Alle (on)zin over Hybride !
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:57
- Locatie: Oss
Juist,,, Ik heb daarin geen keus.Jelmer850i schreef:Die Hybrid valt dan ook af, rijdt op benzine toch ?Merijn schreef:Het is gewoon een afweging, Tom. Wil je de hoofdprijs betalen en tóch niet zo luxe kunnen rijden, of kies je ervoor om een goedkoop alternatief, bomvol met luxe te rijden, die geen vette worst van tafel trekt, maar wel 1500 euro per jaar voor je oh-zo-leuke hobby-autootje vrijmaakt.
In mijn leasecategorie (tot 700 euro per maand) is tegenwoordig geen fatsoenlijke diesel (ja, ik moet diesel rijden als ik geen hybrid neem) te krijgen die een beetje sportief rijdt, oogt en handle'd. Je zult enorme concessies moeten doen en zelfs dan is het moeilijk. Als ik dan moet kiezen, dan kies ik toch liever voor zo'n 'saaie' Hybrid, waarmee ik op de eerste plaats veel voor weinig krijg als het om leasebedrag gaat en op de 2e plaats ook nog eens een hoop geld in de zak houdt, aangezien de bijtelling een stuk lager is.
Voor mij is het gewoon een financiele afweging. Ik zou veel liever een Leon FR diesel of iets anders in die categorie rijden, maar dat zit er voor dit geld gewoon niet in. En daarbij vind ik de Civic echt een leuke auto om te zien. Als alleen de Prius in de lage bijtellingscategorie zou vallen, had ik zeker niet de keuze gemaakt om die te gaan rijden!8)

-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Fair enough, maar nu wil je mij wijsmaken dat je enige non-hybride keus 37k MOEST kosten? Denk dat er genoeg "goedkope" alternatieven waren die minstens netzoveel voldoen aan je wensen, maar dan non-hybride.Fabian schreef: Heb je mn eerdere reactie al gelezen: zelfs dan tel ik nog maar bij over 26,5K ipb 37K. Scheelt nog steeds serieus geld.( voor mij tenminste, das voor iedereen hier anders en voor sommige zelfs geen issue)
Ik zou dus bijvoorbeeld liever een Fiat GP T-jet rijden dan zo'n hybride. Maakt ook mij verder geen hol uit wat anderen daarvan vinden.
En nogmaals: veel plezier met je hybride.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Arthur
- Berichten: 43221
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Het lijkt nu net of de hybriderijders de discussie de kop in willen drukken en dat hun argumenten alleen hout snijden.
Dan kunnen we voor eens en voor altijd hier alle discussies de kop indrukken.
Je hebt met mensen te maken en die maken hun eigen keuzes op basis/grond van hun eigen situatie.
Iedereen heeft gelijk.
Hoezo slechte argumenten?
Misschien vind ik die argumenten wel goed?
Dat is voor iedereen weer anders.
Dan heb je nooit meer discussie.
@Rico: dat verhaal van je over het besparen van bv 100,- per maand voor de werkgever etcetc.
Je hebt het hier over een secundaire arbeisvoorwaarde.
Op basis van leaseauto's zijn zelfs medewerkers gelokt.
Om daar dan vervolgens weer op te gaan beknibbelen is natuurlijk waardeloos voor de betrokkenen.
Je kunt wel zeggen: ga dan op km registratie rijden maar dat werkt ook niet altijd.
De leaseauto was een extra waar men nu op bespaart.
En dan met het milieu schermen
Ik ben niet voor de leaserijder maar ook niet tegen.
Ik ben niet voor de hybriderijder maar ook niet tegen.
Wel heb ik ergens een mening over net zoals iedereen.
Zoveel mensen zoveel smaken
Zolang wij ook nog praten over auto's erbij en tracktools als hobby zitten wij volgens mij in een nog aardig bevoorrechte positie.
Maar daarom zitten wij hier ook
Dan kunnen we voor eens en voor altijd hier alle discussies de kop indrukken.
Je hebt met mensen te maken en die maken hun eigen keuzes op basis/grond van hun eigen situatie.
Iedereen heeft gelijk.
Hoezo slechte argumenten?
Misschien vind ik die argumenten wel goed?
Dat is voor iedereen weer anders.
Dan heb je nooit meer discussie.
@Rico: dat verhaal van je over het besparen van bv 100,- per maand voor de werkgever etcetc.
Je hebt het hier over een secundaire arbeisvoorwaarde.
Op basis van leaseauto's zijn zelfs medewerkers gelokt.
Om daar dan vervolgens weer op te gaan beknibbelen is natuurlijk waardeloos voor de betrokkenen.
Je kunt wel zeggen: ga dan op km registratie rijden maar dat werkt ook niet altijd.
De leaseauto was een extra waar men nu op bespaart.
En dan met het milieu schermen

Ik ben niet voor de leaserijder maar ook niet tegen.
Ik ben niet voor de hybriderijder maar ook niet tegen.
Wel heb ik ergens een mening over net zoals iedereen.
Zoveel mensen zoveel smaken

Zolang wij ook nog praten over auto's erbij en tracktools als hobby zitten wij volgens mij in een nog aardig bevoorrechte positie.
Maar daarom zitten wij hier ook

- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
Ik zit hier 3 weken in spanje aan mijn mojito's te lurpen en werd net gebeld door de dealer. De Civic Hybrid is binnen.
120 euri per maand. Volgend jaar naar spanje met die bak. Super toch.
En ondertussen in de weekends lekker raggen op de Ring. Nu met een GTI II, volgend jaar met een Civic Type R of een Megane R26R.
Wie van de azijnzeikers hier heeft ook een jaarkaart op de Ring of gaat meer dan 6 keer per jaar naar een circuit met zijn auto?
Want dat is wat ik zoek, circuitbak to the max en file-kilometvreter in 1 auto. Wie heeft hier de oplossing voor deze 2 extremen? Nee, ik heb geen buget om een GT-R/GT-3 rijdend te houden met een jaarkaart in mijn achterzak
Ik heb het in dit draadje nog niet gelezen.
een punto is voor mij geen fun al stop je er 12 turbos op. het chassis (1 dimensionaal onderstuur of onderstuur) en pro-logic stuurgevoel spreekt mij niet aan. en een golf 1.4 is een alternatief maar toch weer duurder ivm bijtelling .
120 euri per maand. Volgend jaar naar spanje met die bak. Super toch.
En ondertussen in de weekends lekker raggen op de Ring. Nu met een GTI II, volgend jaar met een Civic Type R of een Megane R26R.
Wie van de azijnzeikers hier heeft ook een jaarkaart op de Ring of gaat meer dan 6 keer per jaar naar een circuit met zijn auto?
Want dat is wat ik zoek, circuitbak to the max en file-kilometvreter in 1 auto. Wie heeft hier de oplossing voor deze 2 extremen? Nee, ik heb geen buget om een GT-R/GT-3 rijdend te houden met een jaarkaart in mijn achterzak

Ik heb het in dit draadje nog niet gelezen.
een punto is voor mij geen fun al stop je er 12 turbos op. het chassis (1 dimensionaal onderstuur of onderstuur) en pro-logic stuurgevoel spreekt mij niet aan. en een golf 1.4 is een alternatief maar toch weer duurder ivm bijtelling .
-
- Berichten: 22308
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Juist ik denk dat je dan maar beter het forum kunt sluiten. Natuurlijk het blijft lease en dan zit je al weer snel aan diesel vast maar zover ik weet komt uit Francisco uit een 120d en sportieve Renault en Ilija uit een dikke Audi A3. De Brabus van Stephane is ook een simpele boodschappenwagen. Het zal aan mij liggen maar dat zijn toch dikke auto's?? Ohnee het is ruk want er staat geen GT3 op. Wat een onzin weer.Rico v Velzen schreef:Die laatste alinea is toch wel een goed punt. Wat je anders voor het hybride geld leased is over het algemeen ook ruk (relatief dan).
Francisco misschien als je een paar jaar terug al een goedkopere leasebak had besteld dan had je al die jaren minder bijtelling betaald. Pak je excel er es bij zou ik zeggen

En wie is hier een azijnzeiker als jullie ZELF jarenlang dikke auto's hebben gehad en nu doen alsof de rest gek is als ze jullie niet begrijpen omdat je plotseling in een saaie kilometervreter gaat rijden.
Ik durf bijna niet te slapen want misschien word ik morgen wakker en heb ik ook "het licht" gezien waarbij ik doorheb dat mijn 6-in-lijn niet lekker rijd, 150pk teveel heeft en de openbare weg voor 95% uit file bestaat... dan moet ik op m'n 25e in een nissan primera gaan rijden.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Tom schreef:Het probleem is Macboy op dit forumEerst loopt ie iedereen gek te maken met een 123d in het wit en porno stiksels en dan is de hybride ineens de hemel.
Wouter81 schreef:Conclusie: Uiteindelijk is het allemaal de schuld van die advocaat.
Jeroen Bosman schreef:Bovendien is Macboy zakkenvuller van de bovenste plank en die zit echt niet verlegen om die paar tientjes.


Er is maar één duidelijke post voor mij, deze zin van Rico:
Voor EUR 117 per maand rijd ik in de Honda Civic. Ik bespaar daarmee EUR 500-550 netto t.o.v. de huidige auto per maand. Laat staan als ik een 120d zou leasen (650 netto per maand besparing) of een 330d (800 netto per maand besparing).Rico v Velzen schreef:Die laatste alinea is toch wel een goed punt. Wat je anders voor het hybride geld leased is over het algemeen ook ruk (relatief dan).
Voor mij gaat het puur om geld, in relatie tot datgene wat de Civic mij biedt (namelijk automaat, bomvol luxe die je normaal niet kunt vinden) met daarnaast een leuke funauto !
Punto leuk en aardig, maar A) veel duurder per maand en B) veel minder luxe
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
De kunst van goed internet forum is om zo hard mogelijk langs elkaar heen te lullen.
Daarom blijft het ook zo leuk.
Tom, bomenknuffelaar auto's niks voor jou. Duidelijk.
Na 20 pages ga ik het ook niet meer uitleggen.
Mischien moet er een sticker op de hybride, my other car is a racer. Voor de buitenwacht die denken dat je oud, suf en funloos door het leven gaat....
Nee, natuurlijk niet, de mensen die mij kennen weten wel beter en de rest interesseert me geen reet.
Daarom blijft het ook zo leuk.
Tom, bomenknuffelaar auto's niks voor jou. Duidelijk.
Na 20 pages ga ik het ook niet meer uitleggen.
Mischien moet er een sticker op de hybride, my other car is a racer. Voor de buitenwacht die denken dat je oud, suf en funloos door het leven gaat....
Nee, natuurlijk niet, de mensen die mij kennen weten wel beter en de rest interesseert me geen reet.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Inderdaad, ik heb nog geen enkel antwoord gehad op de terechte constatering van Tom. Jullie rijden allen nu een aardige leaser, en ook reeds NU al een 2e auto voor circuit/track etc
Waarom is het nu ineens "noodzakelijk" om voor zo weinig mogelijk geld je woon-werk kilometers af te leggen?
En wat is er zo slecht aan bijvoorbeeld een Megane RS Cup als alles-in-1-auto? Denk dat eerder het probleem is dat het misschien ietsje-pietsje te link is om met je leasebak over de Schleife te gaan raggen?
Bij Macboy is dat anders, die HEEFT nog geen 2e auto en er ontstaat ruimte in zijn budget vanwege de hybrid (da's een keuze vanuit zijn huidige situatie).
Dus nogmaals: zijn jullie achteruit gegaan in leasevergoeding/salaris of is het gewoon een keuze om zo min mogelijk geld uit te geven aan de leaser en meer geld over te houden voor andere zaken dan auto's? Want Francisco die Golf had je toch ook al naast je vorige leasers? Indien er inderdaad op korte termijn een nieuwe(re) 2e auto komt snap ik ook jouw argument, al zie ik niet hoe je van het bespaarde geld een nieuwe/nagenoeg nieuwe Civic of Renault RS bij mekaar spaart. Maar misschien mis ik iets wat jullie wel zien en Tom en ik niet?
@Tom: in 48 mnd een auto met aanschaf van 35k+onderhoud/verzekering etc bij elkaar sparen is best ok, dat lijkt mij ook wel wat
Waarom is het nu ineens "noodzakelijk" om voor zo weinig mogelijk geld je woon-werk kilometers af te leggen?
En wat is er zo slecht aan bijvoorbeeld een Megane RS Cup als alles-in-1-auto? Denk dat eerder het probleem is dat het misschien ietsje-pietsje te link is om met je leasebak over de Schleife te gaan raggen?
Bij Macboy is dat anders, die HEEFT nog geen 2e auto en er ontstaat ruimte in zijn budget vanwege de hybrid (da's een keuze vanuit zijn huidige situatie).
Dus nogmaals: zijn jullie achteruit gegaan in leasevergoeding/salaris of is het gewoon een keuze om zo min mogelijk geld uit te geven aan de leaser en meer geld over te houden voor andere zaken dan auto's? Want Francisco die Golf had je toch ook al naast je vorige leasers? Indien er inderdaad op korte termijn een nieuwe(re) 2e auto komt snap ik ook jouw argument, al zie ik niet hoe je van het bespaarde geld een nieuwe/nagenoeg nieuwe Civic of Renault RS bij mekaar spaart. Maar misschien mis ik iets wat jullie wel zien en Tom en ik niet?
@Tom: in 48 mnd een auto met aanschaf van 35k+onderhoud/verzekering etc bij elkaar sparen is best ok, dat lijkt mij ook wel wat

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
[img:640:480]http://i7.ebayimg.com/07/a/000/78/d9/b8b8_4.JPG[/img].
@Martijn/Tom: Deze staat er over een maandje of 4 ook. Naast die hybride Civic
Veel plezier nog in dit topic
@Martijn/Tom: Deze staat er over een maandje of 4 ook. Naast die hybride Civic

Veel plezier nog in dit topic

- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
Ik moet geen hybride rijden. Alleen er was van de 1 op de andere dag de mogelijkheid om voor belachelijk weinig euri, veel comfy km te maken.
Maar draai het is eens om.
Waarom MOET ik een 'sociaal acceptabele' en duurdere leasert rijden?
Die vraag kon ik eigenlijk met geen goed fatsoen beantwoorden. Ik werd nergens meer 'verliefd' op in de lease lijst.
En excuse me als ik kies voor andere hobby's dan een mooie leaseauto voor de deur waar ik Driving-fun matig nog niet lauw van kan worden.
De Megane RS lonkte. Maar de verkeerde kant op 8)
Op de Ring niet met de leasert voor mij die tijd heb ik gehad, zoals de oudgedienden hier wel weten.
Zo nu weer een plak Jamon Iberico erbij pakken en een Corona. pfff het leven is zwaar.
Maar draai het is eens om.
Waarom MOET ik een 'sociaal acceptabele' en duurdere leasert rijden?
Die vraag kon ik eigenlijk met geen goed fatsoen beantwoorden. Ik werd nergens meer 'verliefd' op in de lease lijst.
En excuse me als ik kies voor andere hobby's dan een mooie leaseauto voor de deur waar ik Driving-fun matig nog niet lauw van kan worden.
De Megane RS lonkte. Maar de verkeerde kant op 8)
Op de Ring niet met de leasert voor mij die tijd heb ik gehad, zoals de oudgedienden hier wel weten.
Zo nu weer een plak Jamon Iberico erbij pakken en een Corona. pfff het leven is zwaar.
Laatst gewijzigd door Francisco op 09 aug 2008, 20:24, 3 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Precies.Francisco schreef:Ik moet geen hybride rijden. Alleen er was van de 1 op de andere dag de mogelijkheid om voor belachelijk weinig veel euri comfy km te maken.
Maar draai het is eens om.
Waarom MOET ik een 'sociaal acceptable' en duurdere leasert rijden?
Die vraag kon ik eigenlijk met geen goed fatsoen beantwoorden. Ik werd nergens meer 'verliefd' op in de lease lijst.
En excuse me als ik kies voor andere hobby's dan een mooie leaseauto voor de deur waar ik Driving-fun matig nog niet lauw van kan worden.
De Megane RS lonkte. Maar de verkeerde kant op 8)
Op de Ring niet met de leasert voor mij die tijd heb ik gehad, zoals de oudgedienden hier wel weten.
ArslochFrancisco schreef:Zo nu weer een plak Jamon Iberico erbij pakken en een Corona. pfff het leven is zwaar.

-
- Berichten: 22308
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Inderdaad Martijn!
Even wat korte zaken duidelijk maken want volgens mij denken sommige dat ik tegen elke hybride ben die er is. Dat is niet zo.
* Ik denk dat de hybrides niet zo milieuvriendelijk als ze beloven ivm accu's
* Ik ben niet tegen hybrides (concept is goed; milieu interesseert mij niet dus geen issue voor mij)
* Ik vind de huidige hybrides bejaardenauto's
* Ik zou ook een hybride overwegen ALS er leuke hybrides zijn
* Ik geloof dat de Prius en Civic goed rijden; echter plaats ik dat op het niveau van elke willekeurige saaie middenklasser.
* Ik snap dat jullie meer voldoening halen uit de hobby auto dan je dagelijkse auto
* Ik snap dat jullie geld willen besparen om zo meer geld naar je hobby auto te brengen
* Ik snap NIET dat je dan al jarenlang een dure leaser hebt met flinke bijtelling; komen jullie er nu pas massaal achter dat je erop wilt besparen?
* Ik snap NIET dat je ineens geen enkele fun meer kunt hebben op de openbare weg (vb.; ik vind de rit naar de Nordschleife al leuk; ken genoeg wegen hier in de omgeving waar je 's avonds zonder iemand tegen kunt komen voluit kunt gaan zonder flitsers/laserpistolen)
* Ik snap NIET dat als je wilt besparen op je leaser zo in uiterste denkt; er zijn toch tussenwegen. Als je elk jaar naar een 5 sterren hotel in dubai gaat en je wilt wat minder uitgeven aan vakanties dan ga je niet het jaar erop naar een simpel jongerenhotel in Belgie (al zeg ik niet dat de Civic zo slecht is maar vanuit DF-punt bekeken, je levert wel alle sportiviteit in die je had).
* Ik snap NIET dat jullie al volledig overtuigd zijn dat dit de goede keus is en je er geen spijt van krijgt; terwijl de meeste hier in hun autogeschiedenis altijd voor 'de sportievere autokeus' is gegaan (b.v. lease leon met chip ipv lease golf wieldop uitvoering).
Even wat korte zaken duidelijk maken want volgens mij denken sommige dat ik tegen elke hybride ben die er is. Dat is niet zo.
* Ik denk dat de hybrides niet zo milieuvriendelijk als ze beloven ivm accu's
* Ik ben niet tegen hybrides (concept is goed; milieu interesseert mij niet dus geen issue voor mij)
* Ik vind de huidige hybrides bejaardenauto's
* Ik zou ook een hybride overwegen ALS er leuke hybrides zijn
* Ik geloof dat de Prius en Civic goed rijden; echter plaats ik dat op het niveau van elke willekeurige saaie middenklasser.
* Ik snap dat jullie meer voldoening halen uit de hobby auto dan je dagelijkse auto
* Ik snap dat jullie geld willen besparen om zo meer geld naar je hobby auto te brengen
* Ik snap NIET dat je dan al jarenlang een dure leaser hebt met flinke bijtelling; komen jullie er nu pas massaal achter dat je erop wilt besparen?
* Ik snap NIET dat je ineens geen enkele fun meer kunt hebben op de openbare weg (vb.; ik vind de rit naar de Nordschleife al leuk; ken genoeg wegen hier in de omgeving waar je 's avonds zonder iemand tegen kunt komen voluit kunt gaan zonder flitsers/laserpistolen)
* Ik snap NIET dat als je wilt besparen op je leaser zo in uiterste denkt; er zijn toch tussenwegen. Als je elk jaar naar een 5 sterren hotel in dubai gaat en je wilt wat minder uitgeven aan vakanties dan ga je niet het jaar erop naar een simpel jongerenhotel in Belgie (al zeg ik niet dat de Civic zo slecht is maar vanuit DF-punt bekeken, je levert wel alle sportiviteit in die je had).
* Ik snap NIET dat jullie al volledig overtuigd zijn dat dit de goede keus is en je er geen spijt van krijgt; terwijl de meeste hier in hun autogeschiedenis altijd voor 'de sportievere autokeus' is gegaan (b.v. lease leon met chip ipv lease golf wieldop uitvoering).
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tom schreef:* Ik snap NIET dat je dan al jarenlang een dure leaser hebt met flinke bijtelling; komen jullie er nu pas massaal achter dat je erop wilt besparen?
* Ik snap NIET dat je ineens geen enkele fun meer kunt hebben op de openbare weg (vb.; ik vind de rit naar de Nordschleife al leuk; ken genoeg wegen hier in de omgeving waar je 's avonds zonder iemand tegen kunt komen voluit kunt gaan zonder flitsers/laserpistolen)
* Ik snap NIET dat als je wilt besparen op je leaser zo in uiterste denkt; er zijn toch tussenwegen. Als je elk jaar naar een 5 sterren hotel in dubai gaat en je wilt wat minder uitgeven aan vakanties dan ga je niet het jaar erop naar een simpel jongerenhotel in Belgie (al zeg ik niet dat de Civic zo slecht is maar vanuit DF-punt bekeken, je levert wel alle sportiviteit in die je had).
* Ik snap NIET dat jullie al volledig overtuigd zijn dat dit de goede keus is en je er geen spijt van krijgt; terwijl de meeste hier in hun autogeschiedenis altijd voor 'de sportievere autokeus' is gegaan (b.v. lease leon met chip ipv lease golf wieldop uitvoering).
Tom, je weet ik ben geen leaser en geen hybride rijder. Sterker nog ik ben een strontverwende BMW rijder

Maar op bovenstaande punten in te haken..
Het willen besparen word ook ingegeven door het feit dat het nu mogelijk is. Jaren terug waren die hybride voordeeltjes er nog niet.
Geen enkele fun, hebben op de openbare weg.. natuurlijk kan dat, maar definieer dan eerst fun. Dwars in de gloria met een FWD golf GTI gaat ook niet. Met 350pk volle polle door het stadscentrum heenrijden gaat ook niet.. Van 120 km/h naar 180 km/h doortrekken met je paella gof tdi om 5 series voor te blijven is mischien een vorm van fun, maar ook niet de wereld. Wat wel fun is, is een auto te hebben die je op het moment dat je er echt voor gaat zitten ook dat rijplezier kan bieden wat je zoekt. En dat is dan een dedicated fun auto.
Het besparen is ook niet kiezen tussen uitersten hé, neem Michel nou, had een Subaru dikke kermis uitvoering.. was dat nou een dubai 5 sterren hotel ? Of die TDi hoer van Macboy.. moet je dat 5 sterren dubai noemen ?
Come on.. de keuze is toch niet een e60 M5 of een Hybride ?
Maar een Seat Leon TDI of een Civic hybride.. Waar zit nou de sex van de Seat ? Toch ook nergens ? In de gemiddelde lease range zit ook bijna niks leuks meer.. En als er al iets is, dan kom je op een 118d uit

Of hybride rijders volledig overtuigd zijn van hun keuze.. tricky.. vanuit jouw en mijn perspectief (nog) niet te bevatten, maar vanuit hun perspectief wel, want het feit dat je voor een hybride kiest dat doe je met een bepaalde overtuiging.
Wat natuurlijk altijd kan is dat men aan het eind van de leaserit tot de conclussie komt dat het toch niet ideaal was.. Maar dat kan je bij iedere auto overkomen die je kiest. Helemaal vandaag de dag waarbij auto's vooral sportiever er uit gaan zien, maar gelijktijdig ook veel saaier zijn in hun rijgedrag en karakter.. je moet het in je keuze doen met een autoweek test en boekjes praters op forums maar niemand weet of de keuze goed is die je maakt.
Even op mezelf projecterend, de Alfa Mito (ik heb hier een prachtige folder liggen) Gevoelsmatig moet het wel een heel goed product zijn, helemaal als je de folder moet geloven.. toch is er niks wat mij overtuigd dat dit een fantastisch rij ijzer is. sterker nog ik schat dat de auto mij IRL zal tegenvallen vrij hoog in. En dan heb je een keuze (lees miskoop) gemaakt.. heej waar herken ik dit verhaal van.. loopt er niet een moderator hiero rond die op zo'n manier een Alfa heeft gekocht ? :twisted:

Als je een hybride kiest dan heb je geen pretenties. je kiest niet voor een sportieve auto, die helemaal niet zo sportief blijkt te zijn als de marketingmolen je deed geloven. Maar voor een product die A) voordelig is en B) best rijplezier kan geven, maar dan op een niveau die bij dat type auto past.
-
- Berichten: 22308
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik geef toe dat zo'n hybride wel een erg goede deal is natuurlijk (vooral omdat je vanuit meerdere kanten voordeel hebt; lage bijtelling, leaseregelingen die het interessant maken). Maar besparen was natuurlijk al veel langer mogelijk, dat is niet iets wat vandaag ineens kan. Of had je eerst een dik aangeklede A3 of 120d nodig om van A-naar-B te komen. Natuurlijk niet, kijk naar Wouter z'n Fiat GP, die heeft een vlotte leuk rijdende hatchback met alle luxe die je nodig hebt.Het willen besparen word ook ingegeven door het feit dat het nu mogelijk is. Jaren terug waren die hybride voordeeltjes er nog niet.
Is voor iedereen verschillend en ook maar net hoe het uitkomt en in welke context. Als ik in een topic van Mark kijk waarin ie enthousiast verteld dat ie met z'n 206GTI of z'n oude 306 Cabrio met pa de leukste dingen meemaakt dan roept iedereen hard dat ze geen dure auto nodig hebben om fun te hebben. In duscussies over de C6 of Z06 en 911 Carrera of GT3 roepen ze dat je minimaal de Z06 of GT3 (liefst GT3RS) moet hebben. Ik snap best dat je met een jaarkaart op de Ring daar veel meer fun hebt omdat je dan pas echt los kunt gaan, maar ik durf best de uitspraak te doen dat het de grootste onzin is dat je op de openbare weg geen fun kunt hebben. Want dat zou betekenen dat ik met m'n Alfa 147 met 105pk fwd bak nooit fun had omdat ik ook een S2000 of 330i in de garage had staan? Helaas, ook met de Alfa had ik zelfs tot de verkoop nog leuke momenten waarbij ik blij met die auto was. Jij hebt een Arosa gehad, zou jij daar geen fun mee hebben nu je een M3 hebt gehad? Of een MINI Cooper S? Auto's die twee tot drie keer zo goedkoop zijn als je M3. Kan ergens geloven dat mensen als Andre wat uitgekeken raken op de fwd auto's maar ga niet beweren dat je minimaal een GT3 of GT-R moet hebben.Geen enkele fun, hebben op de openbare weg.. natuurlijk kan dat, maar definieer dan eerst fun.
Misschien geen 5 sterren hotel maar het zijn toch geen auto's die je niets doen? Het kan best zijn dat ze nu op uitgekeken zijn (bezit van de zaak is.. najaHet besparen is ook niet kiezen tussen uitersten hé, neem Michel nou, had een Subaru dikke kermis uitvoering.. was dat nou een dubai 5 sterren hotel ? Of die TDi hoer van Macboy.. moet je dat 5 sterren dubai noemen ?


Macboy z'n leaseregeling is erg ruim en voor hem is het mogelijk om een Golf GTI, diverse dik aangeklede 1 series of een 3 serie te leasen. Natuurlijk is het geen M5 maar voor het is algemeen bekend dat je voor de bijtelling die je kwijt bent nooit prive een soortgelijke auto kunt rijden. In dat opzicht rijd je vrij goedkoop een nieuwe GTI, 123d of whatever in het geval van Macboy.Come on.. de keuze is toch niet een e60 M5 of een Hybride ?
Precies, en wie weet bevalt het wel goed en zat ik ernaast. Could be. Al denk ik dat de meeste te koppig zijn om het toe te gevenWat natuurlijk altijd kan is dat men aan het eind van de leaserit tot de conclussie komt dat het toch niet ideaal was..

Rico toch is dat een goed voorbeeld. Want wat gaat de MiTo kosten? Ik denk dat je voor 25k een prima uitvoering voor de deur hebt staan. Mijn 147 was 22k ofzo, ik weet niet hoeveel bijtelling ik betaalde maar dat was eigenlijk niets. Wat is er mis met de MiTo, true het wat kleiner allemaal MAAR het is wel een auto die leuk zal sturen, gave uitstraling, prima voor kilometers te maken en waar je toch leuk bochtjes mee kunt pakken. En nog goedkoper ook dan een A3, Subaru, 120d, etc. Dat bedoel ik, er zit nog genoeg tussen een hybride en dikke BMW/Audi in om te leasen en geld besparen.Even op mezelf projecterend, de Alfa Mito (ik heb hier een prachtige folder liggen) Gevoelsmatig moet het wel een heel goed product zijn, helemaal als je de folder moet geloven.. toch is er niks wat mij overtuigd dat dit een fantastisch rij ijzer is. sterker nog ik schat dat de auto mij IRL zal tegenvallen vrij hoog in. En dan heb je een keuze (lees miskoop) gemaakt.. heej waar herken ik dit verhaal van.. loopt er niet een moderator hiero rond die op zo'n manier een Alfa heeft gekocht ? :twisted:![]()
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
De essentie van deze discussie in 'Dexterstyle' en met een dikke knipoog .....
Allereerst.....
Het is toch overduidelijk dat mensen keuzes maken gerelateerd aan de waan van de tijd waarin geleefd wordt?
Zo'n 5 a 6 jaar terug moest iedere leasert een zo dik mogelijke geblazen diesel leasebak hebben met lichtmetalen velgen, een verlagingssetje en het liefst ook nog een chip erin om maar mee te kunnen doen met de waan van toen.
DF in de gloria als je met zo'n geblazen diesel een dikke benzinebak kon ownen, onverlet dat je dan wél in een FWD auto rondreed en daarnaast volkomen lak had aan het milieu. Dikke zwarte walmen na het chippen? EGR? Roetfilter? Wasdah????
Blazen met dat ding daar ging het om!!
Blazen over alle A- en B-wegen en zelfs blazen met je leasebak over Lelystad, CPZ of de Ring, niks was te gek en alles kon. :twisted:
Het kostenplaatje was toch voor de werkgever en de bijtelling namen we voor lief, want je reed voor dat geld dan wél in een dikkere, luxere en snellere (diesel) auto dan de gemiddelde Nederlander waarmee je ook nog lol kon beleven op een trackday.
En omdat vrijwel iedereen het deed werd je nog sociaal geaccepteerd ook! (behalve door RWD adepten en BMW fappers :twisted:)
Nu is het dus bon ton én zelfs al bijna sociaal geaccepteerd om een hybride te leasen/rijden, want dat is zo lekker voordelig in de bijtelling (zelfs ook nog als de fiscus de extra voordelige bijtellingsregeling voor dit soort auto's af zou schaffen) en voor de rest kun je in Nederland toch geen DF meer hebben op de openbare weg.
Nee, zo'n hybride is gewoon een comfortabel en portemonneevriendelijk vervoermiddel no more no less.
En voor je trackdays of de Ring koop je nu een dedicated tracktool wat een knakenbak kan zijn, maar ook een dikke sportauto. Hangt af van de grootte van het voordeel van je bijtellingsregeling zeg maar......
Verder is het bijzonder milieuvriendelijk om een FWD hybride te rijden en zijn zaken als het mooie luxe en met gadgets volgepakte interieur ineens héél belangrijk geworden en het uiterlijk van ondergeschikt belang. Marketingstrategie van de fabrikanten natuurlijk die nog werkt ook.
Als je klanten niet kunt winnen op rijeigenschappen en prestaties, maar ze binnenhengelt op milieuvriendelijkheid en besparing op hun maandelijkse kosten dan kies je daarnaast ook nog voor de weg van de luxe aankleding.
Dat maakt de twijfelaars die het milieu niet interesseert en voor wie de kostenfactor ansich niet doorslaggevend is ook hebberig, en zorgt ervoor dat ze veel geld neertellen voor een auto die geen meter sneller kan dan 170 of 185 km/h en binnen de bebouwde kom stilletjes voortzoeft met 40 km/h.
Voor wat betreft dat laatste: ik heb er al diverse keren zo eentje binnen de bebouwde kom voor me gehad en kon telkens bijna niet wachten om zo'n droplul voorbij te blazen bij de eerste de beste gelegenheid die ik kreeg, ongeacht of ik nou in de S3 of de Caddy reed. (Je zult er versteld van staan wat je met zo'n Caddy allemaal nog kunt ownen in dit land!)
Die droplul spaart het milieu maar verpest daarbij mijn humeur omdat ik met 40 km/h steeds mijn voet van het gaspedaal moet halen en dus mag ik het milieu en zijn humeur een beetje verpesten! :twisted:
Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat hier op DF zulke hybriderijders niet aanwezig zijn, maar de leasemarkt voor dat soort auto's is helaas veel groter dan DF en dus is de kans dat je zo iemand tegenkomt dat ook.
Zelf heb ik wel wat ervaring opgedaan met het rijden in zo'n hybride trouwens.
Toen ik voor Autoweek in 2004 naar de Salon van Genève ging reden we met een Prius en een Outlander op benzine.
Normaal geven redacteuren van een autoblad het stuur van een testauto niet graag uit handen maar tijdens de heen- en terugreis heb ik het grootste deel van de tijd in de Prius gereden.
Ra ra hoe zou dat nu komen?
De sport was om volgas te rijden waar mogelijk en om vervolgens te kijken hoe zuinig zo'n ding dan nog was in vergelijk met de Outlander.
De uitkomst was dat de Prius ook een beste slok lustte als je hem zo reed en de Outlander heel dicht naderde qua verbruik.
Maar zoals ik al schreef: je moet met zo'n ding ook gewoon langzaam rijden/zoeven, dan ben je een stuk voordeliger uit en spaar je het milieu.
Dat zoiets dan weer teniet gedaan wordt door de accu's die bij fabricage en vernietiging het milieu belasten is van ondergeschikt belang....jij hebt gedurende de gebruiksduur je best gedaan om het milieu te sparen.
Ik schreef het al eerder: Voor mij op dit moment geen hybride omdat ik
- niet wil of hoef te leasen en bijtelling dus geen issue is
- van mening ben dat ze nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn en dus voor mij qua prestaties niet voldoende leveren (in 2004 waren de prestaties van de Prius hetzelfde als nu)
- ik lees dat de fabrikanten de motorinhoud van hun diesel- en benzinemotoren verkleinen en de prestaties vergroten met tegelijk een lager brandstofverbruik (lijkt verdomme de F1 wel! Daar doen ze ook pas wat als het echt moet...
)
- Er ook nog zoiets is als waterstoftechnologie die veel milieuvriendelijker is
- Er in China, India en Amerika zoveel luchtverontreiniging wordt geproduceerd dat we allemaal vanzelf zullen stikken of verzuipen op termijn. :twisted:
Ik hou het dus nog maar bij mijn Caddy diesel voor de bedrijfskilometers en verpest het milieu met de S3 op z'n tijd.
En als laatste nog even dit: ik ben toch een beetje bang dat de hybrides geen blijvertje zullen zijn.
Een beetje zoals het ging met Video2000 versus Betamax en VHS zeg maar.
Video2000 was het beste systeem maar verloor eerst van Betamax wat uiteindelijk weer verloor van VHS. (als je niet weet waar ik het nu over heb moet je maar even googlen)
Het is nu interessant en gewild, maar dat kan over 5 jaar weer volkomen anders zijn......of niet.
En dan komt er weer een heel nieuw draadje met 20 pagina's ben ik bang....

Allereerst.....
Het is toch overduidelijk dat mensen keuzes maken gerelateerd aan de waan van de tijd waarin geleefd wordt?
Zo'n 5 a 6 jaar terug moest iedere leasert een zo dik mogelijke geblazen diesel leasebak hebben met lichtmetalen velgen, een verlagingssetje en het liefst ook nog een chip erin om maar mee te kunnen doen met de waan van toen.
DF in de gloria als je met zo'n geblazen diesel een dikke benzinebak kon ownen, onverlet dat je dan wél in een FWD auto rondreed en daarnaast volkomen lak had aan het milieu. Dikke zwarte walmen na het chippen? EGR? Roetfilter? Wasdah????

Blazen met dat ding daar ging het om!!
Blazen over alle A- en B-wegen en zelfs blazen met je leasebak over Lelystad, CPZ of de Ring, niks was te gek en alles kon. :twisted:
Het kostenplaatje was toch voor de werkgever en de bijtelling namen we voor lief, want je reed voor dat geld dan wél in een dikkere, luxere en snellere (diesel) auto dan de gemiddelde Nederlander waarmee je ook nog lol kon beleven op een trackday.
En omdat vrijwel iedereen het deed werd je nog sociaal geaccepteerd ook! (behalve door RWD adepten en BMW fappers :twisted:)
Nu is het dus bon ton én zelfs al bijna sociaal geaccepteerd om een hybride te leasen/rijden, want dat is zo lekker voordelig in de bijtelling (zelfs ook nog als de fiscus de extra voordelige bijtellingsregeling voor dit soort auto's af zou schaffen) en voor de rest kun je in Nederland toch geen DF meer hebben op de openbare weg.
Nee, zo'n hybride is gewoon een comfortabel en portemonneevriendelijk vervoermiddel no more no less.
En voor je trackdays of de Ring koop je nu een dedicated tracktool wat een knakenbak kan zijn, maar ook een dikke sportauto. Hangt af van de grootte van het voordeel van je bijtellingsregeling zeg maar......

Verder is het bijzonder milieuvriendelijk om een FWD hybride te rijden en zijn zaken als het mooie luxe en met gadgets volgepakte interieur ineens héél belangrijk geworden en het uiterlijk van ondergeschikt belang. Marketingstrategie van de fabrikanten natuurlijk die nog werkt ook.
Als je klanten niet kunt winnen op rijeigenschappen en prestaties, maar ze binnenhengelt op milieuvriendelijkheid en besparing op hun maandelijkse kosten dan kies je daarnaast ook nog voor de weg van de luxe aankleding.
Dat maakt de twijfelaars die het milieu niet interesseert en voor wie de kostenfactor ansich niet doorslaggevend is ook hebberig, en zorgt ervoor dat ze veel geld neertellen voor een auto die geen meter sneller kan dan 170 of 185 km/h en binnen de bebouwde kom stilletjes voortzoeft met 40 km/h.
Voor wat betreft dat laatste: ik heb er al diverse keren zo eentje binnen de bebouwde kom voor me gehad en kon telkens bijna niet wachten om zo'n droplul voorbij te blazen bij de eerste de beste gelegenheid die ik kreeg, ongeacht of ik nou in de S3 of de Caddy reed. (Je zult er versteld van staan wat je met zo'n Caddy allemaal nog kunt ownen in dit land!)
Die droplul spaart het milieu maar verpest daarbij mijn humeur omdat ik met 40 km/h steeds mijn voet van het gaspedaal moet halen en dus mag ik het milieu en zijn humeur een beetje verpesten! :twisted:
Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat hier op DF zulke hybriderijders niet aanwezig zijn, maar de leasemarkt voor dat soort auto's is helaas veel groter dan DF en dus is de kans dat je zo iemand tegenkomt dat ook.
Zelf heb ik wel wat ervaring opgedaan met het rijden in zo'n hybride trouwens.
Toen ik voor Autoweek in 2004 naar de Salon van Genève ging reden we met een Prius en een Outlander op benzine.
Normaal geven redacteuren van een autoblad het stuur van een testauto niet graag uit handen maar tijdens de heen- en terugreis heb ik het grootste deel van de tijd in de Prius gereden.
Ra ra hoe zou dat nu komen?

De sport was om volgas te rijden waar mogelijk en om vervolgens te kijken hoe zuinig zo'n ding dan nog was in vergelijk met de Outlander.
De uitkomst was dat de Prius ook een beste slok lustte als je hem zo reed en de Outlander heel dicht naderde qua verbruik.
Maar zoals ik al schreef: je moet met zo'n ding ook gewoon langzaam rijden/zoeven, dan ben je een stuk voordeliger uit en spaar je het milieu.
Dat zoiets dan weer teniet gedaan wordt door de accu's die bij fabricage en vernietiging het milieu belasten is van ondergeschikt belang....jij hebt gedurende de gebruiksduur je best gedaan om het milieu te sparen.
Ik schreef het al eerder: Voor mij op dit moment geen hybride omdat ik
- niet wil of hoef te leasen en bijtelling dus geen issue is
- van mening ben dat ze nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn en dus voor mij qua prestaties niet voldoende leveren (in 2004 waren de prestaties van de Prius hetzelfde als nu)
- ik lees dat de fabrikanten de motorinhoud van hun diesel- en benzinemotoren verkleinen en de prestaties vergroten met tegelijk een lager brandstofverbruik (lijkt verdomme de F1 wel! Daar doen ze ook pas wat als het echt moet...

- Er ook nog zoiets is als waterstoftechnologie die veel milieuvriendelijker is
- Er in China, India en Amerika zoveel luchtverontreiniging wordt geproduceerd dat we allemaal vanzelf zullen stikken of verzuipen op termijn. :twisted:
Ik hou het dus nog maar bij mijn Caddy diesel voor de bedrijfskilometers en verpest het milieu met de S3 op z'n tijd.
En als laatste nog even dit: ik ben toch een beetje bang dat de hybrides geen blijvertje zullen zijn.
Een beetje zoals het ging met Video2000 versus Betamax en VHS zeg maar.
Video2000 was het beste systeem maar verloor eerst van Betamax wat uiteindelijk weer verloor van VHS. (als je niet weet waar ik het nu over heb moet je maar even googlen)
Het is nu interessant en gewild, maar dat kan over 5 jaar weer volkomen anders zijn......of niet.
En dan komt er weer een heel nieuw draadje met 20 pagina's ben ik bang....

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Mee eens Dex, maar ik zie hier bedragen van 100 euro per maand voorbij komen, dat verandert toch wel alles.
Laten we eerlijk zijn, een 1-serie is ook een lelijke auto met achterwielaandrijving een redelijk onderstel, maar het is geen GT3 RS of Caterham R500.
Als de keus is tussen een 1-serie voor 800 euro per maand en een Primera voor 600 euro per maand zou ik zonder twijfel voor de 1-serie kiezen.
Als de keus is tussen een 1-serie voor 800 euro per maand en een Primera met Toyota logo en toevallig een paar accu's in de kofferbak voor 100 euro, zou ik toch ook zo'n elektra-Primera overwegen.
Voor 100 euro kun je tegenwoordig nog geen haan meer laten dekken, laat staan autorijden, beetje RON98 tankje zit er al overheen.
Laten we eerlijk zijn, een 1-serie is ook een lelijke auto met achterwielaandrijving een redelijk onderstel, maar het is geen GT3 RS of Caterham R500.
Als de keus is tussen een 1-serie voor 800 euro per maand en een Primera voor 600 euro per maand zou ik zonder twijfel voor de 1-serie kiezen.
Als de keus is tussen een 1-serie voor 800 euro per maand en een Primera met Toyota logo en toevallig een paar accu's in de kofferbak voor 100 euro, zou ik toch ook zo'n elektra-Primera overwegen.
Voor 100 euro kun je tegenwoordig nog geen haan meer laten dekken, laat staan autorijden, beetje RON98 tankje zit er al overheen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten