335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 aug 2006, 11:00

Nieuwe motoren voor 3 Serie:

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=41779

335i sedan vanaf 52.975,-
335i touring vanaf 55.075,-

335d sedan vanaf 58.600
335d touring vanaf 60.700,-
(335d is automaat-only)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 11 aug 2006, 11:15

De 335i sedan is echt een koopje, maar 4290 euro duurder dan een 330i.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 11:18

Mari Oh Oh! schreef:Dus, volle-polle door de versnellingen eigenlijk even snel en de andere acceleraties sneller? Doe mij die bi-törbo dan maar. :) Sperretje erop en je hebt in verhouding the bargain of the year.
Zal maandag eens langs bij de dealer. Ik denk dat ik voor 58k wel een 'redelijke' 335i saloon heb.

't is maar een ideetje, maar toch. Ben wel gek met de saloon en die motor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 11:18

Heej Martijn welkom terug,

Ergens heb ik een beetje het idee dat men graag gelooft (dan bedoel ik de Amerikanen e90 post) dat de 335i een E46 M3 beater is.

Maar hat karakter van beide auto's is zo verschillend, BMW heeft er een low presure turbo van gemaakt, omdat men de karakter eigenschappen wilde van een V8 zonder het gewicht daarvan.

STEL dat het een V8 was geweest, dan had niemand het in zijn hoofd gehaald om een hoogtoerig concept als het M3 gebeuren daarmee te vergelijken.

Mocht er in de toekomst tijdens een cannonball run een 335i meedoen dan is hij IRL gelijkwaardig aan een M3, maar dat maakt hem nog steeds geen M3 IMHO. Een 760Li maakt ook gehakt van een e46 M3 en een 535d 350pk doet het in rechte lijn ook niet heel veel minder. Maar is er enige overeenkomst ?

Kijk naar het totaal concept en kom tot de conclussie dat die niet te vergelijken zijn.

E46 M3 is een totaal andere auto dan een 335i coupe. En nogmaals geen kwestie van beter of slechter, want ik ga echt niet roepen dat een M3 über is ofzo. 130i met sperretje en intrax is beter.

Ik bedoel te zeggen een 335i coupe is geen bargain tov van een M3. Andere klasse andere auto.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 11:22

zucht @ Rico. :P

Ik zoek koppel in 'n benzinemotor. rwd motor voorin layout die nieuw is en aardig smoelt voort een 'redelijk' bedrag.

335i saloon in zilvergrijs :D
Laatst gewijzigd door Robin op 11 aug 2006, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 aug 2006, 11:22

335i met chippe/andere turbos, sperrtje en intrax en je kan ze allebei naar huis sturen om even in Andre mode te spreken :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 11:25

Rico een 335i sedan is bijvoorbeeld wel degelijk een bargain tov M3 straks met die V8. Chippen enzo(niet dat ik dat doe)

Wel 'n beetje 't geheel blijven zien, kearel :P

(Neemt niet weg dat ze me een CSL voorschotelen, een Z4 M of de nieuwe M3 V8 en ik had de poen ik ze alledrie nam :D )

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 aug 2006, 11:26

@RH: 335i High Exe, sensatec of stof-leder, 162 wielen. Klaar.

@Rico, M3 is ook een ander prijskaartje. Denk dat ze ook niet op hetzelfde publiek mikken, deze 335i is alleen (zo blijkt nu) vrijwel net zo snel als een vorige generatie M. Met de E90 M3 met V8 zal er weer voldoende afstand zijn, zowel in motorkarakteristiek ( neem aan hoogtoerige V8 ) als in totaalpakket.
Laatst gewijzigd door Martijn op 11 aug 2006, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 11:27

Martijn schreef:@RH: 335i High Exe, sensatec of stof-leder, 162 wielen. Klaar.
jij snapt m :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 11:30

Robin mijn zegen heb je :wink:

Begrijp me niet verkeerd in ben zeker niet anti 335i ofzo. En het concept zal kloppen, ben ik van overtuigd. Voor jou Robin (en ook voor mij) zal het een super auto zijn. Meer vermogen in een kleine premium saloon voor die prijzen kun je denk ik niet krijgen.

Maar al die verhalen over de specs en het vergelijken met de M3 wil ik gewoon een beetje tegengas geven. Allemaal ene beetje de wens is de vader vande gedachte theorie.

Ikzelf zou trouwens ook een 335i sedan verkiezen boven een coupe.

Mooie opvolger voor je 330i ! Beter word het niet, over 2 jaar neem ik hem wel van je over, mag ik een stem in de opties die je kiest :wink:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 aug 2006, 11:32

Rico v Velzen schreef:Robin mijn zegen heb je :wink:

Begrijp me niet verkeerd in ben zeker niet anti 335i ofzo. En het concept zal kloppen, ben ik van overtuigd. Voor jou Robin (en ook voor mij) zal het een super auto zijn. Meer vermogen in een kleine premium saloon voor die prijzen kun je denk ik niet krijgen.

Maar al die verhalen over de specs en het vergelijken met de M3 wil ik gewoon een beetje tegengas geven. Allemaal ene beetje de wens is de vader vande gedachte theorie.

Ikzelf zou trouwens ook een 335i sedan verkiezen boven een coupe.

Mooie opvolger voor je 330i ! Beter word het niet, over 2 jaar neem ik hem wel van je over, mag ik een stem in de opties die je kiest :wink:
Is het nu zo moeilijk gewoon te accepteren dat een 335i vrijwel net zo snel is IRL (dat volgt uit de cijfers) als een E46M3? Het IS daarmee nog lang geen E46M3 toch?

Ik zou er iig niet wakker van liggen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 11:33

Waar ik wel beniewd naar ben is de power die er uit kan worden gehaald dmc chippen.

De 535d van Joost is van 272 pk naar 350pk gegaan via wetterauer.

335i straks van 306 pk naar 384pk ???????

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 11:39

Martijn schreef:
Is het nu zo moeilijk gewoon te accepteren dat een 335i vrijwel net zo snel is IRL (dat volgt uit de cijfers) als een E46M3? Het IS daarmee nog lang geen E46M3 toch?

Ik zou er iig niet wakker van liggen.

Martijn de cannonball run van afgelopen zondag heeft mijn ogen geopend wat betreft snelle auto's

Alles tussen de 300 en 450pk is bijna even snel. Voorbeeld Run tegen Hammer zijn RS4, Hammer loopt een paar auto's uit, Run tegen Femme zijn Alpina 300pk, gaat gelijk op.

Moraal van het verhaal 150pk extra zegt niks.

Dat een 335i netzo snel is dan een M3 verbaast me helemaal niks, en ik heb daar alles behalve moeite mee. Wil ik sneller dan de M3 koop ik ook een 335i chip erin en gaan..maar het maakt mekaar allemaal zo weinig.

Punt is en daar geef ik tegengas is het rechtstreekse vergelijken van cijfers wat je dus op e90 post ziet en daar de conclussie aanhangen dat het M3 beater is..

130i met sper en intrax is een M3 beater.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 11 aug 2006, 11:42

Amerikanen zijn vooral begaan met stoplichtsprintjes en daar zal een gechipte 335i net zo goed kunnen presteren als een M3.

Er is hier volgens mij niemand die beweerd dat het gehele 335i package gelijkwaardig is aan een M3, wel heeft hij een uitstekende price/performance.
Laatst gewijzigd door Femme op 11 aug 2006, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 aug 2006, 11:43

Rico v Velzen schreef:
Martijn schreef:
Is het nu zo moeilijk gewoon te accepteren dat een 335i vrijwel net zo snel is IRL (dat volgt uit de cijfers) als een E46M3? Het IS daarmee nog lang geen E46M3 toch?

Ik zou er iig niet wakker van liggen.

Martijn de cannonball run van afgelopen zondag heeft mijn ogen geopend wat betreft snelle auto's

Alles tussen de 300 en 450pk is bijna even snel. Voorbeeld Run tegen Hammer zijn RS4, Hammer loopt een paar auto's uit, Run tegen Femme zijn Alpina 300pk, gaat gelijk op.

Moraal van het verhaal 150pk extra zegt niks.
Nou, 150 pk meer in gelijke koets en bij gelijk gewicht.... Dit is gewoon geen vergelijk. Mooi dat uit die Cannonball Run bleek dat een Porsche op hoge snelheden toch andere dingen doet dan het aantal pk's doet vermoeden (tenminste dat begreep ik uit wat ik erover gelezen heb)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 aug 2006, 11:43

Cannibalisme bij BMW lijkt me.
Wie wil er een E90 M3 als een 335i met Lays bijna zo snel is voor 70% van de prijs.
Qua koppel zul je met de 335I een M3 net als de 535 een M5 doen verbleken.

///M=Marketing

Doe maar een 135I trouwens. Ook vier deuren en nog wat lichter.

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 aug 2006, 11:44

Nee klopt Femme hiero snappen ze het wel :wink:

Ben trouwens heel erg benieuwd of Alpina nog iets met die motor gaat doen !

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 11 aug 2006, 11:47

gezien het feit dat de x35i nu al 275 pk aan de achterwielen heeft, zal een gechipte echt wel over de 300 wiel pk's heen kunnen gaan.

Ik zet echter wel vraagtekens over die ruim 22% verlies waar dit bald vanuit gaat, ook al hebben ze een 330i op 200 wielpk's getest. Ik durf te wedden dat een 330i normaalgesproken meer dan 200 wielpk's heeft. Mijn beste gok is dat het aandrijfverlies niet ruim 22% is, maar iets van 17 à 18 procent. Dan heeft de x35i motor in wekelijkheid iets van 330 pk. Nog een prima waarde hoor, en het maakt ook niet uit ook. 275pk aan de wielen is gewoon prima!

Ik zou de 335i dus ook veel lieverrijden dan de 335d. De i is een stuk sneller, heeft de mooie loop van een benzinemotor, en is dus bijna €6000 goedkoper. Nou, die diesel loont dan echt niet. Ik denk net als Robin dat ik voor mider dan €60.000 een hele lekker 335i kan samenstellen :-)

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 11:48

Alpina komt met een 999pk VBA* uitvoering voor de US markt.



















*Veyron Blown Away :P

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 11:50

@ Marc, voor die 5/6 mille wat de std 335d meer kost(da's natuurlijk ook de prijs met aut. bak erbij) kan ik meer dan 'n jaar EURO 98 tanken, als Nederlander, LOL.

En de 535d 350pk van Joost(excellente bereboot serieus) heeft mij door Rico de ogen geopend. Ook al was er een 345d met 400pk en 1200Nm bij Leerlauf, dan nog niet :twisted:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 aug 2006, 11:55

Marc schreef:gezien het feit dat de x35i nu al 275 pk aan de achterwielen heeft, zal een gechipte echt wel over de 300 wiel pk's heen kunnen gaan.

Ik zet echter wel vraagtekens over die ruim 22% verlies waar dit bald vanuit gaat, ook al hebben ze een 330i op 200 wielpk's getest. Ik durf te wedden dat een 330i normaalgesproken meer dan 200 wielpk's heeft. Mijn beste gok is dat het aandrijfverlies niet ruim 22% is, maar iets van 17 à 18 procent. Dan heeft de x35i motor in wekelijkheid iets van 330 pk. Nog een prima waarde hoor, en het maakt ook niet uit ook. 275pk aan de wielen is gewoon prima!

Ik zou de 335i dus ook veel lieverrijden dan de 335d. De i is een stuk sneller, heeft de mooie loop van een benzinemotor, en is dus bijna €6000 goedkoper. Nou, die diesel loont dan echt niet. Ik denk net als Robin dat ik voor mider dan €60.000 een hele lekker 335i kan samenstellen :-)
275 RWHP is ongeveer wat een E36 M3 3.2L heeft.

Buiten dat vind ik die wielpk's een onzinverhaal omdat het een getal is wat afhangt van welke versnelling je in staat, wat voor wielen je er op hebt en nog een legio factoren. Kan je naar mijn idee nooit 2 auto's op vergelijken zeker niet als het op verschillende tijstippen en banken gemeten is.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 11 aug 2006, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 aug 2006, 11:57

BMW kennende is de M3 vast een stuk zwaarder dan de 335i, dus met een beetje fatsoelijk onderstel èn sper kom je echt een heel eind. De rest is grotendeels ///Marketing en oké restwaarde.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 aug 2006, 12:07

oct/nov rijden in de 335i saloon HE handbak met 162s in zilvergrijs en de 330i eruit.

Komt allemaal goed. zIe ook gummen in de VIP :D

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 11 aug 2006, 12:11

Haha, gefeliciteerd! Had het al gezien op gummen :wink:

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 11 aug 2006, 12:16

Hé, ga je nou dingen eerst op gummen melden, en dan pas hier??

Of alleen dingen die afgunstig maken?

:twisted:











:lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcelvv en 9 gasten