Dat verwacht je niet... wel leuk :-)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joy

Dat verwacht je niet... wel leuk :-)

Bericht door Joy » 09 aug 2008, 22:33

Vandaag het BMW project van Allen opgehaald in Oss. Terugrit hij in de Speedster en ik in de BMW. De BMW is overigens aardig rap geworden, de Speedster heeft er soms gewoon moeite mee :twisted:

Maar goed, we reden terug over de snelweg. We reden lekker door en op een gegeven moment moesten we van het gas voor een inhalende auto. Op dat moment komt er van de rechterbaan een Dodge SLT pickup diesel naar links, precies tussen ons in. Dus ik moest remmen en zat erachter te mopperen en te wachten tot ie weer opzij ging. De auto voor Allen ging opzij en ik ging alvast een versnelling terug en een beetje links hangen in afwachting tot dat containerschip opzij ging. Alleen daar ging iets mis in de planning. In plaats van opzij te gaan zie ik een gigantische roetpluim uit z'n sidepipe komen en begon ie van me weg te lopen :lol: woops ! Bij 160 ging ie van z'n gas en opzij toen kon ik weer bij komen.

Wijze les, ook onopvallende diesel (volgens mij aardig opgefokte Cummins) pickups kunnen snel zijn :D

In de ochtend nog een stuk met een MR2 175 pk opgereden. Hij liep niet in op mij, en ik niet op hem. Allebei een duimpje gegeven. Viel me wel iets tegen dat een MR2 een 318is niet de baas is.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 aug 2008, 22:50

BMW he :twisted: Een iS loopt wel aardig door alleen onderin toeren voelt het wat underpowered. Wel een mooi blok als basis voor een circuit tool trouwens 8) Allen wil z'n TB's vast wel verkopen na al die ellende :P

allen

Bericht door allen » 09 aug 2008, 23:29

Verwacht je niet, maar wel minder leuk was dat Joy het nodig vond om vandaag z'n 'Ie Ess' door m'n houten voorzetwand van het kantoor te boren. :evil: :lol:
Gelukkig alleen wat houten schroten ontzet die met een ferme tik weer op hun plek schoten. Schrikmomentje. :lol:

die pickup was idd wel humor, want toen ik achterom keek dacht ik 'wtf!'

Niels, ik weet nog niet wat ik wil met de tracktool. Verkopen is geen optie of het moet in de familie blijven. Tommy heeft er ergens wel trek in, maar aan de andere kant moet er straks nog een peut geld tegenaan. Hij is toch nog niet 100% in orde. Heeft nu na het starten de neiging af te slaan, lekt ergens nog licht vloeistof dat ik niet kan traceren en de resonantie is nog altijd hinderlijk. Vrees dat ik onderhand op zoek moet naar een mooie stalling cq sleutelruimte. Begin het zat te worden dat het huis zo nu en dan als een werkplaats uitziet. Voor wie ooit nog doldwaze projecten wil beginnen heb ik maar één advies: think twice!

Joy

Bericht door Joy » 09 aug 2008, 23:39

Hehehe de 318is reageert iets anders op het gas als je net uit een 316i met gaskleppen stapt :lol:

Dat bijna uitvallen heb ik ook gemerkt bij het parkeren. Het is niet continu.

De rit naar huis was heerlijk ontspannen, geen nerveuze gaskleppen en Alpha-N, geen 7200 toeren, geen hitte, geen resonanties, geen niervergruizend onderstel. Na een dagje knallen is dat toch wel prettig. Ik moest m'n binnenspiegel omlaag bijstellen zoveel is m'n rug weer ingezakt vandaag door al dat gestuiter :shock: :D

RVV

Bericht door RVV » 09 aug 2008, 23:42

Vanavond reed ik vanuit 70 km/h (waren wegwerkzaamheden) door naar 90 km/h toen ik ineens een nieuw model Audi S8 in de spiegel zag opdoemen.. die aanstalte maakte om een M3 te verschalken.. potver.. dacht ik, het zal toch niet... in de nadagen van mijn M3 bezit.. het onderspit moeten delven van zo'n VAG massa produkt :lol: in een split second, weer supervlug terugschakelen (SMG flippers rulez) naar de 3.. VOL op het gas... doortrekkend naar 160/180 de VAG S8 neus begon te jagen.. maar ik bleef hem voor.. ik naar rechts... pak me dan.. toe dan..laat zien wat je waard bent.... Bij 230 km/h.. hing die nog steeds een meter of 50 achter me op de linkerbaan... Toen was het welletjes.. het werd druk op de weg.. ik remde fors af.. zag de Audi rijder zich wat verslikken in het remmen.. blijkbaar wat te abrupt ofzo.. de S8 leek wel een rare slinger te maken.. :? bleef uiteraard gewoon op de weg... maar bleef bij 140 km/h gedwee achter me rijden.. toen ik terugzakte naar 120 km/h bleef die ook achter me.. hij durfde niet nog een keer de handschoen op te pakken :lol:

Of het was omdat die schrok van zijn eigen remactie of omdat een BMW M3 toch wel erg rap is .. wie al het zeggen.. ik was eventjes een tevreden man :lol: :lol:

Hoeveel pk heeft zo'n ding eigenlijk (die S8?)

DDX

Bericht door DDX » 09 aug 2008, 23:50

Rico v Velzen schreef:Hoeveel pk heeft zo'n ding eigenlijk (die S8?)
450pk (v10 5.2l)

Fernando

Bericht door Fernando » 09 aug 2008, 23:53

Rico v Velzen schreef:
Hoeveel pk heeft zo'n ding eigenlijk (die S8?)
Even carspotten en je weet het. "SMS SPOT SPATIE Kenteken naar ... :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 aug 2008, 23:54

Rico v Velzen schreef: Hoeveel pk heeft zo'n ding eigenlijk (die S8?)
Genoeg om jou normaal gesproken te vergruizen..

Misschien vond de baas achterin het wel welletjes :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 aug 2008, 00:03

Marcel van Meerbeek schreef:
Rico v Velzen schreef: Hoeveel pk heeft zo'n ding eigenlijk (die S8?)
Genoeg om jou normaal gesproken te vergruizen..

Misschien vond de baas achterin het wel welletjes :wink:

Ik had het idee dat de baas acher het stuur zat en zijn zoon er naast :lol:

Die zoon (aanname) was nog wel even zo sportief om te zwaaien toen ik er af ging :lol:

RVV

Bericht door RVV » 10 aug 2008, 00:08

Ooit een keer met de M3 tegen een A8 W12 gesport, die heeft ook 450pk (bekende auto hier in de buurt) En die bleef ik ook voor.. En dat was ook even hard tegen hard..

Joy

Bericht door Joy » 10 aug 2008, 00:10

Dat is best netjes. Eenmaal op snelheid is het gewicht van een S8 ook niet meer zo een probleem. Toch jammer dat ie straks weg is :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 aug 2008, 00:12

W12 heeft toch een iets minder gunstige kg/pk verhouding en schakelmomenten.

Ach waar hebben we het over...het is allemaal bloedsnel :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 aug 2008, 00:59

Nouja ik schrijf ook niet dat ik een S8 heb zoek gereden, maar dat het hem niet lukte om mij te verschalken :wink:

Naast mekaar starten. vanaf 80 km/h ofzo naar 230 km/h dan zal die best sneller zijn..

Moet zeggen dat dit soort feestjes mij al een hele tijd niet meer was overkomen.

Tommy

Bericht door Tommy » 10 aug 2008, 05:28

@ Niels,
de wagen blijft gewoon in de familie, meer zeg ik voorlopig maar even niet :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 aug 2008, 12:31

Gelukkig maar Tommy, anders sponsor je een onbekende met je inverstering. Ik was in de veronderstelling dat de wagen nu wel o.k. en naar het zin was. Helaas dus niet...

@Rico: ik denk dat de S8 rijder zich verslikte in het rappe terug schakelen van de M3 :wink: Een goede vriend van me verschalkte met een S8 eens een een ouwere Honda Fireblade vanaf 200 :shock: Ze zijn dus wel verschrikkelijk snel. Desalnietteplus wel lekker natuurlijk om zo'n kanon af te poeieren :D

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 aug 2008, 12:33

Dat had ik inderdaad ook niet verwacht Rico, zo 'n S8 loopt ook stevig door :D

http://nl.youtube.com/watch?v=K_GidsA2XDs
http://nl.youtube.com/watch?v=rEjTJQzInog

Plaats reactie