In Alpina weiss gespoten net zoals de E46 M3 CSL van de photoshoot van Mark Nauta.
Ja, als ik hem/haar zo zie staan in de showroom klopt mijn hart als autoliefhebber toch wel wat harder. Carbondak, zwarte spiegels, alleen de 18" wielen zou ik vervangen door een inch-je groter. De wielen waren trouwens antraciet kleurig gespoten.
Even de bandjes op spanning brengen, aangezien er een bar-etje extra inzat i.v.m. het stil staan in de showroom. Even de groene platen erop en de auto kan naar buiten.
De auto wordt gestart en die klinkt stationair al zeer verrassend, hoopvol.
Zo, ik mag achter het stuur kruipen. Even een kleine uitleg van de opties. En we kunnen ervandoor.
Dit was trouwens een handgeschakeld exemplaar met de standaard zesbak. Eerste wat me opviel is het heerlijke dikke stuur en dat je in de bebouwde kom prima in z'n vier het nieuwe rijden kunt toepassen.
No problema, en zelfs als je gas geeft dan is er voldoende koppel aanwezig voor een fikse versnelling de goede kant op.
Ook erg fraai was het carbon look leder op het dashboard, dit was gevlochten leder. Had ik nog nooit gezien.
Op de buitenwegen even de knopjes geprobeerd die aan de linkerzijde van het middenconsole zitten. De sport, EDC en de DSC knop.
De EDC heeft drie standen en met de twee lampjes aan is de demping ronduit hard, zeker op een hobbelweg. Nog net geen niergordel nodig

Nou, tijd voor een acceleratietest. Woh, dit wil toch wel voorruit, en dat geluid

Ik heb meerdere malen in een CSL gereden en dat geluid is Uber, aber dit geluid mag er ook zijn zeg. Sjezus................... Daar hebben vast wel wat techneuten zich mee bezig gehouden. Goed werk geleverd, aldus de Thieu.
De motor is echt een beauty, meer dan 8.500 tpm voor dat de toerenbegrenzer een einde breidt aan het feest en je moet opschakelen.
Tot 5.000 tpm is het al geen slome wagen maar daarna lijkt het wel of er wat extra klepjes openen en wat extra benzine de verbrandingskamers in komt want dan breekt de spreekwoordelijke hel los.
Ik las laatst dat het blok 20kg lichter is als het 6 cylinder blok uit de E46 M3.
Ik ben daarna nog even snel de snelweg op en afgegaan, en het geheel is erg koersvast en kleeft aan de weg.
Als ik het geld had zou ik hem dan kopen?
Een E90 sedan, dan! Absoluut.
De auto voldoet aan mijn eisen en wensen. De look en feel is meer dan goed.
Ik heb absoluut niet op de grens van mijn en de M3 zijn kunnen gereden maar deze gaat absoluut op mijn commando dwars, zeker weten. En dan is het al snel goed wat mij betreft

Is het een vervanger van een CSL als je het mij vraagt.
Neen, de CSL is echt racy. Een CSL is een CSL.