Benzineprijs
- Dennis Cavallino
Dure prijs langs snelwegen merk ik vooral bij LPG (heb ik al eens eerder gemeld, met de 54 cent vs 72 cent binnen straal van 10km!), maar vooral de enorme bedragen die betaald worden voor de veiling van die locaties worden doorberekend, plus de grote vraag (waar de klant dus niet van profiteert?). De tankwereld zit heel vreemd in mekaar en 't werd tijd dat de kamer hierover vragen ging stellen. De NMA dekt zich al wel erg snel in (ten behoeve van de olieconcerns?) door te zeggen dat in 2003 alles oké was. 2003! Dat is een half decennium geleden, en in 't verleden behaalde resultaten....
Ik ben benieuwd hoe ver men gaat/mag graven. Ik tank nu en dan langs de snelweg, omdat 't niet anders kan, of onhandig is, maar het liefst tank ik langs provinciale wegen, of in de bebouwde kom. Scheelt aanzienlijk op jaarbasis en qua omrijden valt dat doorgaans dus wel mee.
Ik ben benieuwd hoe ver men gaat/mag graven. Ik tank nu en dan langs de snelweg, omdat 't niet anders kan, of onhandig is, maar het liefst tank ik langs provinciale wegen, of in de bebouwde kom. Scheelt aanzienlijk op jaarbasis en qua omrijden valt dat doorgaans dus wel mee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- RutgerK
http://frontpage.fok.nl/nieuws/96214/-O ... r-$78.html
Wel opmerkelijk omdat ik op de middelbare school leerde dat de OPEC was bedoeld als prijsstabiliserend mechanisme op de oliemarkt en de prijs rond de 70 dollar per vat het doel was.
Die 78 dollar zou dus een verwaarloosbare prijsstijging zijn t.o.v. 20 jaar geleden.
Wel opmerkelijk omdat ik op de middelbare school leerde dat de OPEC was bedoeld als prijsstabiliserend mechanisme op de oliemarkt en de prijs rond de 70 dollar per vat het doel was.
Die 78 dollar zou dus een verwaarloosbare prijsstijging zijn t.o.v. 20 jaar geleden.
- Mack
Op dit forum, in dit topic is ook gesproken over actie voeren, acties regelen... Lopen wij dan ook een risico?
Ik weet niet wat er precies op internet heeft gestaan, maar het klinkt als zuivere dictatuur... Als je tegen de gevestigde macht in opstand komt, komt de politie je halen...nu.nl schreef: Man aangehouden voor opruiing via internet
Uitgegeven: 1 augustus 2008 12:21
Laatst gewijzigd: 1 augustus 2008 12:40
ROTTERDAM - De zeehavenpolitie heeft dinsdag een 32-jarige man uit Hellevoetsluis aangehouden voor opruiing via internet. De man riep 'lotgenoten' op om met zijn allen de A15 bij Rotterdam af te sluiten uit protest tegen de in zijn ogen hoge belastingen in Nederland.
Dat liet een woordvoerder van de politie in Rotterdam vrijdag weten.
De man wilde in navolging van het goederenvervoer over de weg onder meer actie voeren tegen de hoge brandstofprijzen. De bedoeling was dat de A15 op 21 juli voor alle verkeer dicht zou gaan om de goederenstroom van en naar de haven te belemmeren.
Volgens de woordvoerder van de Rotterdamse politie komt het niet vaak voor dat mensen een dergelijk oproep doen en een aanklacht van opruiing achter hun naam krijgen. In dit geval ging het om een oproep die gevaar of hinder op de weg tot gevolg zou hebben en dat is een strafbaar feit.
- RVV
- Sjaak Langendoen
- Peter-Paul
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Jij bent meer van de befehl ist befehl mentaliteit of niet?Geelhoed schreef:Wat is hier nou vreemd aan? Of je nu via internet, de krant of een megafoon mensen oproept illegale dingen te doen, dat blijft gewoon illegaal.
Ik maak me meer zorgen over waarom EVO en TLN niet aangepakt zijn voor hun opruiing.
Stakers moeten ook door de ME worden aangepakt en in het gevang worden gemikt, of niet? Stelletje economische terroristen!
- Niels
- Auto: Prius+
- GTRene
We kunnen wel een keer een 11-pompentocht organizeren, prikken we die er ook bijNiels schreef:Vorige week in Luxemburg getankt en de V-power was daar zelfs 1.32Sjaak Langendoen schreef:1.30 eu voor een liter diesel,gaat weer ergens op lijken,maar daar kan nog wel 20 cent vanaf....Na Duitsland a 1.62/l wel weer aardig maar je hoeft er niet meer voor om te rijden
- Sjaak Langendoen