Advies remmen
- duifjes.com
Advies remmen
Gezien de staat van de remmen van de MR2 even advies nodig:
Koeling ga ik oplossen via de mistlampen
EBC schijven + blokken is dat wat? omdat ik maar een paar keer per jaar er mee ga rijden hoeven er geen dure AP's etc onder auto weegt 1150kg dus wat voor formaat schijven zouden goed zijn. *(wielen zijn nu 14"dus daren moeten grotere onder) Onder stel etc komt later want ik weet als de remmen toppie zijn gaat ie heel goed over bijv. Zandvoort!
EBC schijven + blokken is dat wat? omdat ik maar een paar keer per jaar er mee ga rijden hoeven er geen dure AP's etc onder auto weegt 1150kg dus wat voor formaat schijven zouden goed zijn. *(wielen zijn nu 14"dus daren moeten grotere onder) Onder stel etc komt later want ik weet als de remmen toppie zijn gaat ie heel goed over bijv. Zandvoort!
-
Gewoon standaard schijven pakken en een setje goede blokken. Heb zelf RS-14. Werkte perfect op cpz laatst.
Van Sandtler GT heb ik ze zelf al gescheurd gezien en heb ik er ook meerdere verhalen over gehoord. Ze zouden goed zijn als je ze op je gemak inremt. Weet iig dat als je de auto alleen op circuit gebruikt, je dat waarschijnlijk niet doet. Je kunt ze dan serieus in een half uur afschrijven.
Van Sandtler GT heb ik ze zelf al gescheurd gezien en heb ik er ook meerdere verhalen over gehoord. Ze zouden goed zijn als je ze op je gemak inremt. Weet iig dat als je de auto alleen op circuit gebruikt, je dat waarschijnlijk niet doet. Je kunt ze dan serieus in een half uur afschrijven.
- GTRene
Re: Advies remmen
EBC iiii lol...hoor ik weinig goeds van.duifjes.com schreef:Gezien de staat van de remmen van de MR2 even advies nodig:
maar 14 inch wielen hoor ik ook weinig goeds van

Ik zou als ik jou was minimaal 16 inch eronder, en dan een slag grotere schijven van een andere Toyota jij zit dicht bij het vuur, en dan een paar DS3000 remblokken is goede pasvorm en constant remvermogen...piepen wel iets maar niet heel erg, en een goede remolie erin met hoog kookpunt maar geen silicone spul! een goede race dot is goed, geen standaard meuk voor zoals jij ramt

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
EBC = Ending Big Crash. Wat een meuk is dat nou toch.......
Ik zou zelf binnen de Toyota collectie shoppen voor wat grotere remmen (vaak plug&play) en daar een setje fatsoenlijke blokken in proppen. CL of PF :idea:
Setje Goodridge leidingen en een DOT 4.0 erin gooien.
[img:500:500]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg[/img]

Ik zou zelf binnen de Toyota collectie shoppen voor wat grotere remmen (vaak plug&play) en daar een setje fatsoenlijke blokken in proppen. CL of PF :idea:
Setje Goodridge leidingen en een DOT 4.0 erin gooien.
[img:500:500]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg[/img]
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
-
Je hoeft ook geen problemen te ondervinden met die schijven. Bij navraag bleek dat je ze een km of 500 moest inremmen. Dat gaat dus niet op een tracktool. Zeker niet als er geen kenteken op zit. :idea:Alexander schreef:geen problemen met sandtler GT's gehad op de ring, maar ja de ring is geen zolder uiteraard
- Bert ///M3
-
Op gewone circuits heb ik geen ervaring, dus inderdaad, dan kan EBC crap zijnStefan R schreef:Yellow nooit geprobeerd moet ik eerlijk toegeven, maar de ring vraagt niet zo enorm veel van je remmen als Zolder bijv. En ik denk dat Jacco meer op zulk soort circuits te vinden zal zijn dan de ring?

- Bert ///M3
Race remmen worden vaak even ingeremd tijdens de opwarmronde en that's it. Als je blokken van bijvoorbeeld PF koopt die zijn al race ready, is een kwestie van een paar stops en dan is het klaar.allen schreef:Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien.![]()
Kort gezegd dan... Inremmen, of niet inremmen.... Gewoon brol. 8)
Schijven gaan niet eens 500 KM mee op serieuze race auto's, laat staan dat je ze eerst 500 KM inremt

Ik heb die plaat van die gescheurde GT schijf van Tom ook gezien maar je moet wel kijken naar wat voor auto het is. Iemand die met een straatauto over de ring rijd belast de remmen nooit zo als iemand met een volle racer op slicks. Dus daardoor kom je al op uiteenlopende meningen.
Omdat Jacco's auto gewoon nog een straatauto is en hij maar een paar keer per jaar rijd zou ik gewoon standaard schijven houden. Even nieuwe remolie er in, kijken naar de staat van de slangen en een setje andere blokken. Voor straat iets ala DS2500 en ga je veel circuit rijden iets ala PFC of Carbon Lorraine.
- Downforce Hans
Schijven inremmen helpt wel degelijk vraag maar aan Dick Hoekendijk.Bert ///M3 schreef:Race remmen worden vaak even ingeremd tijdens de opwarmronde en that's it. Als je blokken van bijvoorbeeld PF koopt die zijn al race ready, is een kwestie van een paar stops en dan is het klaar.allen schreef:Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien.![]()
Schijven gaan niet eens 500 KM mee op serieuze race auto's, laat staan dat je ze eerst 500 KM inremtEea afhankelijk van wat je doel is natuurlijk, endurance rijden of sprint.
Ik heb die plaat van die gescheurde GT schijf van Tom ook gezien maar je moet wel kijken naar wat voor auto het is. Iemand die met een straatauto over de ring rijd belast de remmen nooit zo als iemand met een volle racer op slicks. Dus daardoor kom je al op uiteenlopende meningen.
Omdat Jacco's auto gewoon nog een straatauto is en hij maar een paar keer per jaar rijd zou ik gewoon standaard schijven houden. Even nieuwe remolie er in, kijken naar de staat van de slangen en een setje andere blokken. Voor straat iets ala DS2500 en ga je veel circuit rijden iets ala PFC of Carbon Lorraine.
Zijn schijven zaten geloof ik 45000 km onder zijn wagen en er zat nog geen scheurtje in.
Volgens mij rijdt/remt hij boven gemiddeld.
Dus Dick geef even je mening als je meeleest

Grtz,Hanz06

- Ralph Wolf
-
Mijn schijven (omni) zijn geboord en gegroefd. Heb ze ook op advies van Dick rustig ingeremd. Daarna een trackday en geen haarscheurtjes nog. We zien het dus wel. Gaan ze er te snel aan dan zie ik wel weer.
Bas Roos monteert dacht ik gewoon ats schijven met groeven op die E36'ers. Gaan zonder inremmen gelijk het circuit op en blijven heel. Of die verkrijgbaar zijn voor een mr2 weet ik niet. Moet niet moeilijk zijn dat uit te zoeken.
Bas Roos monteert dacht ik gewoon ats schijven met groeven op die E36'ers. Gaan zonder inremmen gelijk het circuit op en blijven heel. Of die verkrijgbaar zijn voor een mr2 weet ik niet. Moet niet moeilijk zijn dat uit te zoeken.
- Bert ///M3
Dat geloof ik ook wel hoor, maar wat ik meer bedoel is dat ze er gewoon geen tijd voor hebben. Als je naar auto's uit bijvoorbeeld de WTCC kijkt of andere toerwagenkampioenschappen dan is de maat en het gewicht van de schijven zo nauw berekend dat ze net een dag mee gaan, om het zaakje zo licht mogelijk te houden. Daarom worden die blokken ook van te voren behandeld, zodat het inremmen met een paar stops gedaan is. Zelfs de koelsleuven worden zo gezet dat de temperatuur net binnen tolerantie is, om aerodynamische redenen.HANZ06 schreef:Schijven inremmen helpt wel degelijk vraag maar aan Dick Hoekendijk.Bert ///M3 schreef:Race remmen worden vaak even ingeremd tijdens de opwarmronde en that's it. Als je blokken van bijvoorbeeld PF koopt die zijn al race ready, is een kwestie van een paar stops en dan is het klaar.allen schreef:Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien.![]()
Schijven gaan niet eens 500 KM mee op serieuze race auto's, laat staan dat je ze eerst 500 KM inremtEea afhankelijk van wat je doel is natuurlijk, endurance rijden of sprint.
Zijn schijven zaten geloof ik 45000 km onder zijn wagen en er zat nog geen scheurtje in.
Volgens mij rijdt/remt hij boven gemiddeld.
Dus Dick geef even je mening als je meeleest![]()
Grtz,Hanz06
Dat is een hele andere aanpak als de groter is beter manier zoals het in de hobby autosport gedaan word.
Pak je dan een auto die de 24H op de ring rijd oid dan zal je veel grotere en dikkere schijven zien die er op berekend zijn om het veel langer uit te houden. Sommigen hoeven zelfs niet eens schijven te wisselen, en misschien 1 keer blokken, of zelfs die ook niet.
- duifjes.com
Gisterenavond de voorbumper gedemonteerd, de mistlampen gaan eruit en maak daar koelingssleuven dat komt helemaal goed. Heb ook gekeken naar de schijven van een Avensis D-CAT *(die wegen meer en remmen goed) en de klauwen maar die gaan waarschijnlijk niet passen anders monteer ik die met Carbon Lor. blokken.
- Pim
Wat Allen zegt.. De bite van sport/track remblokken zal al heel anders aanvoelen.
Anders in combinatie met Brembo MAX of SPORT schijven
anders leuk opties.
Rotora
[img:310:360]http://www.atectuning.nl/images/brotora21.jpg[/img]
of Hispec:
http://www.rstrade.nl/GUI/modules/PhotoAlbum/?cid=17
of
edit: waarom kan ik geen 3foto's erbij plaatsen telkens laat die er max 1 zien en laat de rest weg. Nouja ik ga naar bed, anders krijg ik morgen nog op me lazer ook van de TS als ik te laat ben op het werk
Anders in combinatie met Brembo MAX of SPORT schijven
anders leuk opties.
Rotora
[img:310:360]http://www.atectuning.nl/images/brotora21.jpg[/img]
of Hispec:
http://www.rstrade.nl/GUI/modules/PhotoAlbum/?cid=17
of
Nog harder remmen dan een Carrera GT dus 8)De nieuwe MOV'IT 6 pots remklauw kan gecombineerd worden met schijven vanaf 342mm. In combinatie met de 380mm schijf is deze reminstallatie sterker dan keramische remmen en absoluut de sterkste rem op de weg vandaag
edit: waarom kan ik geen 3foto's erbij plaatsen telkens laat die er max 1 zien en laat de rest weg. Nouja ik ga naar bed, anders krijg ik morgen nog op me lazer ook van de TS als ik te laat ben op het werk

- Bert ///M3
Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.
Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.
Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.
-
Maar het mocht toch niet zoveel kosten?Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.

Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Als je echt meer wilt dan volg je wat Bert schrijft.