg dat meer vechten met de auto is en dat in combinatie met wat pk s is heerlijk. Zwaardere auto s dan die 3 hoeft ook weer niet dan is het niet meer vechten maar over de neus zwabberen en dan wordt het irritant en biedt het niks meer. Ja een pak ellende.
Maar nu komt het. Ik zou toch liever een CSL GT3 RS of stradale rijden, omdat simpelweg dat meer vechten met de auto is en dat in combinatie met wat pk s is heerlijk. Zwaardere auto s dan die 3 hoeft ook weer niet dan is het niet meer vechten maar over de neus zwabberen en dan wordt het irritant en biedt het niks meer. Ja een pak ellende.

- Peter Tunissen
Nou, ik vind een CSL ook een compleet ander soort auto.
9 van de 10 mensen ziet een gewone 320d leaser met grote velgen en zwart dak, je kunt er met vier personen in, grote kofferbak etc.
Een GT3 RS is toch meer sportauto, is niet zo heel veel praktischer dan zo'n Elise, dus die mocht eigenlijk ook wel wat harder lopen om zijn nieuwprijs t.o.v. zo'n Lotusje te rechtvaardigen (vind ik
).
9 van de 10 mensen ziet een gewone 320d leaser met grote velgen en zwart dak, je kunt er met vier personen in, grote kofferbak etc.
Een GT3 RS is toch meer sportauto, is niet zo heel veel praktischer dan zo'n Elise, dus die mocht eigenlijk ook wel wat harder lopen om zijn nieuwprijs t.o.v. zo'n Lotusje te rechtvaardigen (vind ik

- Dennis Cavallino
Tijdens de oldtimer GP zag je het ook goed. Op rechte stukken gaan de TVR Griffith's, Cobra's niet normaal hard, in de bochtige stukken stukken komen de verderlichte Lotus' Elan telkens binnendoor. Erg leuk racen, door dat verschil. Er zitten ook totaal andere rijders achter het stuur. 911-jes waren een beetje veldvulling.
-
Mooi filmpje, zeker naar achteren gefilmd vind ik het erg gaaf.
Ik moet wel zeggen, hij maakt dankbaar gebruik van zijn kortere remweg, en veel kortere lijnen de bochten door. Daarbij verplicht hij meerdere malen andere rijders om van hun lijn af te gaan en dus te liften. Ik vind dit rijgedrag tijdens trackday's toch een beetje irritant. vb is het moment waar de CSL maar eventjes achter die andere CSL bleef, en de Elise hem er dus weer tussen pleurt. Alsof het om punten gaat.
Aan de andere kant...voor hem waarschijnlijk de enige manier om het veld door te worstelen
Maargoed, waarschijnlijk ben ik veel te bescheiden tijdens mijn circuit ritjes...
Ik ben ook niet zo'n trapper..
Ik moet wel zeggen, hij maakt dankbaar gebruik van zijn kortere remweg, en veel kortere lijnen de bochten door. Daarbij verplicht hij meerdere malen andere rijders om van hun lijn af te gaan en dus te liften. Ik vind dit rijgedrag tijdens trackday's toch een beetje irritant. vb is het moment waar de CSL maar eventjes achter die andere CSL bleef, en de Elise hem er dus weer tussen pleurt. Alsof het om punten gaat.
Aan de andere kant...voor hem waarschijnlijk de enige manier om het veld door te worstelen
Maargoed, waarschijnlijk ben ik veel te bescheiden tijdens mijn circuit ritjes...

Ik ben ook niet zo'n trapper..
- Peter Tunissen
Hier nog even een directe vergelijking tussen een standaard Exige en eentje met een S2000 motor erin:
http://www.youtube.com/watch?v=OTMF0Ha_C7w
Scheelt wel even iets meer dan 3x niks zeg!
Het mooie is ook dat je een Exige (min of meer) na kunt bouwen door een Elise te voorzien van Lotus Motorsport bodypanels. Dan haal je dus een Elise uit Engeland, daar zit bijna geen rest-BPM meer op en kun je hier gaan ombouwen, goedkoper in een leuke auto rijden kan BPM-technisch bijna niet volgens mij (weet alleen niet hoe dat met het verschil in stijfheid zit tussen een Exige en een Lotus Motorsport Elise?).
http://www.youtube.com/watch?v=OTMF0Ha_C7w
Scheelt wel even iets meer dan 3x niks zeg!

Het mooie is ook dat je een Exige (min of meer) na kunt bouwen door een Elise te voorzien van Lotus Motorsport bodypanels. Dan haal je dus een Elise uit Engeland, daar zit bijna geen rest-BPM meer op en kun je hier gaan ombouwen, goedkoper in een leuke auto rijden kan BPM-technisch bijna niet volgens mij (weet alleen niet hoe dat met het verschil in stijfheid zit tussen een Exige en een Lotus Motorsport Elise?).
- Peter Tunissen
-
- Peter Tunissen
Kweetnie Tom, eigenlijk nog nooit met een compressor-motor gereden; waarom zou dat het karakter van de motor wezenlijk aantasten? Langzamer reageren op het gas of zo?
Dit blijft toch ook een superstoer filmpje. Denk dat de meesten het al kennen, maar anders zeker even kijken, een Elise wurmt zich in één rondje Bathurst door een veld van andere Elises heen: superknap!
http://videos.streetfire.net/video/FDDA ... B48ED0.htm
Dit blijft toch ook een superstoer filmpje. Denk dat de meesten het al kennen, maar anders zeker even kijken, een Elise wurmt zich in één rondje Bathurst door een veld van andere Elises heen: superknap!
http://videos.streetfire.net/video/FDDA ... B48ED0.htm