Jaloezie

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 01 aug 2008, 00:42

Oh, zo herkenbaar dit...al die opmerkingen op m'n werk over m'n E30...word er soms zo moe van. Ik reageer er ook al niet meer op. Vinden ze alleen maar leuk.

Roy

Bericht door Roy » 01 aug 2008, 02:40

Kasteel schreef:
Energy schreef:Och ja.. dat heb ik ook erg vaak met mijn 19 jaar en mijn auto. Tuurlijk is het bijzonder voor mij om er al zo bij te rijden, maar waarom nooit eens leuke, positieve opmerkingen?
Hetzelfde schuitje hier (hoewel inmiddels al weer 23), moet zeggen dat het met de Golf nog wel mee valt, vorige auto leverde veel meer (negatieve) reacties op. Golf schijnt redelijk ingeburgerd te zijn.
Heb je misschien wel gelijk in, maar valt hier toch best nog wel op. Wit, zwarte velgen enz. Qua uiterlijk niet de standaard lease-golf. En hij word vaak gepoetst 8) :)

peer

Bericht door peer » 01 aug 2008, 21:25

Ik maak dit ook enorm vaak mee zelfs van de mensen in de buurt. Ik woon dan nog wel thuis mede omdat ik +- 4 tot 5 dagen in de week in een hotel overnacht is het niet waard om voor het weekend een eigen huis te kopen.

Ik krijg vaak met de BMW en de mustang de opmerking: Leuk he in de auto van je ouders rond rijden... het enige wat ik dan kan antwoorden is dat me ouders maar al te graag zo'n auto zou willen hebben maar dat ze toch echt van mij zijn.

Persoonlijk kan ik hier enorm slecht tegen maar het schijnt vrij normaal te zijn....

Peric

Bericht door Peric » 01 aug 2008, 22:03

Peer, ook hier weer.. Gewoon, 'yup, lekker makkelijk en goedkoop' zeggen. Dan ben je er vanaf. Jij zelf weet wel beter, en daar gaat 't toch om?

Tom

Bericht door Tom » 02 aug 2008, 01:22

Idd, zelfspot werkt meestal goed.

Ik roep altijd dat ik korting krijg op de kebab bij de lokale shoarmatent als ik met die turkenbak voor kom rijden. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2008, 01:25

Tom schreef:Idd, zelfspot werkt meestal goed.

Ik roep altijd dat ik korting krijg op de kebab bij de lokale shoarmatent als ik met die turkenbak voor kom rijden. :lol:

haha jij eigen baas zijn, jij gratiesch eigen kebab eten kunnen. :lol:

Roy

Bericht door Roy » 02 aug 2008, 09:36

Sowieso snap ik niet waarom je mensen moet afzeiken vanwege hun auto. Het is voor ons hier op het forum een van ons lievelingsdingen, hobby, passie. Veel mensen boeit een auto niet veel, maar dan hoef je andere die veel tijd, geld, uren in hun auto steken niet gelijk af te zeiken.

Mijn schoonouders rijden altijd een Hyundai H200, voorheen een H100. Tsja ze zijn er helemaal gek van, terwijl ik nou niet echt dol ben op die auto's ;). Maar ik ga op niks lopen zeuren. Als haar vader verteld over de opties die er wel niet opzitten e.d. vind ik het juist alleen maar leuk om te luisteren. Die kunnen dus weer helemaal gek van zo een auto zijn.

Dat heb je bijvoorbeeld nu ook met die R26R. Ik vind het echt een monster, maar het uiterlijk blijf ik echt niet mooi vinden. Maar ik vind het toch gaaf als mensen hem kopen, je haalt iets exclusiefs in huis.

Zelfde als bijvoorbeeld de Fiat 500. Tijdens de Elfstedentocht een tijdje met Sander gepraat over zijn auto en naar gekeken samen met mijn vriendin + vriend die mee was. Alle drie vonden we het toch wel een ontzettend tof autootje.. maar ik zou hem bijvoorbeeld niet kopen omdat ik het te klein vind. Dat betekend echter niet dat hij dus niet mooi is. Een A8 vind ik prachtig, maar die vind ik weer te groot :).

Kortom, zoveel auto's, zoveel smaken. Als iemand anders een andere keuze heeft gemaakt dan dat jij zou doen, is het niet gelijk slecht, stom etc.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 aug 2008, 10:10

Hehe Sander, echt niks van aantrekken zoals iedereen al zegt :) Uiteraard krijg ik ook veel opmerkingen over mn A8 en vader, maar ik vind het alleen maar mooi. Ondertussen lach ik me rot en vraag ik me af waar ze zich in godsnaam mee bemoeien.

Van de week nog een flinke discussie met de buurman van een maatje van me. Dat ik gek was om zoveel uit te geven aan zo'n auto. Nog sterker, ik was redelijk op mn achterhoofd gevallen (zei hij heel bescheiden...). Zelf rijdt hij een nieuwe Peugeot 307SW met het hele boekje en zo'n 100.000km per jaar. Ik durf te verwedden dat hem die auto maandelijks meer kost dan dat mn A8 mij kost. Ik heb hem namelijk wél 2e hands. Ach lekker laten lullen, kan nog steeds om die domme opmerkingen van hem lachen :D

Ohja, meneer had wel van de week een groot bouwkavel gekocht om een huis op te zetten en 3 kids thuis. Tsjah.. iedereen zn eigen prioriteiten toch? Mensen van +30 en kinderen zullen in 80% van de gevallen onze hobby toch niet begrijpen.

Zolang jij plezier in dat autootje hebt sta je boven de mensen met dat soort flauwe opmerkingen :)

RobS

Bericht door RobS » 02 aug 2008, 10:16

Maurice Graber schreef:Mensen van +30 zullen in 80% van de gevallen onze hobby toch niet begrijpen.
Pas op hè :P

Ik denk dat de gemiddelde leeftijd op DF boven de 30 zit ;)

(ben zelf 29 :P)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 aug 2008, 10:22

Cor Dame schreef:In dit land is je auto altijd te groot of te mooi. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vraag 1 is altijd............waar doet tie 't van :?: :?: :?:

Vr. Gr. Cor

P.S. Als ze tegen mij beginnen dan zeg ik altijd dat ik er een paar heb.....ontploffen ze helemaal :mrgreen:
AAHAHAHAHAHAHHHHAHAHAHAAAHAAH

(sorry moest ff :D)

@Rob: mensen van +30 buiten DF om, had ik er ff bij moeten zeggen :p

RobS

Bericht door RobS » 02 aug 2008, 10:37

Maurice Graber schreef:
Cor Dame schreef:In dit land is je auto altijd te groot of te mooi. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vraag 1 is altijd............waar doet tie 't van :?: :?: :?:

Vr. Gr. Cor

P.S. Als ze tegen mij beginnen dan zeg ik altijd dat ik er een paar heb.....ontploffen ze helemaal :mrgreen:

@Rob: mensen van +30 buiten DF om, had ik er ff bij moeten zeggen :p
Jajajaja, lul je er maar weer uit ;) :P

HSR

Bericht door HSR » 02 aug 2008, 11:47

In bepaald gevallen is het ook niet alleen jaloezie maar ook puur ongeloof. Zo schreef een vlaamse forumganger een paar weken geleden dat hij vrienden heeft die jonger dan 20 zijn en een Lambo diablo rijdt en dergelijke. Jaloers word ik daar niet van maar een bepaald gevoel van ongeloof bekruipt me dan wel.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 02 aug 2008, 12:45

Och hou op, zo ken ik er nog heeel erg veel.

Ik heb er ook last van ik ben nog een jong mannetje wat dat betreft, maar krijg elke dag wel een opmerking over mijn bmw , zo ook met vergaderingen komt altijd wel een opmerking over de bmw in voor.
99% wat op de parkeerplaats staat bij ons zijn oude koekblikken wat dat betreft dus ja dan krijg je dit.
En of het jaloezie is , ik weet het niet maar zal me ook niet echt intresseren.

Ik kan er wel lol om hebben hoor, ik zit er niet mee zolang het maar leuk blijft.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 aug 2008, 13:10

Zo ken ik ook iemand rijdt in een Audi A8 W12, is ook nog vrij jong.
Zal wel niet deugen.

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2008, 14:06

Jelmer850i schreef:Zo ken ik ook iemand rijdt in een Audi A8 W12, is ook nog vrij jong.
Zal wel niet deugen.

:lol:
Zoveel ellende dan met die W12's ? :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 aug 2008, 19:31

Kap ns! Nog ff en ik ga een andere auto kopen :p

Peric

Bericht door Peric » 02 aug 2008, 20:05

Was je toch al mee bezig? :P

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 aug 2008, 21:30

Ik zeg meestal....tsja als ik zoveel poen zou hebben als jou dan koop ik iets mooi's maar helaas kan dat niet :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 aug 2008, 22:38

Peric schreef:Was je toch al mee bezig? :P
Hehe ja ben ik al weer klaar mee na een proefritje. Ik hou lekker de W12 :)

Plaats reactie