En jawel, de vervanger is er dan toch gekomen!
Maar, wel een wagen die zowel als daily gaat gebruikt worden als op het circuit
Sommigen kennen hem misschien:
Het betreft onder meer een revisie van het complete inlaattraject,
gasklepsynchronisatie, alle slangen vernieuwd, kleppen gesteld, verder
nieuw (o.a.) dynamo, radiator, motorlagers, bobine, rotor en
verdelerkap, sensoren, onderstel (Bilstein/Eibach), draagarmrubbers,
pakking uitlaatspruitstuk, etc. Banden zijn zeer recent vervangen
(Michelin Pilot Exalto 205/55 R15 V). Oliebeurten altijd ruimschoots op tijd
uitgevoerd met Castrol 10w60.
Opties:
- airco (vrijwel alle delen nieuw en recent gevuld)
- alarm (SCM 3 gecertificeerd) met afstandsbediening
- M-Tech 2 stuur
- 15" BMW-BBS kruisspaak
- BC-1
Standaard op de 2 deurs iS verder:
- 25% lamellensper
- volledig M-Tech 2 spoilerpakket
- M3 sportbak
- ABS
- centrale vergrendeling
- elektrische ramen
- achteruitkijkspiegel met leeslampjes
- sportstoelen in prima conditie
- M3 cockpit met olietemperatuurmeter
- stuurbekrachtiging
- mistlampen vóór
Upgrades: (alles de afgelopen paar jaar geplaatst)
- E36 M3 3.2 (S52) kettingspanner
- carbonvezel luchtverzamelhuis (originele luchtverzamelhuis uiteraard ook aanwezig)
- Sportevo luchtfilterhuis
- Eibach veren
- Bilstein schokdempers
- versterkt subframe
- veerpootbrug vóór
- excentrische massieve M3 draagarmrubbers
- Nakamichi radio/cd
Na verschillende contacten met de verkoper hadden we er vrij snel vertrouwen in, dit beestje staat gezond !
We zullen de wagen nog wel verder trackdayproof maken, maar met in
het achterhoofd dat ie gemakkelijk alle jaren door de keuring kan zonder
veel poespas...
Dus denken we aan:
1. Toyo R888 bandjes in combinatie met 16" of 17" velgen
2. PSS9 setje of Intrax of ??? mét attesten (leuke Belgische wetgeving)
3. extra oliekoelers voor motor en boite if needed
4. andere remmen
5. uiteraard ATE blue remolie en stalen remleidingen
6. deftig setje kuipzetels, eventueel Recaro OEM look van uit de M3