Advies remmen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Advies remmen

Bericht door duifjes.com » 05 aug 2008, 10:39

Gezien de staat van de remmen van de MR2 even advies nodig:

Koeling ga ik oplossen via de mistlampen

EBC schijven + blokken is dat wat? omdat ik maar een paar keer per jaar er mee ga rijden hoeven er geen dure AP's etc onder auto weegt 1150kg dus wat voor formaat schijven zouden goed zijn. *(wielen zijn nu 14"dus daren moeten grotere onder) Onder stel etc komt later want ik weet als de remmen toppie zijn gaat ie heel goed over bijv. Zandvoort!

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 05 aug 2008, 10:46

mijn mening: zonde van je geld, echt crap.

ga dan voor sandtler GT schijven + ferodo DS2500 + dot 5.1

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 05 aug 2008, 11:17

Gewoon standaard schijven pakken en een setje goede blokken. Heb zelf RS-14. Werkte perfect op cpz laatst.

Van Sandtler GT heb ik ze zelf al gescheurd gezien en heb ik er ook meerdere verhalen over gehoord. Ze zouden goed zijn als je ze op je gemak inremt. Weet iig dat als je de auto alleen op circuit gebruikt, je dat waarschijnlijk niet doet. Je kunt ze dan serieus in een half uur afschrijven.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 05 aug 2008, 11:27

geen problemen met sandtler GT's gehad op de ring met de clio williams ringtool, maar ja de ring is geen zolder uiteraard :wink:
Laatst gewijzigd door Alexander op 05 aug 2008, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40188
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 aug 2008, 11:35

Je EP2 heeft toch ook standaard spul erop??

Zou zelf ook gaan voor standaard schijven (vaak betere kwaliteit) met de juiste blokken.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 05 aug 2008, 11:53

sandtler GT's gehad onder me een van mijn oude ringtools, de clio Williams.

Onder de EP2 inderdaad standaard schijven en blokken. Rij 2/3 van mijn ring rondjes toch in de regen, genoeg koeling :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Advies remmen

Bericht door GTRene » 05 aug 2008, 11:57

duifjes.com schreef:Gezien de staat van de remmen van de MR2 even advies nodig:

Koeling ga ik oplossen via de mistlampen

EBC schijven + blokken is dat wat? omdat ik maar een paar keer per jaar er mee ga rijden hoeven er geen dure AP's etc onder auto weegt 1150kg dus wat voor formaat schijven zouden goed zijn. *(wielen zijn nu 14"dus daren moeten grotere onder) Onder stel etc komt later want ik weet als de remmen toppie zijn gaat ie heel goed over bijv. Zandvoort!
EBC iiii lol...hoor ik weinig goeds van.

maar 14 inch wielen hoor ik ook weinig goeds van :lol:

Ik zou als ik jou was minimaal 16 inch eronder, en dan een slag grotere schijven van een andere Toyota jij zit dicht bij het vuur, en dan een paar DS3000 remblokken is goede pasvorm en constant remvermogen...piepen wel iets maar niet heel erg, en een goede remolie erin met hoog kookpunt maar geen silicone spul! een goede race dot is goed, geen standaard meuk voor zoals jij ramt :wink:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 05 aug 2008, 12:54

EBC = Ending Big Crash. Wat een meuk is dat nou toch....... :?

Ik zou zelf binnen de Toyota collectie shoppen voor wat grotere remmen (vaak plug&play) en daar een setje fatsoenlijke blokken in proppen. CL of PF :idea:
Setje Goodridge leidingen en een DOT 4.0 erin gooien.

[img:500:500]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg[/img]

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 05 aug 2008, 13:35

Ik gebruik EBC yellow stuff en dat remt echt goed hoor. Op OEM schijven en dezelfde remolie als hierboven.
Enkel rijden op de Ring :)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 05 aug 2008, 13:47

Yellow nooit geprobeerd moet ik eerlijk toegeven, maar de ring vraagt niet zo enorm veel van je remmen als Zolder bijv. En ik denk dat Jacco meer op zulk soort circuits te vinden zal zijn dan de ring?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 05 aug 2008, 13:48

Alexander schreef:geen problemen met sandtler GT's gehad op de ring, maar ja de ring is geen zolder uiteraard :wink:
Je hoeft ook geen problemen te ondervinden met die schijven. Bij navraag bleek dat je ze een km of 500 moest inremmen. Dat gaat dus niet op een tracktool. Zeker niet als er geen kenteken op zit. :idea:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2008, 14:11

Dat inremmen moet niet zo veel uitmaken hoor, zeker als je raceblokken gebruikt hoef jij er geen 500 KM mee te rijden. Is gewoon een excuus, het is gewoon pisbakkenstaal. Wel geschikt voor straatauto's maar niet voor race auto's.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 05 aug 2008, 16:21

Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien. :lol:
Kort gezegd dan... Inremmen, of niet inremmen.... Gewoon brol. 8)

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 05 aug 2008, 16:21

Stefan R schreef:Yellow nooit geprobeerd moet ik eerlijk toegeven, maar de ring vraagt niet zo enorm veel van je remmen als Zolder bijv. En ik denk dat Jacco meer op zulk soort circuits te vinden zal zijn dan de ring?
Op gewone circuits heb ik geen ervaring, dus inderdaad, dan kan EBC crap zijn :) Ik ben er in elk geval wel tevreden van.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2008, 17:24

allen schreef:Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien. :lol:
Kort gezegd dan... Inremmen, of niet inremmen.... Gewoon brol. 8)
Race remmen worden vaak even ingeremd tijdens de opwarmronde en that's it. Als je blokken van bijvoorbeeld PF koopt die zijn al race ready, is een kwestie van een paar stops en dan is het klaar.

Schijven gaan niet eens 500 KM mee op serieuze race auto's, laat staan dat je ze eerst 500 KM inremt :) Eea afhankelijk van wat je doel is natuurlijk, endurance rijden of sprint.

Ik heb die plaat van die gescheurde GT schijf van Tom ook gezien maar je moet wel kijken naar wat voor auto het is. Iemand die met een straatauto over de ring rijd belast de remmen nooit zo als iemand met een volle racer op slicks. Dus daardoor kom je al op uiteenlopende meningen.

Omdat Jacco's auto gewoon nog een straatauto is en hij maar een paar keer per jaar rijd zou ik gewoon standaard schijven houden. Even nieuwe remolie er in, kijken naar de staat van de slangen en een setje andere blokken. Voor straat iets ala DS2500 en ga je veel circuit rijden iets ala PFC of Carbon Lorraine.

Luco

Bericht door Luco » 05 aug 2008, 17:54

Ik zou iig geen geboorde schijven nemen maar bv gegroefd en geput.
Scheuren minder gauw, en zorg dat je koeling gelijkmatig over de schijf verdeeld wordt.

Ik zou iig goede schijven nemen, beter een paar knaken meer en zeker geen ebc nemen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 05 aug 2008, 18:09

Bert ///M3 schreef:
allen schreef:Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien. :lol:
Kort gezegd dan... Inremmen, of niet inremmen.... Gewoon brol. 8)
Race remmen worden vaak even ingeremd tijdens de opwarmronde en that's it. Als je blokken van bijvoorbeeld PF koopt die zijn al race ready, is een kwestie van een paar stops en dan is het klaar.

Schijven gaan niet eens 500 KM mee op serieuze race auto's, laat staan dat je ze eerst 500 KM inremt :) Eea afhankelijk van wat je doel is natuurlijk, endurance rijden of sprint.

Ik heb die plaat van die gescheurde GT schijf van Tom ook gezien maar je moet wel kijken naar wat voor auto het is. Iemand die met een straatauto over de ring rijd belast de remmen nooit zo als iemand met een volle racer op slicks. Dus daardoor kom je al op uiteenlopende meningen.

Omdat Jacco's auto gewoon nog een straatauto is en hij maar een paar keer per jaar rijd zou ik gewoon standaard schijven houden. Even nieuwe remolie er in, kijken naar de staat van de slangen en een setje andere blokken. Voor straat iets ala DS2500 en ga je veel circuit rijden iets ala PFC of Carbon Lorraine.
Schijven inremmen helpt wel degelijk vraag maar aan Dick Hoekendijk.
Zijn schijven zaten geloof ik 45000 km onder zijn wagen en er zat nog geen scheurtje in.
Volgens mij rijdt/remt hij boven gemiddeld.
Dus Dick geef even je mening als je meeleest :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
Ralph Wolf
Berichten: 150
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:23
Locatie: Culemborg

Bericht door Ralph Wolf » 05 aug 2008, 18:29

jacco

wij rijden met standaard oem brembo schijven 120 euro per set

met een set ds3000 er op 130 euro per set

goede olie erin

remkoeling vannuit bumper

en we kunnen echt laat remmen op slicks, oke hij weegt maar 850 kilo ;)

ralph

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 05 aug 2008, 19:35

Mijn schijven (omni) zijn geboord en gegroefd. Heb ze ook op advies van Dick rustig ingeremd. Daarna een trackday en geen haarscheurtjes nog. We zien het dus wel. Gaan ze er te snel aan dan zie ik wel weer.

Bas Roos monteert dacht ik gewoon ats schijven met groeven op die E36'ers. Gaan zonder inremmen gelijk het circuit op en blijven heel. Of die verkrijgbaar zijn voor een mr2 weet ik niet. Moet niet moeilijk zijn dat uit te zoeken.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2008, 23:17

HANZ06 schreef:
Bert ///M3 schreef:
allen schreef:Nou Bert, ik heb er geen moeite mee om je te geloven hoor. Het is mij door iedereen afgeraden en de schijven heb ik gezien. :lol:
Kort gezegd dan... Inremmen, of niet inremmen.... Gewoon brol. 8)
Race remmen worden vaak even ingeremd tijdens de opwarmronde en that's it. Als je blokken van bijvoorbeeld PF koopt die zijn al race ready, is een kwestie van een paar stops en dan is het klaar.

Schijven gaan niet eens 500 KM mee op serieuze race auto's, laat staan dat je ze eerst 500 KM inremt :) Eea afhankelijk van wat je doel is natuurlijk, endurance rijden of sprint.

Ik heb die plaat van die gescheurde GT schijf van Tom ook gezien maar je moet wel kijken naar wat voor auto het is. Iemand die met een straatauto over de ring rijd belast de remmen nooit zo als iemand met een volle racer op slicks. Dus daardoor kom je al op uiteenlopende meningen.

Omdat Jacco's auto gewoon nog een straatauto is en hij maar een paar keer per jaar rijd zou ik gewoon standaard schijven houden. Even nieuwe remolie er in, kijken naar de staat van de slangen en een setje andere blokken. Voor straat iets ala DS2500 en ga je veel circuit rijden iets ala PFC of Carbon Lorraine.
Schijven inremmen helpt wel degelijk vraag maar aan Dick Hoekendijk.
Zijn schijven zaten geloof ik 45000 km onder zijn wagen en er zat nog geen scheurtje in.
Volgens mij rijdt/remt hij boven gemiddeld.
Dus Dick geef even je mening als je meeleest :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:
Dat geloof ik ook wel hoor, maar wat ik meer bedoel is dat ze er gewoon geen tijd voor hebben. Als je naar auto's uit bijvoorbeeld de WTCC kijkt of andere toerwagenkampioenschappen dan is de maat en het gewicht van de schijven zo nauw berekend dat ze net een dag mee gaan, om het zaakje zo licht mogelijk te houden. Daarom worden die blokken ook van te voren behandeld, zodat het inremmen met een paar stops gedaan is. Zelfs de koelsleuven worden zo gezet dat de temperatuur net binnen tolerantie is, om aerodynamische redenen.

Dat is een hele andere aanpak als de groter is beter manier zoals het in de hobby autosport gedaan word.

Pak je dan een auto die de 24H op de ring rijd oid dan zal je veel grotere en dikkere schijven zien die er op berekend zijn om het veel langer uit te houden. Sommigen hoeven zelfs niet eens schijven te wisselen, en misschien 1 keer blokken, of zelfs die ook niet.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2008, 09:16

Gisterenavond de voorbumper gedemonteerd, de mistlampen gaan eruit en maak daar koelingssleuven dat komt helemaal goed. Heb ook gekeken naar de schijven van een Avensis D-CAT *(die wegen meer en remmen goed) en de klauwen maar die gaan waarschijnlijk niet passen anders monteer ik die met Carbon Lor. blokken.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 06 aug 2008, 12:46

Jacco, gewoon eerst alleen de blokken op je standaard schijven zetten. Daarna even testen. Vaak voldoet dat namelijk al.

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek

Bericht door Pim » 08 aug 2008, 23:37

Wat Allen zegt.. De bite van sport/track remblokken zal al heel anders aanvoelen.

Anders in combinatie met Brembo MAX of SPORT schijven

anders leuk opties.

Rotora
[img:310:360]http://www.atectuning.nl/images/brotora21.jpg[/img]

of Hispec:
http://www.rstrade.nl/GUI/modules/PhotoAlbum/?cid=17

of
De nieuwe MOV'IT 6 pots remklauw kan gecombineerd worden met schijven vanaf 342mm. In combinatie met de 380mm schijf is deze reminstallatie sterker dan keramische remmen en absoluut de sterkste rem op de weg vandaag
Nog harder remmen dan een Carrera GT dus 8)


edit: waarom kan ik geen 3foto's erbij plaatsen telkens laat die er max 1 zien en laat de rest weg. Nouja ik ga naar bed, anders krijg ik morgen nog op me lazer ook van de TS als ik te laat ben op het werk :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 aug 2008, 08:04

Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.

Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 09 aug 2008, 09:04

Bert ///M3 schreef:Die goedkope rommel van HiSpec en Rotora zou ik mooi vermijden. Is leuk voor de show als je auto op een meeting staat. Zoek bijvoorbeeld maar eens op HiSpec ervaringen op internet, kan je lachen. Op EM stond er nog een topic over geloof ik.

Als het dan toch geld kosten moet ga dan naar Mov'it, AP of Stoptech oid. Kost iets meer maar is stukken beter.
Maar het mocht toch niet zoveel kosten? :roll: :wink:
Gewoon een paar gegroefde Brembo schijven en DS2500 blokken met Castrol SRF olie en klaar ben je al Jacco.
Als je echt meer wilt dan volg je wat Bert schrijft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten