Komt dit ons bekend voor ??
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- InjectTheVenom
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Mark Nauta
- Mark Nauta
- Stéphane
- Ben_968CS
Ach, zit best wel wat in. Rij af en toe best scherp op het randje. Voorbeeldje eergisteren: klaverblad naar afslag Nootdorp (ergens bij Zoetermeer) kletsnat na mega regenbui. Toch even met de M5 sloffen proberen wanneer de grip eigenlijk weg is: lekker gas blijven geven bij scherpe rechterbocht. Grip was snel, cq. meteen weg. Vlot tegensturen, DSC lampje overuren laten maken (DSC was al kansloos geraakt tegen de natuurwetten), kleine doch fraaie sliding en weg tevreden vervolgen. Voor de Spee-meelezerts op het forum (je weet het niet): er was niemand in de buurt te bekennen. Mocht ik achterstevoren zijn gegaan, dan had ik rustig weer om kunnen draaien zonder iemand tot last te zijn.
Ander voorbeeld: bij de afslag vanaf de A9 vanuit Haarlem (bij Badhoevendorp) naar de A4 naar Amsterdam voeg ik altijd zo laat mogelijk in, sommige mensen rijden het gat dan dicht (niet leuk, aso Bimmer met blafuitlaten die niet netjes op zijn beurt wacht) maar ga gewoon naar rechts: hun probleem, ik ga gewoon. Altijd goed gegaan, maar is wel risico. Daarna trouwens nog even klaverblad met dubbele baan gebruiken voor het inhalen van eventuele obstakels zodat de dubbele baan bovenop het viaduct even goed gebruikt kan worden om de 3e versnelling eens prettig uit te proberen. Da's dan weer een rijbewijs-risico
Dus: stelling bemoeizuchtig: jawohl. Stelling waar: jazeker.
Ander voorbeeld: bij de afslag vanaf de A9 vanuit Haarlem (bij Badhoevendorp) naar de A4 naar Amsterdam voeg ik altijd zo laat mogelijk in, sommige mensen rijden het gat dan dicht (niet leuk, aso Bimmer met blafuitlaten die niet netjes op zijn beurt wacht) maar ga gewoon naar rechts: hun probleem, ik ga gewoon. Altijd goed gegaan, maar is wel risico. Daarna trouwens nog even klaverblad met dubbele baan gebruiken voor het inhalen van eventuele obstakels zodat de dubbele baan bovenop het viaduct even goed gebruikt kan worden om de 3e versnelling eens prettig uit te proberen. Da's dan weer een rijbewijs-risico
Dus: stelling bemoeizuchtig: jawohl. Stelling waar: jazeker.

-
Stéphane schreef:Nou, nou, wat een risicovol rijgedrag...Ook maakt de groep meer overtredingen zoals het niet stoppen bij een stopbord(44 procent), te dicht op een voorligger rijden (40 procent), geen richting aangeven (38 procent) en geen voorrang verlenen (34 procent).
Lichtelijk overdreven allemaal weer
Ik vind het het best wel risicovolle punten die genoemd worden.
Ach, in feite kan niemand rijden behalve ik...