De olympische spelen 2008

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

De olympische spelen 2008

Bericht door Metchu » 07 aug 2008, 13:44

[img:385:385]http://www.product-reviews.net/wp-conte ... cgames.jpg[/img]

Valt me tegen (net zoals bij het ek) dat er nog geen topic is over dit massale sportevenement! Ik ga geen poll toevoegen wie het meeste goud wint, dat is me teveel werk :P

anyway, gisteren begon het met vrouwenvoetbal en de jongens gaan zo beginnen tegen Nigeria.

Dus alles over de olympische spelen in China hier.

p.s. ik ga niet censureren, dus als jullie kritiek hebben op china mag dat ook hier :mrgreen:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 07 aug 2008, 13:52

In tegenstelling tot het EK boeit de olympische spelen me eigenlijk nauwlijks, hooguit het voetbal dan maar als je nu weer hoort dat heel veel clubs de spelers gewoon thuishouden e.d. zucht.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 aug 2008, 13:57

Ik ga er niet naar kijken. Zo volledig overtrokken als China optreedt tegen Tibet en hoe kinderen met bijvoorbeeld een open ruggetje gewoon op straat gegooid worden (vrouw van mijn baas is er een keer op vakantie geweest en heeft het met eigen ogen gezien) kan ik er alleen maar van walgen dat ze geselecteerd zijn voor de spelen :x
Puur politieke aai aai in de hoop dat China zich ooit eens zal beteren. Ik zeg je 1 ding: als ik sporter was en gevraagd werd om mee te doen zou ik subiet weigeren, kritiek of geen kritiek.
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 07 aug 2008, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 07 aug 2008, 13:58

Mike Spanjersbergh schreef:In tegenstelling tot het EK boeit de olympische spelen me eigenlijk nauwlijks, hooguit het voetbal dan maar als je nu weer hoort dat heel veel clubs de spelers gewoon thuishouden e.d. zucht.
neehoor, officieel mogen ze ze terughalen, maar de clubs hebben gezegd dat het nu te kort dag is en ze mogen gewoon spelen (onder bepaalde voorwaarden)

Mike S.

Bericht door Mike S. » 07 aug 2008, 14:14

Metchu schreef:
Mike Spanjersbergh schreef:In tegenstelling tot het EK boeit de olympische spelen me eigenlijk nauwlijks, hooguit het voetbal dan maar als je nu weer hoort dat heel veel clubs de spelers gewoon thuishouden e.d. zucht.
neehoor, officieel mogen ze ze terughalen, maar de clubs hebben gezegd dat het nu te kort dag is en ze mogen gewoon spelen (onder bepaalde voorwaarden)
Dan weet je dus wat er over 4 jaar gebeurd , dan is er geen fatsoenlijke speler meer naar de olympische spelen.
Mja ach, ik kijk deze wedstrijd wel even, heb een live stream gevonden op internet :D

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 07 aug 2008, 14:17

Of gewoon Nederland 1 :wink:

Mike S.

Bericht door Mike S. » 07 aug 2008, 14:44

Jurjen van Rhee schreef:Of gewoon Nederland 1 :wink:
Dat ik daar nog niet aan gedacht had zeg :wink: :lol:

Maar ik zit op werk en heb in mijn kantoor geen tv staan :lol:

HSR

Bericht door HSR » 07 aug 2008, 15:01

InjectTheVenom schreef: Puur politieke aai aai in de hoop dat China zich ooit eens zal beteren. Ik zeg je 1 ding: als ik sporter was en gevraagd werd om mee te doen zou ik subiet weigeren, kritiek of geen kritiek.

Sure, dream on. Sporters geven alles, maar dan ook alles op om te pieken en die medaille te winnen. Ikzelf ben geen topsporter maar met mijn sport wel fanatiek genoeg om te weten dat, als je naar zo'n piek werkt je je echt niet laat weerhouden door politieke en principiele redenen. Topsporters zien maar een ding, en dat is die ene kritieke match waar ze jaren voor getraind hebben. Kan er ook alleen maar veel respect voor hebben.

Hunter

Bericht door Hunter » 07 aug 2008, 15:40

Saaie pot Nederland - Nigeria... :?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 aug 2008, 15:43

hugo schreef:
InjectTheVenom schreef: Puur politieke aai aai in de hoop dat China zich ooit eens zal beteren. Ik zeg je 1 ding: als ik sporter was en gevraagd werd om mee te doen zou ik subiet weigeren, kritiek of geen kritiek.

Sure, dream on. Sporters geven alles, maar dan ook alles op om te pieken en die medaille te winnen. Ikzelf ben geen topsporter maar met mijn sport wel fanatiek genoeg om te weten dat, als je naar zo'n piek werkt je je echt niet laat weerhouden door politieke en principiele redenen. Topsporters zien maar een ding, en dat is die ene kritieke match waar ze jaren voor getraind hebben. Kan er ook alleen maar veel respect voor hebben.
Dat zal best, ik blijf erbij.. ik zou mijn kritieke match niet op zo'n manier door het slijk willen laten halen, dan maar een andere keer.

Roman

Bericht door Roman » 07 aug 2008, 15:49

Vind het een commerciele aanfluiting die hele Olympische spelen. Bij vele sporten zijn de wereld top gewoon niet aanwezig. Bij sommigen mogen er geen profs mee doen, en sommige "sporten" die ze daar zijn horen er gewoon niet thuis.

Net wel NL U21 gekeken, was ook niet echt een beste wedstrijd moet ik zeggen.

allen

Bericht door allen » 07 aug 2008, 15:52

@Injectde...: typische reactie van iemand die overal wat losse flarden opvangt maar verder nergens het fijne van afweet. Je reactie is al net zo overtrokken als die van andere hypocriete landen en / of groeperingen. Ook je geliefde Nederland heeft echt geen schone handen. Iedereen moet eens kappen een sporter in te zetten als schaakstuk van een politiek spel. Een Chefkok huur je ook niet in om het gras te maaien. :idea:

Kijken naar de olympische spelen zal ik niet bewust doen. Heb er niets mee en dat heeft niets met politiek te maken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 aug 2008, 15:56

D'r is geen gemotoriseerde sport dus er is per definitie ook geen zak aan. :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 aug 2008, 16:05

allen schreef:@Injectde...: typische reactie van iemand die overal wat losse flarden opvangt maar verder nergens het fijne van afweet. Je reactie is al net zo overtrokken als die van andere hypocriete landen en / of groeperingen. Ook je geliefde Nederland heeft echt geen schone handen. Iedereen moet eens kappen een sporter in te zetten als schaakstuk van een politiek spel. Een Chefkok huur je ook niet in om het gras te maaien. :idea:

Kijken naar de olympische spelen zal ik niet bewust doen. Heb er niets mee en dat heeft niets met politiek te maken.
Kortom we moeten allemaal maar de andere kant op kijken als het aan jou ligt :roll: ? Dus als jij de laatste tijd het nieuws op hebt en er komt een bericht over Tibet voorbij zap je weer gauw verder? Over struisvogelmentaliteit gesproken.. trouwens, haal de term "geliefde" maar voor dat Nederland weg want zo fijn is het hier inderdaad nou ook weer niet af entoe.
Ik zou zeggen vertel eens wat het fijne dan WEL is? Op zo'n internationaal niveau ben je als sporter nu eenmaal sowieso ongewild een schaakstuk in een politiek spel omdat alle landen er belang bij hebben om te winnen zodat ze in hoger aanzien komen.

allen

Bericht door allen » 07 aug 2008, 16:29

Beter lezen, dan was je nooit met 'de andere kant op kijken en struisvogelmentaliteit' gekomen. Weet je nog om welke redenen Saddam destijds ten val is gebracht? Waren die redenen gegrond? Eén kant van de media geloven is makkelijk. De juistheid en het totaalbeeld van het hele verhaal licht wat ingewikkelder.

Tommy

Bericht door Tommy » 07 aug 2008, 17:42

Kijken naar nederlands voetbal is dan ook hypocriet als je ziet hoe racistisch sommigen zijn. Oh misschien heeft Nederland daarom ook niet de olympische spelen in 2008 en CHINA wel. Blijkbaar doet China het lang zo slecht nog niet, daarbij is het met die "onmenselijkheid" gewoon het GROOTSTE volk op die bal die aarde heet.
Lomp geneuzel over mensenrechten. Het gaat om de SPORT in dit draadje, niet om de media gestuurde "kennis" over mensenrechten. Die Tibetianen zullen ook echt niet allemaal van die heilige lieverdjes zijn.

Hoe dan ook, hier in Hong Kong is het een grote Olympische gekte. Geen enkele lantaarnpaal die niet is beplakt, overal grote posters. Ik ga het hier iig gewoon allemaal in HD wel wat bekijken in de avonduren.

[img:400:400]http://www.platinumplanet.co.uk/images/ ... eijing.jpg[/img]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 aug 2008, 17:55

Een paar bekenden van me voetballen mee daaro. :lol:

gewse

Bericht door gewse » 07 aug 2008, 17:57

Je moet sport en politiek ook gescheiden houden van elkaar. Zeker als het om nationale vertegenwoordiging gaat.
Niemand zoekt ruzie met elkaar, een groot feest. En dat wil je dan ook maar gaan verbieden omdat er iets politiek niet helemaal correct gaat.

Dan moeten ze dat voetbal hier ook eens gaan verbieden in naam van de politiek, want dat levert ieder jaar meer slachtoffers op. Afschaffen dat voetbal :D

Moderator

Re: De olympische spelen 2008

Bericht door Moderator » 07 aug 2008, 18:44

Metchu schreef:.

p.s. ik ga niet censureren, dus als jullie kritiek hebben op china mag dat ook hier :mrgreen:
Censuur is geen sprake van, maar het is beter om dit draadje vrij te houden van politieke zaken, betreffende China.

Er gaan teveel zaken door mekaar heenlopen. De focus in dit draadje ligt op sport.

Voor een politiek draadje over China en mensen rechten is het beter een nieuw draadje te openen. Daar is iedereen uiteraard vrij in.

gewse

Bericht door gewse » 07 aug 2008, 19:05

Mjah, Zo zie je maar dat je politiek en sport gescheiden moet houden, gaat zelfs op een forum alweer fout.

Maar om weer on-topic te gaan....

Ik vind het een beetje raar dat het gisteren eigenlijk al begonnen is en dat de opening van de spelen pas morgen is.

RVV

Bericht door RVV » 07 aug 2008, 19:14

gewse schreef: Ik vind het een beetje raar dat het gisteren eigenlijk al begonnen is en dat de opening van de spelen pas morgen is.
Waarschijnlijk omdat men niet uitkwam met de stadion bezetting ?

Macboy

Bericht door Macboy » 07 aug 2008, 19:52

Komt door het tijdverschil ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 aug 2008, 20:26

Kijkt daar iemand serieus naar dan?

allen

Bericht door allen » 07 aug 2008, 20:37

Voetbal kon eerder aanvangen of later eindigen. Het is het eerste geworden. Gewoon een gebrek aan het aantal dagen van de Spelen.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 aug 2008, 20:40

Ik kijk naar Team Usa Basketball.

En Modderfok de Amerikaanse/Jamaicaanse sprintsters. Man man man die mogen echt allemaal mijn kinderen krijgen.

En het cubaanse vrouwen volleybalteam ook.

Verder zal het me jeuken! Sport bestaat niet meer op dit niveau! Sport zijn de Fjes op zaterdag om 10:00 met, helaas, die vaak debiele ouders erbij.

N.

Plaats reactie